Jeszcze nie opadÅ‚y emocje po wczorajszym LinkedIn Local Rzeszów. 14 listopada odbyÅ‚o siÄ™ już piÄ…te wydarzenie w ramach inicjatywy, która coraz liczniej gromadzi czÅ‚onków biznesowej spoÅ‚ecznoÅ›ci, chcÄ…cych poznać siÄ™ osobiÅ›cie, nawiÄ…zać nowe znajomoÅ›ci i wysÅ‚uchać specjalistów. OczywiÅ›cie nie mogÅ‚o nas tam zabraknąć — Ideo Force jest partnerem wydarzenia. Joanna Tymowicz, Adrianna Staniszewska i Wojciech SzymaÅ„ski zadbali o sprawnÄ… obsÅ‚ugÄ™ wydarzenia.
Tematyka poruszana w ramach 5. edycji przyciągnęła wszystkich tych, którym bliskie są tematy marketingu internetowego, zarządzania zespołem i human resources oraz employer i personal brandingu. Prelekcje były okazją do poznania fachowej wiedzy z punktu widzenia praktyków: Jakuba Szpunara, Nadii Harris-Kosior i Moniki Mandeli-Suszek. Przedstawili oni najważniejsze informacje dotyczące marki osobistej, pracy zdalnej i zaangażowania w budowaniu zespołu.
Po rejestracji uczestników, która miaÅ‚a miejsce okoÅ‚o godziny 18, przyszedÅ‚ czas na wsÅ‚uchanie siÄ™ w gÅ‚os specjalistów. Pierwszym prelegentem 5. edycji byÅ‚ Jakub Szpunar, trener biznesu, coach i menedżer HR z ponad 12-letnim doÅ›wiadczeniem. Temat jego wystÄ…pienia, czyli "Motywacja vs Zaangażowanie — dbajÄ…c o siebie zadbasz o zespół” dotyczyÅ‚ kwestii, które majÄ… ogromne znaczenie w budowaniu biznesu.
Po tym, jak ekspert omówił zagadnienie motywacji, przeszedł do zaangażowania. W tym wątku wymienione zostały czynniki wpływające na aktywną postawę pracowników, wśród nich relacje kierownika z podwładnym, postrzeganie pracownika jako indywidualnej i wartościowej jednostki oraz poczucie wpływu, sensu i rozwoju. Następnym tematem była atmosfera w pracy i poszukiwanie odpowiedzi na pytania dotyczące oczekiwań względem pracowników, warunków pracy (dostępności sprzętu i materiałów), możliwości dokształcania się i wielu innych. Na zakończenie, Jakub przedstawił rekomendacje dla pracodawców względem zarządzanego przez nich zespołu.
MiÄ™dzy godzinÄ… 19 a 20 wysÅ‚uchaliÅ›my kolejnego eksperckiego gÅ‚osu, również z branży HR. Nadia Harris-Kosior specjalizuje siÄ™ w miÄ™dzynarodowych rekrutacjach oraz strategicznym planowaniu zasobów ludzkich i ekspansji firm na rynki zagraniczne. "Praca zdalna — benefit czy standard na rynku pracy?" to temat wystÄ…pienia, którego omówienie zaczęło siÄ™ od odpowiedzi na pytanie, czym wÅ‚aÅ›ciwie jest praca zdalna i jakie może przybierać formy (np. staÅ‚ej pracy, home office czy freelancingu).
Następnie prelegentka przedstawiła temat w ujęciu statystycznym, z którego wynika, że do 2028 roku 73% wszystkich działów będzie zatrudniać pracowników zdalnych. Przedstawione zostały również zalety pracy zdalnej (np. większa produktywność pracowników o 30-40%), możliwe zagrożenia (w tym trudności w budowie kultury organizacyjnej, problemy komunikacyjne, brak poczucia przynależności) i cechy dobrego pracownika zdalnego. Jakie? Między innymi umiejętności komunikacyjne, samodzielnej pracy i planowania, obowiązkowość, orientacja na cel. A ten ma ogromne znaczenie również dla pracodawcy. Nadia zaznaczyła, że zagrożenia, które mogą wystąpić w pracy zdalnej można wyeliminować, oczywiście jeśli cały proces zostanie przeprowadzony umiejętnie.
