Social selling - jak wykorzystać jego potencjał?

Im bardziej zaangażujesz się w merytoryczne dyskusje dotyczące Twojej branży w wybranym medium społecznościowym, tym skuteczniej dotrzesz do większej liczby odbiorców z tym, co masz innym do przekazania.
6 lipca 2021

Dawniej, by nawiÄ…zać biznesowÄ… relacjÄ™ – wystarczyÅ‚o kilka spotkaÅ„, których uwieÅ„czeniem byÅ‚o zaprezentowanie oferty i sprzedaż. Potencjalny klient szybciej podejmowaÅ‚ decyzjÄ™ zakupowÄ…. Natomiast relacja ograniczaÅ‚a siÄ™ głównie do kwestii zawodowych. DziÅ› w mediach spoÅ‚ecznoÅ›ciowych nie jest to takie Å‚atwe, jak siÄ™ wydaje. Wymaga dobrego planu, okreÅ›lenia celów, zaangażowania, regularnego tworzenia naprawdÄ™ dobrych treÅ›ci, które zwrócÄ… uwagÄ™ odbiorców i bÄ™dÄ… dla nich przydatne. Przebicie siÄ™ z dobrym contentem w sposób organiczny przez szum informacyjny to niezÅ‚e wyzwanie. Jednak jeÅ›li opracujesz naprawdÄ™ dobrÄ… strategiÄ™ contentowÄ… i komunikacyjnÄ…, z pewnoÅ›ciÄ… temu podoÅ‚asz. Social selling na pewno wykorzystasz z korzyÅ›ciÄ… dla siebie i swojego biznesu, bo dziÄ™ki przemyÅ›lanym i strategicznym dziaÅ‚aniom Å‚atwiej zapadniesz w pamięć klientom. PamiÄ™taj tylko o tym, że jest to proces, który wymaga zaangażowania, cierpliwoÅ›ci i regularnoÅ›ci.

Spis treści:

  1. Czym jest social selling?
  2. Od czego zacząć działania social sellingowe?
  3. Jakie działania social sellingowe zastosować, by były korzystne dla marki?
  4. Czego nie robić w social sellingu i czym na pewno nie jest?
  5. Jakie błędy są najczęściej popełniane w social sellingu?
  6. Social selling dla Twojej marki – dlaczego to siÄ™ opÅ‚aca?
  7. Jakie korzyści wiążą się ze stosowaniem social sellingu?
  8. Czym jest SSI i jak go zwiększyć?
  9. Podsumowanie 

Czym jest social selling?

Social selling to przemyślana strategia działania, która polega na nawiązywaniu wartościowych i angażujących relacji z obecnymi i potencjalnymi klientami głównie za pomocą mediów społecznościowych.

Taki sposób pozyskiwania klientów wymaga Twojego zaangażowania, ale też sprawia, że nie musisz marnować go na nieefektywne dziaÅ‚ania np. zbyt dÅ‚ugo trwajÄ…ce wstÄ™pne rozmowy telefoniczne, czyli czÄ™sto nieskuteczny cold calling czy wysyÅ‚anie w ciemno ofert z nadziejÄ…, że kogoÅ› zainteresuje to, co chcesz mu zaproponować. 

Bycie obecnym w mediach społecznościowych zgodnie ze swoimi wartościami i strategią oraz umiejętne wykorzystywanie social sellingu na pewno Ci się przysłużą.

Od czego zacząć działania social sellingowe?

