Czwarta edycja Konferencji Lunch z e-commerce za nami!

8 prelekcji, 3 wystąpienia w ramach case study, 3 praktyczne warsztaty, networking i pyszny lunch. Za nami 4. edycja Konferencji Lunch z e-commerce, a więc czas na małe podsumowanie.
5 października 2021

Ponad 130 uczestników, 15 prelegentów, setki rozmów w ramach networkingu, kilkadziesiąt wymienionych wizytówek. 4. edycję Konferencji Lunch z e-commerce, możemy uznać za udaną!

Konferencja Lunch z e-commerce jest inicjatywą stworzoną przez Ideo Force. Pierwsza miała miejsce 29 listopada 2018 roku w Rzeszowie, druga 17 kwietnia 2019 roku w Warszawie, trzecia 18 października 2019 roku w Warszawie.

4. edycja Konferencji odbyła się 30 września 2021 roku w Warszawie. Tematem przewodnim Konferencji była: Sprzedaż na ostrzu noża. Jak zwiększyć sprzedaż i wypromować e-commerce?

Efektywne połączenie sprzedaży internetowej z marketingiem może być dużym wyzwaniem, zarówno dla dojrzałych e-commerców, jak i nowych sklepów. Uczestnicząc w Konferencji, można było poznać rozwiązania, które pomagają skutecznie radzić sobie w branży e-commerce. Ponadto, wartością dodaną Konferencji, o której wielokrotnie wspominali uczestnicy były warsztaty, podczas których każdy miał możliwość pogłębienia swojej wiedzy praktycznej.

Wygłoszone prelekcje dostarczyły sporej dawki wiedzy m.in. o tym, jak zwiększyć odporność łańcuchów dostaw, jak mierzyć efektywność działań influencerów czy poznać tajniki multikanałowości w obsłudze klienta oraz wiele więcej. Mieliśmy zaszczyt oraz przyjemność gościć ponad 130 uczestników zarówno ze świata biznesu, oraz mediów, jak również właścicieli sklepów internetowych czy też entuzjastów branży e-commerce.

Program Konferencji obejmował zarówno wykłady specjalistyczne, inspirujące oraz case studies. Dzięki takiej różnorodności każdy uczestnik mógł znaleźć coś dla siebie.

Oczywiście nazwa Konferencji zobowiązuje, dlatego też w przerwie pomiędzy kolejnymi wykładami, uczestnicy oraz prelegenci mieli okazję zjeść pyszny lunch.

Konferencja Lunch z e-commerce bez wątpienia jest jednym z ważniejszych wydarzeń e-commercowych w Polsce. Prelegenci to najlepsi z najlepszych w swoim fachu. Wśród nich są eksperci do spraw e-marketingu, zarządzający najlepszymi agencjami e-commerce w kraju, twórcy nowatorskich rozwiązań służących wspieraniu sprzedaży online. Cechami wspólnymi wszystkich występujących jest rozległe doświadczenie i ogromna wiedza. W organizację zaangażowane są osoby, które na co dzień wspierają klientów Ideo Force w prowadzeniu sprzedaży on-line.

Konferencja Lunch z e-commerce sprzyja budowaniu sieci kontaktów i wymianie poglądów. Stworzyliśmy wydarzenie, które łączy w e-commercowym biznesie to, co najważniejsze – ludzi i najnowsze technologie. Podczas networkingu rodzą się świetne pomysły i długotrwałe relacje. Jako wytrawni gracze na rynku e-commerce doskonale zdajemy sobie z tego sprawę. Chcemy jednoczyć, budować, inspirować i jak pokazuje kolejna udana edycja Konferencji, tak też się dzieje.

Rejestracja uczestników przebiegła zgodnie z planem. Tuż po godzinie 10, Jonna Tymowicz z Ideo Force rozpoczęła Konferencję uroczystym powitaniem. Następnie na scenę wkroczył Wojciech Szymański z Ideo Force, wygłosił krótkie przemówienie na temat 3 zaskakujących trendów w e-commerce. Wskazał na najciekawsze i nieodwracalne zjawiska, a także podzielił się z widownią newsami na kolejne lata w branży e-commerce.

