Kampanie rekrutacyjne

"Bardziej efektywne jest robienie czegoś naprawdę wartościowego, niż liczenie na to, że logo lub nazwa zrobi to za Ciebie". J.Cohen

Wg badań 98% kandydatów poszukuje informacji o pracodawcach w Internecie. Warto wykorzystać ten kanał komunikacji do działań employer brandingowych. Jak zrobić to efektywnie? Powierzając to zadanie agencji e-marketingowej z doświadczeniem!

Joanna Tymowicz
Joanna Tymowicz
Client Service Director
  • +48 17 860 21 86 (wew.: 190)
Napisz do mnie

Tworzenie person

Każda kampania, także ta rekrutacyjna i wizerunkowa, rozpoczyna się od opracowania odpowiednich grup docelowych. To dzięki nim możliwe jest dobranie odpowiednich narzędzi, a w konsekwencji dostarczenie konkretnych efektów w postaci wzrostu zainteresowania marką czy zwiększenia wskaźnika wypełnianych formularzy aplikacyjnych.

Tworzenie person lub grup docelowych, powinno zostać zawsze poprzedzone wywiadem z działem HR nt. aktualnych potrzeb oraz wymagań stawianych przed kandydatami. Na podstawie tak zebranych danych możliwe jest stworzenie grup – wewnętrznych (pracownicy), zewnętrznych (kandydaci), bezpośrednich (adresaci działań EB) oraz pośrednich (rodzina kandydatów) – do których będzie kierowana kampania.

Narzędzia online do employer brandingu

Dobieramy najbardziej trafne narzędzia do realizacji kampanii wizerunkowych i rekrutacyjnych. Wiemy, że cele i specyfika komunikacji są różne, dlatego inne środki wykorzystujemy w przypadku prowadzenia dialogu wewnętrznego – Internal brandingu, inne zaś podczas kreowania komunikacji zewnętrznej – External brandingu.

Kreujemy wizerunek marki pracodawcy w social media za pomocą Facebooka, Instagrama, Snapchata. Docieramy do profesjonalistów na LinkedIn. Odpowiadamy za przygotowanie filmów rekrutacyjnych oraz ich promocję na YouTubie oraz w pozostałych kanałach społecznościowych. Projektujemy atrakcyjne kreacje graficzne spójne z opracowanym wcześniej Key Visualem.

Wspieramy działy HR w kampaniach rekrutacyjnych. Tworzymy oryginalne opisy ofert, które przemawiają do kandydatów. Przeprowadzamy kampanie promujące ogłoszenia o pracę, wykorzystując w tym celu różnorodne kanały reklamowe, począwszy od Google Ads, reklam na Facebooku oraz LinkedInie, kończąc na e-mail marketingu. Wyświetlamy ogłoszenia wszędzie tam, gdzie znajdują się kandydaci zainteresowani podjęciem zatrudnienia w Twojej firmie. Przypominamy im o trwających rekrutacjach poprzez remarketing.

Dbamy o widoczność ofert pracy w wynikach wyszukiwania. Projektujemy i wdrażamy serwisy www dedykowane karierze. Badamy ich użyteczność, optymalizujemy pod kątem seo, aby jak najlepiej wypozycjonować markę na tle konkurencji.

Mierzenie efektywności działań EB

Podczas tworzenia strategii employer brandingowej wspólnie z klientem określamy cele do zrealizowania oraz sposoby mierzenia efektów wykonanych prac. W procesie tym wykorzystujemy Google Analitycs, za pomocą którego możemy obserwować wzrost zainteresowania pracą w danej firmie. Na bieżąco monitorujemy ilość wejść w zakładkę kariery, ilość przejść z kanałów społecznościowych czy liczbę wysłanych CV z uwzględnieniem ich źródła.

Zapytaj o ofertę