Zrozumienie zmian i śledzenie nowości, pojawiających się w obszarach, takich jak social media, SEO i PPC pozwala korzystać z trendów szybciej niż konkurencja i budować przewagę marki w cyfrowym świecie. Ten zaś wciąć ewoluuje, oferując innowacyjne rozwiązania, które warto wdrażać w e-biznesie, odpowiadając tym samym na realne potrzeby rynku. Zapraszamy do lektury najnowszego wydania prasówki, pełnej aktualnych i ciekawych newsów, istotnych dla branży e-commerce.
Spis treści:
- Meta ogłosiła wstępny test płatnego programu weryfikacji „Meta Verified” na Facebooku i Instagramie
- YouTube testuje opcje zarządzania podcastami w YouTube Studio
- TikTok uruchamia nowy „program kreatywności”, by zapewnić twórcom większe możliwości zarobków
- Instagram uruchamia nową funkcję chatu „Kanały”
- Core Web Vitals nie powinny być najważniejsze w przypadku małych i lokalnych witryn
- Aktualizacja recenzji produktów w Google/luty 2023
- Google Search Console: zaktualizowane zarządzanie użytkownikami
- Nowy chat Bing AI na urządzeniach mobilnych z wyszukiwaniem głosowym
- Zmiany i nowości w Allegro Ads - marzec/kwiecień 2023
- Instagram wycofuje funkcję tagowania produktów podczas transmisji live
- Podsumowanie konferencji Google: Live from Paris
- Podsumowanie
Meta ogłosiła wstępny test płatnego programu weryfikacji „Meta Verified” na Facebooku i Instagramie
Dyrektor generalny Mark Zuckerberg ogłosił, że Meta uruchomiła test płatnego programu weryfikacyjnego, podobnego do programu weryfikacji za 8$ na Twitterze. Jako pierwsi będą mogli skorzystać z niego mieszkańcy Australii i Nowej Zelandii, jednak usługa weryfikacji autentyczności konta, ma zostać rozszerzona także na obszar innych krajów.
Według Mety nowy program ma pomóc początkującym twórcom, w zwiększeniu swojej widoczności oraz przyspieszyć proces budowy społeczności.
Początkowo program będzie kosztował 11,99 dolara miesięcznie w wersji na przeglądarkę lub 14,99 dolara miesięcznie na iOS i Android, przy czym ten ostatni pokrywa odpowiednie opłaty w App Store.
Więcej: https://www.socialmediatoday.com/news/meta-announces-initial-test-of-meta-verified-paid-verification-scheme-on/643128/
YouTube testuje opcje zarządzania podcastami w YouTube Studio
YouTube podejmuje kolejne kroki w kierunku tworzenia podcastów, przeprowadzając nowy test możliwości przesyłania ich i zarządzania nimi w aplikacji YouTube Studio. A to za sprawą rosnącego zainteresowania tym formatem treści, wykazywanego przez kolejne firmy. Użytkownicy biorący udział w eksperymencie, zobaczą nową opcję przesyłania podcastu pod przyciskiem „Utwórz” w YouTube Studio oraz będą widzieć podcasty w nowej karcie „Podcasty” w menu treści.
YouTube testuje również nowe narzędzia do analizy podcastów, które zapewnią szczegółowe informacje na temat wydajności określonego materiału (m.in. liczby jego odbiorców), a także dostęp do statystyk, dotyczących przychodów. Wygląda na to, że nowe narzędzia, które są obecnie testowane, mają wszystko, czego twórcy potrzebują, by rozpocząć prowadzenie podcastów na platformie: od przesłania odcinka podcastu, po analizę danych, dotyczących jego wydajności.
Więcej: https://www.socialnationnow.com/youtube-tests-podcast-management-options/
TikTok uruchamia nowy program kreatywności, by zapewnić twórcom większe możliwości zarobków
TikTok ciągle bada nowe sposoby dzielenia się przychodami z twórcami, tym razem za pośrednictwem nowego „Programu kreatywności”, który na początku uruchomiony został w wersji beta (z wybranymi twórcami).
Program kreatywności TikTok ma na celu nagradzanie twórców za publikowanie dłuższych filmów, przy czym do finansowania kwalifikują się tylko treści dłuższe niż minuta. Twórcy będą mieli dostęp do zaktualizowanego pulpitu nawigacyjnego, z którego poziomu sprawdzą m.in. szacunkowe przychody, czy wskaźniki wydajności wideo. Ponadto, aby móc skorzystać z nowego programu TikToka, użytkownicy muszą mieć co najmniej 18 lat, spełniać minimalne wymagania dotyczące obserwujących oraz posiadać konto o dobrej reputacji.
Jest zbyt wcześnie, aby powiedzieć, jak skuteczne będzie to przedsięwzięcie, natomiast pewne jest, że wraz ze wzrostem przychodów z reklam, wzrosną także zarobki twórców.