Wojciech Szymański, Ideo Force

Pierwszym prelegentem, który wystąpił na scenie głównej, był Mateusz Pycia z Globkurier.pl. Prelekcja dotyczyła sposobów na zwiększanie odporności łańcuchów dostaw. Mateusz wskazywał najważniejsze działania, jakie należy podjąć, aby utrzymać ciągłość realizowanych procesów.

Mateusz Pycia, Globkurier.pl

Po wystąpieniu przedstawiciela Globkurier.pl, na scenę wkroczył Michał Moneta z questusa z tematem 5 contentowych trendów w e-commerce. Michał, który jest Content Managerem w questusie, opowiadał o tym, jak content marketing wpływa na wzrost sprzedaży. Na potwierdzenie swojej tezy pokazywał przykłady oraz realne dane, które spotkały się z entuzjazmem uczestników Konferencji.

Michał Moneta, questus

Trzecia prelekcja dotyczyła PIM, czyli zarządzania informacjami o produktach w sklepie internetowym. Marcin Lipiec z Ideo, wyjaśniał czym właściwie jest to narzędzie, co może zaoferować i w jaki sposób zwiększa sprzedaż w e-commerce.

Marcin Lipiec, Ideo

Po przerwie networkingowej na scenie Konferencji pojawili się aż dwaj prelegenci - Jan Zając oraz Aleksander Winciorek z Sotrendera. Próbowali odpowiedzieć na pytanie, ile tak naprawdę kosztują polskie firmy kampanie reklamowe Facebook Ads. Wskazywali, na błędy jakich należy się wystrzegać, prowadząc kampanie reklamowe na Facebooku oraz podzielili się z uczestnikami kilkoma „tipami” na skuteczne kampanie reklamowe.

Jan Zając, Sotrender

Kolejnym prelegentem, który wkroczył na konferencyjną scenę, był Paweł Wyborski z QuarticOn, który zaznajomił uczestników z zagadnieniem skutecznej wyszukiwarki w sklepie internetowym opartej na sztucznej inteligencji. Paweł prezentował rozwiązania, dzięki którym klienci używając wyszukiwarki sklepowej, mogą w łatwy i szybki sposób znaleźć produkty, których szukają.

Paweł Wyborski, QuarticOn

Kolejnym tematem poruszanym podczas Konferencji był Influencer Marketing. Robert Sosnowski z Reach a Blogger, opowiadał o sposobach mierzenia KPI w influencer marketingu. Wskazywał na bardzo istotny punkt, jakim jest ustalenie celów działań w kontekście współpracy z influencerami.

Robert Sosnowski, Reach a Blogger

Ostatnim prelegentem, który wygłosił swój wykład, przed przerwą na pyszny lunch był Piotr Kantorowski. Piotr, który jest radcą prawnym, krok po kroku wyjaśniał jak wysłać legalny mailing do Klientów bez ich zgody. Zagadnienia uwzględnione w wystąpieniu dotyczyły m.in.: RODO, informacji handlowej, marketingu bezpośredniego czy zgody marketingowej.

Piotr Kantorowski, Kancelaria Prawna Kantorowski, Głąb i Wspólnicy

Po lunchu połączonym z networkingiem przyszedł czas na panel wystąpień w ramach case study.

Pierwsza na scenie pojawiła się Magdalena Staszczyk z TOUS Jewelry, która przedstawiła temat: „Konsument w czasie pandemii. Jak budować brand, sprzedawać i efektywnie docierać do klienta”. Magdalena na przykładzie marki TOUS Polska, pokazała jak kształtowała się sprzedaż produktów premium w czasie pandemii. Podzieliła się wnioskami, danymi oraz działaniami, jakie wraz z zespołem podjęła.

Magdalena Staszczyk, TOUS Jewelry

Marek Oczkowski z SMSAPI, wygłosił prelekcję pt.: „Dlaczego sklepy internetowe nie słuchają swoich klientów?”. Marek podzielił się ze słuchaczami kilkunastoma pytaniami, które warto sobie zadać, jeżeli prowadzisz e-commerce w kontekście poznania swoich klientów i ich potrzeb.

