10 przedświątecznych porad marketingowych

Przełom listopada i grudnia to czas, w którym klienci robią znacznie większe zakupy niż w inne powszednie dni. Aby tak jednak było, właściciele sklepów muszą wyjątkowo zadbać o atrakcyjność swojej oferty i ruszyć z kampanią reklamową. Jak tego dokonać?
21 listopada 2018
Zeszły rok był wyjątkowy pod względem bicia rekordów w sprzedaży online w Polsce. Wg danych podanych przez GUS i Gemius ponad połowa polskich internautów robi zakupy online (aż 14,3 mln osób), a sprzedaż w samym grudniu wzrosła o 6 proc. w porównaniu z grudniem ub.r. 
 
Listopad i grudzień to okres największego szału zakupowego. Mowa tu nie tylko o Świętach Bożego Narodzenia, ale również o Black Friday, czy też Cyber Monday. 
 
Do świątecznego szaleństwa zaledwie kilka dni. Jeśli jeszcze nie zacząłeś myśleć o  świątecznej kampanii digital marketingowej, to właśnie kończy ci się czas. Ale nie panikuj! 
10 naszych porad pomoże sprowadzić ruch na twoją stronę i wygenerować sprzedaż. 
 

Przeglądnij dane z poprzednich lat

Jednym z błędów, który najczęściej popełniają przedsiębiorcy, jest wykorzystywanie zeszłorocznych kampanii marketingowych. Chcą w ten sposób zaoszczędzić trochę czasu. To nie zawsze jest złe rozwiązanie, ale może niekorzystne wpłynąć na wyniki kampanii, jeśli nie było poprzedzone reaserchem.  Przyjrzyj się swoim wcześniejszym świątecznym działaniom promocyjnym i wyciągnij z nich trochę liczb. Czy te działania wpłynęły na zwiększenie sprzedaży, ruchu na stronie lub liczby pozyskanych leadów? Jeśli nie, to jest to właściwy czas, żeby spróbować czegoś nowego. Zatrzymaj  pomysły, które zadziałały, dopracuj je. Wyrzuć te, które są „blade”, nijakie i nie przynoszą zamierzonego celu. 
 

Zoptymalizuj szybkość swojej strony

Ponad połowa zakupów dokonywana jest za pomocą smartfonu. Dlatego tak istotne jest zoptymalizowanie strony pod kątem mobile. Ostatnie badania pokazały, że większość konsumentów oczekuje, że strona załaduje się w ciągu 2 sekund lub szybciej. 40% z nich przyznało, że opuszcza stronę, jeśli ta ładuje się powyżej 3 sekund. Im wolniej wczytuje się strona, tym więcej potencjalnych klientów tracisz. To czas, żeby przeanalizować dane i sprawdzić, czy Twoja strona podoła zwiększonemu ruchowi w witrynie. 
 

Analizuj działania konkurencji 

Obserwacja poczynań firm konkurencyjnych to nic złego, dopóki nie zaczniesz działać w każdej akcji tak samo. Analiza powinna być dla Ciebie inspiracją, nigdy wzorem do naśladowania. W tym celu warto wziąć na przegląd firmy nie tylko z kraju, wiele ciekawych pomysłów czai się za granicami naszego kraju. Ponadto dzięki temu możesz wyjść z czymś nowym, nieznanym na polski rynek, co będzie dużym sukcesem i zaowocuje na przyszłości Twojej firmy. Pomyśl nad tym. 
 

Zaktualizuj content 

Przez najbliższych kilka tygodni konsumenci będą używać słów kluczowych związanych ze świętami, by znaleźć prezenty i inne świąteczne produkty. Jeśli Twoja strona internetowa lub landing page nie zawiera odpowiednich słów kluczowych, możesz stracić sporo organicznych leadów. Poświęć trochę czasu, by wprowadzić „świąteczne” słowa kluczowe. Dzięki temu możesz liczyć na wyższą pozycję strony w rankingach (organiczny wzrost) i większe zaangażowanie ze strony Twoich odbiorców. 
 

Remarketing

Układając strategię marketingową, nie zapomnij o swoich obecnych klientach. Dużo bardziej prawdopodobne jest, że to właśnie ta grupa konsumentów kupi Twój produkt. Łatwym sposobem na nawiązanie współpracy z nimi i z grupą interesującą się Twoją firmą jest uruchomienie kampanii retargetowania witryn. Jest to działanie, które nie generuje wysokich kosztów. Ponadto to świetny sposób, by akurat tym klientom zaproponować najlepsze oferty - tylko dla wtajemniczonych. Kolejnym, bardzo efektywnym narzędziem jest remarketing e-maili, oparty na badaniu zachowania klienta podczas przeglądania strony. Polega na wysłaniu spersonalizowanej wiadomości bazującej na stronie wyjściowej, obejrzanych promocjach lub produktach odrzuconych z karty w trakcie robienia zakupów online. Ogólnie rzecz biorąc, tego typu e-maile odznaczają się znacznie wyższym współczynnikiem otwieralności i klikalności, a to prowadzi do zwiększenia poziomu konwersji w porównaniu z ogólnymi kampaniami e-mailingowymi.
 