  1. Zbuduj markę osobistą na solidnych wartościach - pierwszy krok to budowanie marki osobistej, którą najlepiej budować na solidnych wartościach. Zastanów się, co cenisz w biznesie. Jakie wartości są dla Ciebie najważniejsze? To żmudny proces, ale bardzo ważne jest to, aby od początku robić to profesjonalnie. Przemyśl, jak chcesz, aby Twoja firma prezentowała się w mediach społecznościowych i zastanów się do jakich konkretnie klientów pragniesz docierać i z jakimi ludźmi chcesz współpracować w swoim biznesie. Jakie kanały wybierzesz, aby docierać z treściami i komunikacją do innych ludzi? W jakich mediach społecznościowych Twoja marka ma być obecna i w jaki sposób będziesz ją komunikować?
  2. Precyzyjne określ grupę docelową, do której chcesz dotrzeć i dla której chcesz tworzyć treści - drugim ważnym krokiem, który przysłuży Ci się w dobrym social sellingu jest określenie tego, do kogo chcesz docierać. Z marketingowego punktu widzenia to naprawdę bardzo istotne, bo ułatwi Ci tworzenie treści kierowanych do osób z konkretnych branż, dlatego warto określić to odpowiednio wcześniej. Zastanów się więc z kim chcesz pracować i zaprojektuj dokładnie takie treści, które będą rozwiązywały problemy klientów z Twojej grupy docelowej. Najpierw oczywiście musisz sprawdzić w sieci, o czym Twoi potencjalni klienci rozmawiają i w jakich dyskusjach chętnie uczestniczą. Połączenie strategii contentmarketingowej z dobrymi działaniami social sellingowymi doskonale się sprawdza!
  3. Działaj zgodnie ze swoją strategią, a nie tylko intuicją - odpowiednio przemyślana strategia social sellingu ma służyć głównie budowaniu Twojego profesjonalnego wizerunku w danej branży, docieraniu do klientów, z którymi chcesz utrzymywać dobre relacje i jednocześnie poszerzaniu sieci własnych kontaktów. Nie ma to więc nic wspólnego z narzucaniem się z tym, co proponujesz, wysyłką nachalnych wiadomości prywatnych w celu sprzedaży usług czy produktów. Cele Twojej marki muszą zawsze wynikać z przemyślanej wcześniej strategii, inaczej social selling nie ma sensu!
  4. Dbaj o wartoÅ›ciowe relacje w sieci – to podstawa udanego social sellingu w mediach spoÅ‚ecznoÅ›ciowych. NawiÄ…zywanie wartoÅ›ciowych relacji za pomocÄ… mediów spoÅ‚ecznoÅ›ciowych jest dziÅ› Å‚atwe, ale wymaga Twojego zaangażowania, precyzyjnego okreÅ›lenia tego, do jakich odbiorców chcesz docierać i jednoczeÅ›nie przemyÅ›lanej strategii dziaÅ‚ania (w tym planu contentowego). Za pomocÄ… dobrze zaplanowanych treÅ›ci możesz nie tylko w sposób organiczny zainteresować potencjalnych klientów tym, co masz do przekazania, ale również zwiÄ™kszyć tzw. social selling index w Linkedin, który może Ci posÅ‚użyć jako wskaźnik zaangażowania Twoich postów.
  5. BÄ…dź pomocnÄ… markÄ…, która rozwiÄ…zuje problemy klientów - taka strategia jest naprawdÄ™ bardzo opÅ‚acalna w biznesie. Im bardziej oferujesz pomoc dla swoich odbiorców, tym wiÄ™cej sympatii i wdziÄ™cznoÅ›ci innych zyskujesz. JeÅ›li tylko zauważysz, że Twój potencjalny klient ma wÄ…tpliwość lub problem – znajdź rozwiÄ…zanie, ale pomyÅ›l w jaki dokÅ‚adnie sposób możesz mu je zaproponować.
  6. MagnetyzujÄ…cy i przemyÅ›lany content zaprojektowany wedle strategii – magnes przyciÄ…gajÄ…cy klientów do marki i niezbÄ™dny fundament dziaÅ‚aÅ„ social sellingowych. Zastanawiasz siÄ™ dlaczego tworzenie treÅ›ci w mediach spoÅ‚ecznoÅ›ciowych jest tak istotne? To podstawa do tego, aby inni CiÄ™ zauważyli, wchodzili w interakcje z TwojÄ… markÄ… i na podstawie publikacji mogli Å‚atwiej skojarzyć CiÄ™ z danÄ… branżą, konkretnymi usÅ‚ugami czy przekonaniami. Taka strategia może Ci uÅ‚atwić w pewien sposób dotarcie do osób, do których chcesz docierać ze swojÄ… ofertÄ…, a im bardziej wartoÅ›ciowy bÄ™dzie Twój przekaz w sieci i odpowiednio zakomunikowany – tym Å‚atwiej zapadniesz w pamięć potencjalnym klientom. WÅ‚aÅ›nie ze wzglÄ™du na sposób prezentacji publikowanych materiałów, ich jakość i wartość masz szansÄ™ na zaprezentowanie siÄ™ z jak najlepszej strony. Nie zmarnuj tego! Im wiÄ™cej siÄ™ wiÄ™c udzielasz, tym wiÄ™ksza szansa na nawiÄ…zywanie naprawdÄ™ wartoÅ›ciowych i angażujÄ…cych relacji z potencjalnymi klientami.

