[Prasówka #89] Google zachęca do korzystania z Google Lens

W ostatnim czasie w branży wiele mówi się o wyszukiwaniu głosowym, tymczasem Google zachęca do korzystania z Google Lens. To oprogramowanie pozwalające na wyszukiwanie określonych treści za pomocą grafik.
6 kwietnia 2023

Google Lens to darmowa aplikacja mobilna, opierająca się na technologii rozpoznawania obrazu. Dzięki wykorzystaniu analizy wizualnej użytkownicy mogą  w łatwy sposób pozyskiwać informacje np. o danym obiekcie, wykorzystując obiektyw swojego smartfona. Z pomocą Google Lens można dowiedzieć się więcej np. o popularnych budynkach, potrawach, czy znanych osobach, znajdujących się na poszczególnych zdjęciach. Niewątpliwie jest to jedna z tych technologii, z którymi warto zapoznać się bliżej.

Spis treści:

  1. Instagram dodaje nową opcję udostępniania postów grupowych
  2. LinkedIn dodaje nową opcję udostępniania postu wielu członkom jednocześnie
  3. YouTube wprowadza czasowe reakcje w transmisjach na żywo
  4. Bug w profilu firmy w Google
  5. Google Docs i jego asystent-AI
  6. Google Lens (obiektyw Google)
  7. Lista IP Googlebotów
  8. Nowe funkcje w kampaniach Discovery w Google Ads
  9. Instagram udostępnił nowe formaty reklamowe – Reminder Ads oraz Search Result Ads
  10. Google wycofuje nakładki reklamowe z filmów na YouTube i testuje nowy format reklamy
  11. Podsumowanie

Instagram dodaje nową opcję udostępniania postów grupowych


Meta zaobserwowała, że coraz więcej działań związanych z udostępnianiem zdjęć i filmów na Instagramie odbywa się za pomocą wiadomości prywatnych, dlatego pracuje nad wprowadzeniem większej liczby funkcji, dostępnych w tych wiadomościach.

Nowa opcja udostępniania postów na Instagramie umożliwia użytkownikom rozpoczęcie prywatnej dyskusji, na podstawie postu za pośrednictwem „kolekcji współpracy”, do której każdy użytkownik czatu może dodawać wpisy. To nowy sposób na skupienie zaangażowania wokół postów, w przeciwieństwie do udostępniania ich jednej osobie lub kopiowania linku.

Więcej: https://www.socialmediatoday.com/news/meta-adds-new-group-post-sharing-option-on-instagram/646119/


LinkedIn dodaje nową opcję udostępniania postu wielu członkom jednocześnie


LinkedIn dodał nową opcję przesyłania wpisu do wielu osób jednocześnie. Od teraz użytkownik może utworzyć także nową wiadomość grupową, podczas przesyłania danego postu. Użytkownicy będą mogli wybrać wielu odbiorców, podczas udostępniania postu, z możliwością przekazania go każdemu członkowi osobno lub utworzenia nowej grupy czatu z wybranymi użytkownikami. Będą mogli także dodać osobistą notatkę do swojej wiadomości, aby zawrzeć własne przemyślenia lub uwagi.To dobry sposób na zainicjowanie dyskusji w aplikacji i zachęcenie do zaangażowania. Jednocześnie użytkownicy mogą wykorzystywać tę opcję do nawiązania wzajemnych kontaktów, w ramach wspólnych zainteresowań.

Więcej: https://www.socialmediatoday.com/news/linkedin-adds-new-option-to-share-a-post-with-multiple-members-at-once/645988/


YouTube wprowadza czasowe reakcje w transmisjach na żywo


YouTube uruchamia reakcje w transmisjach na żywo, dla wszystkich kwalifikujących się twórców, co zapewni widzom kolejny sposób na zaangażowanie się w treści transmitowane na żywo i podkreślenie kluczowych momentów odtwarzania.Reakcje czasowe umożliwią użytkownikom dodanie znacznika emoji do określonej klatki w odtwarzanym filmie. Istotne jest to, że zarówno twórcy, jak i inni widzowie zobaczą reakcje, ale nie będą mogli dowiedzieć się, kto jest ich autorem, gdyż będą anonimowe.Ta opcja będzie początkowo dostępna tylko na iOS, ale YouTube planuje wkrótce rozszerzyć ją na większą liczbę urządzeń.

