[Prasówka #93] Nowe typy kampanii w serwisie YouTube

Branżę PPC obiegła zapowiedź dwóch nowych typów kampanii, które już wkrótce będą dostępne w serwisie YouTube. Mowa o Video View Campaign oraz Demand Gen Campaign. Czym będą charakteryzować się nowe rodzaje reklam? Sprawdź!
6 czerwca 2023

Video View Campaign  to kampania, której celem będzie maksymalizacja liczby wyświetleń. Ten typ kampanii będzie łączyć w sobie różne formaty reklamowe, w tym możliwe do pominięcia reklamy In-Stream, reklamy In-Feed oraz reklamy Shorts tak, aby optymalnie wykorzystać budżet. Demand Gen Campaign będzie wykorzystywać z kolei AI, pomagając w  angażowaniu konsumentów i zachęcaniu ich do działania. Kampanie tego typu będą działać m.in. w ramach YouTube Shorts, YouTube In-Feed oraz In-Stream, a także Google Discover i Gmail. Zapraszamy do lektury najnowszego wydania prasówki, w którym znajduje się znacznie więcej ciekawych newsów, nie tylko z obszaru PPC, ale także SEO i social media!

Spis treści:

  1. Instagram udostępnia nowy przewodnik na temat działania algorytmów kanałów, rolek i relacji
  2. LinkedIn dodaje generowane przez AI odpowiedzi kandydatów do pracy w aplikacji Recruiter
  3. LinkedIn dodaje weryfikację w ofertach pracy, aby zapewnić większe bezpieczeństwo
  4. YouTube odchodzi od formatu Stories
  5. Update Google Search Console Insights
  6. Nowy samouczek Search Console for News Sites
  7. System Topic Authority
  8. Bug Google i straty ruchu organicznego z wideo
  9. Product Studio - nowe narzędzie
  10. Zmiany w Ads Creative Studio
  11. Zmiany w Merchant Center Next
  12. Funkcja konwersacji w Google Ads
  13. Nowe funkcje w Google Ads
  14. AI pomoże poszerzyć zasoby kreacji w YouTube
  15. Nowe typy kampanii na YouTube
  16. Nowe typy reklam na YouTube
  17. Podsumowanie

Instagram udostępnia nowy przewodnik na temat działania algorytmów kanałów, rolek i relacji


Szef Instagrama, Adam Mosseri przedstawił nowy przegląd algorytmów Instagrama, które wpływają na zasięg treści w różnych częściach aplikacji. Instagram nie korzysta z jednego algorytmu, ale z różnych algorytmów dostosowanych do poszczególnych funkcji i zachowania użytkownika.   

W głównym kanale platformy coraz więcej rekomendacji opiera się na sztucznej inteligencji, co ma wpływ na wyświetlanie treści. Wygląd rankingu postów w głównym kanale zależy od 4. czynników: aktywności użytkownika, informacji o poście, informacji o osobie, która go opublikowała oraz historii interakcji użytkownika z danym internautą.

Instagram stara się również unikać wyświetlania zbyt wielu postów tej samej osoby lub zbyt wielu sugerowanych postów pod rząd. Platforma kładzie większy nacisk na preferencje formatu treści, aby pokazać użytkownikom więcej contentu, który preferują (np. więcej zdjęć zamiast filmów).

Więcej: https://www.socialmediatoday.com/news/instagram-explainer-feed-reels-and-stories-algorithm/651705/


LinkedIn dodaje generowane przez AI odpowiedzi kandydatów do pracy w aplikacji Recruiter


LinkedIn integruje generatywne elementy sztucznej inteligencji w swojej platformie Recruiter. Specjaliści HR mogą teraz wysyłać spersonalizowane wiadomości do potencjalnych kandydatów, dostosowane do najlepszych praktyk InMail.

Proces ten umożliwia szybkie i łatwe tworzenie wiadomości, poprzez skorzystanie z opcji „Wersja robocza spersonalizowanej wiadomości” w LinkedIn Recruiter. Wykorzystując generatywny model sztucznej inteligencji LinkedIn, wiadomości są tworzone na podstawie informacji z profilu kandydata, opisu stanowiska i firmy rekrutera. Po utworzeniu takiej wiadomości rekruterzy mogą dostosowywać jej poszczególne elementy i edytować ją przed wysłaniem, oszczędzając w ten sposób czas.