Bez treści i dystrybucji contentu nie da się skutecznie docierać do innych. Z tego powodu warto zrobić wszystko, aby stale angażować innych w merytoryczne dyskusje, które mogą przełożyć się na zainteresowanie Twoją marką i tym, co oferujesz, ale w sposób naturalny i organiczny. Aby jednak tak było wiedz, że działania social sellingowe wymagają przygotowania odpowiedniej strategii contentowej, przemyślanych i angażujących treści, które będą zachęcały i motywowały innych do udziału w dyskusji.

Jakie działania social sellingowe zastosować, by były korzystne dla marki?

Tyle się mówi o działaniach social sellingu, ale Ty nadal nie wiesz o co chodzi? Sprawdź, co możesz zrobić dla swojego biznesu:

  • doÅ‚Ä…cz na LinkedIn i Facebooku do grup branżowych i regularnie siÄ™ udzielaj, pomagaj innym i dziel siÄ™ wartoÅ›ciowymi informacjami, poradami;
  • regularnie publikuj przydatne materiaÅ‚y dla Twoich potencjalnych klientów, które rozwiÄ…zujÄ… ich problemy i sprawiÄ…, że w naturalny sposób po prostu zainteresujÄ… siÄ™ TwojÄ… markÄ…. JeÅ›li chcesz zaoszczÄ™dzić wiÄ™cej czasu – część swoich dziaÅ‚aÅ„ reklamowych zautomatyzuj, ale nigdy nie zapominaj o bezpoÅ›rednim zaangażowaniu z odbiorcami!
  • bÄ…dź tam, gdzie sÄ… obecni Twoi klienci z grupy docelowej i zastanów siÄ™, czego mogÄ… potrzebować, jakie majÄ… problemy i zastanów siÄ™, w jaki sposób możesz do nich docierać swojÄ… obecnoÅ›ciÄ… w sieci;
  • dziel siÄ™ wartoÅ›ciowymi treÅ›ciami ze swojego bloga firmowego. Opowiadaj ciekawe i inspirujÄ…ce historie, publikuj materiaÅ‚y, które pomogÄ… Twoim klientom rozwiać wÄ…tpliwoÅ›ci, dokonać wÅ‚aÅ›ciwych decyzji, czyli takie, które bÄ™dÄ… dla nich pomocne!

Czego nie robić w social sellingu i czym na pewno nie jest?

Jedynym celem social sellingu nigdy jest bezpoÅ›rednia sprzedaż i nie polega on na spamowaniu ofertami w wiadomoÅ›ciach prywatnych, dlatego ilekroć planujesz wykorzystać go mÄ…drze i z korzyÅ›ciÄ… dla swojego biznesu – pamiÄ™taj o tym. W social sellingu najważniejsze sÄ… dobre relacje, dlatego nie musi on zawsze skutkować zwiÄ™kszonym zainteresowaniem usÅ‚ug lub zakupem okreÅ›lonego produktu.

