Jak wypozycjonować wizytówkę firmy w Google?

Obecność w internecie w dzisiejszych czasach to podstawa. Jeśli po wpisaniu brandu marki nie pojawia się Twoja strona, a w pobliżu niej bloczek wizytówki firmy z map Google wiedz, że musisz skontaktować się z agencją SEO.
25 sierpnia 2021

Klienci mogą znaleźć Twoją firmę nie tylko poprzez wpisanie nazwy Twojego brandu, ale również poprzez odkrywanie w mapach Google. Zadbaj więc o to, by jak najszybciej wykorzystać ten kanał sprzedaży.

Spis treści:

  1. Czym jest wizytówka w Google Moja Firma?
  2. Jak założyć profil firmy w Google Mapach 
  3. Pozycjonowanie w Google Moja Firma
  4. Zdjęcie w wizytówce Google Moja Firma 
  5. Strona firmowa od Googla - na czym polega?
  6. Streszczenie 
  7. Podsumowanie

Czym jest wizytówka w Google Moja Firma?

Google Moja Firma jest narzędziem, w którym zaprezentować można firmę w mapach Google, które każdego dnia używa miliony użytkowników. Nie trzeba więc mówić, że jeśli taka ilość użytkowników codziennie korzysta z map Google to potencjał tego narzędzia jest bardzo wysoki. Bardzo wielu internautów korzysta z map Google podczas korzystania z nawigacji w samochodzie, jednakże wielu z nich korzysta również z map podczas planowania podróży lub sprawdzania w swoim mieście firm oferujących konkretne usługi. W tym miejscu warto więc wspomnieć, że GMF jest narzędziem idealnym dla lokalnych firm, które pozycjonować mogą się na poszczególne słowa kluczowe, które często mają ogromny potencjał. Mowa przykładowo o frazach typu „fryzjer warszawa”, „mechanik poznań” czy „adwokat radom”. W takim przypadku użytkownik więc nie musi znać nazwy naszego brandu by do nas trafić. Obecność firmy w mapach Google jest więc obowiązkowa.

Lokalne firmy szczególnie znajdą swoich odbiorców w mapach Google, jednakże sklepy internetowe również powinny się tam znaleźć. O ile potencjał w tym przypadku jest o wiele niższy to opinie klientów o danym e-coomerce są bardzo ważne. A gdzie najłatwiej pokazać je jak nie w Google Moja Firma. 

Zrzut ekranu z informacjami podstawowymi o Google Moja Firma.

Jak założyć profil firmy w mapach Google?

Założenie profilu w mapach Google jest bardzo proste, gdyż wystarczy posiadać konto w Google oraz poprzez adres https://www.google.com/intl/pl_pl/business/ zarejestrować swoją firmę w GMF. Samo założenie trwa kilka minut po, której należy zweryfikować wizytówkę, ale o tym za chwilę. Początkowym krokiem jest podanie nazwy firmy oraz kategorii działalności w jakiej działamy (sklep, fryzjer, doradca handlowy, itp.). Następnie musimy oznaczyć czy klienci mogą znaleźć fizyczny adres firmy, i o ile w przypadku sklepów online nie trzeba tego podawać to w przypadku lokalnych firm (sauny, fryzjerzy, itp.) nie jest to możliwe. W kreatorze tworzenia firmy niektóre kroki są opcjonalne, taki jak np. „gdzie obsługujesz klientów”, jednakże takie podpunkty są przydatne tylko w przypadku poszczególnych biznesów, gdyż o ile firma brukarska działać chce tylko w danym regionie to sklep internetowy działać chce w całej Polsce, a nawet i na świecie. O wiele lepiej uzupełnić wszystkie możliwe punkty niż pozostawić niektóre puste.

Kolejne podpunkty kreatora pytają o lokalizację firmy, numer telefonu oraz aktualny URL witryny. W tym miejscu warto wspomnieć, że jeżeli nie posiadamy strony www to w Google utworzyć ją można całkowicie bezpłatnie. Jeśli ten podpunkt zostanie oznaczony Google na podstawie podanych przez nas danych stworzy stronę www w domenie .business.site. Google umożliwia również możliwość wykupienia domeny z końcówką .com, .net, .org oraz wieloma innymi.  Opcja strony internetowej od Google jest dosyć ciekawa, jednakże jest to rozwiązanie dla firm, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę w internecie i taka strona będzie lepsza niż jej całkowity brak. Dobrze jednakże w przypadku zakładania sklepu internetowego czy strony internetowej firmy skorzystać z pomocy specjalistów.

