Kampanie rekrutacyjne

"Bądź firmą, w której sam chciałbyś być zatrudniony.

Wg badań 98% kandydatów poszukuje informacji o pracodawcach w Internecie. Warto wykorzystać ten kanał komunikacji do działań employer brandingowych. Jak zrobić to efektywnie? Powierzając to zadanie agencji e-marketingowej z doświadczeniem!

Joanna Tymowicz
Joanna Tymowicz
Client Service Director
  • +48 17 860 21 86 (wew.: 190)
Napisz do mnie

Employer branding

Rynek pracy nieustannie ewoluuje – zmienia się zarówno charakterystyka pracowników i pracodawców, a także sposoby wzajemnej komunikacji. Wraz ze wzrostem znaczenia Internetu, firmy zaczęły go wykorzystywać nie tylko do własnej promocji, ale i budowania własnego wizerunku i marketingu rekrutacyjnego.

Posiadamy rozległe kompetencje i doświadczenie w zakresie budowania wizerunku marek. Każdą współpracę poprzedzamy wnikliwą analizą sytuacji rynkowej oraz zapoznajemy się z jej wartościami, aby na tej podstawie stworzyć identyfikację, która jest wypadkową atrakcyjnej, zgodnej ze współczesnymi trendami, linii estetycznej oraz charakteru przedsiębiorstwa. Dbamy, aby wszystkie działania uzupełniały się, a komunikacja zewnętrzna była spójna z tą realizowaną w obrębie przedsiębiorstwa.

Budowanie atrakcyjnego i wiarygodnego wizerunku to czasochłonne i wymagające zadanie. Jest jednak niezbędne, jeśli chce się odnieść sukces na współczesnym rynku. Najważniejsza w nim jest prawdziwość – promowany obraz firmy musi być taki sam lub bardzo zbliżony do tego w rzeczywistości.

Dlaczego warto?

  • dobieramy najbardziej trafne narzędzia do realizacji kampanii wizerunkowych i rekrutacyjnych. Wiemy, że cele i specyfika komunikacji są różne, dlatego inne środki wykorzystujemy w przypadku Internal brandingu, inne zaś przy External brandingu.
  • zbudujesz wizerunek atrakcyjnego pracodawcy, dzięki wykorzystaniu różnorodnych narzędzi e-marketingowych,
  • wyróżnisz swoją markę na rynku pracodawców poprzez nietypowe, oryginalne akcje, które są zauważane przez odbiorców,
  • korzystając z pomocy agencji zoptymalizujesz czas i koszty związane z tworzeniem ogłoszeń, dystrybucją oraz pozyskaniem aplikacji,
  • zmniejszysz koszty rekrutacji poprzez precyzyjne dotarcie do grupy docelowej,
  • osiągniesz większą konwersję w postaci zwiększonej ilości wartościowych aplikacji,
  • mamy duże doświadczenie na swoim koncie w realizowaniu kampanii wizerunkowych oraz rekrutacyjnych,
  • podchodzimy kompleksowo do Klienta – tworzymy strategię, media plan oraz wdrażamy w życie, a następnie monitorujemy efekty,
  • z naszych usług korzystają firmy: Pratt & Whitney Rzeszów, Pratt & Whitney Aeropower Rzeszów, Pratt & Whitney Kalisz, Pratt & Whitney Tubes, Mostostal.

 

Mało CV w skrzynce? Pomożemy ją zapełnić!

Dlaczego my?

  • Kreujemy wizerunek marki pracodawcy w social media za pomocą Facebooka, Instagrama, Snapchata.
  • Docieramy do profesjonalistów na LinkedIn.
  • Odpowiadamy za przygotowanie filmów rekrutacyjnych oraz ich promocję na YouTubie oraz w pozostałych kanałach społecznościowych.
  • Projektujemy atrakcyjne kreacje graficzne spójne z opracowanym wcześniej Key Visualem.
  • Wspieramy działy HR w kampaniach rekrutacyjnych. Tworzymy oryginalne opisy ofert, które przemawiają do kandydatów.
  • Przeprowadzamy kampanie promujące ogłoszenia o pracę, wykorzystując w tym celu różnorodne kanały reklamowe, począwszy od Google Ads, reklam na Facebooku oraz LinkedInie, kończąc na e-mail marketingu. Wyświetlamy ogłoszenia wszędzie tam, gdzie znajdują się kandydaci zainteresowani podjęciem zatrudnienia w Twojej firmie. Przypominamy im o trwających rekrutacjach poprzez remarketing.
  • Dbamy o widoczność ofert pracy w wynikach wyszukiwania. Projektujemy i wdrażamy serwisy www dedykowane karierze. Badamy ich użyteczność, optymalizujemy pod kątem seo, aby jak najlepiej wypozycjonować markę na tle konkurencji.
  • Podczas tworzenia strategii employer brandingowej wspólnie z klientem określamy cele do zrealizowania oraz sposoby mierzenia efektów wykonanych prac.
  • Na bieżąco monitorujemy ilość wejść w zakładkę kariery, ilość przejść z kanałów społecznościowych czy liczbę wysłanych CV z uwzględnieniem ich źródła. W procesie tym wykorzystujemy Google Analytics, za pomocą którego możemy obserwować wzrost zainteresowania pracą w danej firmie.
  • Z naszych usług korzystają firmy: Pratt & Whitney Rzeszów, Pratt & Whitney Aeropower Rzeszów, Pratt & Whitney Kalisz, Pratt & Whitney Tubes, Mostostal.