Warto pamiÄ™tać, że social selling nie jest social media marketingiem. Ze wzglÄ™du na podobne dziaÅ‚ania bardzo czÄ™sto jest z nim mylony, ale to nie jest tożsame. Social media marketing wymaga tworzenia komunikatów kierowanych do precyzyjnie okreÅ›lonej grupy odbiorców. Natomiast social selling to takie dziaÅ‚ania, w których komunikacja jest skierowana do szerszego grona odbiorców – z przekazem możesz dotrzeć zarówno do osób, z którymi chcesz pracować, jak i do ludzi z ich sieci kontaktów, co zwiÄ™ksza zasiÄ™g publikowanych materiałów. 

Zapisz się na newsletter i bądź na bieżąco z naszymi artykułami. Nie przegap najciekawszych tekstów.

Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie uniemożliwi świadczenie usług na Twoją rzecz. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.

Zaletą social sellingu np. w LinkedIn jest to, że możesz nawiązać bliższą, bezpośrednią relację z innym użytkownikiem tego serwisu, a właśnie takie relacje są najbardziej istotne w social sellingu.

Czego jeszcze nie robić? Na pewno nie wypowiadaj się źle o konkurencji, jeśli nigdy nie korzystałeś z jej usług lub produktów. Takie działania nigdy nie są fair i mogą zaszkodzić Twojej marce.

Jakie błędy są najczęściej popełniane w social sellingu?

  1. BÅ‚Ä…d 1 – koncentracja marki wyÅ‚Ä…cznie na wynikach i sprzedaży. BÅ‚Ä™dem jest nastawienie, że social selling to wysyÅ‚anie w kółko wiadomoÅ›ci reklamujÄ…cych ofertÄ™ i liczenie na to, że Twoja marka zostanie zauważona w taki sposób. O wiele lepiej skoncentrować siÄ™ na dziaÅ‚aniach, które majÄ… siÄ™ jej przysÅ‚użyć, tworzeniu relacji z innymi, wypowiadaniu siÄ™ w merytoryczny sposób pod postami osób, z którymi chcesz nawiÄ…zać relacjÄ™. Wtedy o wiele Å‚atwiej dotrzeć z ofertÄ… do wÅ‚aÅ›ciwych klientów, którzy ze wzglÄ™du na to, co dla nich robisz – mogÄ… sami z siebie zainteresować siÄ™ TwojÄ… firmÄ….
  2. BÅ‚Ä…d 2 – dziaÅ‚anie po omacku bez wyznaczonych konkretnych celów organizacji. Kolejnym bÅ‚Ä™dem jest brak celów strategicznych i dziaÅ‚anie po omacku. Musisz wiedzieć co jako marka chcesz osiÄ…gnąć, w jaki sposób wykorzystać potencjaÅ‚ mediów spoÅ‚ecznoÅ›ciowych i dziaÅ‚aÅ„ social sellingowych. PamiÄ™taj, że do dobrych dziaÅ‚aÅ„ social sellingowych niezbÄ™dna jest przemyÅ›lana strategia, która uwzglÄ™dnia to, co chcesz osiÄ…gnąć w swoim biznesie.
  3. BÅ‚Ä…d 3 – brak regularnoÅ›ci dziaÅ‚aÅ„ i zaangażowania wÅ‚aÅ›ciciela i pracowników firmy w dziaÅ‚ania social sellingowe. NiewystarczajÄ…ce zaangażowanie wÅ‚aÅ›ciciela firmy w dziaÅ‚ania social sellingowe może wiÄ…zać siÄ™ z tym, że bÄ™dÄ… one nieskuteczne. Takim samym bÅ‚Ä™dem jest brak wsparcia ze strony pracowników z różnych działów firmy (np. handlowego, marketingowego czy HR) przy dystrybuowaniu stworzonego contentu na potrzeby strategii social sellingowej. Warto nad tym popracować, aby zauważyć efekty swoich dziaÅ‚aÅ„ i zmotywować zespół, aby również zaangażowaÅ‚ siÄ™ w dyskusje i promowanie treÅ›ci.
  4. BÅ‚Ä…d 4 – częściej wykorzystujesz automatyzacjÄ™ zamiast skupić siÄ™ na bezpoÅ›rednich relacjach z klientami. Na pewnym etapie wykorzystanie automatyzacji może zaoszczÄ™dzić Twój czas. Jednak nie pozwól, by w Twojej firmie zabrakÅ‚o miejsca na kontakt bezpoÅ›redni z klientami. Automatyzacja dziaÅ‚aÅ„ marketingowych nigdy nie powinna zastÄ™pować bliższego komunikowania siÄ™ z odbiorcami. Zadbaj wiÄ™c o tÄ™ kwestiÄ™, aby uniknąć bÅ‚Ä™dów, które mogÄ… Twój biznes sporo kosztować. JeÅ›li masz już wypracowane relacje z innymi – po prostu dbaj o nie najlepiej jak potrafisz.
  5. BÅ‚Ä…d 5 – Nastawienie tylko na promocjÄ™, a nie na oferowanie jak najlepszej wartoÅ›ci klientom. Sprzedaż w social sellingu jest oczywiÅ›cie jak najbardziej możliwa, ale nie powinna przysÅ‚aniać Ci tego, co najistotniejsze, czyli dawania klientom jak najwiÄ™kszej wartoÅ›ci. Możesz jÄ… umiejscowić oczywiÅ›cie tak, aby wywoÅ‚ać efekt, że to klient sam zainteresuje siÄ™ tym, co proponujesz, ale o wiele lepszÄ… strategiÄ… jest nieustanne dawanie wartoÅ›ci i rzeczywiste zainteresowanie siÄ™ tym, czego Twoi klienci w danej chwili potrzebujÄ…. Wychodzenie naprzeciw tym oczekiwaniom, czujność, intuicja w biznesie w poÅ‚Ä…czeniu z dobrze prowadzonymi dziaÅ‚aniami social sellingowymi zapewniÄ… Ci Å›wietne wyniki.