Więcej: https://www.redmention.com/news/youtubes-rolling-out-timed-reactions-on-reside-streams/  


Marki, które mają założony profil firmy w Google, ostatnio mogą zaobserwować błąd, który informuje, że wizytówka nie jest widoczna dla użytkowników. Komunikat ten nie jest jednak prawdziwy, gdyż nie zmienia niczego w rzeczywistej widoczności wizytówki. Ciekawych i ważnych informacji z obszaru SEO, jest znacznie jednak więcej.


Bug w profilu firmy w Google


W profilu firmy w Google pojawił się bug – błąd oprogramowania, który sprawia, że wizytówki wyświetlają powiadomienia o braku widoczności dla użytkowników. Wiadomości te bardzo często mijają się z prawdą, a ich nagłe pojawienie się w profilach firmy w Google nie zmienia niczego w rzeczywistym stanie widoczności w mapach i wyszukiwarce Google.

Problem ten nie dotyczy jedynie jednego języka czy kraju – jest ogólnoświatowy. Google w związku z licznymi powiadomieniami ma na względzie ten problem i pracuje nad jego rozwiązaniem. Na ten moment nikt nie wie jeszcze – włącznie z samym zespołem profilu firmy Google, co może być przyczyną tych nieprawdziwych zmian statusu.

Jeśli zauważymy takie powiadomienie lub nagłą zmianę statusu wizytówki, to warto zweryfikować, czy jest ona widoczna w organicznych wynikach wyszukiwania - najlepiej za pomocą karty incognito. Jeśli tak, to nie ma powodów do obaw, gdyż najpewniej jest to opisany wyżej błąd.

Więcej: https://toponline.pl/blog/seo-news-75


Google Docs i jego asystent-AI


Jakiś czas temu Google poinformowało użytkowników Internetu o nowym rozwiązaniu w ramach Workspace. A dokładniej rzecz ujmując, oficjalnie przedstawiło nowego asystenta-AI, którego celem będzie generowanie wszelkiego rodzaju tekstów. Na tym nie koniec update’ów, ponieważ dodatkowo zapowiedziało w ramach tego rozwiązania dwie nowe funkcjonalności: bezpośrednie generowanie tekstu w Google Docs oraz generowanie i przeredagowywanie wersji roboczych wiadomości e-mail w Gmailu.

Zapisz się na newsletter i bądź na bieżąco z naszymi artykułami z bloga. Nie przegap najciekawszych naszych wpisów.

Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie uniemożliwi świadczenie usług na Twoją rzecz. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.

W Google Docs, zamiast dotychczasowej białej kartki, powinniśmy zobaczyć okienko „Help me write”, co w  tłumaczeniu na język polski oznacza „Pomóż mi napisać”. W okienku  będzie istniała możliwość wpisania dowolnego polecenia. Później to już w rękach modelu AI będzie leżało stworzenie jego prawie że ostatecznej wersji, którą będzie można wysłać do odbiorcy. W przypadku potrzeby jego redakcji narzędzie będzie dawało nam możliwość edycji tekstu, w postaci korekty lub dalszej rozbudowy.