Więcej: https://www.socialmediatoday.com/news/TikTok-Launches-New-Creator-Funding-Program/643133/
Instagram uruchamia nową funkcję chatu „Kanały”
Instagram wprowadza nową funkcję o nazwie „Kanały na Instagramie”, która jest zasadniczo funkcją przesyłania wiadomości grupowych w aplikacji. "Kanały" będą obsługiwać formaty tekstowe, obrazy, ankiety, reakcje i nie tylko, a to wszystko w IG Direct.
Instagram podkreśla, że tylko twórcy będą mogli publikować w kanałach, a obserwujący mają jedynie możliwość reagowania na treści i uczestniczenia w ankietach. W nadchodzących miesiącach Instagram planuje dodać więcej funkcji (np. możliwość wprowadzenia innego twórcy na kanał w celu omówienia zbliżającej się współpracy).
Ten krok ze strony Instagrama wiąże z szerszym trendem polegającym na tym, że użytkownicy wracają do przesyłania wiadomości, zamiast udostępniania publicznych relacji, a kanały mogą pomóc twórcom i markom kontaktować się z odbiorcami, w bardziej organiczny i standardowy sposób.
Więcej: https://www.socialmediatoday.com/news/instagram-launches-channels-broadcast-chat-feature/642969/
Nowy chat Bing AI to nie jedyna nowość, która pojawiła się w obszarze SEO. Uwagę przykuwa również aktualizacja recenzji produktów w Google, która może wywołać nagłe spadki lub wzrosty widoczności witryn w organicznych wynikach wyszukiwania. Doszło także do aktualizacji ustawień w Google Search Console, co może wpłynąć na zmiany w dostępie poszczególnych użytkowników do narzędzia.
Core Web Vitals nie powinny być najważniejsze w przypadku małych i lokalnych witryn
Wiele wypowiedzi kierowanych od pracowników Google określało Core Web Vitals, jako czynnik rozstrzygający remisty, odnośnie pozycji w rankingu. Jednak wielu specjalistów bardzo mocno skupiało się na tych wskaźnikach i ich poprawie, mimo że nawet ich wysokie wyniki nie przynosiły oczekiwanych efektów. CWV jest czynnikiem rankingowym jednak, jak się okazuje, nie ma on tak dużego znaczenia dla małych i lokalnych stron. Potwierdzeniem tego jest wypowiedź Johna Muellera z Google, mówiąca, że ludzie koncentrują się na mierzalnych czynnikach, rzadko spotykanych w SEO. Ta wypowiedź jest dla nas potwierdzeniem, że małe i lokalne strony powinny skupiać się na użytkowniku i wartościowych treściach.
Więcej: https://www.seroundtable.com/google-core-web-vitals-priority-34937.html
Aktualizacja recenzji produktów w Google/luty 2023
Za każdym razem, kiedy tylko pojawi się informacja, dotycząca aktualizacji w Google wielu specjalistów drży i martwi się pozycjami w wynikach wyszukiwania. Google ogłosiło aktualizację produktów, która zajmie około dwóch tygodni. Aktualizacja objęła również wytyczne, dotyczące systemu recenzji. Efekt aktualizacji to niewiadoma, po której można spodziewać się wszystkiego. Możliwy jest m.in. nieoczekiwany wzrost widoczności, czy nagły spadek pozycji. Nigdy nie wiadomo, co nastąpi. Jednak wraz z pojawieniem się informacji o przeprowadzeniu aktualizacji, wszyscy specjaliści bardzo dokładnie śledzą wszelkie zmiany w wynikach wyszukiwania. Analizują wzrosty konkurencji oraz własnych witryn, szukając tego właściwego czynnika, mającego wpływ na wzrost widoczności.
Więcej: https://www.seroundtable.com/google-core-web-vitals-priority-34937.html
Zapisz się na newsletter i bądź na bieżąco z naszymi artykułami z bloga. Nie przegap najciekawszych naszych wpisów.
Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie uniemożliwi świadczenie usług na Twoją rzecz. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.
Google Search Console: zaktualizowane zarządzanie użytkownikami
Google Search Console to jedno z podstawowych narzędzi, które jest wykorzystywane nie tylko przez właścicieli witryn, ale także przez specjalistów SEO. Obecnie w GSC zaktualizowano zarządzanie użytkownikami i uprawnieniami. Jest to bardzo ważne szczególnie jeśli, jako właściciele udzielamy dostępu do tego narzędzia specjalistom SEO lub innym osobom. Dzięki tej aktualizacji możemy określać odpowiedni stopień dostępu do funkcjonalności. Określenie dostępu jest ważne także, jeśli współpracujemy z wieloma specjalistami, którzy nie potrzebują dostępu administratora, a bardziej wglądu do stanu witryny. Warto sprawdzić status swoich uprawnień po tej aktualizacji, bo możliwe, że doszło do zmian w uprawnieniach.
