[Prasówka #94] Nowy rodzaj filtra w Ahrefs

W ostatnim czasie wiele nowości i zmian pojawiło się m.in. w obszarze SEO. W Ahrefs udostępniono nowy filtr, który z pewnością ułatwi pracę specjalistom, zajmującym się pozycjonowaniem stron internetowych. Sporo zmian także w obszarze social media i PPC.
19 czerwca 2023

Ahrefs to popularne narzędzie, umożliwiające m.in. badanie fraz kluczowych, czy analizę konkurencyjnych witryn. W zakładce Keywords Explorer narzędzia właśnie pojawił się nowy filtr – „Cel”, pozwalający m.in. zweryfikować pozycje rankingowe dla wybranej domeny, wyświetlić dla niej wszystkie słowa kluczowe i pokazać zarówno te, które nie znajdują się w TOP 100 organicznych wyników wyszukiwania, jak i te zajmujące pozycje od 1 do 100 w SERP. Sporo nowych funkcjonalności dostępnych  jest także w obszarze SEO i PPC. Zapraszamy do lektury najnowszej prasówki!

Spis treści:

  1. Twitter rozszerza czas edycji tweeta do godziny
  2. LinkedIn uruchamia Direct Message dla stron firmowych
  3. Twitter testuje nowe ograniczenia w Direct Message, celem zwalczania spamu
  4. Instagram testuje nowe doświadczenie AI Chatbot w Direct Message
  5. Twitter eksperymentuje z ofertami pracy, w ramach nowego elementu "Rekrutacja na Twitterze”
  6. Zmiany w Featured Snippets
  7. Nowy filtr w Ahrefs
  8. Keyword Monkey
  9. INP w podstawowych wskaźnikach internetowych
  10. Zmiany w sposobie rozpatrywania skarg i używania znaków towarowych w Google Ads
  11. Thought Leader Ads - Nowość w LinkedIn Ads
  12. Meta Ads - zmiany w zestawach reklam dla odbiorców w UE
  13. Google testuje nowy wygląd reklam w wyszukiwarce
  14. Google Ads - rozszerzenia graficzne z 3. obrazami
  15. Podsumowanie

Twitter rozszerza czas edycji tweeta do godziny


Subskrybenci Twittera Blue mają teraz godzinę na edycję swoich tweetów (dotychczas było to 30 minut). Ta zmiana daje im więcej czasu na poprawienie błędów i uwzględnienie opinii innych użytkowników.

Twitter Blue jest dostępny tylko dla mniej niż 0,3% użytkowników Twittera, a  niektóre jego funkcje wciąż są testowane. Mimo że ta aktualizacja może być przydatna dla subskrybentów, nie wydaje się, że znacząco wpłynie na zainteresowanie Twitterem Blue.

Edycja tweetów jest tylko jednym z wielu elementów tej usługi, która przyciąga głównie fanów Elona Muska. Być może Twitter będzie musiał wprowadzić inne rozwiązania, aby skutecznie przeciwdziałać botom i zwiększyć dochody.

Więcej: https://consent.yahoo.com/v2/collectConsent?sessionId=3_cc-session_e62d2512-b576-48c6-96c2-1c1c50543db7


LinkedIn uruchamia Direct Message dla stron firmowych


 

LinkedIn wprowadza nową funkcję, która umożliwi stronom firmowym wysyłanie i odbieranie wiadomości na czacie. Dzięki temu użytkownicy będą mogli komunikować się prywatnie z firmami, a administratorzy stron będą mogli odpowiadać, jako strona.

LinkedIn testował tę funkcję przez ostatni miesiąc i teraz jest ona dostępna dla wszystkich. Nowa opcja ma potencjał, w zakresie ułatwienia komunikacji z użytkownikami. Wiadomości na stronie firmy są już dostępne.

Więcej: https://www.socialmediatoday.com/news/linkedin-launches-dms-company-pages/652375/


Twitter testuje nowe ograniczenia w Direct Message, celem zwalczania spamu


Twitter podejmuje działania w celu zwalczania spamu i nadużywania wiadomości błyskawicznych. Użytkownicy Twittera Blue będą jedynymi osobami, mogącymi wysyłać wiadomości bezpośrednie do osób, które ich nie obserwują. To ograniczy wysyłanie spamu i wpłynie na firmy oraz innych użytkowników, którzy używają wiadomości bezpośrednich w celach biznesowych.

