Za nami pierwszy webinar w 2023 roku!

Wydarzenie poprowadzili doświadczeni eksperci - nasz E-commerce Manager Tomasz Kwiatkowski wraz z Dawidem Dziadkowcem, zajmującym stanowisko Senior Account Executive w firmie edrone. Prowadzący opowiedzieli uczestnikom spotkania, jak łączyć skuteczne działania performance marketingowe z Marketing Automation, by zwiększać zyski w e-commerce.

W trakcie webinaru nasi eksperci mówili m.in. o tym, jakie działania e-marketingowe warto podjąć w e-sklepie, które z nich opłaca się zautomatyzować i dlaczego oraz, w jakich sklepach internetowych Marketing Automation sprawdzi się najlepiej. Uczestnicy wydarzenia otrzymali także wskazówki na temat tego, jak budować lojalność klientów i sprawić, żeby kupowali częściej i więcej.

Rozpoczynając współpracę z klientami w naszej agencji, zawsze pytamy ich o to, w jakie działania z obszaru e-marketingu inwestowali dotychczas. Często słyszymy wtedy, że były to m.in. płatne kampanie reklamowe, które nie przekładały się jednak ani na konwersje, ani na sprzedaż. Tymczasem efektywności sprzedaży w sklepie internetowym, nie można uzależniać od pojedynczej kampanii. Ta, nawet jeśli będzie świetnie konwertować ruch, nie przyczyni się do maksymalizacji zysków, gdy strona nie będzie odpowiadać na realne potrzeby użytkowników.  

Istotny jest także dobór poszczególnych kanałów pozyskiwania ruchu do określonych etapów lejka zakupowego. Na etapie budowy rozpoznawalności marki, warto skupić się na kreowaniu wizerunku eksperta (np. tworząc tutoriale na YouTube i ukazując tym samym asortyment oferowany w e-sklepie), czy intensyfikować działania na firmowym blogu, tworząc eksperckie artykuły. Dopiero na kolejnych etapach lejka należy skupić się na tym, by przyciągnąć na stronę ruch (dzięki SEO, czy Google Ads), pamiętając także o odpowiedniej optymalizacji strony pod kątem UX, gdyż jak wskazują dane - utrzymanie użytkownika w e-commerce, jest 5x tańsze niż skonwertowanie nowego ruchu.

W trakcie webinaru eksperci zwracali uwagę także na to, że lejek zakupowy nie kończy się na etapie zakupu. Warto więc dbać o relacje z klientami oraz o ich powracalność. W tym zakresie dobrze skorzystać z rozwiązań oferowanych przez Marketing Automation, które przypomną klientom o e-sklepie, nawet na długo po tym, gdy dokonali w nim ostatniego zakupu.

Jesteśmy przekonani, że wiedza, którą przekazali uczestnikom wydarzenia prowadzący, przyczyni się do optymalizacji działań digital marketingowych w wielu firmach, a co za tym idzie – pozwoli zwiększyć sprzedaż i zyski.