Komunikacja wewnętrzna

Skuteczna komunikacja wewnętrzna to nie tylko czynnik motywacyjny. Bez niej sprawne zarządzanie wydaje się być niemożliwe.

Komunikacja wewnętrza stanowi jeden z najważniejszych elementów employer brandingu. Dbanie o nią owocuje w postaci większego zaangażowania oraz efektywności pracowników, a tym samym wpływa na końcowy wynik finansowy firmy.

Joanna Tymowicz
Joanna Tymowicz
Client Service Director
  • +48 17 860 21 86 (wew.: 190)
Napisz do mnie

Internal branding

Komunikację wewnętrzną kształtują ludzie. Ogromny wpływ na nią mają osoby zarządzające poprzez swoją postawę, kompetencje i możliwość tworzenia firmy z odpowiednią kulturą pracy. Zdarza się jednak, że w przedsiębiorstwach pojawia się „szum komunikacyjny”, który prowadzi do szerzenia plotek, powtarzania nieprawidłowych informacji oraz niekiedy negatywnych emocji pośród pracowników.  

Słaba komunikacja nie zawsze wynika z negatywnego nastawienia pośród pracowników. Zazwyczaj spowodowana jest brakiem odpowiednich narzędzi. Pracownicy w swoich obowiązkach są przytłoczeni ilością informacji przekazywanych podczas spotkań oraz napływających wiadomości na ich skrzynki mailowe każdego dnia.

Z pomocą przychodzą dedykowane narzędzia wspierające funkcjonowanie firmy oraz pracę działów HR. Pierwszym takim narzędziem jest intranet. Dla wielu przedsiębiorstw, stanowi on główne źródło wiedzy nt. zasad panujących w firmie i procedur, struktury oraz informacji organizacyjnych. Inną propozycją są aplikacje wspierające procesy HR-owe tj. platformy onboardingowe służące do wdrażania pracowników, czy też serwisy pomagające w rekrutacji, ocenie okresowej, exit interview itp.

Wspólnie z Ideo jesteśmy w stanie zrealizować systemy dedykowane konkretnym potrzebom Klientów tak, aby były kompatybilne z innymi funkcjonującymi już w firmie, atrakcyjne wizualnie oraz użyteczne dla korzystających z nich pracowników. Co więcej, posiadamy zespół kreatywny, który wspiera działy komunikacji w przygotowywaniu odpowiednich komunikatów, contentu do intranetu oraz materiałów graficznych.

Dlaczego warto?

  • Jeśli zdecydujesz się na wdrożenie strategii komunikacji wewnętrznej, zmniejszysz szum informacyjny, a Twoi pracownicy będą lepiej ze sobą współpracować,
  • korzystając z narzędzi zredukujesz czas i koszty związane z dystrybucją informacji wewnątrz firmy, zgromadzisz w jednym miejscu najważniejsze dokumenty, rozporządzenia i postanowienia,
  • nowi pracownicy szybciej dostosują się do kultury organizacyjnej firmy, procesów poprzez łatwy dostęp do informacji,
  • poprawisz wizerunek pracodawcy okazując swoją gotowość do wdrażania nowoczesnych narzędzi wspierających i ułatwiających codzienną pracę.

Porozmawiajmy o komunikacji w Twojej firmie!

Jak pracujemy?

W pierwszym etapie prac staramy się poznać firmę od środka oraz zbadać aktualny stan komunikacji wewnętrznej. Spotykamy się z przedstawicielami działów komunikacji, HR, PR oraz kadra zarządzającą. Przygotowujemy analizę oczekiwań i potrzeb wewnętrznych. Wykorzystujemy w tym celu różnorodne ankiety oraz organizujemy warsztaty z coachem.

Na podstawie tych spotkań powstaje strategia komunikacji wewnętrznej zawierającą propozycję zmian oraz wprowadzenie nowych rozwiązań do firmy. W przypadku pozytywnego przyjęcia zajmujemy się wdrażaniem poszczególnych elementów strategii, tworząc tym samym dedykowane systemy wspierające komunikację wewnętrzną.

Dlaczego my?

