[Prasówka #100] Nowa funkcja na platformie X

Zapraszamy do zapoznania się z 100. jubileuszowym wydaniem prasówki. A w niej jak zawsze sporo ciekawych newsów z obszaru mediów społecznościowych, SEO i PPC z ostatnich tygodni. Sprawdź najnowsze informacje, istotne z perspektywy branży e-commerce.
18 września 2023

W ostatnim czasie X (daw. Twitter), jest chyba jedną z najmocniej ewoluujących platform społecznościowych. Wiele mówi się m.in. o ciekawej opcji, która niedawno pojawiła się w serwisie. To funkcja, umożliwiająca subskrybentom platformy, udostępnianie swoich danych kontaktowych twórcom, których obserwują. Dzięki takiej możliwości twórcy będą mogli kontaktować się ze swoimi obserwatorami, poza samą platformą X. Wprowadzenie tej funkcji generuje jednak pewne obawy. Jakie? Sprawdź.

Spis treści:

Instagram wprowadza opcję udostępniania postów tylko „bliskim znajomym”


Instagram wprowadza nową opcję udostępniania postów tylko bliskim znajomym, dostosowując się do zmieniających się zachowań użytkowników.

To rozszerzenie opcji „Bliskich Przyjaciół” w stories, pozwalające użytkownikom udostępniać posty wyłącznie wybranym osobom.

Aktualizacja wpisuje się w ogólne trendy Instagrama, stawiającego na prywatność i interakcje grupowe, przez co można zaobserwować zwiększenie udziału treści w czatach.

Ta zmiana ma na celu zachęcić użytkowników do częstszego udostępniania postów w grupach bliskich znajomych i śledzenia nowych trendów zachowań na Instagramie.

Więcej: https://www.socialmediatoday.com/news/instagrams-rolling-out-option-share-feed-posts-close-friends/692778/


Instagram testuje tagi lokalizacji w notatkach


Instagram testuje nową funkcję, która umożliwia dodawanie tagów lokalizacji do notatek w skrzynce odbiorczej. To pozwoli użytkownikom na łatwiejsze dzielenie się swoją lokalizacją i inspiracjami, dotyczącymi miejsc do odwiedzenia.

Instagram wyjaśnia, że celem jest ułatwienie nawiązywania kontaktu w miejscach, w których się przebywa oraz  dzielenie się swoją lokalizacją z pomocą tagów.

Notatki na Instagramie, które zostały wprowadzone w grudniu ubiegłego roku, umożliwiają użytkownikom rozpoczynanie rozmów w aplikacji, przez dodawanie krótkich notatek, widocznych dla wszystkich kontaktów. Instagram wprowadza do nich nowe funkcje, takie jak klipy audio i skróty utworów, aby zwiększyć zaangażowanie użytkowników w skrzynce odbiorczej.

Instagram testuje tego typu funkcje, aby zachować zaangażowanie ze strony młodszych użytkowników i konkurować z TikTokiem. Nowy test jest dostępny tylko dla wybranych użytkowników.

Więcej: https://www.redmention.com/news/instagram-assessments-out-location-tags-in-notes/


X testuje nową opcję, która umożliwi twórcom zbieranie kontaktów e-mailowych od subskrybentów


Elon Musk ma w planach zrealizowanie ważnej obietnicy w aplikacji, wprowadzając nową funkcję, umożliwiającą subskrybentom platformy X, udostępnianie swoich danych kontaktowych twórcom, których obserwują. Ta innowacja ma potencjał, w zakresie przyciągnięcia większej liczby twórców i marek do platformy, ponieważ umożliwi im bezpośredni kontakt z subskrybentami, poza samą aplikacją. To z kolei może przyczynić się do wzmocnienia pozycji X na rynku.

Istnieją jednak pewne obawy, związane z tą nową możliwością. Kluczowe będzie więc przede wszystkim to, czy firma X będzie w stanie zachować równowagę między zachęcaniem twórców do aktywności a utrzymaniem jakości oferty platformy. To interesujący kierunek rozwoju, który może odmienić sposób, w jaki twórcy i marki budują swoją obecność online.

Więcej: https://www.socialmediatoday.com/news/x-tests-new-option-would-enable-creators-gather-email-contacts-from-subscribers/692647/


YouTube rozpoczyna test nowego formatu pionowej prezentacji na żywo


YouTube planuje wprowadzić pionowe transmisje na pełnym ekranie w aplikacji mobilnej. To nowa funkcjonalność, obejmująca przewijane, pionowe transmisje na żywo i wsparcie finansowe od fanów. Twórcy mogą używać tego formatu na urządzeniach mobilnych lub na komputerze.

Obecnie transmisje na żywo są dostępne w formacie letterbox, ale nowy format wypełni cały ekran, wraz z komentarzami. Tego typu transmisje będą dostępne w strumieniu Shorts.

