Co z tą treścią?
Algorytm wyszukiwarki został tak przygotowany, aby wyróżniać strony tylko z wartościową treścią, której jednocześnie poszukują w Internecie użytkownicy. Tym samym strona posiadająca odpowiedni content jest w stanie uzyskać wysokie pozycje w naturalnych wynikach wyszukiwania. Konsekwencją tego będzie z kolei większy ruch na stronie, gdyż użytkownicy, którzy ją odwiedzili będą chcieli zapoznać się ze znajdującym się na niej materiałem. Oczywiście powrócą na stronę i pozostaną na niej dłużej tyko wówczas, gdy będzie ona na bieżąco aktualizowana wciąż dobrą treścią.
O wartości strony - zdaniem robotów wyszukiwarek, a także użytkowników - decyduje zatem nie tylko sama jakość już zamieszczonych treści, ale też jej ilość i konsekwentne jej wzbogacanie. Podczas gdy roboty wyszukiwarki ocenią unikalność tekstu, użytkownicy jej przydatność - co w sumie daje wysoką wartość.
A wszystko za sprawą Google
Zależność między contentem a pozycją strony wynika ze zmian wprowadzonych do algorytmu Google, których celem jest usuwanie spamu z wyników wyszukiwania, gdzie powinny się znajdować tylko strony z wartościowe. Oceniany jest oryginalny content, adekwatny do specyfiki strony i niepowielany - czyli niekopiowany z innych serwisów. Ponieważ w wyniku przeprowadzonych zmian promowane są strony z contenten wysokiej jakości, naturalną koleją rzeczy jest znaczne obniżanie pozycji stron z zawartością niskiej jakości. Zmiany wprowadzane w algorytmie Google ukierunkowane są na poprawę jakości serwisów pojawiających się w naturalnych wynikach wyszukiwania, w tym przede wszystkim tych zajmujących dotychczas wysokie pozycje. Jest to swego rodzaju selekcja, która odbywa się zgodnie z ustalonymi zasadami, których nieprzestrzeganie powoduje gwałtowny spadek strony. Tym samym nie warto kopiować treści, lepiej nastawić się na tworzenie własnych merytorycznych artykułów eksperckich, przeprowadzanie analiz i prezentowanie wniosków, które nie tylko docenią roboty wyszukiwarek, ale też użytkownicy. Nagrodą będą wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania i zwiększony ruch na stronie, co przekłada się na popularność serwisu i konwersję.
Jak tworzyć wartościowy content?
Odpowiedź wydaje się prosta: zgodnie z zasadami wyznaczonymi przez Google. Ale jakie są te zasady SEO? Przede wszystkim należy dbać o to, aby serwis posiadał tylko niepowtarzalną treść - kopiowanie treści niestety często związane jest z tzw. programem partnerskim. Najlepiej więc tworzyć własne treści bądź poddawać przeredagowaniu tego, czym się już dysponuje. Tutaj warto sięgnąć po synonimy, które w znaczny sposób zróżnicują podstawowe opracowanie.
Jednak najkorzystniejsze dla stworzenia strony wysokiej jakości jest pisanie własnych unikalnych tekstów w oparciu o samodzielnie zgromadzony materiał. Ponieważ tak przygotowana treść zazwyczaj jest kompozycją przemyślaną, można się spodziewać, iż będzie interesująca dla użytkowników. Dodatkowo, jeśli najważniejsze zagadnienia zostaną podkreślone przez nagłówki, pogrubienia i wypunktowania, a całość wzbogacą grafiki lub zdjęcia, docenią to tak internauci jak i Google. Sprawdzonym rozwiązaniem jest profesjonalny copywriting, czyli pisanie tekstów na zamówienie, jednak tutaj od wartość merytoryczna warunkuje cenę.
Dobrze przygotowana treść to taka, która ułatwi pozycjonowanie serwisu, a zatem oprócz zawartości merytorycznej będzie się wyróżniała właściwie dobranym słownictwem.



