Niektórzy uważają jednak, że automatyzacja ta może odebrać platformie LinkedIn aspekt interakcji międzyludzkich. Istnieje obawa, że w przyszłości dojdzie do sytuacji, w której tylko boty będą komunikować się z ludźmi, a interakcje międzyludzkie zaczną zanikać.

Zapisz się na newsletter i bądź na bieżąco z naszymi artykułami z bloga. Nie przegap najciekawszych naszych wpisów.

Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie uniemożliwi świadczenie usług na Twoją rzecz. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.

Mimo że narzędzia te mogą być pomocne w niektórych przypadkach, istnieje ryzyko utraty autentyczności platformy LinkedIn.

Więcej: https://www.redmention.com/news/linkedin-provides-ai-generated-job-candidate-responses-in-recruiter/


LinkedIn dodaje weryfikację w ofertach pracy, aby zapewnić większe bezpieczeństwo


LinkedIn testuje nowe elementy weryfikacyjne, w tym możliwość dodawania potwierdzenia tożsamości, poprzez identyfikator nadany przez rząd.

W ogłoszeniach o pracę na LinkedIn można teraz zobaczyć opcję "Pokaż weryfikacje", która wyświetli potwierdzone elementy identyfikacyjne związane z daną firmą. Weryfikacje są przeprowadzane przez LinkedIn lub jego partnerów, w tym CLEAR.

Wprowadzenie takich elementów weryfikacyjnych ma na celu budowanie większego zaufania do platformy i zapewnienie użytkownikom większego komfortu w ubieganiu się o pracę.

Więcej: https://www.socialmediatoday.com/news/linkedin-verification-job-listings-user-trust-id/650958/


YouTube odchodzi od formatu Stories


YouTube rezygnuje z formatu Stories, który zostanie wycofany jeszcze w tym miesiącu. Serwis wprowadził Stories w 2018 roku, inspirując się trendem zapoczątkowanym przez Snapchat, aby zapewnić twórcom większe możliwości zaangażowania i interakcji na pełnym ekranie. Jednak format ten nie zdobył popularności i nie został w pełni udostępniony wszystkim użytkownikom.

Ze względu na rosnącą popularność filmów krótkometrażowych i postów społecznościowych, YouTube rezygnuje z formatu Stories, aby skupić się na tych elementach. Od 26 czerwca 2023 roku nie będzie już możliwości tworzenia nowych Stories na YouTube, a te, które istnieją, wygasną po tygodniu. YouTube zaleca skoncentrowanie się na krótkich filmach i postach społecznościowych, które przynoszą większe zaangażowanie i więcej interakcji.

Więcej: https://www.socialmediatoday.com/news/retiring-youtube-stories-snapchat/651336/


W ostatnim czasie oczy branży SEO zwrócone są m.in. w kierunku aktualizacji w Google Search Console Insights. Update dotyczył statystyk wydajności treści, które nie są powiązane z kontem Google Analytics. W tym obszarze digital marketingu zainteresowanie wzbudza również nowy samouczek Search Console for News Sites, zawierający szereg praktycznych wskazówek i informacji.


Update Google Search Console Insights


W ostatnim czasie miała miejsce aktualizacja w usłudze Google Search Console, która dotyczyła statystyk wydajności treści niepowiązanych z kontem Google Analitycs.  Nowa funkcjonalność może zaoferować użytkownikom więcej pomysłów na content, a co za tym idzie, pomoże lepiej zrozumieć klientów wchodzących na naszą stronę internetową. Odpowiednie zrozumienie interakcji z nimi daje administratorom szansę na wprowadzenie dodatkowych ulepszeń witryny.

Sama Firma Google tak skomentowała update Google Search Console Insights na Twitterze: „Search Console Insights uzyskało uaktualnienie dla usług, które nie są powiązane z Google Analytics. Obejmuje to nowe statystyki dotyczące wydajności treści, takie jak najpopularniejsze i cieszące się największym zainteresowaniem treści Twojej witryny w wyszukiwarce”.