Więcej: https://toponline.pl/blog/seo-news-75


Google Lens (obiektyw Google)


W ostatnim czasie wyszukiwarka Google stworzyła specjalny fragment organicznych wyników wyszukiwania, w którym promuje wykorzystanie wyszukiwania przy użyciu wybranej przez nas grafiki. Konkretniej chodzi tutaj o zachęcenie użytkowników do korzystania z Google Lens. ­Dla niezorientowanych w temacie, Google Lens jest uniwersalnym oprogramowaniem, które pozwala wyszukiwać obrazem. Jeżeli zależy nam na odnalezieniu informacji związanych z np. z wieloma obiektami, możemy to zrobić za pomocą obiektywu smartfona.  Z pomocą Google Lens można odczytać m.in. informacje o potrawach w menu, popularnych budynkach, czy znanych osobach na zdjęciach.
 

Widoczny wyżej fragment organicznych wyników wyszukiwania, który kieruje do Google Lens można spotkać na urządzeniach mobilnych.

Więcej: https://toponline.pl/blog/seo-news-75


Lista IP Googlebotów


W 2021 roku w sieci pojawiła się oficjalna lista adresów IP Googlebotów. Google zapewniło, że dokumentacja będzie na bieżąco odświeżana. Ponadto zachęcało nas do korzystania z dokumentacji w celu filtrowania ruchu. Od tamtego ogłoszenia minęło już trochę czasu, a plik JSON ze wspomnianymi adresami wydawał się nieaktualizowany. Sugerowała to głównie data jego stworzenia. W związku z powyższym w sieci zaczęły pojawiać się pytania i wątpliwości użytkowników, które postanowił rozwiać Gary Illyes, zajmujący stanowisko Analityka w Google. Zamieścił on następujący post na LinkedInie:

Oświadczył, że lista IP Googlebotów jest aktualna, a jej status zawsze taki był. Mógł wystąpić ewentualny margines kilku dni, w którym to mogły nie zostać zamieszczone bieżące dane na ich temat. A wszystko dlatego, że eksport danych do listy IP Googlebotów z reguły miał miejsce tylko raz w ciągu całego tygodnia. Dodał także, że nie działy się i nie dzieją w jego obrębie zbyt duże zmiany, ponieważ są one po prostu rzadkie.

Komunikaty o obawach użytkowników poskutkowały jednak tym, że od teraz przy każdym wykonanym eksporcie danych, będzie modyfikowała się także data utworzenia pliku. Wszystko po to, by rozwiać wszelkie stare, jak i nowe wątpliwości co do aktualności dokumentu.

Więcej: https://toponline.pl/blog/seo-news-75 


W świecie PPC jak zawsze wiele nowości i zmian. Pojawiły się m.in. dwa nowe formaty reklam, dostępne na Instagramie. To Reminder Ads oraz Search Result Ads. Pierwszy z nich ma usprawnić proces ogłaszania nadchodzących wydarzeń i przypominać o nich użytkownikom. Search Result Ads to natomiast nowe umiejscowienie reklam w systemie. Od teraz mogą pojawiać się one również w kanale, który użytkownicy przewijają po kliknięciu posta w wynikach wyszukiwania.


Nowe funkcje w kampaniach Discovery w Google Ads


Pod koniec marca 2023 roku Google poinformowało o wprowadzeniu nowych funkcji w kampaniach reklamowych Discovery. Kampanie tego typu pozwalają na wyświetlanie reklam na stronie głównej YouTube, w sekcji warte obejrzenia, na kartach Discover oraz na kartach „Oferty” i „Społeczności” w Gmailu. Reklamy mają atrakcyjną wizualnie formę graficzną (karuzele z przesyłanych grafik, kwadraty, portrety).

Od marca Google udostępniło globalnie możliwość dodania pliku produktowego do kampanii Discovery. Możesz, więc wykorzystać ten typ kampanii reklamowych do przedstawienia swoich produktów potencjalnym klientom. Według danych, na które powołuje się Google, reklamy z plikiem produktowym pozwalają reklamodawcom osiągnąć 45% więcej konwersji przy podobnej stawce CPA (Cost Per Action).

