Mateusz Bober prelegentem na konferencji txb.digital 2023!

User Experience to jeden z tych obszarów działań digital marketingowych, o które warto zadbać już na etapie projektowania cyfrowych produktów. By jednak skutecznie dopasować witrynę, e-commerce, czy aplikację do realnych oczekiwań użytkowników, trzeba robić to na podstawie danych – zarówno jakościowych, jak i ilościowych.

To właśnie o tym, w jaki sposób maksymalnie wykorzystać dane, by poprawić doświadczenia użytkowników cyfrowych produktów - Mateusz opowiadał podczas konferencji. Nasz ekspert specjalizuje się w optymalizowaniu cyfrowych produktów, pod kątem użyteczności, mając na swoim koncie realizację ponad 150. projektów o tematyce UX/UI. Tym razem zdecydował się podzielić swoją wiedzą z uczestnikami txb.digital 2023, jako  wydarzenia, łączącego technologię, UX i biznes. 

Z badań MIT’s Center for Digital Business wynika, że im bardziej firma kieruje się w swojej pracy danymi, tym lepiej wypada w miarach wyników finansowych i operacyjnych. Dane liczą się jednak nie tylko w zarządzaniu, ale także w UX. Projektowanie cyfrowych produktów na ich podstawie, pozwala podnieść ich ergonomię i użyteczność, przekładając się na realizację celów biznesowych, takich jak np. zwiększenie sprzedaży.

Z naszych obserwacji wynika, że często zdarza się, że przez błędy z obszaru User Experience, inne działania, takie jak np. pozycjonowanie, czy płatne kampanie reklamowe, nie przynoszą maksymalnych rezultatów. Ich głównym celem jest przecież przyciąganie użytkowników na stronę, jednak mimo że cel ten udaje się zrealizować - w miejscu docelowym (w witrynie, czy w aplikacji)  – nie dochodzi do oczekiwanego działania (użytkownik nie dokonuje zakupu produktu, czy usługi).

Powód często skrywa się właśnie w niewłaściwej optymalizacji strony pod kątem User Experience. Jest to więc coś, o co warto zadbać już na etapie projektu, choć równie ważne jest cykliczne dostosowywanie cyfrowego produktu, do potrzeb użytkowników. Zachęcamy do zapoznania się z artykułami w Akademii Ideo Force, gdzie znajduje się spora liczba eksperckich publikacji, pozwalających pogłębić swoją wiedzę także w obszarze UX.