  • Posiadamy wieloletnie doświadczenie w budowaniu wizerunku marek,
  • Stale poszerzamy swoje kompetencje,
  • Tworzymy zgrany team, którego wspólnym celem jest sukces klienta,
  • Posiadamy wiedzę na temat projektowania stron internetowych, dlatego w razie potrzeby jesteśmy w stanie samodzielnie przeprogramowywać witryny i dorabiać brakujące funkcjonalności,
  • Obsługujemy kompleksowo – tworzymy strategię komunikacji, wybieramy narzędzia, wdrażamy i optymalizujemy,
  • Wspieramy firmy w komunikacji wewnętrznej na wszystkich płaszczyznach online i offline: dostarczamy narzędzia, tworzymy materiały graficzne: ulotki, plakaty, gadżety firmowe,
  • Posiadamy własny dział kreacji i grafiki, dzięki czemu jesteśmy w stanie sprostać nawet najbardziej nietypowym potrzebom klientów,
  • Gwarantujemy stały kontakt i bieżące raportowanie wykonywanych prac,
  • Z naszych usług oraz usług Ideo korzystają znane i renomowane firmy: Pratt & Whitney Rzeszów, Pratt & Whitney Aeropower Rzeszów, Pratt & Whitney Kalisz, Pratt & Whitney Tubes, Mostostal, Provident.

Komunikacja wewnętrzna - komponenty:

Strategia komunikacji wewnętrznej

Każde przedsiębiorstwo ma inne potrzeby w zakresie internal brandingu, które wynikają zarówno z relacji pomiędzy pracownikami, polityki kadrowej, czy też kultury organizacyjnej. Wspólnym mianownikiem jest jednak konieczność efektywnej komunikacji pomiędzy wszystkimi osobami stanowiącymi o sile zespołu. W Ideo Force zajmujemy się kompleksowym przygotowaniem planów wspierających dialog w obrębie organizacji. Pracujemy zawsze na konkretnych przypadkach. Stworzenie strategii komunikacji wewnętrznej poprzedzamy wnikliwymi badaniami uwzględniającymi oczekiwania i preferencje załogi. Realizując ten cel, wykorzystujemy metody takie jak ankiety, burze mózgów, spotkania z coachem itd. Na ich podstawie dobieramy narzędzia i zajmujemy się ich wdrażaniem do organizacji.

Projektowanie i tworzenie intranetów

Efektywna komunikacja wewnętrzna możliwa jest poprzez odpowiednie narzędzia. Świetnie w tym charakterze sprawdza się intranet. Dostęp do systemu jest bardzo prosty i odbywa się z poziomu przeglądarki, a jego obsługa praktycznie niczym nie różni się od zwykłego posługiwania się stroną internetową. Pracownicy mogą z niego korzystać nie tylko w wersji desktopowej, ale również z poziomu urządzeń mobilnych. W zakresie projektowania i wdrażanie intranetów oraz systemów wspierających komunikację wewnętrzną współpracujemy z Ideo. Dzięki unikatowym rozwiązaniom klient może wybierać z szerokiego wachlarza dostępnych modułów i funkcjonalności, przez co zawsze otrzymuje narzędzie ściśle odpowiadające specyfice i potrzebom jego przedsiębiorstwa.

Badania intranetów

Wdrożenie intranetu to połowa sukcesu. Nie wystarczy jednak poprzestać na jego poprawnym zaimplementowaniu. Należy regularnie badać efektywność działania narzędzia. Na co zwracać szczególną uwagę? Przede wszystkim na generowany ruch i przydatność wdrożonych funkcjonalności. To, że określone rozwiązania zostały wdrożone, nie oznacza jeszcze, że pracownicy potrafią z nich odpowiednio korzystać. Analizujemy dane pokazujące statystyki ruchu na poszczególnych podstronach systemu, prowadzimy moderowane badania i testy na użytkownikach. Wykorzystujemy narzędzia generujące heatmapy, pokazujące zachowanie użytkowników. W razie potrzeby wprowadzamy zmiany oraz przeprowadzamy odpowiednie szkolenia dla załogi.

Tworzenie contentu na potrzeby komunikacji wewnętrznej

Zapewniamy pomoc w zakresie tworzenia treści lub przenoszenia istniejących już materiałów do intranetów. Przygotowujemy prezentacje multimedialne, banery oraz atrakcyjne infografiki, które cieszą się niezwykłą popularnością ze względu na przyjazną dla odbiorcy formą przekazywania oraz przyswajania wszelkich informacji. Tworząc materiały bazujemy na wytycznych Klienta, dopasowujemy styl do branży i grupy docelowej, tak aby zachować zgodność z identyfikacją wizualną i jednocześnie przykuć uwagę odbiory.
Więcej na ten temat dowiesz się tutaj: Projekty graficzne oraz administrowanie stronami www.

Zapytaj o ofertę