[Prasówka #104] Facebook i Instagram już bez reklam! Jest jednak pewien haczyk

Meta wprowadziła płatny plan subskrypcji, dzięki któremu użytkownicy mogą korzystać z Facebooka i Instagrama bez reklam. Jest jednak pewien haczyk. Jaki? Sprawdź.
17 listopada 2023

Dzięki wykupieniu płatnej subskrypcji użytkownicy mogą korzystać z Facebooka i Instagrama bez reklam. Właściciele kont, którzy zdecydowali się skorzystać z planu abonamentowego, muszą liczyć się jednak z pewnymi ograniczeniami. Te dotyczą sytuacji, w której dana osoba nie chce oglądać reklam (dlatego wykupiła subskrypcję), ale jednocześnie potrzebuje możliwości tworzenia swoich kampanii. Tymczasem okazuje się, że po wyborze płatnej wersji produktów Mety, utrudnione jest także reklamowanie własnej działalności. Więcej informacji w najnowszym wydaniu prasówki…

Spis treści:

  1. Instagram wprowadza nowe narzędzia do tworzenia filmów i relacji
  2. Instagram umożliwi wyróżnianie odpowiedzi na posty w relacjach
  3. Meta przenosi notatki ze skrzynki odbiorczej do Messengera
  4. Instagram wprowadza opcję udostępniania filmów i postów tylko „bliskim znajomym” 
  5. LinkedIn: Wcześniejsze posty z karuzeli zostaną usunięte w przyszłym miesiącu
  6. Funkcja „About this image” 
  7. Mieszane formaty danych strukturalnych na stronach
  8. Filtr perspektyw w wynikach na komputerach
  9. Wycofany User-agent Google Favicon
  10. Performance Max – nowe funkcje bazujące na AI
  11. Nowa wersja edytora Google Ads
  12. Czas oczekiwania na połączenie telefoniczne w reklamach tekstowych
  13. Ograniczenia dotyczące reklamowania i monetyzacji reklam dla subskrybentów Meta
  14. „Ustawione przypomnienia” – nowy typ aktywności w Meta Ads
  15. Podsumowanie

Instagram wprowadza nowe narzędzia do tworzenia filmów i relacji


Meta właśnie wprowadza serię nowości dla twórców na Instagramie, by zachęcić ich do jeszcze częstszych publikacji w okresie zbliżających się świąt. Te zmiany obejmują szereg ulepszeń, takich jak nowe filtry i możliwości audio czy różnorodne czcionki i style tekstu dla postów.

Jedną z kluczowych funkcji jest opcja zamiany tekstu na mowę, co pozwoli dodawać dźwięk do rolek poprzez GIF-y z "Clip Hub". Dodatkowo użytkownicy otrzymają nowe filtry do zdjęć, lepsze narzędzia do wyszukiwania treści oraz statystyki wskazujące, ile razy dana treść została obejrzana.

Celem tych zmian jest zwiększenie zaangażowania zarówno twórców, jak i widzów. To właśnie w okresie świąt użytkownicy częściej korzystają z mediów społecznościowych, dlatego Meta stara się zaoferować im funkcje, które jeszcze mocniej przyciągną ich uwagę w tym okresie.

Więcej: https://www.redmention.com/news/instagram-launches-new-creation-instruments-for-reels-and-tales/ 


Instagram umożliwi wyróżnianie odpowiedzi na posty w relacjach


Nowa opcja na Instagramie pozwala udostępniać odpowiedzi na posty w Stories, co może zwiększyć zaangażowanie społeczności. Przesuwając palcem po odpowiedzi, można ją udostępnić jako naklejkę w Stories.

Według Instagrama taka funkcja może inspirować i inicjować wartościowe rozmowy z fanami, dając możliwość wyróżnienia kluczowych komentarzy. Dzięki takiemu ulepszeniu będzie można prezentować opinie aktywnych fanów w nowym formacie In-Stream.

To może być korzystne, zarówno dla twórców, jak i dla marek, umożliwiając eksponowanie cennych interakcji. Nowa opcja jest już dostępna dla użytkowników, co daje im możliwość eksperymentowania i wyróżniania najlepszych komentarzy.