 

Narzędzia do employer brandingu

Prowadzenie social media

Kanały social media są idealnym polem do działań employer brandingowych, zarówno nastawionych na budowanie wizerunku, jak i na pozyskanie wartościowych aplikacji. Platformy społecznościowe pozwalają kandydatom na zapoznanie się z firmą w bardzo szybki sposób. Na profilach marki pokazują swoją kulturę organizacyjną, prezentują sylwetki pracowników, celebrują wspólnie sukcesy oraz zachęcają do szybkiej interakcji z potencjalnym pracodawcą. Organizujemy konkursy, quizy skierowane do kandydatów, które umacniają przekaz oraz wyróżniają markę spośród pozostałych pracodawców na rynku.

Kampanie reklamowe

Systemy reklamowe takie jak Facebook Ads, Google Ads, LinkedIn Ads itp. umożliwiają niezliczone możliwości w zakresie targetowania reklam. Dzięki wcześniejszej analizie i opracowaniu grup docelowych, jesteśmy w stanie skierować tak reklamy, aby ich zasięg obejmował wyłącznie osoby pasujące do wypracowanego profilu idealnego kandydata. Możemy prowadzić kampanie promujące firmę lub konkretne oferty pracy w formie reklam tekstowych w wyszukiwarce Google, banerowych w mediach społecznościowych i w serwisach internetowych czy bezpośrednio w Messengerze lub na koncie pocztowym.

Chatboty

Coraz większą popularnością cieszą się chatboty rekrutacyjne. Dzięki wykorzystaniu tej technologii działu HR mogą znacznie zoptymalizować, który do tej pory poświęcali na odpowiadanie na pytania kandydatom, które bardzo często się powtarzają. Mamy na swoim koncie wdrożenia chatbotów rozmawiających z kandydatami i promujących aktualne oferty, np. poprzez wysyłanie ich bezpośrednio do Messengera.

Serwisy www / Landing Page

Tworzymy serwisy internetowe i landing page. W naszym portfolio znajdują się również strony www poświęcone karierze. Projektujemy layouty przyjazne kandydatom, które pozwalają szybko zaprezentować najważniejsze atuty firmy, zapoznać się z aktualnie prowadzonymi rekrutacjami oraz sprawnie aplikować na znajdujące się w serwisie oferty pracy. Dodatkową funkcjonalnością, którą rekomendujemy wdrożyć, jest możliwość zapisania się przez kandydatów do newsletteru, który automatycznie po opublikowaniu oferty pracy trafi bezpośrednio na skrzynkę osób zainteresowanych pracą w danej firmie.

Badania użyteczności

Jeżeli do Twojej firmy spływa mało aplikacji, wówczas warto przyglądnąć się wyglądowi strony www, jej strukturze oraz formularzowi aplikacyjnemu. W tym celu nasz ekspert ds. użyteczności wchodzi „buty” kandydata i analizuje krok po kroku proces aplikowania na oferty pracy. Bardzo często mała konwersja jest wynikiem kiepskiej struktury strony, która powoduje, że informację o karierze są schowane zbyt głęboko i kandydat do nich nie dociera lub formularz aplikacyjny jest zbyt skomplikowany przez co kandydaci zniechęcają się i go porzucają na rzecz innych, bardziej przyjaznych, dostępnych w sieci.

Projekty graficzne

W komunikacji ważne są nie tylko słowa, ale także elementy wizualne, które towarzyszą prowadzonej narracji. Zajmujemy się przygotowaniem Key Visuali, banerów, layoutów ogłoszeń, ulotek, prezentacji. Każde zlecenie poprzedzamy wnikliwą analizą sytuacji komunikacyjnej marki oraz zapoznajemy się z jej wartościami, aby na tej podstawie stworzyć identyfikację, która jest wypadkową atrakcyjnej, zgodnej ze współczesnymi trendami, linii estetycznej oraz charakteru przedsiębiorstwa.

Video marketing

Materiały w formie video są „must have” kampanii employer brandingowych. Przedstawiają prawdziwe historie pracowników, ich losy w firmie i ścieżki kariery. Są doskonałym narzędziem przekazu misji i wartości panujących w przedsiębiorstwie. Idealnie podkreślają sukces oraz pozycję na rynku. W Ideo Force przygotowujemy scenariusze filmów rekrutacyjnych, tworzymy animacje lub nagrywamy materiał video przy pomocy partnerów zewnętrznych.

Monitoring marki

Trzeba pamiętać, że obecność w sieci, może wiązać się także z problemami i nieprzychylnymi komentarzami byłych pracowników lub negatywnymi reakcjami kandydatów, którzy nie przeszli procesu rekrutacji, w związku z czym nie otrzymali swojej wymarzonej pracy. Cały czas czuwamy, monitorujemy sieć w celu szybkiego reagowania na wspomniane sytuacje. Nie zostawiamy naszych klientów samym sobie. Wspieramy ich w momentach kryzysowych, wskazujemy kierunki działań i pomagamy minimalizować straty w wizerunku.

Kampanie offline

Nie ograniczamy się wyłącznie do działań online. Przygotowujemy materiały na targi pracy w postaci ulotek, plakatów, wizytówek, zaproszeń, roll-upów czy ścianek wystawowych. Posiadamy własny dział kreacji i grafiki, dzięki czemu jesteśmy w stanie sprostać nawet najbardziej nietypowym potrzebom klientów. Współpracujemy z partnerami zewnętrznymi, drukarniami, które dostarczają nam wysokiej produkty w bardzo szybkim czasie.

Zapytaj o ofertę