Sprawna komunikacja z klientami Opak-System z wykorzystaniem narzędzi komunikacji push

Klient

Opak-System zajmuje się dystrybucją materiałów do pakowania, tj. taśm pakowych, folii bąbelkowych, pianek polietylenowych etc.
Z oferty firmy korzystają przede wszystkim właściciele sklepów internetowych, firmy logistyczne oraz transportowe.
Początkowo działalność firmy opierała się na kontakcie telefonicznym.
Obecnie Opak-System posiada własny e-commerce, a także prowadzi sprzedaż za pośrednictwem Allegro.

Klient

Opak-System zajmuje się dystrybucją materiałów do pakowania, tj. taśm pakowych, folii bąbelkowych, pianek polietylenowych etc.
Z oferty firmy korzystają przede wszystkim właściciele sklepów internetowych, firmy logistyczne oraz transportowe.
Początkowo działalność firmy opierała się na kontakcie telefonicznym.
Obecnie Opak-System posiada własny e-commerce, a także prowadzi sprzedaż za pośrednictwem Allegro.

O firmie

Opak-System to dystrybutor materiałów do pakowania. Obecność marki na rynku trwa już ponad 10 lat. Początkowo działalność przedsiębiorstwa polegała głównie na sprzedaży produktów, w oparciu o zakupy telefoniczne. Następnym krokiem w rozwoju marki była strona internetowa, jako wizytówka firmy w sektorze B2B. Przełomem był moment wejścia ze sprzedażą na platformę Allegro. Finalnie firma zdecydowała się na założenie własnego e-sklepu, w którym prowadzi efektywną sprzedaż swoich produktów.

Realizujemy wymagające projekty i inspirujemy do działań w e-marketingu. Zapisz się na newsletter i zyskaj dostęp do wiedzy ekspertów.

Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie uniemożliwi świadczenie usług na Twoją rzecz. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.

Współpraca

Współpraca Ideo Force z marką Opak-System trwa już od 2018 roku. Od tego czasu mocno koncentrujemy się na prowadzeniu działań, których celem jest wzrost sprzedaży. Współpracując z firmą, stawiamy na pozycjonowanie (SEO), zwiększenie użyteczności sklepu (UX), Google Ads oraz komunikację posprzedażową. Wszystkie sugerowane, a następnie wprowadzane zmiany są przez nas na bieżąco monitorowane, dzięki czemu w razie potrzeby wdrażamy ich niezbędne modyfikacje. Zawsze błyskawicznie dostosowujemy się do najnowszych trendów i robimy wszystko, aby nasze działania przynosiły Klientom, jak najkorzystniejsze efekty.

Punktem wyjścia do rozpoczęcia każdej udanej współpracy, zawsze jest wspólne ustalenie celów oraz założeń biznesowych. Mając wiedzę na temat wizji Klienta, możemy ustalić najlepszą strategię, która doprowadzi do sukcesu. W trakcie współpracy Klient ma do dyspozycji kompleksowe wsparcie dedykowanego Account Managera.

Grupa docelowa

Grupą docelową działalności Opak-System, są przede wszystkim właściciele sklepów internetowych, firmy logistyczne i przedsiębiorstwa, którym zależy na bezusterkowym transporcie produktów.

Wsparcie w wykorzystaniu narzędzi komunikacji push

Stosowanie narzędzi komunikacji push to jeden z efektywnych sposobów komunikowania się zarówno z obecnymi, jak i z potencjalnymi klientami. Działanie narzędzi jest podobne do e-mail marketingu lub wiadomości SMS. Dzięki powiadomieniom push użytkownicy otrzymują informacje we właściwym czasie np. w trakcie korzystania ze strony lub aplikacji, co  zwiększa szansę na ich reakcję.

Celem takiej komunikacji jest budowa i utrzymanie relacji z konsumentami. Grupa docelowa prowadzenia działań z tego zakresu musi być jednak odpowiednio podzielona. Dla potrzeb kampanii push systematycznie tworzymy nowe kategorie odbiorców, które pozwalają precyzyjnie docierać do potencjalnych klientów, utrzymywać relację oraz prowadzić skuteczny remarketing. Remarketing ma ogromne znaczenie w prowadzeniu działań, których celem jest zwiększenie sprzedaży, gdyż pozwala docierać do tych klientów, którzy już w przeszłości  byli zainteresowani zakupem produktów lub skorzystaniem z usług. Drugi kontakt z marką często może być dla nich okazją, do finalizacji procesu zakupowego.  Odpowiednio prowadzona komunikacja pozwala na stworzenie grupy lojalnych klientów, co przekłada się na osiąganie celów biznesowych, w tym m.in. sprzedażowych.