YouTube chce wykorzystać popularność krótkich filmików, które zdobyły 50 miliardów wyświetleń dziennie. To nie pierwsza próba, związana z wprowadzeniem pełnoekranowych transmisji na żywo na YouTube, ale teraz wracają one, jako eksperyment. 

Więcej: https://www.redmention.com/news/youtube-launches-check-of-new-vertical-reside-stream-presentation-format/


TikTok odkrywa nowe opcje przesyłania wiadomości i interakcji w aplikacji


TikTok planuje rozwinięcie funkcji społecznościowych, takich jak przesyłanie wiadomości, nowe funkcje udostępniania, czaty In-Stream i inne. Firmy szukają pracowników do realizacji tego celu.

Dotychczas aplikacja koncentrowała się na wykorzystaniu sztucznej inteligencji do wyróżniania popularnych klipów wideo, ale teraz chce jeszcze bardziej skupić się na budowaniu społeczności i zachęcaniu użytkowników do interakcji.

Aplikacja może próbować naśladować funkcje aplikacji Meta, co jest interesującym krokiem. TikTok chce zachować użytkowników na platformie, co może prowadzić do rozwoju różnych rodzajów zaangażowania, w tym zakupów typu In-Stream i interakcji z markami.

To może pomóc aplikacji poszerzyć swoje możliwości i zasięg w różnych obszarach. TikTok zmierza w kierunku większego zaangażowania społecznościowego, co może wpłynąć na przyszłość aplikacji.

Więcej: https://www.socialmediatoday.com/news/tiktok-explores-new-app-messaging-engagement-options/692773/


Google wprowadziło aktualizacje, dzięki którym będzie w stanie lepiej zrozumieć to, w jakim języku użytkownicy oczekują swoich wyników wyszukiwania. Od teraz wybór języka będzie bardziej uzależniony od intencji użytkownika niż od wybranych ustawień czy lokalizacji. Zmian w obszarze SEO jest jednak znacznie więcej.


Aktualizacja raportu „Informacje na karcie Zakupy”


Pod koniec 2022 roku, do narzędzia Google Search Console wprowadzono nowy raport znany, jako „Informacje na karcie Zakupy". Raport ten umożliwiał użytkownikom prostsze zgłaszanie swoich produktów do Merchant Center. Teraz został zaktualizowany i przekształcony w zupełnie nową funkcję.

W nowej wersji raportu "Shopping tab listings," użytkownicy znajdą informacje dotyczące produktów, które z różnych przyczyn przestały być widoczne w serwisie „Zakupy Google”. Co więcej, narzędzie Google Search Console będzie teraz wysyłać powiadomienia związane z tymi produktami. Nowy raport umożliwia także lepsze zrozumienie możliwości zwiększenia widoczności i liczby kliknięć dla produktów, w tym opcję dodania informacji o zwrotach.

Aby uzyskać dostęp do tych cennych danych, konieczne jest połączenie konta w Search Console z kontem w Merchant Center, co można teraz zrobić bezpośrednio w zakładce nowego raportu. Warto jednak dodać, że niektórzy użytkownicy mogą jeszcze nie widzieć tej aktualizacji, ponieważ Google wprowadza ją stopniowo.

Więcej: https://www.searchenginejournal.com/google-updates-search-console-shopping-tab-listings-report/496006/


Aktualizacja Google Search Language Matching Systems


Google potwierdziło, że w ostatnich miesiącach wprowadziło szereg aktualizacji związanych z usprawnieniem dopasowywania języków wyników wyszukiwania. Najnowsza z tych aktualizacji została wprowadzona około 2 tygodnie temu.

Zmiany wynikają z licznych zgłoszeń użytkowników, którzy wyrażali swoje niezadowolenie związane z tym, jak Google radziło sobie z wyszukiwaniem w różnych językach (np. w przypadku katalońskiego). Jednak aktualizacje te nie ograniczają się do konkretnych języków, lecz działają na szeroką skalę, poprawiając ogólną funkcjonalność mechanizmu wyszukiwania w wielu językach.

Zapisz się na newsletter i bądź na bieżąco z naszymi artykułami z bloga. Nie przegap najciekawszych naszych wpisów.

Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie uniemożliwi świadczenie usług na Twoją rzecz. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.

W praktyce oznacza to, że Google jest teraz w stanie lepiej rozumieć, w jakim języku użytkownicy oczekują wyników swoich wyszukiwań. Wybór języka jest teraz bardziej uzależniony od intencji wpisanego zapytania niż od ustawień użytkownika czy lokalizacji geograficznej. Dzięki tym aktualizacjom nawet jeśli Polacy próbują znaleźć informacje za granicą, korzystając z:

  • obcojęzycznej wersji wyszukiwarki,
  • zagranicznego adresu IP
  • historii wyszukiwań w innych językach,

łatwiej znajdą odpowiedzi w języku polskim.