Social selling dla Twojej marki – dlaczego to siÄ™ opÅ‚aca?

Zastanawiasz siÄ™ nad tym, czy social selling to coÅ› dla Ciebie, co może przysÅ‚użyć siÄ™ Twojej marce i po co w ogóle to robić?  Wykorzystanie przemyÅ›lanych dziaÅ‚aÅ„ social sellingowych w mediach spoÅ‚ecznoÅ›ciowych pozwoli Ci skuteczniej docierać do klientów. JeÅ›li poÅ‚Ä…czysz to z regularnoÅ›ciÄ… w publikowaniu dobrze opracowanych treÅ›ci, które bÄ™dÄ… przyciÄ…gać innych, to na pewno zaowocuje to naturalnym zainteresowaniem klientów, a to może przeÅ‚ożyć siÄ™ na wzrost sprzedaży w Twojej firmie.

WedÅ‚ug SalesForLife aż 61 % wÅ‚aÅ›cicieli firm, którzy wykorzystujÄ… regularne dziaÅ‚ania social sellingowe z korzyÅ›ciÄ… dla wÅ‚asnych biznesów, odnotowujÄ… z tego powodu znaczÄ…cy wzrost sprzedaży. 

Aż 98 % klientów planuje wdrożyć działania social sellingowe w swoich firmach i regularnie je prowadzić, aby zyskać nie tylko więcej klientów, ale stworzyć z nimi naprawdę dobre relacje i zwiększyć rozpoznawalność własnej marki wśród odbiorców. Nie ma więc wątpliwości, że social selling jest skuteczny!

Aby tak siÄ™ staÅ‚o, dobrym rozwiÄ…zaniem jest oddelegowanie tych dziaÅ‚aÅ„ doÅ›wiadczonemu handlowcowi i marketerowi, którzy jednoczeÅ›nie zaangażujÄ… innych pracowników do dystrybucji stworzonego contentu, a Twojej firmie zapewniÄ… odpowiedniÄ… promocjÄ™. 