Twitter planuje również wprowadzić limity dziennego wysyłania wiadomości bezpośrednich dla osób spoza subskrypcji. Jeśli ktoś przekroczy limit, będzie musiał płacić 8 USD miesięcznie. To działanie ma na celu zmniejszenie ilości spamu, ale może również zachęcić więcej osób do subskrypcji usługi Twitter Blue.

To działanie może pomóc w poprawie obsługi wiadomości w aplikacji i zwiększyć liczbę subskrybentów Twittera Blue. Jednak może też mieć niezamierzone konsekwencje. Elon Musk uważa, że Twitter Blue jest najlepszym rozwiązaniem dla problemów ze spamem i botami na Twitterze, choć niektóre osoby mogą się z tym nie zgadzać.

Więcej: https://www.redmention.com/news/twitter-checks-new-restrictions-on-dms-to-fight-message-spam/


Instagram testuje nowe doświadczenie AI Chatbot w Direct Message


Meta opracowuje narzędzia generatywnej sztucznej inteligencji dla Facebooka, Instagrama i WhatsApp. Jednym z tych narzędzi jest nowa opcja czatu AI na Instagramie, która umożliwi zadawanie pytań systemowi AI. AI będzie również w stanie udzielić porady, jak pisać bardziej skuteczne wiadomości. Ta funkcja ma na celu rozszerzenie możliwości przesyłania wiadomości na Instagramie.

Meta dąży również do wprowadzenia generatywnej sztucznej inteligencji do aplikacji społecznościowych, jednak większość obecnych rozwiązań opiera się głównie na podpowiedziach tekstowych lub chatbotach.

Nowa funkcja przesyłania wiadomości na platformie może być interesująca, ale niekoniecznie przydatna. Mark Zuckerberg - Dyrektor Generalny Meta podkreśla znaczenie rozwoju narzędzi kreatywnych i ekspresyjnych oraz długoterminowe plany związane z rozwojem AI. Opcja czatu AI na Instagramie jest jednym z kroków w tym kierunku. Jednak nadal jest to bot, który nie oferuje głębokiej interakcji lub zaangażowania.

Więcej: https://www.socialmediatoday.com/news/instagram-tests-new-ai-chatbot-experience-in-dms/652132/


Twitter eksperymentuje z ofertami pracy, w ramach nowego elementu "Rekrutacja na Twitterze”


Twitter planuje wprowadzić nowy element o nazwie "Twitter Recruiting", który umożliwi zweryfikowanym organizacjom publikowanie ofert pracy na platformie. Oferty pracy będą wyświetlane na profilu firmy na Twitterze, wraz z linkiem do strony aplikacji na ich stronie internetowej (lub u dostawcy zewnętrznego).

Jest to kolejny krok w misji Elona Muska, który chce przekształcić Twittera we wszechstronną aplikację, oferującą różnorodne funkcje, takie jak hosting treści, płatności, ogłoszenia o pracę i randki. Musk ma ambicję stworzenia aplikacji, podobnej do chińskiego WeChat, która umożliwia użytkownikom wykonywanie różnych działań na jednej platformie. 

Zapisz się na newsletter i bądź na bieżąco z naszymi artykułami z bloga. Nie przegap najciekawszych naszych wpisów.

Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie uniemożliwi świadczenie usług na Twoją rzecz. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.

Twitter niedawno zakupił start-up - Laskie, zajmujący się dopasowywaniem ofert pracy, co wskazuje na dalszą ekspansję firmy w tym obszarze. Mimo że realizacja tego celu może być trudna, platforma będzie integrować jeszcze więcej funkcji w swojej aplikacji.  