Więcej: https://searchengineland.com/google-search-console-users-and-permissions-management-updated-393460
Nowy chat Bing AI na urządzeniach mobilnych z wyszukiwaniem głosowym
Jeszcze tak niedawno dużym echem odbiło się uruchomienie ChatGPT, który był rewolucją w wykorzystaniu sztucznej inteligencji, w tak przystępnej formie. Spowodowało to wzmożone prace wielu podmiotów, zmierzające do rozwoju AI. Microsoft właśnie ogłosił, że nowe funkcje Bing AI Chat już są dostępne na urządzeniach mobilnych. Dzięki temu wyszukiwania głosowe, czy ogólne wyszukiwanie informacji, wejdzie na całkiem inny poziom. Oczywiście, jak na razie opcja jest dostępna dla niektórych użytkowników, ale zapewne będzie dostępna szerzej.
Więcej: https://www.seroundtable.com/microsoft-bing-ai-chat-mobile-voice-search-34953.html
Nowy format reklamy graficznej w Allegro Ads to tylko jeden z newsów, dotyczących obszaru PPC. Wiele ciekawych informacji o płatnych kampaniach reklamowych, pochodzi także z konferencji Google: Live from Paris. Podczas wydarzenia poruszono tematykę narzędzi, które w niedługim czasie będą wdrażane lub rozwijane. Niektóre z nich mogą zmienić sposób, w jaki użytkownicy wyszukują produkty i usługi w sieci, warto więc zapoznać się z nimi jak najszybciej.
Zmiany i nowości w Allegro Ads - marzec/kwiecień 2023
Od 15 lutego 2023 roku, można korzystać z nowego formatu reklamowego w systemie Allegro Ads. To zupełnie nowy typ reklamy graficznej (elastyczny baner na stronie głównej), który będzie automatycznie dostosowywał tekst i grafikę reklam do wyświetlania na różnych urządzeniach. Nowy format reklamowy jest dostępny w opcjach kampanii typu „Reklamy graficzne”. Aby z niego skorzystać, należy wybrać odpowiedni typ reklamy o nazwie „Elastyczny baner”.
Aby utworzyć reklamę w nowym formacie, należy dodać:
- logo firmy,
- hasło reklamowe, czyli tekst zawierający kluczowy przekaz reklamy, który pojawi się w komunikacie,
- hasło pomocnicze, czyli dodatkowy tekst, który pojawi się pod głównym hasłem reklamowym,
- link do miejsca docelowego reklamy.
Tworząc Elastyczną reklamę na stronie głównej, można określić do 15. kategorii ofert, które odpowiadają produktom promowanym w Twojej reklamie. Dzięki temu system będzie dopasowywał wyświetlanie reklam do osób, które przeglądały oferty w wybranych kategoriach. Do reklamy trzeba dodać również baner w formacie 1600x350px.
Grafika musi spełniać konkretne wymagania m.in.:
- nie może zawierać elementów tekstowych, logo, ani żadnych buttonów (np. Kup teraz),
- nie może przedstawiać tylko jednego produktu, powinna odnosić się do grupy produktów, kategorii lub całej oferty,
- musi być czytelna, powinna zawierać margines górny i dolny,
- kluczowe elementy grafiki powinny być umieszczone w bezpiecznym obszarze grafiki (grafika poniżej).
Baner w Elastycznych reklamach na stronie głównej będzie kadrowany, tak aby dostosować go do urządzenia, na którym wyświetlana jest reklama. Wprowadzone hasła reklamowe oraz logo będą automatycznie dostosowywane i umieszczane w odpowiednich miejscach grafiki. Reklamy w nowym formacie możesz już dodać do swoich kampanii, jednak będą one wyświetlane dopiero od 1 marca 2023 roku.
Poza nowym formatem reklamowym w Allegro Ads ,od 1 marca 2023 roku zostanie również wprowadzona zmiana w reklamach szablonowych na stronie głównej. Reklamy w tym formacie będą wyświetlane również na komputerach oraz na stronie mobilnej witryny, co pozwoli ukazywać je większej grupie odbiorców.
Ze względu na start nowej strony głównej Allegro, zmiany dotkną również kampanii reklamowych, które wykorzystują format „Reklamy na stronie głównej”. Już od 3 kwietnia 2023 roku wszystkie reklamy w tym formacie zostaną zarchiwizowane, a ich emisja będzie możliwa tylko do 2 kwietnia. Ten format reklamowy w ulepszonej wersji o nazwie „Reklamy na stronie głównej w nowej rozdzielczości”, będzie dostępny tylko dla wybranych reklamodawców, którzy posiadają specjalne uprawnienia Allegro Ads.
