Aplikacja Threads dostępna w Polsce. Jak korzystać z „zabójcy Twittera”?

Czym jest aplikacja Threads, która od niedawna dostępna jest również w Polsce? Jak z niej korzystać i kto powinien zainteresować się tym nowym medium społecznościowym? Odpowiedzi w naszym artykule.
22 grudnia 2023

W świecie mediów społecznościowych, gdzie każda nowa aplikacja musi stawić czoła gigantom branży, Threads szybko zyskuje popularność. W Ameryce zadebiutował w lipcu 2023 roku, szybko zdobywając miano „zabójcy Twittera”, teraz pojawił się także w Polsce. Jak działa Threads, jakie są jego kluczowe funkcje i dlaczego może on stanowić atrakcyjną alternatywę dla tradycyjnych platform społecznościowych? O tym w poniższym artykule. 

Spis treści:

  1. Co to jest Threads?
  2. Jak działa Threads?
  3. Jak dołączyć do Threads?
  4. Jak korzystać z Threads?
  5. Popularność Threads
  6. Dla kogo jest Threads?
  7. Jak wykorzystać Threads do celów marketingowych?
  8. Threads kontra X
  9. Jak pobrać aplikację Threads?
  10. Gdzie jest dostępny Threads?
  11. Podsumowanie

Co to jest Threads? 

Threads to nowa aplikacja stworzona przez zespół Instagrama, należąca do koncernu Meta. Zadebiutowała w Polsce w połowie grudnia 2023 roku jako konkurent dla platformy X (dawnego Twittera). Threads (po polsku: wątki) oferuje unikalne podejście do komunikacji online. Aplikacja została zaprojektowana z myślą o tworzeniu i udostępnianiu krótkich postów. Jest to miejsce, gdzie społeczności łączą się, aby dyskutować na różne tematy – od tych, które są dla nich ważne dzisiaj, po te, które będą na topie jutro. 

Jak działa Threads? 

Threads – nowa aplikacja Mety – została stworzona do udostępniania aktualizacji tekstowych i dołączania do publicznych rozmów. Podobnie jak na X (Twitterze), użytkownicy tworzą wątki dla obserwujących, którzy mogą je polubić, udostępnić i odpowiedzieć na nie. W wątkach dozwolone są linki, zdjęcia i filmy o długości do 5 minut. 

Użytkownik loguje się za pomocą swojego konta na Instagramie, co umożliwia połączenie danych z obu aplikacji. Powiązanie kont sprawia, że w Threads automatycznie można obserwować te same osoby, co na Instagramie. 

Kanał w Threads zawiera wątki opublikowane przez osoby obserwowane, a także polecane treści od nieznanych dotąd twórców. Post z Threads można z łatwością udostępnić na Instagramie (np. w relacji) lub opublikować jako link na dowolnej innej platformie. 

Jak dołączyć do Threads? 

Dołączenie do Threads jest proste. Wystarczy pobrać aplikację na telefon z Google Play Store lub App Store i zalogować się za pomocą danych konta na Instagramie. Można również korzystać z Threads w przeglądarce. Używanie aplikacji bez logowania jest możliwe, ale z ograniczonymi funkcjami. 

Jak założyć konto na Threads? 

Założenie konta na Threads wymaga posiadania konta na Instagramie. Po pobraniu aplikacji i zalogowaniu się za pomocą danych z Instagrama, użytkownik automatycznie tworzy konto na Threads. 

Analogicznie, jeśli użytkownik dokona rejestracji w Threads, konto na Instagramie utworzy się automatycznie. Działa to tak samo jak w przypadku Messengera – aby korzystać z komunikatora, trzeba posiadać konto na Facebooku. Choć nikt nie wymaga, by konto było aktywnie prowadzone, musi istnieć. 

Zapisz się na newsletter i bądź na bieżąco z naszymi artykułami z bloga. Nie przegap najciekawszych naszych wpisów.

Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie uniemożliwi świadczenie usług na Twoją rzecz. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.

Jak korzystać z Threads? 