Więcej: https://www.socialmediatoday.com/news/instagram-will-now-highlight-post-replies-stories/699101/


Meta przenosi notatki ze skrzynki odbiorczej do Messengera


Messenger wprowadza funkcję notatek, podobną do opcji na Instagramie i umożliwiającą publikowanie krótkich tekstowych wskazówek, widocznych dla wszystkich kontaktów w aplikacji. Ta funkcja może stymulować rozmowy i interakcje między użytkownikami Messengera. Użytkownicy będą mogli dodawać i odpowiadać na te notatki, co może zwiększyć ich zaangażowanie.

Funkcja notatek w Messengerze ma swoje ograniczenia w porównaniu z tą na Instagramie - nie obejmuje dodawania multimediów, takich jak muzyka, GIF-y czy filmy. Notatki w Messengerze są widoczne przez 24 godziny, co może skłonić do szybszych reakcji i interakcji między użytkownikami.

Jednakże aktualnie strony firmowe nie mogą publikować notatek, co ogranicza potencjalne zastosowania tej funkcji w kontekście promocji. To ograniczenie może być istotne, celem uniknięcia nadmiernej liczby komunikatów reklamowych.

Więcej: https://www.socialmediatoday.com/news/meta-brings-its-inbox-notes-to-messenger/700117/


Instagram wprowadza opcję udostępniania filmów i postów tylko „bliskim znajomym”


Instagram oficjalnie wprowadził funkcję umożliwiającą wszystkim użytkownikom udostępnianie postów i filmów wybranej grupie osób z listy „bliskich znajomych”. Ta funkcja, znana jako „Bliscy przyjaciele”, pierwotnie pojawiła się w Stories w 2018 roku, umożliwiając tworzenie bardziej zamkniętych grup odbiorców. Teraz użytkownicy mogą używać jej również do publikowania postów na swoim kanale.

Zmiana ta jest częścią trendu, w którym platformy społecznościowe kładą większy nacisk na prywatne, zamknięte interakcje. Instagram reaguje na obawy użytkowników związane z publicznym udostępnianiem treści, poprzez wprowadzenie opcji, która umożliwia bardziej prywatne dzielenie się aktualizacjami w wybranych grupach. Adam Mosseri - szef Instagrama zauważył, że ludzie coraz częściej publikują treści w relacjach i wysyłają wiadomości na czacie, co wpłynęło na rozwój tej funkcji.

Oprócz tego nowe opcje związane z udostępnianiem treści dla „bliskich znajomych” stanowią odpowiedź na konkurowanie o uwagę użytkowników, co jest spowodowane wzrostem treści polecanych przez AI. Wprowadzenie tych funkcji ma na celu umożliwienie użytkownikom bardziej kontrolowanego udostępniania treści w zamkniętych grupach, eliminując ryzyko „zapchania” kanałów contentem zalecanym przez algorytmy.

Czas pokaże, czy te nowości zdobędą popularność wśród użytkowników i czy Instagram osiągnie zamierzony cel, związany ze zwiększeniem zaangażowania, poprzez możliwość bardziej prywatnego udostępniania treści.  

Więcej: https://www.socialmediatoday.com/news/instagram-rolls-out-option-share-reels-feed-posts-with-close-friends/699780/


LinkedIn: Wcześniejsze posty z karuzeli zostaną usunięte w przyszłym miesiącu


LinkedIn planuje usunąć posty karuzelowe, filmy profilowe i opcje linkowania w obrazach od 14 grudnia 2023 roku. Zmiana będzie dotyczyć także wcześniej opublikowanych karuzel i dezaktywacji linków w obrazach. Usunięcie tych funkcji zostało ogłoszone ze względu na brak zainteresowania ze strony użytkowników.

Istnieje jednak możliwość zapisania kopii filmu profilowego lub plików z postów karuzelowych, prosząc o nie LinkedIn przed 11 grudnia, wysyłając wiadomość na adres: contentsupport@linkedIn.com.

