Employer Branding

Bądź firmą, w której sam chciałbyś być zatrudniony.

Employer branding to działania mające na celu budowanie wizerunku pracodawcy, zarówno wewnątrz firmy jak i skierowane do kandydatów spoza organizacji.

Joanna Tymowicz
Joanna Tymowicz
Client Service Director
  • +48 17 860 21 86 (wew.: 190)
Napisz do mnie

Employer branding

Pracodawcy coraz częściej napotykają trudności podczas procesów rekrutacji. Ilość napływających aplikacji jest mała, a ich jakość również pozostawia wiele do życzenia. Rynek pracy ewoluuje. Niewątpliwy wpływ na to mają zmiany demograficzne oraz technologiczne. Zmieniają się  postawy i potrzeby pracowników. Aby utrzymać efektywność oraz swój rozwój, firmy muszą być gotowe na elastyczność i różnorodność w prowadzonych procesach, wykazywać się kreatywnością oraz dbać o pozytywne doświadczenia podczas każdego kontaktu z marką.

Posiadanie strategii employer brandingowej jest aktualnie koniecznością. Każda firma posiada wizerunek. Natomiast nie każda może pochwalić się dobrym wizerunkiem jako pracodawca.  Warto nad tym pracować. Możemy Ci w tym pomóc! Wspieramy firmy na każdym etapie budowania wizerunku pracodawcy.

W pierwszym etapie prac skupiamy się na poznaniu firmy od wewnątrz oraz opinii na jej temat. Na tej podstawie tworzymy strategię employer brandingową zawierająca analizę otoczenia i pozycję marki, ofertę firmy (EVP) wyróżniającą na rynku, a także opis grupy docelowej (persony). Następnie przygotowujemy plan działań – wybieramy narzędzia i kanały komunikacji umożliwiające dotarcie do pożądanych kandydatów. Nasza współpraca nie musi się kończyć w momencie przekazania spisanej strategii!

Jako agencja e-marketingowa mamy duże doświadczenie w projektowaniu stron oraz prowadzeniu kampanii wizerunkowych i rekrutacyjnych. Tworzymy strony www dedykowane karierze, badamy dlaczego nie konwertują, a następnie optymalizujemy je. W promocji wykorzystujemy portale społecznościowe, działania contentowe, płatne systemy reklamowe czy też pozycjonowanie. Świadczymy kompleksowe wsparcie w zakresie employer brandigu.

Dlaczego warto?

  • poznasz realną pozycję swojej firmy na rynku pracodawców,
  • zbadasz procesy wewnętrzne, dzięki czemu będziesz miał szanse je zoptymalizować i ulepszyć,
  • zmniejszysz koszty rekrutacji poprzez precyzyjne dotarcie do grupy docelowej,
  • osiągniesz większą konwersję w postaci zwiększonej ilości wartościowych aplikacji,
  • dbając o pracowników, zwiększysz ich zadowolenie oraz motywację do pracy, a tym samym Twoja firma będzie osiągać coraz lepsze wyniki!

Pomożemy Ci wdrożyć skuteczny Employer Branding!

Jak pracujemy?

Employer branding możemy podzielić na wewnętrzny i zewnętrzny. Na to jak wygląda internal branding wpływa szereg czynników, takich jak: strategia firmy, kultura organizacyjna, komunikacja wewnętrza. Wymienione elementy kształtują ludzie. Często perspektywa kadry zarządzającej jest dalece odbiegająca od panującej opinii wśród pracowników. Powoduje to spadek motywacji i chęci do pracy. Aby zrozumieć dlaczego tak jest organizujemy warsztaty dla pracowników, przeprowadzamy ankiety wśród osób zatrudnionych na różnych szczeblach. W ten sposób badamy satysfakcję z pracy, benefitów płacowych i pozapłacowych, oczekiwania i potrzeby pracowników. Analizujemy wyniki ankiet exit interview, jeśli firma takie prowadzi.

Gdy już znamy sytuację wewnętrzną firmy, przyglądamy się opiniom spoza organizacji. W tym celu monitorujemy internet, sprawdzamy wypowiedzi na temat firmy, analizujemy konkurencję.

