LinkedIn Local Rzeszów #5

Za nami 5. edycja LinkedIn Local Rzeszów. I tym razem frekwencja była imponująca. Prelegenci podzielili się swoim bogatym doświadczeniem, a uczestnicy aktywnie brali udział w networkingu – wydarzenie możemy zaliczyć jak najbardziej do udanych!
15 listopada 2019

Jeszcze nie opadły emocje po wczorajszym LinkedIn Local Rzeszów. 14 listopada odbyło się już piąte wydarzenie w ramach inicjatywy, która coraz liczniej gromadzi członków biznesowej społeczności, chcących poznać się osobiście, nawiązać nowe znajomości i wysłuchać specjalistów. Oczywiście nie mogło nas tam zabraknąć — Ideo Force jest partnerem wydarzenia. Joanna Tymowicz, Adrianna Staniszewska i Wojciech Szymański zadbali o sprawną obsługę wydarzenia.

linkedin local rzeszow

Tematyka poruszana w ramach 5. edycji przyciągnęła wszystkich tych, którym bliskie są tematy marketingu internetowego, zarządzania zespołem i human resources oraz employer i personal brandingu. Prelekcje były okazją do poznania fachowej wiedzy z punktu widzenia praktyków: Jakuba Szpunara, Nadii Harris-Kosior i Moniki Mandeli-Suszek. Przedstawili oni najważniejsze informacje dotyczące marki osobistej, pracy zdalnej i zaangażowania w budowaniu zespołu.

Po rejestracji uczestników, która miała miejsce około godziny 18, przyszedł czas na wsłuchanie się w głos specjalistów. Pierwszym prelegentem 5. edycji był Jakub Szpunar, trener biznesu, coach i menedżer HR z ponad 12-letnim doświadczeniem. Temat jego wystąpienia, czyli "Motywacja vs Zaangażowanie — dbając o siebie zadbasz o zespół” dotyczył kwestii, które mają ogromne znaczenie w budowaniu biznesu.

Po tym, jak ekspert omówił zagadnienie motywacji, przeszedł do zaangażowania. W tym wątku wymienione zostały czynniki wpływające na aktywną postawę pracowników, wśród nich relacje kierownika z podwładnym, postrzeganie pracownika jako indywidualnej i wartościowej jednostki oraz poczucie wpływu, sensu i rozwoju. Następnym tematem była atmosfera w pracy i poszukiwanie odpowiedzi na pytania dotyczące oczekiwań względem pracowników, warunków pracy (dostępności sprzętu i materiałów), możliwości dokształcania się i wielu innych. Na zakończenie, Jakub przedstawił rekomendacje dla pracodawców względem zarządzanego przez nich zespołu.

Jakub Szpunar

Między godziną 19 a 20 wysłuchaliśmy kolejnego eksperckiego głosu, również z branży HR. Nadia Harris-Kosior specjalizuje się w międzynarodowych rekrutacjach oraz strategicznym planowaniu zasobów ludzkich i  ekspansji firm na rynki zagraniczne.  "Praca zdalna — benefit czy standard na rynku pracy?" to temat wystąpienia, którego omówienie zaczęło się od odpowiedzi na pytanie,  czym właściwie jest praca zdalna i jakie może przybierać formy (np. stałej pracy, home office czy freelancingu).

Następnie prelegentka przedstawiła temat w ujęciu statystycznym, z którego wynika, że do 2028 roku 73% wszystkich działów będzie zatrudniać pracowników zdalnych. Przedstawione zostały również zalety pracy zdalnej (np. większa produktywność pracowników o 30-40%), możliwe zagrożenia (w tym trudności w budowie kultury organizacyjnej, problemy komunikacyjne, brak poczucia przynależności) i cechy dobrego pracownika zdalnego. Jakie? Między innymi umiejętności komunikacyjne, samodzielnej pracy i planowania, obowiązkowość, orientacja na cel. A ten ma ogromne znaczenie również dla pracodawcy. Nadia zaznaczyła, że zagrożenia, które mogą wystąpić w pracy zdalnej można wyeliminować, oczywiście jeśli cały proces zostanie przeprowadzony umiejętnie.

Specjalistka zaprezentowała i omówiła przykładowe narzędzia organizujące komunikację w firmie, współpracę, zarządzanie projektami i spotkania zespołowe. Podsumowaniem wystąpienia była odpowiedź na pytanie: czy warto rozważać pracę zdalną? Tym, których wczoraj zabrakło podpowiemy: tak! Między innymi dlatego, że praca zdalna staje się standardem w obliczu globalizacji i jest oczekiwaną formą współpracy, zwłaszcza wśród młodych ludzi, a także jak pokazują badania Gallupa – zaangażowanie pracowników jest znacznie większe.

Nadia Harris-Kosior

Po drugiej prelekcji przyszedł czas na networking, a po rozmowach i pysznej kawie czas na trzecie wystąpienie, którego temat brzmiał "Marka osobista - zagrożenie czy zysk dla marki pracodawcy?". Monika Mandela-Suszek, specjalista ds. social media w Ideo Force, która na co dzień zarządza kanałami marek oraz zajmuje się wizerunkiem firm i tworzeniem strategii komunikacji marketingowej opowiedziała jak stworzyć ambasadora marki.

Na wstępie zaznaczyła, że przy employer brandingu nie da pominąć się tematu employee advocacy i personal brandingu. Kolejno, opowiedziała czym jest marka osobista i jaką rolę w jej budowaniu odgrywają media społecznościowe. Z jednej są strony kanałem dotarcia do odbiorców, a z drugiej złożonym ekosystemem ludzi, marek i treści.

Monika zaznaczyła, że personal branding nie jest kampanią autopromocyjną w social media. Następnie przeszła do tematu ambasadorów marki, którymi mogą być pracownicy. Podała kilka przykładów pomocnych w przygotowaniu pracowników do tej roli, a swoje wystąpienie zakończyła przytoczeniem znanych przykładów ambasadorów.

monika mandela-suszek

 5. edycja LinkedIn Local za nami. Niewątpliwie – działo się! Z pewnością może to potwierdzić każdy z biorących udział w wydarzeniu. A świadczą o tym ożywione dyskusje i pytania do prelegentów w trakcie, po zakończeniu każdego z wystąpień i w przerwach. Na LinkedIn prowadzona była również transmisja na żywo z wystąpienia. Tym razem wstęp na wydarzenie wiązał się z opłatą, którą przeznaczyliśmy na szczytny cel. Zebrane środki zasiliły konto rzeszowskiego schroniska dla zwierząt „Kundelek”.

Dziękujemy ekspertom za podzielenie się wiedzą i rozległym doświadczeniem, uczestnikom za przybycie i aktywność, a Hola Lola za gościnę. Już dziś myślimy o kolejnej edycji. Mamy nadzieję, że równie licznie, jak wczoraj, wspólnie będziemy przenosić kontakty ze świata online do rzeczywistości, tworząc zupełnie nową jakość relacji. Zapraszamy na oficjalny profil LinkedIn Local Rzeszów, to tam na bieżąco informujemy o wszystkim, co związane jest z inicjatywą.