Trzecia edycja Konferencji Lunch z e-commerce

Konferencja Lunch z e-commerce jest inicjatywą stworzoną przez Ideo Force. Pierwsza miała miejsce 29 listopada 2018 roku w Rzeszowie, druga 17 kwietnia 2019 roku w Warszawie. 18 października odbyła się trzecia edycja Konferencji Lunch z e-commerce. Temat przewodni wydarzenia: Znam. Lubię. Kupuję! Jak sprawić, żeby klienci pokochali Twój e-commerce i kupowali jeszcze więcej? przyciągnął prawie 100 osób, którym bliskie są tematy dotyczące sprzedaży w sieci.

W tym dniu, mury warszawskiej Uczelni Techniczno-Handlowej im. Heleny Chodkowskiej zgromadziły osoby związane ze środowiskiem e-commerce. Wśród nich byli przedsiębiorcy i start-up’owcy, menadżerowie, specjaliści do spraw marketingu internetowego, przedstawiciele środowiska naukowego. Z uczelnią współpracujemy w ramach studiów podyplomowych z e-marketingu, a nasi specjaliści chętnie dzielą się swoją wiedzą ze studentami. Dlatego tym bardziej, cieszy nas to, że właśnie w tym miejscu mogliśmy zrealizować Konferencję.

Lunch z e-commerce bez wątpienia jest jednym z ważniejszych wydarzeń e-commercowych w Polsce. Prelegenci to najlepsi z najlepszych w swoim fachu. Wśród nich są eksperci do spraw e-marketingu, zarządzający najlepszymi agencjami e-commerce w kraju, twórcy nowatorskich rozwiązań służących wspieraniu sprzedaży online. Cechami wspólnymi wszystkich występujących jest rozległe doświadczenie i ogromna wiedza. W organizację zaangażowane są osoby, które na co dzień wspierają klientów Ideo Force w prowadzeniu sprzedaży on-line.

Konferencja Lunch z e-commerce sprzyja budowaniu sieci kontaktów i wymianie poglądów. Stworzyliśmy wydarzenie, które łączy w e-commercowym biznesie to, co najważniejsze – ludzi i najnowsze technologie. Podczas networkingu rodzą się świetne pomysły i długotrwałe relacje. Jako wytrawni gracze na rynku e-commerce doskonale zdajemy sobie z tego sprawę. Chcemy jednoczyć, budować, inspirować i jak pokazuje kolejna udana edycja Konferencji, tak też się dzieje.

Wszystko odbyło się zgodnie z planem. Po tym, jak uczestnicy dopełnili formalności, a więc zarejestrowali się, przyszedł czas na networking i uroczyste powitanie. Pierwszym prelegentem był Bartosz Michalak z Senuto, który opowiedział zebranym o analizowaniu konkurencji w organicznych wynikach wyszukiwania. Wystąpienie zaczął od zdefiniowania konkurencji, płynnie przechodząc do zagadnienia, które pozwoliło określić znaczenie analizy.

michalak lunch z e-commerce

Kolejne zagadnienia omawiane w prezentacji dotyczyły m.in.: wprowadzenia nowego produktu od oferty, narzędzi, linków i relinkowania. Po wystąpieniu przedstawiciela Senuto, na scenę wkroczył Krzysztof Polewiak z Microsoft z tematem Wykorzystanie nowych technologii w procesie zwiększania sprzedaży. Architekt i konsultant rozwiązań chmury Azure w Microsoft opowiedział, czym właściwie jest to narzędzie, co może zaoferować i w jaki sposób pomaga w analizie i prognozowaniu sprzedaży. Ostatnim wątkiem tej prelekcji był wyciek danych, a więc to czy chmura jest w stanie ograniczyć ryzyko tego zjawiska.

polewiak lunch z e-commerce

Po przerwie na kawę Krzysztof Wójcik z Ideo Force zaznajomił uczestników z zagadnieniem e-commerce hacking, mówiąc o wykorzystaniu narzędzi w generowaniu sprzedaży online. Kierownik projektów z wieloletnim doświadczeniem we wprowadzaniu rozwiązań dla sklepów internetowych opowiedział zebranym o mądrym wyborze narzędzi. Mądrym, a więc takim, który uwzględni zarówno istniejące problemy branży, jak i indywidualne potrzeby sklepu. Krzysztof wskazał na pułapki mogące pojawić się podczas wybierania najwłaściwszych narzędzie oraz wymienił te, na które warto zwrócić uwagę.

krzysztof wójcik

Przed lunchem wystąpił jeszcze Adrian Kaczor z Ideo z tematem: Technologia w służbie sprzedaży, czyli case study wdrożenia sklepu internetowego profinfo.pl. Key Account Manager w Ideo na początku określił źródła wiedzy, z których obecnie korzystają prawnicy. Następnie omówił technologie pozwalające zrewolucjonizować rynek e-commerce. Zagadnienia uwzględnione w wystąpieniu dotyczyły m.in.: mobile, UX, marketing automation, omnichannel commerce.