Marek Oczkowski, SMSAPI

Panel główny Konferencji, prelekcją pt.: „Multikanałowość w obsłudze klienta” zakończył Łukasz Hardek z Thulium. Łukasz pokazywał na przykładzie narzędzia Thulium, jak możemy zadbać o obsługę klienta oraz komunikację z nim w wielowymiarowy sposób.

 

Po prelekcjach uczestnicy zostali zaproszeni na praktyczne warsztaty, które poprowadzili Milena Majchrzak z SEMSTROM, Sebastian Skórski doradca programu Firmy Jutra – Google i PFR oraz Paweł Szczyrek z Ideo Force.

Milena Majchrzak w praktyczny sposób pokazała jak tanio i dobrze zbudować widoczność sklepu w Google, nie wydając majątku na tworzenie treści.

Milena Majchrzak, SEMSTORM

Uczestnicy w ramach warsztatu Sebastiana Skórskiego mogli na praktycznych przykładach poznać narzędzia wspierające procesy eksportowe. Dodatkowo warsztat pozwolił poznać odpowiedzi na wiele pytań dotyczących ekspansji zagranicznej, w tym oczekiwań klientów na wybranych rynkach.

Sebastian Skórski, doradca programu Firmy Jutra – Google i PFR

Paweł Szczyrek poprowadził warsztat pt.: „Sprzedaj się albo zgiń… O chatbotach w procesie wsparcia sprzedaży w sklepach internetowych”. Uczestnicy mieli okazję porozmawiać z ekspertem, o tym jak tego typu technologia może wspomóc optymalizację procesów sprzedaży i ruchu na stronach internetowych.

Paweł Szczyrek, Ideo Force


Partnerami tegorocznej edycji były organizacje IAB Polska i Izba Gospodarki Elektronicznej, których jesteśmy członkami wraz z Microsoft, Online Marketing, Magazyn E-commerce, Thulium, Questus, Youth Business Poland, Sprawny marketing, E-commerce w praktyce, Google Internetowe Rewolucje, DS Smith, InnoThink, ReachaBlogger, Surfer, Senuto, UTH, z którą współpracujemy na polu naukowym oraz Semstorm i Sotrender. Wspólnie z wiodącymi firmami na rynku e-commerce dążymy do jego rozwoju w Polsce, podnosimy jakość usług oraz poziom obsługi klienta. 

lunch z ecommerce

Lunch z e-commerce zakończył networking, którego owoce z pewnością będziemy obserwować jeszcze długo po Konferencji. Tytułowy „lunch” był smaczny, a kawa i ciastka, przepyszne!

Dziękujemy władzom UTH za wyjątkową gościnność, partnerom za wsparcie wydarzenia, prelegentom za ogrom przekazanej wiedzy, a uczestnikom za przybycie i aktywny udział

Zorganizowany już po raz czwarty lunch, jest bez wątpienia świętem e-commerce. Jesteśmy dumni, że znów nie zawiedliśmy uczestników, tworząc wydarzenie na najwyższym poziomie, zarówno merytorycznym, jak i organizacyjnym. Mamy nadzieję, że 5. edycja zgromadzi równie liczne grono tych, którym e-commerce jest bliski, a spotkania z ludźmi i wymiana poglądów stanowią ważną część prowadzonej działalności biznesowej.

Przyświeca nam idea dzielenia się wiedzą i szerzenia świadomości marketingowej w branży e-commerce. Nie byłoby to możliwe bez setek godzin spędzonych przy e-commercowych projektach, znajomości wielu narzędzi i posiadanych kompetencji. Duże zainteresowanie naszą Konferencją przekonało nas, że takie spotkania są potrzebne, dlatego już planujemy kolejną edycję.

Serdecznie na nią zapraszamy!


Jesteśmy ekspertami od e-commerce. Zobacz, dlaczego warto wybrać naszą agencję przy prowadzeniu sprzedaży online. 
-> Oddaj w nasze ręce Twój e-commerce. <-