Więcej: https://www.socialmediatoday.com/news/twitter-experiments-with-job-posts-as-part-of-new-twitter-recruiting-elem/652774/


W obszarze SEO pojawia się wiele nowych narzędzi, ułatwiających pracę nad pozycjonowaniem witryn w organicznych wynikach wyszukiwania. Nowością jest m.in. Keyword Monkey. To narzędzie pozwalające sprawdzać m.in. trafność słów kluczowych i odfiltrowywać nieistotne terminy. Ciekawych zmian jest jednak znacznie więcej.


Zmiany w Featured Snippets


Wyszukiwarka Google wdraża nowe zmiany w Featured Snippets na urządzenia desktopowe. A mianowicie testuje rozwiązanie, które zamiast pojedynczego wyniku, od teraz ma pokazywać dwa, albo nawet trzy. Warto w tym miejscu zaznaczyć, że jest to podobna funkcjonalność do ogłoszonej w ostatnim czasie „Perspectives” na Google I/O, ale ta omawiana dzisiaj nie jest tym samym. Jak napisał  Rajan Patel na Twitterze: „Perspectives będą miały własny filtr i obecnie będą dostępne na urządzeniach mobilnych w Stanach Zjednoczonych. Te krążące w Sieci zrzuty ekranu to wprowadzone wcześniej ulepszenia Featured Snippets”.

Więcej: https://www.seroundtable.com/google-search-perspectives-live-35493.html


Nowy filtr w Ahrefs


W ostatnim czasie Ahrefs, czyli popularne narzędzie, umożliwiające m.in. badanie fraz kluczowych czy analizę konkurencyjnych witryn, wdrożyło nowy filtr o nazwie „Cel” w zakładce Keywords Explorer. Nowa funkcjonalność pozwala:

  • zweryfikować pozycje rankingowe dla wybranej domeny,
  • wyświetlić dla niej wszystkie słowa kluczowe,
  • pokazać słowa kluczowe, które nie znajdują się w TOP 100 organicznych wyników wyszukiwania,
  • pokazać słowa kluczowe zajmujące pozycje od 1 do 100 w SERP.

Dzięki nowym możliwościom jesteśmy w stanie sprawdzić, co należy poddać aktualizacjom w ramach działań optymalizacyjnych na naszej witrynie, uzupełniając content np. o brakujące frazy kluczowe.

Więcej: https://www.linkedin.com/posts/rafa%C5%82-bajgier-1a34b515a_ostatnio-ahrefs-doda%C5%82-ciekawy-filtr-w-activity-7065334432047505408-6b3b/


Keyword Monkey


Spora część osób już o tym słyszała - od niedawna w sieci funkcjonuje nowe narzędzie do badania fraz kluczowych, które opiera swoje działanie na AI. Mowa o Keyword Monkey. Narzędzie pozwala sprawdzić m.in. trafność słów kluczowych, dzięki czemu można bez przeszkód odfiltrować wszelkie nieistotne terminy. Kolejno dla każdej dopracowanej frazy kluczowej możemy uzyskać m.in.: średnią liczbę wyszukiwań, Cost Per Click, trudność słowa kluczowego czy intencję wyszukiwania. Ponadto Keyword Monkey zbiera dane z organicznych wyników wyszukiwania, analizuje pozycje konkurencji i  dostarcza raporty typu White Label dla agencji marketingowych oraz konsultantów.

Więcej: https://www.linkedin.com/pulse/latest-seo-news-you-need-know-may-2023-marketing-miner/


INP w podstawowych wskaźnikach internetowych


Na początku 2020 roku zespół Google do spraw Chrome wprowadził tzw. Podstawowe wskaźniki internetowe. Stanowiły one od tego czasu pakiet wskazówek, które dotyczyły jakości stron internetowych. W ostatnim czasie wyszła informacja o tym, że nadchodzi zmiana w zakresie danych, dotyczących responsywności. A mianowicie od marca 2024 roku, miejsce First Input Delay ma zastąpić Interaction to Next Paint. Stanie się on oficjalnym i stabilnym wskaźnikiem, który wskaże poziom responsywności wybranych przez nas stron internetowych oraz aplikacji. Dodatkowo będzie on również zwracał uwagę na wydajność zaistniałych interakcji.