Główna idea działania Threads przypomina założenia X. Korzystanie z Threads przez osoby zalogowane polega na tworzeniu i udostępnianiu krótkich postów. 

Aplikacja pozwala na udostępnianie publicznych wiadomości tekstowych, zdjęć i filmów, a także prowadzenie dyskusji z innymi użytkownikami. Umożliwia obserwowanie innych użytkowników, zostawianie polubień i komentarzy, przesyłanie treści dalej. Posty nie mogą przekraczać 500 znaków. Póki co w aplikacji nie ma reklam, ale być może zmieni się to w przyszłości. 
 

Osoby korzystające z Threads bez profilu mogą tylko wyszukiwać konkretne konta, przeglądać bądź zgłaszać treści oraz udostępniać je innym za pomocą linku. Nie mogą jednak wchodzić w interakcje, np. poprzez komentowanie czy podawanie dalej treści na platformie.

Popularność Threads

Aplikacja szybko zyskuje popularność. W lipcu, w ciągu pięciu dni od jej uruchomienia, zgromadziła 100 milionów użytkowników. Tym samym Threads pobił rekord ChataGPT, który taki wynik osiągnął w dwa miesiące od startu. Debiut Threads w Europie, w tym w Polsce, otwiera nowe możliwości dla użytkowników zainteresowanych alternatywnymi platformami mediów społecznościowych. 

Dodatkowo, nowa aplikacja jest bezpośrednio powiązana z Instagramem – jedną z najpopularniejszych platform społecznościowych w ostatnich latach. Liczbę użytkowników Instagrama szacuje się aż na 2 miliardy, co daje Threads ogromną bazę potencjalnych użytkowników.

Jeśli chodzi o popularność portalu w Polsce warto przyjrzeć się danym z Google Trends. Oto dane dotyczące popularności narzędzia w ciągu ostatnich 90 dni: 

Z wykresu jasno wynika, że informacje o Threads są obecnie mocno poszukiwanie przez użytkowników sieci. To otwiera duże pole do działań marketingowych dla marek, które chcą zaistnieć i dotrzeć ze swoją komunikacją do nowych odbiorców w kanale, gdzie szum informacyjny nie jest jeszcze intensywny.

Dla kogo jest Threads? 

Aplikacja Threads jest dla każdego, kto chce dzielić się swoimi przemyśleniami i pomysłami w formie wątków. Jest to idealne miejsce dla osób, które chcą być na bieżąco z najnowszymi trendami, odkrywać nowe treści i łączyć się z innymi, którzy mają podobne zainteresowania. 

Threads to również aplikacja dla tych, którzy chcą budować silne relacje ze swoimi odbiorcami. Jest to świetna platforma dla marek, które chcą prowadzić głębokie dyskusje na temat swoich produktów lub usług. Aplikacja sprawdzi się również przy budowaniu silnej marki osobistej. 

Jeśli więc Twoja marka posiada produkty lub usługi, wokół których możliwa jest dyskusja o wartościach, jakości itd. Threads może okazać się strzałem w dziesiątkę.  

Jak wykorzystać Threads do celów marketingowych? 

  1. Budowanie społeczności: jeden ze sposobów wykorzystania aplikacji to tworzenie angażujących wątków na temat swojej marki, jej produktów lub usług, aby zbudować społeczność. Szczególnie odnajdą się tutaj marki, które prowadzą intensywny marketing skupiony na wartościach. 
  2. Badanie rynku i promocja produktów: udostępnianie informacji o nowych produktach lub usługach w wątkach, a także wywoływanie dyskusji na ich temat pozwala na zbadanie rynku oraz dotarcie do nowych odbiorców.
  3. Komunikacja z klientami: Threads umożliwia bezpośrednią komunikację z klientami, co pozwala na szybkie rozwiązywanie ich problemów, odpowiadanie na pytania, a w rezultacie skracanie dystansu na linii marka-klient. 
  4. Wątki eksperckie: osoby, które prowadzą szkolenia, są ekspertami w swojej dziedzinie i chcą podzielić się wiedzą z innymi, mogą korzystać z Threads do tworzenia wątków eksperckich. To otwiera dyskusję z obiorcami i pozwala na budowanie autorytetu w swojej dziedzinie.
  5. Budowanie marek osobistych: platforma pozwala tworzyć wątki, które ukazują unikalną perspektywę i eksperckie podejście, co przyczynia się do budowaniu zaufania i pozytywnych relacji z odbiorcami. Threads jest dobrym narzędziem do tworzenia silnych marek osobistych. 
  6. Nawiązywanie relacji: aplikacja pozwala na nawiązywanie głębokich relacji z odbiorcami, marki mogą bowiem prowadzić autentyczne rozmowy z odbiorcami, które pokazują, że grupa docelowa jest dla danej firmy ważna. 