Więcej: https://www.redmention.com/news/linkedin-says-previous-carousel-posts-will-be-deleted-subsequent-month/ 


Filtr perspektyw dostępny na urządzeniach desktopowych i wycofanie User-agent Google Favicon to tylko niektóre z newsów, które w ostatnim czasie obiegły branżę SEO. Znacznie więcej ciekawych informacji znajdziesz w poniższym przeglądzie.


Funkcja „About this image”


W Google wprowadzono nową funkcję o nazwie „O tym obrazie”, która umożliwia wyświetlanie informacji o źródle obrazu w wynikach wyszukiwania graficznego. Jest to odpowiednik funkcji „O tym wyniku”, która jest dostępna dla wyników tekstowych. Aby uzyskać informacje o obrazie, użytkownicy mogą kliknąć trzy kropki obok wybranego wyniku. Nowa funkcja jest obecnie dostępna globalnie, ale tylko dla wyników w języku angielskim.

Google ogłosiło również, że testowane będą opisy stron internetowych, generowane przez Search Generative Experience w ramach funkcji „O tym wyniku”. Jednakże dostęp do tych opisów będą miały tylko osoby, posiadające SGE w Search Labs. Warto wiedzieć, że funkcja „O tym wyniku” została  wprowadzona po raz pierwszy w kwietniu tego roku.

Więcej: https://toponline.pl/blog/seo-news-107


Mieszane formaty danych strukturalnych na stronach


Google wprowadza wsparcie dla mieszanych formatów danych strukturalnych na stronach internetowych. Teraz witryny mogą oficjalnie zawierać oznaczenia Schema.org w więcej niż jednym formacie. Oznacza to, że zarówno walidator Schema.org, jak i test wyników z elementami rozszerzonymi uznają je za poprawne.

W praktyce możliwe jest więc jednoczesne stosowanie danych Schema.org w formatach JSON-LD, microdata i RDFa na jednej stronie internetowej. W przypadku większości witryn ta zmiana nie wpłynie na ich działanie, ale wsparcie dla mieszanych formatów może być przydatne np. na blogach w odniesieniu do artykułów.

Warto jednak korzystać z tych połączeń ostrożnie i regularnie sprawdzać, czy Google poprawnie interpretuje dane. Zmiana została ogłoszona 24 października na wydarzeniu Search Central Live w Zurychu. Według słów Ryana Leveringa - inżyniera oprogramowania w Google, specjalizującego się w danych strukturalnych, ta aktualizacja jest odpowiedzią na potrzeby platform, które chcą łączyć ze sobą automatycznie generowane oznaczenia danych.

Więcej: https://toponline.pl/blog/seo-news-107


Filtr perspektyw w wynikach na komputerach


Google obecnie przeprowadza testy wprowadzenia filtra perspektyw w wynikach wyszukiwania na komputerach. Ta funkcja filtrująca była dotychczas dostępna na urządzeniach mobilnych i prawdopodobnie zostanie rozszerzona na wersje desktopowe. Warto przypomnieć, że Perspectives to rodzaj paska opcji, który pojawia się w wynikach wyszukiwania dla określonych fraz.

Perspectives pozwalają użytkownikom na poszukiwanie informacji z innej perspektywy, sugerując różne dodatkowe warianty zapytania. To narzędzie pomaga precyzyjniej zdefiniować zakres poszukiwanych informacji. Obecność tej funkcji może mieć pozytywny wpływ na pozycjonowanie stron internetowych, poprzez kierowanie ruchu na lepiej dopasowane frazy.

Więcej: https://toponline.pl/blog/seo-news-107


Wycofany User-agent Google Favicon


Google ogłosiło, że usunęło z dokumentacji informacje o sekcji znaków HTTP User-agent Google Favicon, ponieważ nie są one już wykorzystywane. Według Firmy ta opcja bazowała na standardowych Googlebotach i obecnie nie jest już używana. W najnowszych aktualizacjach dokumentacji wyszukiwarki Google można znaleźć następującą informację:

Zarówno plik favikony, jak i strona główna witryny muszą być dozwolone odpowiednio do indeksowania przez Googlebot-Image i Googlebota. Z naszej dokumentacji usunęliśmy też informacje o ciągu znaków HTTP user-agent favikony Google, ponieważ nie jest on już używany. Usunięcie ciągu znaków HTTP user-agent nie spowodowało żadnych zmian dla właścicieli witryn. Favikona Google używała tokenów klienta użytkownika Googlebot-Image i Googlebot w pliku robots.txt, które pozostają obsługiwane.