Więcej: https://allegro.pl/dla-sprzedajacych/zmiany-w-allegro-ads-E73BPn09oSy
Instagram wycofuje funkcję tagowania produktów podczas transmisji live
Live Shopping to funkcja w Instagram Stories, która pozwala markom na oznaczanie produktów z katalogu, bezpośrednio w transmisjach live prowadzonych na platformie. Live Shopping zyskało ogromną popularność w okresie pandemii, jednak aktualne dane wskazują na spadek udziału tej funkcji, w ogólnej sprzedaży generowanej przez platformy e-commerce. W związku z coraz mniejszą popularnością tej funkcji, Instagram wycofa ją już w marcu 2023 roku.
Rezygnacja z funkcji Live Shopping nie oznacza jednak, że Instagram wycofuje się z rozwoju narzędzie wspierających sprzedaż, jest wręcz przeciwnie. Zamiast zakupów na żywo, Instagram będzie priorytetyzował reklamy, jako główny sposób prezentacji oferty oraz sprzedaży produktów. Obejmuje to nowy format w pełni automatycznych kampanii sprzedażowych Advantage+, który zyskuje coraz większą popularność wśród użytkowników.
Marki, które wykorzystują funkcję Live Shopping, w dalszym ciągu będą mogły prowadzić transmisje live, prezentując swoje produkty i odpowiadając na pytania klientów. Niestety przedstawiane produkty nie będą już tak łatwo dostępne dla odbiorców, ale w dalszym ciągu można prowadzić sklep na Instagramie i prezentować produkty w kampaniach reklamowych.
Więcej:https://searchengineland.com/instagram-is-ending-its-live-shopping-feature-in-march-393101
Podsumowanie konferencji Google: Live from Paris
W lutym odbyła się konferencja organizowana przez Google: Live from Paris. Poniżej znajduje się opis najciekawszych narzędzi, które w najbliższym czasie Google planuje wdrożyć lub rozwijać. Niektóre z nich mogą wpłynąć na sposób wyszukiwania produktów i usług przez użytkowników, dlatego warto już teraz zastanowić się, w jaki sposób wykorzystać je do promocji biznesu.
- Nowe narzędzie Multisearch, które od niedawna było dostępne w Stanach Zjednoczonych, zostanie udostępnione użytkownikom urządzeń mobilnych na całym świecie, w ciągu następnych kilku miesięcy. Narzędzie pozwala na rozpoczęcie wyszukiwania za pomocą obrazu, wraz z krótkim tekstem. Jak będzie to wyglądać?
- Załóżmy, że znalazłeś produkt, który Ci się podoba, ale chciałbyś go znaleźć w innej wersji kolorystycznej. Możesz wyszukać go w „Multisearch”, wrzucając zdjęcie produktu oraz krótki opis koloru, który Cię interesuje.
- Google wprowadza narzędzie Immersive View w Mapach Google, które łączy widok 3D określonego obszaru z innymi informacjami, dotyczącymi tego miejsca (np. natężenie ruchu, czy pogoda). Aktualnie narzędzie będzie wdrażane tylko w wybranych miastach: Londynie, Los Angeles, Nowym Yorku, San Francisco i Tokio.
- Pojawią się również nowe funkcje wspierające kierowców pojazdów elektrycznych, które mają na celu ułatwić im podróżowanie. Wkrótce Google udostępni informacje o dostępnych przystankach ładowania, sugerowanych na krótsze podróże, filtr bardzo szybkich stacji ładowania oraz wzmianki o lokalizacjach, w których ładowarki są wskazane w wynikach wyszukiwania, w pobliżu sklepów spożywczych i hoteli.
- Google rozwija również funkcję AR (Augmented Reality) w swoich narzędziach. Ma ona łączyć przetłumaczony tekst z obrazem, z którego pochodzi. Już niedługo będzie dostępna dla wszystkich użytkowników na całym świecie.
Więcej:https://www.theverge.com/2023/2/8/23589886/google-search-maps-translate-features-updates-live-from-paris-event?fbclid=IwAR0E2CFMtWqUoRG4iccAcdQdlA3jvWvCvnG9wvRtuyYLVawSs02_Dm49fMQ
Podsumowanie
Świat digital marketingu wciąż się rozwija, dlatego powinniśmy stale śledzić aktualne trendy. Tylko tak można wykorzystywać innowacyjne rozwiązania do rozwoju własnego e-biznesu. Korzystanie z technologii, czy rozwiązań, mających wpływ na budowę przewagi rynkowej, jest kluczowe w dobie wciąż zmieniającej się i niepewnej rzeczywistości biznesowej. To istotne zwłaszcza w branży e-commerce, gdzie wciąż zwiększa się liczba sklepów sprzedających online, dlatego trzeba podejmować działania, dążące do zachowania konkurencyjności e-biznesu.