Specjalistka zaprezentowaÅ‚a i omówiÅ‚a przykÅ‚adowe narzÄ™dzia organizujÄ…ce komunikacjÄ™ w firmie, współpracÄ™, zarzÄ…dzanie projektami i spotkania zespoÅ‚owe. Podsumowaniem wystÄ…pienia byÅ‚a odpowiedź na pytanie: czy warto rozważać pracÄ™ zdalnÄ…? Tym, których wczoraj zabrakÅ‚o podpowiemy: tak! MiÄ™dzy innymi dlatego, że praca zdalna staje siÄ™ standardem w obliczu globalizacji i jest oczekiwanÄ… formÄ… współpracy, zwÅ‚aszcza wÅ›ród mÅ‚odych ludzi, a także jak pokazujÄ… badania Gallupa – zaangażowanie pracowników jest znacznie wiÄ™ksze.
Po drugiej prelekcji przyszedł czas na networking, a po rozmowach i pysznej kawie czas na trzecie wystąpienie, którego temat brzmiał "Marka osobista - zagrożenie czy zysk dla marki pracodawcy?". Monika Mandela-Suszek, specjalista ds. social media w Ideo Force, która na co dzień zarządza kanałami marek oraz zajmuje się wizerunkiem firm i tworzeniem strategii komunikacji marketingowej opowiedziała jak stworzyć ambasadora marki.
Na wstępie zaznaczyła, że przy employer brandingu nie da pominąć się tematu employee advocacy i personal brandingu. Kolejno, opowiedziała czym jest marka osobista i jaką rolę w jej budowaniu odgrywają media społecznościowe. Z jednej są strony kanałem dotarcia do odbiorców, a z drugiej złożonym ekosystemem ludzi, marek i treści.
Monika zaznaczyła, że personal branding nie jest kampanią autopromocyjną w social media. Następnie przeszła do tematu ambasadorów marki, którymi mogą być pracownicy. Podała kilka przykładów pomocnych w przygotowaniu pracowników do tej roli, a swoje wystąpienie zakończyła przytoczeniem znanych przykładów ambasadorów.
5. edycja LinkedIn Local za nami. NiewÄ…tpliwie – dziaÅ‚o siÄ™! Z pewnoÅ›ciÄ… może to potwierdzić każdy z biorÄ…cych udziaÅ‚ w wydarzeniu. A Å›wiadczÄ… o tym ożywione dyskusje i pytania do prelegentów w trakcie, po zakoÅ„czeniu każdego z wystÄ…pieÅ„ i w przerwach. Na LinkedIn prowadzona byÅ‚a również transmisja na żywo z wystÄ…pienia. Tym razem wstÄ™p na wydarzenie wiÄ…zaÅ‚ siÄ™ z opÅ‚atÄ…, którÄ… przeznaczyliÅ›my na szczytny cel. Zebrane Å›rodki zasiliÅ‚y konto rzeszowskiego schroniska dla zwierzÄ…t „Kundelek”.
Dziękujemy ekspertom za podzielenie się wiedzą i rozległym doświadczeniem, uczestnikom za przybycie i aktywność, a Hola Lola za gościnę. Już dziś myślimy o kolejnej edycji. Mamy nadzieję, że równie licznie, jak wczoraj, wspólnie będziemy przenosić kontakty ze świata online do rzeczywistości, tworząc zupełnie nową jakość relacji. Zapraszamy na oficjalny profil LinkedIn Local Rzeszów, to tam na bieżąco informujemy o wszystkim, co związane jest z inicjatywą.