Następnym krokiem jest wprowadzenie adresu pocztowego i w tym miejscu warto wspomnieć, że profil w mapach Google założyć mogą głównie działalności, które posiadają fizyczny adres firmy, gdyż najczęściej stosowaną metodą weryfikacji wizytówek w Google Moja Firma (GMF) jest wysłanie pocztówki z kodem do weryfikacji na fizyczny adres firmy.

Zrzut ekranu wykonany podczas zakładania konta w Google Moja Firma.

Co prawda założenie profilu możliwe jest bez podawania fizycznego adresu, jednakże bez weryfikacji profil w GMF nie wyświetla się poprawnie, nie można tworzyć wpisów promocyjnych, monitorować statystyk dotyczących firmy ani odpowiadać na opinie klientów. Kartka pocztowa niezbędna do weryfikacji adresu przychodzi pocztą na podany adres w terminie około dwóch tygodni. Jeśli jednak nie trafi do naszej skrzynki po pewnym czasie wysłać kartkę można ponownie.

Czytaj również: 10 dobrych praktyk SEO w sklepie internetowym

Po tym kroku pozostaje jeszcze kilka punktów, które pozwolą dostosować profil działalności. Jednym z nich jest np. podanie godzin otwarcia dla każdego dnia w tygodniu. Kolejnym punktem jest również możliwość zaznaczenia przysyłania wiadomości przez klientów bezpośrednio z map Google. Czat jest bardzo dobrym sposobem na przyciąganie nowych klientów do firmy, gdyż pozwala nawiązywać relację z klientami. Najlepiej na wiadomości od klientów odpowiadać w możliwie krótkim czasie, a zgodnie z wytycznymi Google w ciągu 24 godzin. Pozwoli to na budowanie zaufania oraz zwiększenia zaangażowania klientów do danej marki.

Zrzut ekranu z panelu Google Moja Firma w miejscu dodawania opisu firmy.

Następnie należy podać opis firmy, który wyświetlać będzie się w wynikach wyszukiwania. Dodanie zdjęć do wizytówki Google Moja Firma pozwoli na przyciągnięcie większej liczby klientów, dlatego warto dodać przynajmniej logo firmy, zdjęcie na okładkę i kilka innych prezentujących ofertę firmy lub sklepu dla którego zakładamy profil.

W tym miejscu kreator się niemalże kończy, gdyż ostatnim krokiem jest jeszcze możliwość skorzystanie z płatnych wyników wyszukiwania. W tym miejscu jeśli przejdziemy dalej będziemy mieć już dostęp do panelu GMF z którego zarządzać będzie można profilem firmy. Podstawowy panel do zarządzania wygląda mniej więcej tak jak poniżej, jednakże w przypadku konkretnych działalności może się różnić. Np. w przypadku restauracji dostępne są również inne opcje, takie jak np. Menu.

Zrzut ekranu z panelu Google Moja Firma prezentującego funkcjonalności narzędzia.

Pozycjonowanie w Google Moja Firma

Pozycjonowanie wizytówki w mapach Google jest procesem, na który składa się wiele czynników – podobnie jak to ma miejsce w przypadku pozycjonowania strony internetowej. Google określa pozycję naszej wizytówki na podstawie wielu informacji, a taką podstawową są słowa kluczowe, na które chcemy się pozycjonować. I tutaj należy wykonać odpowiedni research fraz i konkurencji oraz dobrać te słowa, na których najbardziej nam zależy. Następnie te frazy kluczowe umieścić będzie można w wielu różnych miejscach na wizytówce GMF. Oczywiście najważniejsze jest by zrobić to w sposób umiejętny, który przyniesie największe korzyści.

Zobacz także: Jak zacząć pozycjonowanie sklepu internetowego?

