- Strona główna
- pobierz
Problemy polskiego e-commerce
Wypełnij formularz i odbierz ebooka
Raport: Problemy polskiego e-commerce powstał na podstawie badań przeprowadzonych przez Ideo Force we współpracy z firmą analityczną onData.
Analiza rynku oparta została na doświadczeniach i głosach internautów, w głównej mierze pracowników małych oraz dużych e-commerce w Polsce. Pod lupę wzięliśmy wypowiedzi na forach, blogach, artykułach eksperckich i wielu innych mediach w ostatnim kwartale zeszłego roku. Jest to próba opisania obecnej sytuacji polskich e-commerce. To idealna lektura dla osób zainteresowanych sklepami internetowymi, pod względem ich codziennych problemów, a przede wszystkim sposobami radzenia sobie z nimi.
Dokument został podzielony na 3 tematyczne części: Technologia, Narzędzia i podejście do promocji oraz Współpraca z agencjami marketingowymi. Każdy dział został zbogacony o opinie ekspertów, którzy na podstawie własnego zdobytego doświadczenia ustosunkowali się do wyciągniętych wniosków z wypowiedzi internautów.
- Technologia.
W pierwszej części raportu zostały przytoczone główne upodobania technologiczne dotyczące funkcjonowania sklepów internetowych. Czyli postawione tu zostały pytania m.in.: na jakich platformach powstają e-sklepy, z jakich udogodnień korzystają, czy RODO wprowadziło wśród nich chaos, czy marketplace’y mają poparcie wśród przedsiębiorców?
- Narzędzie i podejście do promocji.
W drugiej części skupiono szczególną uwagę na reklamę i rozpowszechnienie firmy w Internecie. Zbadano tu w jaki sposób sklepy internetowe pozyskują klientów, z czym się borykają, jaki wg nich jest największy trend, jakie zabiegi pozwoliły im zwiększyć zyski itp.
- Współpraca z agencjami marketingowymi.
Trzecia część poświęcona została na analizę podejścia internautów do agencji interaktywnych. Czy e-commerce korzysta z pomocy firm marketingowych, czy usiłują we własnym zakresie wypromować swoją markę? Jeśli działają z agencjami to w jakim zakresie?