Więcej: https://developers.google.com/search/blog/2023/05/introducing-inp?hl=pl 


W świecie PPC jak zawsze wiele nowości i zmian. W LinkedIn Ads od lipca mają pojawić się Thought Leader Ads, pozwalające promować treści publikowane przez kierownictwo i pracowników firmy z poziomu konta reklamowego. To ciekawa opcja zwłaszcza zważywszy na to, że wiele organizacji decyduje się promować swoją działalność także poprzez budowę marek osobistych swoich kluczowych pracowników. Ta funkcja może umożliwić wkroczenie z tego typu działaniami na jeszcze wyższy poziom.


Zmiany w sposobie rozpatrywania skarg i używania znaków towarowych w Google Ads 


Od 24 lipca Google zaktualizuje zasady dot. używania znaków towarowych i będzie rozpatrywać skargi dotyczące znaków towarowych wobec konkretnych reklamodawców i reklam, a nie wszystkich reklamodawców z branży właściciela znaku towarowego. Google ma skupić się wyłącznie na skargach skierowanych przeciwko określonym reklamodawcom, które będą uzasadnione, tak, by ograniczyć nadmierne blokady i ograniczenia w całej branży. 

Więcej: https://support.google.com/adspolicy/answer/13579193
 


Thought Leader Ads - Nowość w LinkedIn Ads


Od lipca Linkedin planuje udostępnić Thought Leader Ads, które pozwolą promować treści publikowane przez kierownictwo oraz pracowników firmy z poziomu konta reklamowego marki. Pracownicy muszą być zweryfikowanymi członkami organizacji. By promować takie treści, cel kampanii będzie musiał być wybrany, jako świadomość lub interakcje, a obsługiwany format to post z pojedynczym obrazem. 

Więcej: LinkedIn Ads wprowadza generatywną sztuczną inteligencję, nowe formaty reklam (searchengineland.com)


Meta Ads - zmiany w zestawach reklam dla odbiorców w UE 


Od 21 czerwca 2023 roku, w przypadku publikacji nowego lub powielenia/ edytowania starego zestawu reklam na Facebooku, wystąpi konieczność wskazania beneficjenta i płatnika. Jeśli nie poda się tych informacji, reklama nie zostanie opublikowana. Wszystkie informacje dotyczące beneficjentów i płatników będą dostępne w Bibliotece Reklam Meta,  ale nie będą wyświetlane w samej reklamie ani w aktualnościach.

Więcej: Centrum pomocy dla firm w Meta (facebook.com)


Google testuje nowy wygląd reklam w wyszukiwarce


 

Google testuje nowy wygląd reklamy tekstowej, w której opisy reklamy oraz rozszerzenia zawarte są w formie punktowej.

Więcej:  https://www.linkedin.com/feed/update/urn%3Ali%3Aactivity%3A7072233254564569088


Google Ads - rozszerzenia graficzne z 3. obrazami


W ramach kampanii w sieci wyszukiwania Google testuje rozszerzenia graficzne w postaci 3. obrazów w różnych rozmiarach jednocześnie.

Więcej: https://www.linkedin.com/feed/update/urn:li:activity:7072823905933008896/


Podsumowanie


W  świecie, w którym rozwój nowych technologii nabiera zawrotnego tempa, a handel elektroniczny staje się jednym z najbardziej dynamicznych sektorów gospodarki – bieżące śledzenie aktualnych trendów jest prawdziwym wyzwaniem. Tymczasem sukces w e-commerce często zależy od zdolności adaptacji do zmieniających się preferencji konsumentów, których potrzeby, nierzadko doprowadzają do wprowadzenia innowacji przez firmy. Regularne śledzenie trendów w e-handlu może być więc jednym z kluczowych elementów strategii biznesowych wielu marek. Regularna lektura prasówki to jeden z szybkich i skutecznych sposobów na to, by być na bieżąco.

Zespół Ideo Force
AUTOR
tel.+48 17 860 09 59
Napisz do mnie
UDOSTĘPNIJ
in tw fb
Ocena artykułu:
Twoja ocena:
Średnia ocen użytkowników 5.0 na podstawie 3 ocen

Inne wpisy