Jeśli chcemy zatem zadbać o widoczność i indeksowanie faviconów, to zarówno ich plik, jak i strona główna serwisu muszą być dostępne dla Googlebota i Googlebota-Image.

Więcej: https://www.seroundtable.com/google-favicon-user-agent-36234.html


Facebook i Instagram bez reklam? Jest jeden haczyk. Jeśli użytkownik zdecyduje się na wykupienie tej opcji na swoim prywatnym koncie, straci możliwość tworzenia i monetyzacji reklam. To tylko jeden z newsów, który obiegł środowisko PPC w ostatnim czasie.


Performance Max – nowe funkcje bazujące na AI


W kampanii Performance Max już wkrótce pojawią się nowe funkcje oparte na sztucznej inteligencji. Mają one pomóc w generowaniu i ulepszaniu zasobów kreatywnych m.in. poprzez tworzenie nagłówków, opisów i obrazów.

Więcej: https://blog.google/products/ads-commerce/get-creative-with-generative-ai-in-performance-max/?fbclid=IwAR1ltZW0N3poCS6XzMbjYU2tQCHqi8Jn4eBDwwTmyXmstHhWKvLwQiP4_Oc


Nowa wersja edytora Google Ads 


Najnowsza wersja edytora Google Ads – 2.5 jest już dostępna. Wśród nowych funkcji, można znaleźć m.in. dodatkowe pola w reklamach produktów Discovery, reklamy wideo In-Feed czy kierowanie na lokalizację i język na poziomie grupy reklam w kampaniach generujących popyt.

Więcej: https://support.google.com/google-ads/editor/answer/14086566?fbclid=IwAR01ntj8o2W4sJlvljBxfabVQvpgoZejO3-5RMA6jAeVp6mPo7HO0VF1kH8


Czas oczekiwania na połączenie telefoniczne w reklamach tekstowych 


W reklamach tekstowych pojawiła się informacja na temat średniego czasu oczekiwania na połączenie telefoniczne.

Więcej: https://www.linkedin.com/feed/update 


Ograniczenia dotyczące reklamowania i monetyzacji reklam dla subskrybentów Meta


Meta wprowadziła płatną subskrypcję, dzięki której użytkownicy mogą korzystać z jej produktów bez reklam. Wykupienie subskrypcji wiąże się jednak z pewnymi ograniczeniami. Prywatne konta na Facebooku i Instagramie, które z niej korzystają, stracą m.in. możliwość zamieszczania oraz monetyzacji reklam.

Więcej: https://www.facebook.com/business/help/1563729837497242


„Ustawione przypomnienia” – nowy typ aktywności w Meta Ads 


W Menedżerze reklam firmy Meta pojawił się nowy typ aktywności – „Ustawione przypomnienia”. Jego celem jest dotarcie do osób, które z większym prawdopodobieństwem ustawią przypomnienia dotyczące nadchodzącego wydarzenia.

Więcej: Menedżer reklam firmy Meta


Podsumowanie

Śledzenie branżowych newsów pozwala dostosowywać strategię marketingową do obowiązujących trendów, co sprzyja zwiększeniu skuteczności podejmowanych działań. Świat e-commerce zmienia się bardzo dynamicznie, dlatego bieżące śledzenie newsów może pomóc firmom w utrzymaniu konkurencyjności na rynku. Już teraz zachęcamy do zapoznania się z kolejnym wydaniem prasówki, które wkrótce pojawi się na naszej stronie internetowej.

Zespół Ideo Force
AUTOR
tel.+48 17 860 09 59
Napisz do mnie
UDOSTĘPNIJ
in tw fb
Ocena artykułu:
Twoja ocena:
Średnia ocen użytkowników 3.8 na podstawie 4 ocen

Inne wpisy