IX Kongres Innowacyjnego Marketingu w Samorządach

Ideo Force wzięło udział w wydarzeniu promującym marketing w jednostkach samorządu terytorialnego. Tym razem Kongres był okazją do zupełnie nowego spojrzenia na komunikację w samorządzie, która odbywa się również w social media.
2 grudnia 2019

W dniach 28 i 29 listopada w Rzeszowie odbył się IX Kongres Innowacyjnego Marketingu w Samorządach. "Miejsce w mediach społecznościowych" to temat przewodni tegorocznej edycji wydarzenia. Jako że social media, to obszar marketingu, na którym doskonale się znamy, z przyjemnością i tym razem uczestniczyliśmy w Kongresie. Organizatorem wydarzenia jest Exacto - Agencja Public Relations. Główni partnerzy Kongresu to Województwo Podkarpackie, Urząd Miasta Rzeszowa i Stowarzyszenie Informatyka Podkarpacka, Klaster IT. Partnerami był Instytut Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego, wydawnictwo Newsline oraz Ideo. Wydarzenie, które odbyło się w Hotelu Hilton Garden Inn w Rzeszowie, poprowadził prof. UW. dr hab. Dariusz Tworzydło, prezes zarządu Exacto. 

Nie ulega wątpliwości, że komunikacja w samorządach obejmuje nie tylko przestrzeń offline. Dialog przeniósł się do Internetu, w którym ogromne znaczenie mają kanały social media. To tutaj samorządy spotykają się z mieszkańcami i osobami zainteresowanymi działaniami na określonym terytorium. Dlatego też kongres organizowany jest z głównie myślą o prezydentach, burmistrzach i wójtach miast, sekretarzach gmin, a także zarządzających wydziałami promocji i komunikacji w samorządach oraz osobami reprezentującymi agencje rządowe i marketingowe.

Dwudniowe wydarzenie licznie zgromadziło żywo zainteresowanych marketingiem internetowym, który obejmuje również działania w mediach społecznościowych, a więc komunikację z użytkownikami. Po rejestracji przyszedł czas na wstąpienia współorganizatorów i partnerów, a następnie prelekcje.

W pierwszym dniu Kongresu, wśród licznych prelegentów Ideo Force reprezentowała Joanna Tymowicz. Temat jej wystąpienia brzmiał „Jak tworzyć treści i skutecznie angażować użytkowników mediów społecznościowych?”. Joanna, która na co dzień między innymi organizuje działania w ramach projektów firmy, podzieliła się swoim bogatym doświadczeniem w zarządzaniu contentem w social media. Opowiedziała o tym, jak przyciągać uwagę odbiorców i prowadzić komunikację na wielu kanałach, w tym na Facebooku, Twitterze, Pintereście czy YouTube. Wskazała również wiele ciekawostek, które skłoniły do refleksji nad faktem bycia aktywnym w sieci społecznościowej.

Drugiego dnia Wojciech Szymański, prezes Ideo Force, specjalista ds. marketingu internetowego i e-commerce oraz ekspert e-PR, poprowadził dla uczestników jeden z trzech warsztatów. Omawiane przez Wojciecha w III bloku zagadnienie brzmiało: „Tworzenie Customer Journey, czyli jak optymalnie docierać z informacją do właściwych odbiorców”. Uczestnicy mieli okazję poznać proces tworzenia i mierzenia efektów komunikacji, która odgrywa ogromną rolę w działaniach instytucji samorządowych.

customer journey

Pozostałe tematy warsztatów obejmowały tworzenie akcji promocyjnych zgodnie z ideą marki (blok prowadzony przez Michała Basińskiego) oraz trendy i wyzwania w social media dla samorządów (mówił o nich Michał Tkaczyszyn).

W programie były zarówno wspomniane już wystąpienia i warsztaty oraz debata, która została podzielona na dwie części. Rozmówcy poruszyli zagadnienie „Co jest ważniejsze dla marki miejsca - tradycyjny PR czy Social Media?” Wśród prelegentów IX Kongresu Innowacyjnego Marketingu w Samorządach byli między innymi Piotr Lutek (Prezes Zarządu Synergia), Adrian Gamoń (Strateg i konsultant ds. brandingu i social media), Anna Miotk (Dyrektor ds. komunikacji w PBI) czy Kuba Sito (Strateg i dziennikarz Radia Chillizet). Wszyscy wstępujący to praktycy z wieloletnim doświadczeniem, tworzący i zarządzający strategią komunikacyjną marek.

kongres

Dziękujemy organizatorowi za zaproszenie. Uczestnictwo w Kongresie było dla nas okazją do podzielnia się wiedzą, przeprowadzenia inspirujących rozmów i sposobnością do wysłuchania interesujących wystąpień ekspertów. Mamy nadzieję, że niebawem znowu spotkamy się, by podyskutować o marketingu.