Więcej: https://www.searchenginejournal.com/google-updates-search-console-shopping-tab-listings-report/496006/


Polska nazwy witryny w wyszukiwarce Google


W październiku ubiegłego roku wprowadzono nazwy witryn do wyników wyszukiwania na urządzeniach mobilnych, w wybranych językach. W marcu funkcja ta została rozszerzona na komputery. Google poinformowało na swoim blogu, że obecnie nazwy witryn są dostępne we wszystkich językach obsługiwanych przez wyszukiwarkę, zarówno na urządzeniach mobilnych, jak i na komputerach. Funkcja ta jest obsługiwana dla:

  • domen (np. example.com),
  • subdomen (np. subdomain.example.com),
  • ale nie dla podkatalogów (np. example.com/subdirectory).

Wdrożenie tej funkcji na całym świecie odbywało się stopniowo i jest już dostępne globalnie.

Więcej: https://developers.google.com/search/blog/2023/09/site-names-global-rollout?hl=pl


Bug z linkami kanonicznymi w GSC


Google poprawiło błąd związany z linkami kanonicznymi, który występował od lipca 2023 roku i dotyczył pewnej puli stron. W skrócie, narzędzie Google Search Console wykrywało nieprawidłowe kanoniczne adresy URL dla niektórych witryn, bez oczywistej przyczyny. Podobno problem dotyczył głównie sklepów internetowych, ale był na tyle mały, że Google nie podjęło nawet decyzji o tym, by przekazać oficjalną informację, dotyczącą tej nieprawidłowości.

Więcej: https://toponline.pl/blog/seo-news-100


Przeniesienie reklam pojazdów do kampanii Performance Max z plikami danych o pojazdach, to tylko jedna z informacji, która w ostatnim czasie obiegła środowisko specjalistów PPC. Znacznie więcej ciekawych faktów, można znaleźć w poniższym przeglądzie newsów z obszaru płatnych kampanii reklamowych.


Przeniesienie reklam pojazdów do kampanii Performance Max z plikami danych o pojazdach


Od września 2023 roku dotychczasowe kampanie reklam pojazdów, utworzone w ramach inteligentnych kampanii produktowych, będą automatycznie przekształcane w kampanie Performance Max.


Tematy wyszukiwania w kampanii Performance Max


W kampanii Performance Max pojawiła się możliwość dodania maksymalnie 10. tematów wyszukiwania – słów lub wyrażeń, których mogą używać klienci, poszukujący danych produktów bądź usług.

Więcej: panel Google Ads


Skillshop – nowe certyfikaty dla profesjonalistów


W Skillshopie pojawiły się 3 nowe certyfikaty dla profesjonalistów. Dotyczą one reklam w sieci wyszukiwania, sieci reklamowej oraz reklamy wideo. Aktualnie są one jednak w fazie pilotażowej, dlatego mogą nie być dostępne dla wszystkich użytkowników. Program zostanie rozbudowany w 2024 roku. 

Więcej: https://www.linkedin.com/feed/update/urn%3Ali%3Aactivity%3A7100732522849812480/


Google włącza automatyczne tagowanie


Firma Google wysłała do reklamodawców wiadomość e-mail, w której informuje, że włączy automatyczne tagowanie, jeśli zostało ono wcześniej wyłączone. Aby temu zapobiec, należy wypełnić specjalny formularz.

Więcej: https://www.linkedin.com/feed/update/urn%3Ali%3Aactivity%3A7100470525675610112/


Przeniesienie reklam pojazdów do kampanii Performance Max z plikami danych o pojazdach


Od września 2023 roku dotychczasowe kampanie reklam pojazdów, utworzone w ramach inteligentnych kampanii produktowych, będą automatycznie przekształcane w kampanie Performance Max.

Więcej: https://support.google.com/google-ads/answer/13837303?sjid=17178064018085361910-EU


LinkedIn Ads – dodanie grupy predykcyjnych odbiorców


Na niektórych kontach reklamowych na platformie LinkedIn pojawiła się możliwość tworzenia grup odbiorców, składających się z osób o cechach podobnych do istniejącego źródła danych.

Więcej: https://www.linkedin.com/help/lms/answer/a1632420


Podsumowanie


Śledzenie branżowych informacji w obszarze e-commerce, sprzyja utrzymaniu konkurencyjności i pozwala dostosowywać się do zmieniających się trendów rynkowych. Wiedza o nowych funkcjonalnościach i uwzględnienie jej w planach marketingowych organizacji, może wpłynąć na efektywność biznesu, dlatego naprawdę warto być na bieżąco. Prasówka to jedno ze skondensowanych źródeł informacji, pozwalających regularnie  śledzić branżowe newsy, dlatego już teraz zapraszamy do lektury jej kolejnego wydania.

Zespół Ideo Force
AUTOR
tel.+48 17 860 09 59
Napisz do mnie
UDOSTĘPNIJ
in tw fb
Ocena artykułu:
Twoja ocena:
Średnia ocen użytkowników 5.0 na podstawie 3 ocen

Inne wpisy