Kaczor Adrian

Po pysznym lunchu przyszedł czas na wystąpienie Jana Zająca z Sotrender. Jak wykorzystujemy AI i popularne narzędzia do oszczędzania czasu i energii marketerów to temat piątej prelekcji Konferencji. Rozpoczęła się od wyjaśnienia, na czym właściwie polega praca marketera, a następnie udzielania odpowiedzi na pytanie dotyczące tego, co analizują oraz jakie możliwości dają algorytmy Sotrendera. Nie pominięto również kwestii automatyzacji, która niewątpliwie, w niedługim czasie zastąpi niektóre czynności wykonywane przez ludzi.

jan zając

Następnie Łukasz Kozłowski z Thulium wprowadził zebranych w temat Nowe technologie, stare reguły – czyli jak wcielać odwieczne prawa handlu w cyfrową rzeczywistość. Obok metod generujących sprzedaż w e-commerce, wskazał na znaczenie roli konsumenta – czyli budowania relacji, która prowadzi do jego lojalności wobec marki.

kozłowski thulium

Piotr Konopka z InnoThink odpowiedział na pytanie Jak optymalizować koszty w e-commerce? Mówił o rynku pracy, który dotyczy również osób niepełnosprawnych (co bywa często pomijane przez przedsiębiorców). Przedstawił zebranym regulacje prawne dotyczące zatrudnienia oraz omówił kwestię pracy zdalnej.

konopka lunch z e-commerce

W ramach Lunchu z e-commerce odbyła się premiera drugiego wydania książki Content marketing: Współczesny poradnik po marketingu treści autorstwa Magdaleny Tobiasz i Wojciecha Szymańskiego. Towarzyszyła jej prelekcja współautora o metodach content marketingu, które zwiększają sprzedaż i poprawiają pozycjonowanie w Google. Wojciech podzielił się swoją wiedzą na temat wykorzystania contentu w e-commerce i budowania pozycji strony w Google dzięki właściwemu zarządzaniu treścią.

premiera książki

Równolegle z prelekcjami odbywały się warsztaty prowadzone przez Sebastiana Skórskiego z Google Internetowe Rewolucje. W ramach wykładu, uczestnicy na praktycznych przykładach poznali narzędzia wspierające procesy eksportowe. Szkolenie pozwoliło poznać odpowiedzi na wiele pytań dotyczących ekspansji zagranicznej, w tym oczekiwań klientów na wybranych rynkach.

google internetowe rewolucje

Partnerami tegorocznej edycji były organizacje IAB Polska i Izba Gospodarki Elektronicznej, których jesteśmy członkami wraz z Microsoft, Online Marketing, Magazyn E-commerce, Thulium, Questus, Youth Business Poland, Sprawny marketing, E-commerce w praktyce, Google Internetowe Rewolucje, DS Smith, InnoThink, ReachaBlogger, Surfer, Senuto, UTH, z którą współpracujemy na polu naukowym oraz Semstorm i Sotrender. Wspólnie z wiodącymi firmami na rynku e-commerce dążymy do jego rozwoju w Polsce, podnosimy jakość usług oraz poziom obsługi klienta. 

lunch z ecommerce

Lunch z e-commerce zakończył networking, którego owoce z pewnością będziemy obserwować jeszcze długo po Konferencji. Tytułowy „lunch” był smaczny, a kawa i ciastka, przepyszne! Dziękujemy władzom UTH za wyjątkową gościnność, partnerom za wsparcie wydarzenia, prelegentom za ogrom przekazanej wiedzy, a uczestnikom za przybycie i aktywny udział. Zorganizowany już po raz trzeci lunch, jest bez wątpienia świętem e-commerce. Jesteśmy dumni, że znów nie zawiedliśmy uczestników, tworząc wydarzenie na najwyższym poziomie, zarówno merytorycznym, jak i organizacyjnym. Mamy nadzieję, że 4. edycja zgromadzi równie liczne grono tych, którym e-commerce jest bliski, a spotkania z ludźmi i wymiana poglądów stanowią ważną część prowadzonej działalności biznesowej.

Przyświeca nam idea dzielenia się wiedzą i szerzenia świadomości marketingowej w branży e-commerce. Nie byłoby to możliwe bez setek godzin spędzonych przy e-commercowych projektach, znajomości wielu narzędzi i posiadanych kompetencji. Duże zainteresowanie naszą Konferencją przekonało nas, że takie spotkania są potrzebne, dlatego już planujemy kolejną edycję. Serdecznie na nią zapraszamy!


Jesteśmy ekspertami od e-commerce. Zobacz, dlaczego warto wybrać naszą agencję przy prowadzeniu sprzedaży online. 
-> Oddaj w nasze ręce Twój e-commerce. <-