To właśnie dobrze opracowana strategia komunikacji i treści pozwoli Ci docierać ze swoim przekazem do potencjalnych klientów, budować trwałe i wartościowe relacje, które zaowocują zaufaniem klientów do Twojej marki i lojalnością.

Jakie korzyści wiążą się ze stosowaniem social sellingu?

Zastanawiasz siÄ™, co Ci może dać regularne publikowanie materiałów w mediach spoÅ‚ecznoÅ›ciowych np. na LinkedIn? JednÄ… z najważniejszych korzyÅ›ci, jakie daje social selling w tym serwisie jest tzw. inbound sales – to otrzymywanie zapytaÅ„ od osób, które trafiÅ‚y do Ciebie po przeczytaniu interesujÄ…cego tekstu lub sÄ… zainteresowanie ofertÄ… Twojej firmy i to wÅ‚aÅ›nie z TobÄ… chcÄ… pracować.

Dobrze zrealizowane działania social sellingowe wiążą się z następującymi korzyściami:

  • budowanie marki osobistej, która z czasem może stać siÄ™ rozpoznawalna w branży;
  • wiÄ™ksza autentyczność z perspektywy odbiorców;
  • zwiÄ™kszenie zainteresowania w naturalny sposób tym, co robisz, co zmotywuje klientów do wysyÅ‚ania zapytaÅ„ ofertowych z wÅ‚asnej woli;
  • wzrost sprzedaży w firmach z różnych branż dziÄ™ki miÄ™dzy innymi jakoÅ›ci publikacji i dobrej dystrybucji contentu w mediach spoÅ‚ecznoÅ›ciowych również przy zaangażowaniu pracowników;
  • wiÄ™ksza produktywność i zaangażowanie handlowców w firmach B2B do nawiÄ…zywania relacji z potencjalnymi klientami, aby przekuć te dziaÅ‚ania w szanse sprzedażowe.

Przede wszystkim głównÄ… korzyÅ›ciÄ… takich dziaÅ‚aÅ„ jest to, że dziÄ™ki takiemu podejÅ›ciu możesz Å‚atwiej nawiÄ…zywać relacje biznesowe. Dodatkowo dobrze prowadzona komunikacja i dziaÅ‚ania social sellingowe zwiÄ™kszajÄ… zaufanie do marki i TwojÄ… wiarygodność. W poÅ‚Ä…czeniu z dobrym planem contentmarketingowym czyniÄ… TwojÄ… markÄ™ niepowtarzalnÄ… i rozpoznawalnÄ…. Nie ma prostszego przepisu na jednoczesne budowanie marki i skuteczne docieranie do klientów.  

Pamiętaj tylko, żeby nigdy nie robić tego w sposób nachalny poprzez nieustanne wysyłanie prywatnych wiadomości z ofertą do osób, które niekoniecznie mogą być zainteresowane tym, co oferujesz.

Czym jest SSI i jak go zwiększyć?

Wskaźnik SSI w LinkedIn to nic innego jak narzÄ™dzie pozwalajÄ…ce Ci na zmierzenie efektywnoÅ›ci Twoich materiałów. Im bardziej angażujesz siÄ™ w dziaÅ‚ania social sellingowe swojej marki, tym Å‚atwiej docierasz do potencjalnych klientów i masz wiÄ™ksze szanse na zwiÄ™kszenie wspomnianego wskaźnika. 

Postaw na innowacyjne zarzÄ…dzanie TwojÄ… strategiÄ… marketingowÄ…
i wyprzedź swoją konkurencję!
Skontaktuj siÄ™

Możesz np. tworzyć własne wartościowe treści i dzielić się przydatnymi materiałami. Komentuj, angażuj i zachęcaj innych do dyskusji. Bardzo ważna jest Twoja aktywność zgodna ze strategią marki, regularność publikacji i zaangażowanie, aby działania social sellingowe miały sens. Dlatego nie możesz zapomnieć o tym, aby odwiedzać inne profile, nawiązywać nowe znajomości i jednocześnie dbać o relację z osobami, które już przynależą do Twojej sieci kontaktów.

