Badanie wizerunku firmy

"Bardziej efektywne jest robienie czegoś naprawdę wartościowego, niż liczenie na to, że logo lub nazwa zrobi to za Ciebie". J.Cohen

W Ideo Force badamy i weryfikujemy opinie wśród aktualnych pracowników, jak i potencjalnych kandydatów zainteresowanych pracą w danej firmie, aby efektywnie zarządzać jej wizerunkiem.

Joanna Tymowicz
Joanna Tymowicz
Client Service Director
  • +48 17 860 21 86 (wew.: 190)
Napisz do mnie

Audyt wewnętrzny EB

Praca nad stworzeniem strategii employer brandingowej powinna być poprzedzona analizą wewnętrznej sytuacji organizacji. Pierwszym etapem badania jest desk research, czyli przegląd statystyk zatrudnienia, planów rozwojowych firmy, aktualnego zapotrzebowania rekrutacyjnego oraz sytuacji w branży.

W celu stworzenia całościowego obrazu stosunków zachodzących w obrębie podmiotu nieodzowne będzie także zapoznanie się z historią firmy, jej wizją i misją, polityką HR, kulturą organizacyjną, strukturą i procedurami oraz programami wewnętrznymi. Aby poznanie wszystkich powyższych elementów było możliwe, organizujemy wywiady indywidualne oraz warsztaty z pracownikami prowadzone przez zewnętrznego coacha, będącego w stanie dotrzeć do spostrzeżeń, które nie zawsze są oczywiste dla osób weryfikujących sytuację przedsiębiorstwa od środka. Analizujemy również ankiety exit interview, które pozwalają poznać słabe punkty marki.

Audyt zewnętrzny EB

Diagnoza wewnętrznych stosunków panujących w przedsiębiorstwie to jednak dopiero początek drogi do sporządzenia efektywnej strategii employer brandingowej. Równie ważnym elementem jest poznanie relacji, jakie panują w stosunku podmiot – świat zewnętrzny. W tym celu prowadzimy badania weryfikujące aktualne postrzeganie marki pracodawcy na rynku. Nieustannie monitorujemy Internet, dzięki czemu powstaje raport obejmujący pozytywne i negatywne wypowiedzi na jej temat.

Nie poprzestajemy na weryfikacji sytuacji podmiotu. Analizujemy również konkurencję, sprawdzamy ich ofertę i komunikację skierowaną ku kandydatom na pracowników. Nie skupiamy się wyłącznie na konkretnej branży, staramy się dotrzeć również do tych osób, które znajdują się poza nią i stanowią grupę potencjalnie zainteresowanych podjęciem pracy.

Działamy szeroko, szukamy nieszablonowych rozwiązań, weryfikujemy, jakie są oczekiwania kandydatów.

Badania candidate expierence

Sprawdzamy doświadczenia kandydatów z marką. W ramach analizy candidate expierence przygotowujemy, promujemy oraz przeprowadzamy ankietyzacje, wśród grup osób, które miały bliższy kontakt z przedsiębiorstwem np. podczas procesu rekrutacyjnego lub dopiero interesują się pracą w firmie. Do takich informacji możemy dotrzeć, współpracując ściśle z działem HR, jak i wykorzystując dane z Google Analytics.

Ponadto przeprowadzamy badania użyteczności formularzy aplikacyjnych, zakładek z ofertami pracy, jak i całych serwisów dedykowanych karierze. Zbytnie skomplikowanie w ich budowie i nieczytelna struktura może skutecznie zniechęcić kandydatów do aplikowania. Warto zadbać również o ten aspekt komunikacji. Umożliwia to badanie doświadczeń użytkowników, których zachowanie na stronie jest nagrywane i analizowane poprzez specjalistę UX/UI.

Zapytaj o ofertę