Podkarpacie odkryte na nowo: Influencerzy wytyczają szlaki turystyczne w sercach odbiorców

Klient

Podkarpacka Regionalna Organizacja Turystyczna (PROT) to instytucja non-profit, której misją jest promocja województwa podkarpackiego i jego walorów turystycznych. Od ponad 20 lat PROT aktywnie kreuje wizerunek Podkarpacia, rozwijając produkty turystyczne, organizując wydarzenia oraz zachęcając do odwiedzin zarówno Polaków, jak i turystów zagranicznych. Organizacja nie tylko promuje, ale również tworzy unikalne szlaki turystyczne, takie jak Szlak wodny Błękitny San, Spacerownik Rzeszowski czy Szlak Architektury Drewnianej.

Klient

Podkarpacka Regionalna Organizacja Turystyczna (PROT) to instytucja non-profit, której misją jest promocja województwa podkarpackiego i jego walorów turystycznych. Od ponad 20 lat PROT aktywnie kreuje wizerunek Podkarpacia, rozwijając produkty turystyczne, organizując wydarzenia oraz zachęcając do odwiedzin zarówno Polaków, jak i turystów zagranicznych. Organizacja nie tylko promuje, ale również tworzy unikalne szlaki turystyczne, takie jak Szlak wodny Błękitny San, Spacerownik Rzeszowski czy Szlak Architektury Drewnianej.

Wyzwanie

Jak sprawić, aby Podkarpacie znalazło się na trasie turystycznych poszukiwaczy przygód z Polski i zza granicy? Takie pytanie zadała nam Podkarpacka Regionalna Organizacja Turystyczna, pragnąca dotrzeć do tych, którzy chętnie ruszają w drogę, odkrywając nieznane tereny. Wyzwanie zaakceptowaliśmy, a naszym zadaniem było rozwinięcie szlaków komunikacyjnych - tym razem nie tych fizycznych, ale wirtualnych - by zainteresować turystów propozycjami Podkarpacia. W centrum uwagi postawiliśmy szlaki piesze pogranicza polsko-słowackiego.

Każdy szlak wymaga jednak przewodnika, a kto będzie najlepszym przewodnikiem na wirtualnych ścieżkach - oczywiście twórcy internetowi.

Dla klienta stworzyliśmy strategię, w której odpowiednio dobrani twórcy internetowi, stali się przewodnikami po Podkarpaciu, co pozwało dotrzeć do mieszkańców Niemiec, Czech, Słowacji czy Słowenii – zapraszając ich na wirtualną wycieczkę, która zakończy się spakowaniem plecaka i ruszeniem na Podkarpacie.

Chcieliśmy nie tylko pokazać nowe „turystyczne horyzonty”, ale również rozszerzyć grono odbiorców PROT. Naszym celem było zbudowanie widoczności Podkarpacia, która pozwoli ludziom zobaczyć nie tylko mapę, ale i piękno skryte w tej części Polski – od architektury drewnianej, przez wodne szlaki, aż po tę nieuchwytną atmosferę przygody.

Rozwiązanie

Aby przyciągnąć turystów do Podkarpacia, postanowiliśmy wykorzystać siłę influencer marketingu. W końcu kto lepiej opowie o pięknie regionu niż osoby, które na co dzień inspirują tysiące ludzi do podróżowania? Influencerzy stali się ambasadorami Podkarpacia, zamieniając swoje kanały na wirtualne „szlaki turystyczne”, prowadzące prosto do serca regionu.

Wybraliśmy influencerów z takich krajów jak Niemcy, Czechy, Słowacja i Słowenia – krajów, z których turyści najchętniej przyjeżdżają do Polski, ale także tych, którzy jeszcze nie odkryli uroków Podkarpacia.

Odpowiadaliśmy zarówno za selekcję twórców, wszelkie sprawy formalne, jak i nadzór nad publikacjami. Regularnie monitorowaliśmy efektywność działań, analizując wskaźniki zaangażowania i raportując wyniki PROT. Dzięki temu mogliśmy dynamicznie dostosowywać naszą komunikację, aby osiągnąć maksymalne korzyści biznesowe.

Każdy z influencerów, z którym nawiązaliśmy współpracę, publikował posty i relacje, opowiadając o wyjątkowych miejscach w regionie – od malowniczych szlaków po unikalną architekturę drewnianą. Dzięki nim odwiedzenie Podkarpacia nie było już podróżą w nieznane, a raczej fascynującą przygodą w dobrze opisane, inspirujące miejsca. Oznaczenie profilu PROT w publikacjach zwiększało widoczność organizacji, budując jej autorytet i zapraszając do bezpośredniego kontaktu.

Wyniki

Dzięki influencer marketingowi udało się nie tylko zwiększyć rozpoznawalność Podkarpacia jako atrakcyjnego celu podróży, ale także zainteresować regionem osoby, które wcześniej mogły go nie brać pod uwagę jako destynacji turystycznej.

  • Kampania dotarła do niemal 100 000 osób w wybranych krajach, które reprezentują grupę odbiorców zainteresowanych podróżami.
  • Współpraca objęła 6 twórców internetowych.
  • Kampania była realizowana równolegle w 4 krajach.

Nasze działania pokazały, że turystyka zaczyna się w głowie – od inspiracji, którą influencerzy skutecznie przekazali swoim odbiorcom. Dzięki temu Podkarpacie zyskało nowych ambasadorów i turystów gotowych odkrywać tę nieznaną część Polski.

Podsumowanie

Współpraca z influencerami okazała się skuteczną ścieżką do serc turystów. Dzięki odpowiedniemu doborowi twórców internetowych, udało się zwiększyć rozpoznawalność Podkarpacia i przyciągnąć nowych odwiedzających. Influencerzy zamienili podróż w nieznane w fascynującą przygodę, a nasze działania pomogły Podkarpaciu stać się realnym celem podróży, który inspiruje i zachwyca.

 

Skontaktuj się z nami
Odpowiadamy w 24 godziny
Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak niepodanie danych oznaczonych jako niezbędne do świadczenia usług na Twoją rzecz uniemożliwi ich świadczenie. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.