Ideo Force partnerem Kongresu Profesjonalistów PR!

Kongres Profesjonalistów PR to jedno z największych i najważniejszych wydarzeń dla branży Public Relations w Polsce. Kongres jest organizowany przez portal i wydawnictwo Newsline, zajmujące się nie tylko wydawaniem publikacji o tematyce komunikacji marketingowej, ale też organizacją branżowych konferencji. Kongres jest miejscem spotkań doświadczonych specjalistów, zajmujących się różnymi obszarami działań z zakresu PR i szeroko rozumianej komunikacji.

Ideo Force, jako partner wydarzenia, było w jego trakcie reprezentowane przez Dyrektora Zarządzającego – Wojciecha Szymańskiego oraz Wiceprezes – Joannę Tymowicz. Podczas Kongresu nasi reprezentanci odbyli  szereg cennych, kuluarowych rozmów,  podczas których mogli poznać perspektywę innych specjalistów z branży oraz uaktualnić wiedzę z zakresu komunikacji marketingowej. Systematyczna aktualizacja wiedzy oraz znajomość trendów i kierunków rozwoju w obszarze PR, będzie wsparciem codziennej pracy, w zakresie doboru najkorzystniejszego rodzaju promocji dla naszych klientów.

Tegoroczna edycja Kongresu to 2 dni eksperckich i inspirujących prelekcji oraz merytorycznych debat, w które wsłuchiwaliśmy się z zainteresowaniem. Jako eksperci w branży e-marketingu doskonale rozumiemy, jak ważna jest interdyscyplinarna wiedza, nie tylko z zakresu skutecznej promocji w sieci, ale też komunikacji, będącej nieodłączną częścią prowadzonych przez nas działań marketingowych.

Technologie w komunikowaniu. Dezinformacja i Cyberbezpieczeństwo. Czyli o czym rozmawiano, w trakcie Kongresu?

Kongres Profesjonalistów PR to cykliczne wydarzenie z blisko 17-letnią tradycją, które od wielu lat wspierane jest przez samorząd województwa podkarpackiego. W tym roku Kongres swoją obecnością uświetnił Prezydent Rzeszowa – Konrad Fijołek, a tematem przewodnim konferencji były Technologie w komunikowaniu. Wystąpienia prelegentów oscylowały jednak również, wokół zagadnień związanych z dezinformacją i cyberbezpieczeństwem. W czasach, gdy sytuacja geopolityczna w Europie Wschodniej jest niestabilna, oczy wielu specjalistów zwrócone są nie tylko w kierunku możliwych scenariuszy rozwoju wojny w Ukrainie, ale też w stronę związanej z nią dezinformacji, odgrywającej istotną rolę w konflikcie. To właśnie m.in. komunikacyjnej warstwie wojny, poświęcona została prelekcja otwierająca Kongres, wygłoszona przez Adama Łaszyna – prezesa agencji Public Relations Alert Media Communications.

Wystąpienia prelegentów dotyczyły nie tylko dezinformacji, ale również cyberbezpieczeństwa. O tym mówiła m.in. Dyrektor Departamentu Komunikacji z Krajowej Izby Rozliczeniowej – Anna Olszewska. Prelegentka opowiedziała o cyberbezpieczeństwie, jako elemencie budowy tożsamości korporacyjnej, poruszając także tematykę Metaverse.

Bezpieczeństwo procesów zachodzących w sieci, to niezwykle ważny temat także dla branży e-commerce. Świadczą o tym m.in. badania wskazujące, że aż 60 % Polaków obawia się o bezpieczeństwo swoich danych w Internecie, a co za tym idzie, nie ufa witrynom internetowym. Cyberbezpieczeństwo było kluczowym tematem jednego z paneli dyskusyjnych, odbywających się w trakcie Kongresu.

Uczestniczący w debacie eksperci mówili m.in. o tym, jak kwestie związane z zachowaniem bezpieczeństwa, powodują ograniczenie procesów komunikacyjnych. Specjaliści próbowali  odpowiedzieć także na pytanie dotyczące tego, jaki jest wpływ cyberbezpieczeństwa, na pracę osób zawodowo związanych z mediami (np. dziennikarzy).

