Komunikacja wewnętrzna

"Bardziej efektywne jest robienie czegoś naprawdę wartościowego, niż liczenie na to, że logo lub nazwa zrobi to za Ciebie". J.Cohen

Dbanie o komunikację wewnętrzną stanowi jeden z najważniejszych employer brandingu. Nie wystarczy bowiem troszczyć się o pozyskanie nowych pracowników, należy zadbać również o tych, którzy już pracują w naszej firmie. Możliwe jest to dzięki dobrze zaprojektowanej i realizowanej komunikacji wewnętrznej.

Joanna Tymowicz
Joanna Tymowicz
Client Service Director
  • +48 17 860 21 86 (wew.: 190)
Napisz do mnie

Strategia komunikacji wewnętrznej

Każde przedsiębiorstwo ma inne potrzeby w zakresie internal brandingu, które wynikają zarówno z relacji pomiędzy pracownikami, polityki kadrowej czy też kultury organizacyjnej. Wspólnym mianownikiem jest jednak konieczność efektywnej komunikacji pomiędzy wszystkimi osobami stanowiącymi o sile zespołu. W Ideo Force zajmujemy się kompleksowym przygotowaniem planów wspierających dialog w obrębie ogranizacji. Pracujemy zawsze na konkretnych przypadkach. Stworzenie planu poprzedzamy wnikliwymi badaniami uwzględniającymi oczekiwania i preferencje załogi. Realizując ten cel, wykorzystujemy metody takie jak ankiety, burze mózgów, spotkania z coachem itd. Na ich podstawie dobieramy narzędzia i zajmujemy się ich wdrażaniem do organizacji.

Projektowanie i tworzenie intranetów

Efektywna komunikacja wewnętrzna możliwa jest poprzez odpowiednie narzędzia. Świetnie w tym charakterze sprawdza się intranet. Dostęp do systemu jest bardzo prosty i odbywa się z poziomu przeglądarki, a jego obsługa praktycznie niczym nie różni się od zwykłego posługiwania się stroną internetową. Pracownicy mogą z niego korzystać nie tylko w wersji deskopwej, ale również z poziomu urządzeń mobilnych.

Jak intranet może pomóc firmom? W przypadku employer brandingu stanowi skuteczne narzędzie onboardingowe. W jednym miejscu agreguje najważniejsze dokumenty i informacje wewnętrzne firmy, dzięki czemu zapewnia szybki dostęp do istotnych danych i pozwala na ograniczenie czasu jak i kosztów generowanych poprzez długie poszukiwanie odpowiedzi. Ponadto, wspiera budowanie kultury organizacyjnej ponieważ jest dobrym miejscem do wymiany wiedzy, nowinek branżowych, ogłoszeń firmowych pomiędzy pracownikami czy działami.

W zakresie projektowania oraz wdrażanie intranetów współpracujemy z Ideo. Dzięki unikatowym rozwiązaniom klient może wybierać z szerokiego wachlarza dostępnych modułów i funkcjonalności, przez co zawsze otrzymuje narzędzie ściśle odpowiadające specyfice i potrzebom jego przedsiębiorstwa.

Więcej na ten temat dowiesz się tutaj: Intranet i komunikacja wewnętrzna.

Badania intranetów (użyteczności, przydatności, wykorzystania)

Wdrożenie intranetu to połowa sukcesu. Nie wystarczy jednak poprzestać na jego poprawnym zaimplementowaniu. Należy regularnie badać efektywność działania narzędzia. Na co zwracać szczególną uwagę? Przede wszystkim na generowany ruch i przydatność wdrożonych funkcjonalności. To, że określone rozwiązania zostały wdrożone, nie oznacza jeszcze, że pracownicy potrafią z nich odpowiednio korzystać. W Ideo Force przygotowujemy wnikliwe raporty wskazujące na stopień wykorzystania poszczególnych modułów, a w razie potrzeby przeprowadzamy odpowiednie szkolenia dla załogi oraz wspólnie z Ideo wprowadzamy zmiany w narzędziu.

Dedykowane aplikacje mobilne wspierające komunikację wewnętrzną

Oprócz intranetów jesteśmy w stanie zaprojektować dedykowane systemy wychodzące naprzeciw potrzebom komunikacji wewnętrznej w Twojej firmie. Mogą to być systemy onboardingowe lub aplikacje wspierające procesy HR-owe tj. rekrutacja, ocena okresowa, exit interview i inne.

Zapytaj o ofertę