Jak widać, aktualizacja ta zapewni dodatkowe raporty, analizy oraz statystyki. Wszystkie mogą mieć duże znaczenie w kontekście zrozumienia interakcji wyszukiwarki Google z contentem, znajdującym się na naszej stronie internetowej.

Źródło: https://www.searchenginejournal.com/google-search-console-new-report-details-content-growth/488177/


Nowy samouczek Search Console for News Sites


Niedawno wyszedł nowy samouczek wideo od Daniela Waisberga oraz Cherry Prommawin. Materiał ten obejmuje zagadnienia związane z raportami Google Search Console, mającymi związek z zarządzaniem oraz optymalizacją stron internetowych z newsami.

W samouczku poruszono zagadnienia powiązane z korzystaniem z danych GSC, pozwalających osiągnąć jak największe sukcesy na platformach Google. Była tam mowa m.in. o:

  • Raporcie Skuteczności: Wyszukiwanie, Odkrywanie i Wiadomości. Daje on wgląd do oceny wydajności naszej witryny. Możemy w nim filtrować dane, tak, aby zweryfikować skuteczność domeny na różnych typach w Google. W tym miejscu mowa o Sieci, Grafikach, Wideo czy Wiadomościach. Jak sam Daniel Waisberg mówi: „Najlepszym sposobem na analizę swojej obecności w wyszukiwarce są raporty wydajności Search Console”.
  • Raporcie Google News. Zawiera on dane z news.google.com oraz aplikacji Google News, które są przeznaczone na Androida oraz iOS. Warto w tym miejscu zaznaczyć, że raport ten jest niepowiązany z Raportem Skuteczności. Pomimo różnic w danych, sposoby analizy są podobne, stąd też warto wykorzystać informacje z jednego i drugiego materiału. Jak mówi sama Cherry Prommawin : „Jedną z interesujących analiz jest wyeksportowanie danych z obu raportów i próba porównania tego, co działa w wyszukiwarce Google, z tym, co działa w Google News”.
  • Ramach czasowych. Oboje specjaliści podkreślili znaczenie czasu w kontekście analizy danych z witryn newsowych. Stąd dłuższy okres pozwoli wyróżnić non stop aktualne, długoterminowe treści czy kategorie naszej strony internetowej. Natomiast krótszy okres może pokazać aktualne trendy w wiadomościach. Daniel Waisberg wyjaśnił, że: „Przyglądając się dłuższemu okresowi czasu, należy zwrócić uwagę na wiecznie aktualne i długoterminowe treści w Twojej witrynie oraz główne kategorie wiadomości w Twoich witrynach (…)”.

Źródło: https://www.searchenginejournal.com/optimizing-news-sites-using-google-search-console-reports/487826/


System Topic Authority


23 maja Google udostępniło na swoim blogu wpis o Topic Authority. System ten służy wyszukiwarce Google do oceny wiarygodności oraz użyteczności treści pod kątem fraz kluczowych, które dotyczą aktualności. Co ciekawe, Topic Authority nie jest niczym nowym. Z jakiegoś powodu Google jednak postanowiło o nim wspomnieć.

Jak czytamy na blogu, system rankingowy Topic Authority stara się ocenić wiarygodność danej publikacji w określonym obszarze, opierając się na wielu czynnikach.Główne aspekty, które analizuje system to:

  • Rozpoznawalność serwisu w kontekście tematu lub lokalizacji, o których jest mowa w zapytaniu. Możemy sprawdzić, czy dany serwis jest dobrze znany w danym obszarze tematycznym lub lokalizacji.
  • Wpływ publikacji na dany temat oraz oryginalność treści. System bada, czy publikacja wnosi istotny wkład w omawiany temat i czy zawarte w niej informacje pochodzą z pierwszej ręki. Szukamy, dzięki temu dowodów na to, czy content nie jest przepisywany z innych źródeł lub kopiowany przez inne serwisy.
  • Ogólna reputacja źródła. Ważne jest, aby sprawdzić historię publikacji danego źródła, rekomendacje z innych źródeł oraz dowody potwierdzające pozytywną reputację. Chcemy zapewnić, że informacje pochodzą z zaufanego źródła.