„Dlaczego warto poślubić analityka i wziąć sprawy w swoje ręce?” - czyli analiza danych ważna nie tylko dla e-commerce 

W trakcie Kongresu poruszano także tematy związane z  wykorzystywaniem odpowiednich technologii (np. tych związanych z analityką danych), bez których efektywna komunikacja powoli staje się niemożliwa. O wykorzystaniu danych mówił m.in. Łukasz Borowicz (Brand & PR Manager, OLX Praca), w ciekawym wystąpieniu pt. „Dlaczego warto poślubić analityka i wziąć sprawy w swoje ręce?”.

Kwestię korzystania z nowoczesnych technologii i analityki danych w procesie komunikowania, omówił również Sebastian Bykowski – Prezes Zarządu, Dyrektor Generalny, PRESS-SERVICE Monitoring Mediów. Tuż po wystąpieniu eksperta mieliśmy okazję wsłuchać się w debatę pt. „Konieczność synergii w nowej erze komunikowania”.

Jako agencja oferująca skuteczne rozwiązania e-marketingowe dla e-commerce, wiemy, jak ważna jest synergia  podejmowanych działań. W celu dotarcia do określonych grup docelowych naszych klientów, zawsze tworzymy odpowiednią strategię komunikacji, w której określamy nie tylko kanały dotarcia do użytkowników, ale też treści, z pomocą których pozyskujemy ich uwagę i zainteresowanie. Konferencja rzuciła  jednak nowe światło na wiele zagadnień i rozwiązań, dzięki którym można jeszcze efektywniej wykorzystać potencjał, tkwiący w komunikacji.

Poznaliśmy laureatów konkursu PR Wings! 

Zwieńczeniem pierwszego dnia Kongresu Profesjonalistów PR była uroczysta gala ogłoszenia laureatów konkursu PR Wings, organizowanego przez Stowarzyszenie Agencji Public Relations (SAPR). Celem konkursu jest promocja profesjonalnych i wyróżniających się praktyk z zakresu PR oraz komunikacji.

Projekty zgłoszone do PR Wings były oceniane przez 40-osobową kapitułę, składającą się z osób, będących najlepszymi ekspertami w branży.                                                                

Jury zwracało uwagę na to, że w tym roku poziom prac konkursowych był bardzo wysoki, o czym najlepiej  świadczy to, że w aż 2, spośród 14 kategorii, przyznano nagrodę ex aequo.  Dotyczyło to kategorii - „Komunikacja na rynkach międzynarodowych”, a także kategorii specjalnej, w której nagroda jest przyznawana przez przedstawicieli  agencji SAPR.

W konkursie przyznawana jest także nagroda im. Andrzeja Stolarczyka, której laureatem został Sebastian Bykowski, będący autorem wielu cennych publikacji z zakresu PR, zarządzania, a także marketingu sportowego.

Największa liczba  statuetek (4), trafiła do agencji Partner of Promotion, która zwyciężyła m.in. w kategorii Komunikacji Business To Business.

Spotkania tak merytoryczne, jak Kongres Profesjonalistów PR są świetną okazją do pogłębiania i aktualizacji wiedzy, w obszarze mocno związanym z marketingiem. Public Relations to ważna gałąź działań marketingowych, przyczyniająca się do realizacji jego celów, takich jak m.in. budowa wizerunku marki oraz wzmacnianie i utrzymywanie stałych relacji z odbiorcami. Działania tego typu są niezwykle ważne, m.in. dla firm działających w branży online, w której trzeba skupiać się nie tylko na pozyskiwaniu nowych klientów, ale też budowie lojalnej społeczności.

Spotkania tak merytoryczne, jak Kongres Profesjonalistów PR są świetną okazją do pogłębiania i aktualizacji wiedzy, w obszarze mocno związanym z marketingiem. Public Relations to ważna gałąź działań marketingowych, przyczyniająca się do realizacji jego celów, takich jak m.in. budowa wizerunku marki oraz wzmacnianie i utrzymywanie stałych relacji z odbiorcami. Działania tego typu są niezwykle ważne, m.in. dla firm działających w branży online, w której trzeba skupiać się nie tylko na pozyskiwaniu nowych klientów, ale też budowie lojalnej społeczności.