Wnioski z powyższych audytów są świetną bazą do opracowania EVP (Employer Value Proposition) czyli zestawu wartości i benefitów, które wyróżniają pracodawcę spośród konkurencji oraz wyznaczenia celów do realizacji.

employer branding employer branding

W kolejnym etapie skupiamy się na opracowaniu grup docelowych. Podczas ich tworzenia bierzemy pod uwagę różnorodne aspekty kompetencyjne i behawioralne, wpływ osób pośrednich (rodziny), potrzeby oraz plany zawodowe.

Po określeniu targetu, przygotowujemy konkretny plan marketingowy zawierający narzędzia, kanały komunikacji, rekomendowany budżet oraz harmonogram działań. W ten sposób do rąk Klienta trafia strategia employer brandingowa zawierająca powyższe elementy. Na tym nie koniec! Nie musisz szukać osobnej agencji do realizacji. Chętnie się tym zajmiemy!

Dlaczego my?

  • Znamy współczesne realia. Sami jesteśmy pracodawcą, zatrudniamy 50 specjalistów, doskonale wiemy jak ciężko jest pozyskać wartościowe aplikację oraz zatrzymać talenty w firmie.
  • Podchodzimy kompleksowo do Klienta – tworzymy strategię, media plan oraz wdrażamy w życie, a następnie monitorujemy efekty.
  • Mamy duże doświadczenie na swoim koncie w realizowaniu kampanii wizerunkowych oraz rekrutacyjnych.
  • Współpracujemy z ekspertami zewnętrznymi: doradcami HR oraz coachami.
  • Wspieramy firmy w działaniach offline: tworzymy Key Visuale, projektujemy i dostarczamy materiały graficzne: ulotki, plakaty rekrutacyjne, gadżety firmowe, rollu-upy.
  • Posiadamy własny dział kreacji i grafiki, dzięki czemu jesteśmy w stanie sprostać nawet najbardziej nietypowym potrzebom klientów.
  • Z naszych usług korzystają firmy: Pratt & Whitney Rzeszów, Pratt & Whitney Aeropower Rzeszów, Pratt & Whitney Kalisz, Pratt & Whitney Tubes, Mostostal.

Komponenty usługi

Badanie wizerunku firmy

Któż może więcej powiedzieć o pracodawcy niż osoby, zatrudnione w danym przedsiębiorstwie? W celu przeprowadzamy audyty i warsztaty wewnętrze, które są podstawą do zbudowania strategii EB. Badamy również postrzeganie marki pracodawcy na rynku. Analizujemy konkurencję, sprawdzamy ich ofertę i komunikację skierowaną ku kandydatom na pracowników. Nie skupiamy się wyłącznie na konkretnej branży, staramy się dotrzeć również do tych osób, które znajdują się poza nią i stanowią grupę potencjalnie zainteresowanych podjęciem pracy.

Komunikacja wewnętrzna

Nieodzownym elementem employer brandingu jest komunikacja wewnętrzna. Jak wiemy wiele zależy od osób pracujących w zespole. Pracodawcy jednak mogą ułatwiać przepływ informacji poprzez dostarczanie odpowiednich narzędzi sprzyjających i zachęcających do sprawnej komunikacji wśród pracowników. Dzięki ścisłej współpracy z Ideo nasza oferta obejmuje również opracowywanie i wdrażanie dedykowanych narzędzi do internal brandingu. Dzięki unikatowym rozwiązaniom klient może wybierać z szerokiego wachlarza dostępnych modułów i funkcjonalności, przez co zawsze otrzymuje narzędzie ściśle odpowiadające specyfice i potrzebom jego przedsiębiorstwa. Na potrzeby realizacji kampanii wykonujemy wszelkie materiały - graficzne i contentowe.

Kampanie rekrutacyjne i wizerunkowe

Kreujemy wizerunek zewnętrzny poprzez intensywne działania w Internecie wykorzystując w tym celu serwisy social media, content marketing oraz video marketing. Przygotowujemy dedykowane landing pages oraz podejmujemy niestandardowe rozwiązania, jak grywalizacje, konkursy itd. Co więcej, realizujemy również działania offline. Projektujemy Key Visuale i dostarczamy dedykowane materiały na potrzeby kampanii, zapewniamy obsługę eventów, pomagamy w odpowiednim doborze gadżetów promocyjnych. Działania poza Internetem pozwalają uzupełnić i wykreować całościowe wyobrażenie, który przyciągnie atrakcyjnych kandydatów.


Zapytaj o ofertę