Źródło: https://toponline.pl/blog/seo-news-85


Bug Google i straty ruchu organicznego z wideo


W okresie od 4 do 17 maja wystąpił błąd w Google Search Console, który spowodował spadek ruchu organicznego na stronach zawierających wideo. 

Ten błąd miał wpływ nie tylko na raportowanie, ale także wpłynął na ilość generowanego ruchu. Z dużym prawdopodobieństwem, w tym czasie Google rzadziej wyświetlało wyniki wideo w wynikach wyszukiwania.

Źródło: https://toponline.pl/blog/seo-news-85 


W obszarze PPC jak zawsze wiele nowości i zmian. Zainteresowanie wzbudza m.in. nowe narzędzie – Product Studio, które już wkrótce może ułatwić pracę zespołom, pracującym nad przygotowaniem kreacji produktów, potrzebnych do uruchomienia kampanii. Dzięki wykorzystaniu AI narzędzie pozwoli tworzyć unikalne zdjęcia produktowe, bez konieczności ponoszenia dodatkowych kosztów sesji fotograficznych. Więcej informacji w poniższym przeglądzie newsów.


Product Studio - nowe narzędzie


Nowe narzędzie dostępne będzie bezpośrednio w Merchant Center Next. Bazując na zasobach generatywnej sztucznej inteligencji, pomoże sprzedawcom tworzyć unikalne zdjęcia produktów bez konieczności ponoszenia dodatkowych kosztów sesji fotograficznych.

Product Studio będzie miało takie funkcje, jak: 

  • dodawanie własnych scen produktowych,
  • usuwanie niepotrzebnego tła produktu (np. gdy reklamodawca chce mieć gładkie białe tło dla produktu), 
  • poprawianie/zmiana rozdzielczości zdjęć.

Sprzedawcy w Stanach Zjednoczonych będą mieli dostęp do Product Studio z Merchant Center Next w ciągu kilku miesięcy.

Źródło: https://www.marcinwsol.pl/blog/google-marketing-live-2023-podsumowanie/


Zmiany w Ads Creative Studio


Bezpośrednio w Ads Creative Studio możliwe jest/będzie wyświetlenie podglądu i eksport zasobów Performance Max do Google Ads.  

Taka funkcja pozwoli zespołom kreatywnym upewnić się, że kreacja jest prawidłowo przygotowana, jeszcze przed uruchomieniem kampanii.

Źródło: https://www.marcinwsol.pl/blog/google-marketing-live-2023-podsumowanie/


Zmiany w Merchant Center Next


Merchant Center Next Google ułatwi firmom zamieszczanie informacji i konfiguracji  pliku danych o produktach i wypełni plik danych sprzedawcy informacjami, które jest w stanie automatycznie wykryć w witrynie. Do 2024 roku Merchant Center Next będzie automatycznie pobierać takie dane, oczywiście będzie możliwość edycji pobierania lub wyłączenia tej opcji. 

Wszystkie raporty ze statystykami pojawią się na karcie Skuteczność i zostaną ujednolicone, dzięki czemu w jednym miejscu sprzedawcy będą mogli przeglądać najlepiej sprzedające się produkty, to jakie firmy pojawiąją się obok nich oraz zaangażowanie kupujących w Mapach.

Merchant Center Next pokaże wszystkie produkty w jednym widoku (zarówno sklepy internetowe jak i lokalne), co ułatwi zarządzanie zapasami produktów online i w sklepie.Usługa Merchant Center Next została już udostępniona nowym użytkownikom. W nadchodzących miesiącach Google rozpocznie aktualizację o mniejsze firmy, a globalne wdrożenie planuje zakończyć w 2024 r. 

Źródło: https://www.marcinwsol.pl/blog/google-marketing-live-2023-podsumowanie/


Funkcja konwersacji w Google Ads


W lipcu Google zacznie testować usługę konwersacji z Google AI, tak by reklamodawcy mogli tworzyć lepsze kampanie w sieci wyszukiwania - będzie można zapytać o wygenerowanie skutecznych słów kluczowych, nagłówków, tekstów obrazów i innych zasobów.