Co robić, by zwiększyć Social Selling Index SSI w LinkedIn i czym właściwie jest?

Social selling index SSI mierzy jakość Twoich publikacji i zaangażowania na LinkedIn. Warto pamiÄ™tać, że to tylko punkt odniesienia, żeby siÄ™ upewnić, czy to, w jaki sposób dziaÅ‚asz – jest dobry. Nie należy traktować tego wskaźnika jak wyroczni czy analizować wyników pod kÄ…tem sprzedażowym, ponieważ to nie bÄ™dzie miarodajne. 

Możesz zdobyć 100 punktów, jeśli uzupełnisz wszystkie wymagane informacje w swoim profilu, regularnie zaczniesz publikować dobre treści, będziesz angażował się w dyskusje z innymi użytkownikami tego medium i nawiązywał nowe relacje z pozostałymi odbiorcami.

Jim Rohn – amerykaÅ„ski pisarz powiedziaÅ‚ kiedyÅ›, że “jesteÅ›my wypadkowÄ… sumÄ… 5 osób, z którymi najczęściej przebywamy”. To powiedzenie bardzo pasuje do social sellingu. Dlaczego? Z uwagi na to, że social selling jest procesem budowania relacji z ludźmi, którzy w wyniku tych dziaÅ‚aÅ„, mogÄ… zainteresować siÄ™ tym, co robisz. 

Im bardziej angażujesz siÄ™ w dyskusje pod postami innych osób, budujesz wartoÅ›ciowe relacje z ludźmi za pomocÄ… mediów spoÅ‚ecznoÅ›ciowych, tym wiÄ™cej ludzi przyciÄ…gasz do swojego profilu i marki. 

JeÅ›li to, co tworzysz, jest wartoÅ›ciowe dla innych, to Twoi obserwatorzy i fani również siÄ™ tym zainteresujÄ…. Aby tak siÄ™ staÅ‚o – niezbÄ™dna jest strategia content marketingowa, czyli dobrze zaprojektowane treÅ›ci i interesujÄ…ce grafiki, które majÄ… wywoÅ‚ać okreÅ›lonÄ… reakcjÄ™ i speÅ‚nić konkretny cel. 

Duże znaczenie ma również sposób komunikacji Twojej marki. Od słowa do słowa bardzo łatwo stworzyć angażującą i korzystną dla obu stron relację. Wpływa to na zwiększenie wskaźnika, który jest matematycznym sposobem liczącym Twoje zaangażowanie na LinkedIn.

Podsumowanie

Dawniej, aby decyzja zakupowa byÅ‚a pozytywna, wystarczyÅ‚o zapotrzebowanie na usÅ‚ugÄ™ lub produkt, wybranie dostawcy i finalizacja zakupu. DziÅ› klienci oczekujÄ… przede wszystkim dobrej relacji, otwartoÅ›ci od sprzedawców, autentycznego podejÅ›cia i zainteresowania ich problemami, aby podjÄ™li takÄ… decyzjÄ™ i aby dany produkt lub marka byÅ‚a dla konsumenta jedynym sÅ‚usznym wyborem. Stworzenie naprawdÄ™ dobrej marki osobistej lub firmowej to dopiero poczÄ…tek. Przed TobÄ… sporo zadaÅ„ do wykonania i wyzwaÅ„, ale wszystko jest tego warte. Warto wiÄ™c zdecydować siÄ™ na dziaÅ‚anie, aby przekonać siÄ™, że social selling jest bardzo skuteczny, a Twoja marka zyska dziÄ™ki temu mnóstwo korzyÅ›ci.

Małgorzata Kalbarczyk-Leonczuk
AUTOR
Freelance Senior Copywriterka
Napisz do mnie
UDOSTĘPNIJ
in tw fb
Ocena artykułu:
Twoja ocena:
Średnia ocen użytkowników 5.0 na podstawie 5 ocen

Inne wpisy