Threads kontra X 

W amerykańskiej prasie Threads nazwany został „zabójcą Twittera”. Nic dziwnego, obie aplikacje oferują podobne doświadczenia. Serwisy pozwalają użytkownikom na udostępnianie krótkich postów tekstowych i są miejscem, gdzie społeczności mogą się łączyć i dzielić opiniami. O tym, że platformy są dla siebie bezpośrednią konkurencją mówią wprost nawet ich właściciele – Elon Musk i Mark Zuckerberg (założyciel, prezes i dyrektor generalny Meta). Czy nowej aplikacji uda się zastąpić dobrze znanego Twittera, teraz funkcjonującego jako X? 

Threads, nowszy gracz na rynku, wyróżnia się integracją z Instagramem, co pozwala na łatwe zarządzanie kontem i sprawne przenoszenie elementów profilu. Co więcej, to właśnie Threads posiada lepszy systemem weryfikacji i jest całkowicie darmowy, bez ukrytych opłat, a także (póki co) bez reklam. 

Dodatkowo, Twitter, obecnie znany jako X, przechodzi przez trudny okres. Od czasu przejęcia przez Elona Muska, platforma zmaga się z wieloma wyzwaniami, w tym drastycznymi zmianami w zarządzaniu, zwolnieniami pracowników, problemami technicznymi i finansowymi. Rewolucja ta mocno wpłynęła na stabilność i reputację platformy, co może przełożyć się na decyzje użytkowników o wyborze między Threads a Twitterem. 

Jak pobrać aplikację Threads? 

Aplikacja Threads jest już dostępna w Unii Europejskiej, w tym dla użytkowników w Polsce, co oznacza, że można ją łatwo znaleźć i zainstalować na swoim urządzeniu mobilnym. Wystarczy skorzystać z Google Play Store lub App Store. Pobranie oraz użytkowanie Threads jest bezpłatne. 

Gdzie jest dostępny Threads?  

Threads w lipcu pojawił się już m.in. w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Japonii i Wielkiej Brytanii. W połowie grudnia 2023 został dopuszczony do użycia także w Unii Europejskiej, w tym Polsce. 

Warto jednak wspomnieć, że dostępność aplikacji ograniczona jest przez przepisy Unii Europejskiej, co sprawia, że w Europie Threads nie jest tak rozbudowany jak w Stanach Zjednoczonych. 

Podsumowanie 

Threads to obiecująca nowa platforma, która oferuje unikalne funkcje i styl komunikacji. Jej debiut w Polsce i Europie już teraz otwiera nowe możliwości dla marketerów i entuzjastów mediów społecznościowych. Narzędzie może być pomocne w budowaniu silnych relacji z klientami, promowaniu produktów i usług oraz zdobywaniu cennych informacji o rynku, grupie docelowej. Najbliższe miesiące pokażą, czy zainteresowanie aplikacją utrzyma się, a także określą kierunek jej dalszego rozwoju. 

 

Elżbieta Chabko
AUTOR
Social Media Specialist
tel.17 860 09 59
Napisz do mnie
UDOSTĘPNIJ
in tw fb
Ocena artykułu:
Twoja ocena:
Średnia ocen użytkowników 4.0 na podstawie 5 ocen

Inne wpisy