Nowości pojawiły się również w sekcji związanej z raportowaniem wyników kampanii reklamowej. W panelu reklamowym dostępny jest już raport skuteczności kampanii na poziomie produktów z podpiętego pliku produktowego. Można z łatwością sprawdzić, które produkty generują więcej wyświetleń i konwersji istotnych z perspektywy konkretnego biznesu. Dodatkowo kampanie Discovery od II kwartału 2023 roku, będą mogły korzystać z atrybucji opartej na danych (DDA – Data Driven Attribution), która przypisuje konwersje na podstawie interakcji użytkowników z  reklamami. Dzięki temu optymalizując kampanie, będzie można wykorzystać dokładniejsze dane dostępne na koncie reklamowym.

Kampanie Discovery oraz kampanie wideo zachęcające do działania, mogą teraz korzystać z eksperymentów zwiększających przyrost konwersji (Conversion Lift experiments). Jest to nowa forma eksperymentów dostępna w Google Ads, która pozwala na pomiar przyrostu konwersji na podstawie użytkowników lub położenia geograficznego.

Więcej: https://support.google.com/google-ads/answer/13404405


Instagram udostępnił nowe formaty reklamowe – Reminder Ads oraz Search Result Ads


Reminder Ads to zupełnie nowy format reklam dostępnych na Instagramie. Marka od jakiegoś czasu pracowała nad rozwiązaniem, które dostarczy nowych możliwości interakcji z potencjalnymi klientami. Reminder Ads ma usprawnić proces ogłaszania nadchodzących wydarzeń, ale również przypominać o nich użytkownikom, którzy mogą być nimi zainteresowani.

Jak działa Reminder Ads? Użytkownicy mogą wybrać opcję otrzymywania przydatnych przypomnień, a system trzykrotnie poinformuje i powiadomi ich o nadchodzących wydarzeniu: dzień przed, 15 minut przed wydarzeniem oraz dokładnie w momencie jego rozpoczęcia.

Od niedawna Instagram udostępnił również Search Result Ads, czyli nowe umiejscowienie reklam w systemie. Od teraz Twoje reklamy mogą pojawiać się również w kanale, który użytkownicy przewijają po kliknięciu posta w wynikach wyszukiwania. Daje to możliwość wyświetlenia reklamy bardzo zaangażowanym użytkownikom, którzy chętniej wejdą w interakcję z reklamą.

Więcej: https://searchengineland.com/instagram-launched-reminder-ads-and-initiates-testing-for-search-result-ads-394673


Google wycofuje nakładki reklamowe z filmów na YouTube i testuje nowy format reklamy


Google poinformowało ostatnio o wycofaniu reklam w formie nakładki z filmów na YouTube. Jak dotąd reklamy mogły wyświetlać się, jako półprzeźroczysty baner nakładany na wyświetlany film. Zmiana ma na celu poprawę doświadczeń użytkowników serwisu, podczas oglądania materiałów wideo oraz zwiększenie zaangażowania względem innych formatów reklamowych.

Równolegle został wprowadzony nowy format reklamy w YouTube o nazwie Direct Response. Ma on pozwalać odbiorcom reklamy na bezpośrednią interakcję z marką, poprzez kliknięcie reklamy lub skanowanie kodu QR.

Więcej: https://www.techgoing.com/youtube-to-stop-placing-overlay-ads-in-april-to-improve-user-experience/


Podsumowanie


Najnowsza prasówka to kompendium najważniejszych newsów, które w ostatnim czasie rozgrzewają branżę e-commerce. Konkurencyjność w obszarze e-handlu wciąż rośnie, dlatego warto być na bieżąco z aktualnymi informacjami, by korzystać z najnowszych trendów we własnym e-biznesie. Już teraz zapraszamy na kolejny przegląd branżowych nowinek.

Zespół Ideo Force
AUTOR
tel.+48 17 860 09 59
Napisz do mnie
UDOSTĘPNIJ
in tw fb
Ocena artykułu:
Twoja ocena:
Średnia ocen użytkowników 5.0 na podstawie 6 ocen

Inne wpisy