Kampania produktowa 

To jedno z najbardziej efektywnych źródeł ruchu dla sklepów internetowych. Dostarczają użytkownikom szczegółowych informacji nt. produktów, takich jak nazwa, cena, model, opinie w wyszukiwarce Google. Żeby jednak kampania miała pozytywny oddźwięk należy ją odpowiednio skonfigurować, w tym celu warto udać się do agencji kreatywnej, która ma znaczne doświadczenie w branży. Prawidłowa konfiguracja w panelu Google Ads to nie lada wyzwanie, jednak efekty dobrze wykonanej pracy, będą widoczne w szybkim tempie i niezłym odzewem w postaci zakupów. 
 

Zachęć klientów do wystawiania opinii

Czy prosisz klientów, by podzielili się swoją opinią? Jeśli nie, powinieneś to zrobić. Badania pokazują, że ponad połowa e-konsumentów czyta recenzje i opinie przed dokonaniem zakupu, a 39% sprawdza recenzje online zanim go dokona. Jeśli produkty w Twoim sklepie posiadają niewiele opinii lub nie mają ich wcale, nie mają również czym zachęcić potencjalnych klientów. A to oznacza, że jako przedsiębiorca tracisz. Pozostań w kontakcie w klientem po zakończeniu sprzedaży. Wyślij mu e-mail z prośbą, by podzielił się swoją opinią, dzięki czemu zbudujesz silniejszą pozycję na rynku. Możesz w tym celu nawiązać współpracę z Opineo. Twój sklep zyska większą wiarygodność oraz widoczność w porównywarkach oraz serwisach partnerskich. 
 

Stwórz buzz w social mediach

Czy wiedziałeś, że 81% kobiet kupuje przedmioty, które widziały w social mediach? Wśród millenialsów 47% przyznaje, że social media mają wpływ na ich decyzje zakupowe. To nie są dane, które można zignorować. Solidna strategia obecności w social media w okresie przedświątecznym to konieczność. Upewnij się, że na Facebook’u, Instagramie, Pinterest i na innych platformach społecznościowych posty są zamieszczane regularnie. Jeśli nie możesz tego robić samodzielnie, wynajmij agencję, która zadba, byś w tym kluczowym dla sprzedaży okresie był dobrze widoczny. W strategii uwzględnij dodatkowe promocje dla fanów i zniżki, co pomoże zwiększyć zaangażowanie, a dla wiernych followersów na pewno stanie się wartością dodaną.
 

Dbaj o spójny przekaz

Łatwo wpaść w pułapkę świątecznej ekscytacji i zapomnieć o komunikowaniu tożsamości swojej marki. Nie sprzedawaj tylko po to, by sprzedać. Bądź wierny wartościom i misji swojej firmy. Upewnij się, że Twój przekaz jest spójny, niezależnie od platformy marketingowej, na jakiej działasz. 
 

Oferuj świąteczne bonusy

Łatwym sposobem na wygenerowanie dodatkowej sprzedaży jest zaoferowanie wartościowych bonusów. Darmowa dostawa dla kupujących online, BOGO (buy one get one – kup jeden, drugi dostaniesz gratis), jednodniowa wyprzedaż są atrakcyjnymi narzędziami. Koniecznie wygeneruj przedsprzedażowy buzz, publikując informacje o ograniczonych czasowo ofertach w social mediach czy też wykorzystując Google Ads poprzez sprofilowane kampanie display’owe. 
 

Przygotuj się na poświąteczną promocję

Black Friday, Cyber Monday skupiają wiele uwagi, a to ważne w przypadku przedświątecznej sprzedaży. Ale równie ważne jest to, by pomyśleć o poświątecznej strategii marketingowej. Na pewno pojawi się mnóstwo osób, które będą chciały zwrócić niechciane prezenty albo kupić coś dla siebie za gotówkę otrzymaną w prezencie. Przygotuj solidną kampanię internetową gotową do uruchomienia już w Boże Narodzenie, by dotrzeć akurat do tej grupy odbiorców. 
 
* * *
Święta za rogiem. Pracę nad swoją strategią z zakresu digital marketingu powinieneś rozpocząć w trybie ASAP! 
 

shopping

Zespół Ideo Force
AUTOR
tel.+48 17 860 09 59
Napisz do mnie
UDOSTĘPNIJ
in tw fb
Ocena artykułu:
Twoja ocena:

Inne wpisy