W ramach prowadzenia działań w zakresie komunikacji push tworzymy wielowariantowe scenariusze, pozwalające na wysyłanie automatycznych powiadomień. Jednym z głównych efektów automatyzacji jest wzrost powracalności użytkowników oraz zmniejszenie liczby porzuconych koszyków. Dzięki temu zmniejsza się konieczność usilnego poszukiwania nowych klientów, co jak wiadomo jest droższą opcją niż zatrzymywanie obecnych. Powiadomienia push to forma „przypominajki” o koszyku lub marce samej w sobie, która sprawia, że firma zapada w pamięć. Notyfikacje wykorzystywane są również do komunikacji o nadchodzących promocjach, jak też do informowania o ich zakończeniu.

Przebieg działań

W ramach prowadzenia działań z zakresu komunikacji push na rzecz Opak-System, zintegrowaliśmy sklep internetowy z systemem FreshMail. Dzięki temu możliwe stało się regularne wysyłanie newslettera, będącego jedną z najskuteczniejszych form utrzymania relacji z klientami. Wysyłka newslettera pozwala stale przesyłać klientom informacje np. o bieżących promocjach lub oferować im specjalne kody rabatowe. Kontakt e-mailowy to skuteczna forma podtrzymywania relacji z klientami. Dodatkowo przedstawianie im we wiadomościach atrakcyjnej oferty rabatowej wpływa na sprzedaż, gdyż wzmacnia zainteresowanie produktem i wzmaga chęć zminimalizowania kosztów jego zakupu.

W ramach współpracy zintegrowaliśmy także e-sklep z narzędziem, dzięki któremu tuż po dokonaniu zamówienia, do klientów wysyłane są automatyczne sms-y. Przy wysyłce wiadomości i powiadomień do odbiorców, zachowaliśmy czytelny schemat wiadomości, który nie rozpraszał klientów dodatkowymi elementami, dzięki czemu maksymalnie skupiliśmy ich uwagę na kluczowym dla klienta przekazie.

Korzystanie z narzędzi komunikacji push, pozwala osiągać maksymalne efekty, przy minimalnym nakładzie czasu, gdyż proces wysyłania komunikatów do klientów jest w pełni zautomatyzowany.

Wyniki

  • Wzrost sprzedaży, dzięki stałej komunikacji z klientami.
  • Więcej powracających klientów, za sprawą przypominania o koszyku, promocjach, itd.
  • Wyższy wskaźnik zwrotu z inwestycji.

Wnioski

Kompleksowa obsługa promocji firmy w Internecie pozwala osiągać zaplanowane cele i przynosi widoczne efekty przez cały okres trwania współpracy. Elastyczne podejście naszych specjalistów pozwala na podejmowanie błyskawicznych decyzji odpowiadających zmieniającym się potrzebom konsumentów oraz trendom w e-commerce.

Dzięki stosowaniu przemyślanej i zautomatyzowanej komunikacji można zmniejszyć liczbę porzuconych koszyków, zastosować up-selling, cross-selling lub dystrybucję kodów rabatowych. Wdrożenie narzędzi do komunikacji push umożliwia również wiele innych posprzedażowych działań. Regularne wysyłanie powiadomień pozwala na angażowanie użytkowników, a tym samym na wspieranie procesów sprzedażowych w e-commerce. Stosowanie tej formy komunikacji nie jest drogie, a wpływa na zwiększenie liczby i współczynnika konwersji.

Wdrożenie systemu powiadomień push dla Opak-System było idealnym sposobem m.in. na informowanie konsumentów o nadchodzących oraz trwających promocjach i przypominanie o przerwanych zakupach. Dzięki zautomatyzowaniu komunikacji możliwy był wzrost liczby transakcji oraz liczby powracających klientów, których zainteresowała treść wyświetlanego powiadomienia.

Współpraca pozwoliła na podniesienie sprzedaży w znaczącym stopniu. Ponadto, dzięki skutecznym działaniom świadomość marki także wzrosła, co wpłynęło na rozpoznawalność wśród grupy docelowej oraz na rynku.  Za sprawą jasno określonej strategii działania odnotowaliśmy wzrost zarówno nowych, jak i powracających klientów.

Skontaktuj się z nami
Odpowiadamy w 24 godziny
Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak niepodanie danych oznaczonych jako niezbędne do świadczenia usług na Twoją rzecz uniemożliwi ich świadczenie. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.