Źródło: https://www.marcinwsol.pl/blog/google-marketing-live-2023-podsumowanie/


Nowe funkcje w Google Ads


Na zagranicznych kontach pojawia się możliwość ustawienia dopasowania przybliżonego słów kluczowych na poziomie kampanii oraz zawężonego tylko do określonego przez reklamodawcę ruchu związanego z marką.

Pojawią się ulepszenia inteligentnego określania stawek, a dla każdej elastycznej reklamy w wyszukiwarce można teraz przejrzeć najpopularniejsze kategorie wyszukiwań. Pojawiają się również spersonalizowane sugestie, dotyczące elementów kampanii, np. zasobów czy budżetów dziennych, tworzone przez Google AI na podstawie poprzednich kampanii i prognoz na temat tego, co może być skuteczne.

Źródło: https://www.marcinwsol.pl/blog/google-marketing-live-2023-podsumowanie/


AI pomoże poszerzyć zasoby kreacji w YouTube


Sztuczna inteligencja Google pomoże generować nowe pionowe, poziome lub kwadratowe formaty reklam wideo za pomocą istniejących zasobów z dostępnych źródeł, tj. inne istniejące kampanie reklamodawców, pliki produktowe i inne.

Na podstawie poziomego filmu można również łatwo utworzyć pionową reklamę wideo, tak by pasowała do YouTube shorts na urządzeniach mobilnych. Korzystając z technologii zmiany tekstu na mowę, można będzie również dodać lektora do filmu.

Źródło: https://www.marcinwsol.pl/blog/google-marketing-live-2023-podsumowanie/


Nowe typy kampanii na YouTube


W Google Ads pojawią się dwa nowe typy kampanii, nastawione na cel maksymalizacji liczby wyświetleń filmu oraz generowania popytu. Video View Campaign z celem obejrzenia wideo w wersji beta zostanie uruchomiona w czerwcu, łącząc w sobie różne formaty, w tym możliwe do pominięcia reklamy In-Stream, reklamy In-Feed i reklamy Shorts.

Demand Gen Campaign, czyli kampanie generujące popyt, wykorzystujące sztuczną inteligencję, pomogą angażować i zachęcić odbiorców do działania. Kampanie te będą występować w następujących obszarach: YouTube Shorts, YouTube In-Stream, kanał YouTube w kanale informacyjnym, Odkrywaj i miejsca docelowe w Gmailu.

W ramach Demand Gen Campaign będzie można tworzyć segmenty podobnych odbiorców na podstawie list składających się danych własnych oraz użytkowników YT. Segmenty będzie można ustawić w 3 zakresach: wąskim (zasięg 2,5%), zrównoważonym (zasięg 5%) i szerokim (zasięg 10%).

Źródło: Google Ads adds 2 new campaign types: Video views, demand gen (searchengineland.com)


Nowe typy reklam na YouTube


YouTube zapowiedział wprowadzenie 2 nowych typów reklam: 30-sekundowe reklamy niemożliwe do pominięcia (30-sekundowa reklama zastąpi dwa niepomijalne 15-sekundowe wideo) oraz reklamy wyświetlane w momencie, w którym użytkownik wstrzyma odtwarzanie filmu. 

Źródło: https://blog.youtube/news-and-events/brandcast-2023-highlights-trends 


Podsumowanie


Próbując przeanalizować wszystkie 3 obszary (tj. social media, SEO i PPC), istotne z perspektywy prowadzenia działań w branży cyfrowej, wydaje się, że najwięcej zmian zaszło w obszarze PPC. Mnogość nowych funkcji, jak i prężne wykorzystywanie potencjału AI sprzyja rozwojowi tej dziedziny digital marketingu. Warto na bieżąco obserwować trendy, jak i nowe narzędzia, usprawniające prowadzenie płatnych kampanii reklamowych, by wiedzieć, jak wykorzystać je we własnym e-biznesie.

Zespół Ideo Force
AUTOR
tel.+48 17 860 09 59
Napisz do mnie
UDOSTĘPNIJ
in tw fb
Ocena artykułu:
Twoja ocena:
Średnia ocen użytkowników 5.0 na podstawie 4 ocen

Inne wpisy