Oprócz fraz kluczowych w przypadku pozycjonowania w mapach Google warto wspomnieć o czynniku jak im jest odległość użytkownika od firmy. Alg orytm często dobiera firmy w taki sposób by ukazać te najbliżej miejsca wyszukiwania lub te o najlepszym dopasowaniu słów kluczowych oraz często te z najlepszymi ocenami. Oczywiście często jest to połączone i Google pokaże najlepsze propozycje, dlatego najlepiej jeśli spełnione zostaną wszystkie warunki. O ile miejsca wyszukiwania przez użytkownika nie można zoptymalizować, to słowa kluczowe oraz oceny jak najbardziej można udoskonalać i polepszać.

Zrzut ekranu z wyników wyszukiwania w mapach Google na słowo "pozycjonowanie".

Opis i informacje szczegółowe

Podstawowym krokiem by rozpocząć pozycjonowanie wizytówki w mapach Google są informacje podstawowe, które możemy wypełnić w kreatorze podczas tworzenia firmy w GMF lub po jej stworzeniu. Należy pamiętać, że niemalże wszystkie informacje można edytować w dowolnym momencie (dzień, miesiąc, rok) po stworzeniu wizytówki.

1. Nazwa firmy w mapach Google

Bardzo ważna jest nazwa firmy, do której dodać można interesujące nas słowa kluczowe. Zgodnie z wytycznymi Google nazwa firmy powinna odzwierciedlać tą widoczną na szyldzie budynku, jednakże zauważyć można, że wiele przedsiębiorstw stosuje pewne sztuczki, by efektywność wizytówki w Google Moja Firma była na jeszcze wyższym poziomie. Spotkać można więc połączenia typu „Pozycjonowanie + nazwa firmy”, „Projektowanie wnętrz + Imię i nazwisko” oraz wiele innych tego typu połączeń, które znacznie poprawiają widoczność w wynikach wyszukiwania map Google. Należy mieć jednak na uwadze fakt, iż Google poprosić może o weryfikację nazwy firmy i w tym celu niezbędne będzie przesłanie szyldu na budynku. W takich przypadkach powodować będzie to pewne problemy i najczęściej zakończy się usunięciem zbędnych fraz z nazwy firmy w Google Moja Firma.

2. Dobór odpowiednich kategorii do wizytówki GMF

Odpowiednie kategorie to podstawa, gdyż od tego zależne będzie to jak wyświetlać będziemy się w mapach Google. Należy wspomnieć, że do wyboru jest jedna kategoria podstawowa oraz do 9 kategorii dodatkowych. Najważniejsze by kategoria podstawowa w jak najlepszy sposób odzwierciedlała nasz biznes, gdyż często pojawia się ona również w wynikach wyszukiwania w mapach Google. Czasami podglądnąć można również firmy konkurencyjne i ich kategorie podstawowe i na tej podstawie dopasować kategorię dla naszego biznesu.

3. Obsługiwany obszar działalności

Z innych elementów podstawowych warto wyróżnić również obszar działalności, jednakże ta funkcja przydatna będzie głównie dla lokalnych firm takich jak np. restauracje, gdzie oznaczyć można obsługiwany obszar dowozu zamówień. Oczywiście w innych branżach ta funkcja będzie również przydatna dlatego warto to wypełnić jeśli dana firma działa tylko w określonym regionie.

Uzupełnij godziny otwarcia firmy. Godziny otwarcia to kolejny z elementów, który jest szczególnie ważny. Musimy pamiętać, że użytkownicy bardzo często korzystają z map Google i każda zmiana godzin otwarcia powinna zostać również dodana w mapach Google. Wiele firm w okresie wakacyjnym stosuje krótsze godziny otwarcia swoich siedzib, bądź całkowite zamknięcie na okres urlopu dlatego też bardzo dobrym rozwiązaniem jest dodanie takiej informacji do wizytówki GMF. Często Google sam również wysyła informacje do administratorów wizytówek by zaktualizować godziny otwarcia w święta. Takie informacje ustawić można również ręcznie poprzez opcję „Dodaj niestandardowe godziny otwarcia”, gdzie wybrać można konkretną datę i ustawić inne godziny otwarcia niż dotychczas. Wiele firm jest w dni wolne od pracy zamknięte, jednakże dla niektórych branż z pewnością ustawienie godzin otwarcia dla poszczególnych dni wolnych od pracy będzie szczególnie przydatne i pozwoli zgromadzić większą ilość klientów. Wielu użytkowników planuje również zwiedzanie atrakcji i korzysta w tym czasie z map Google i tutaj sprawdza godziny otwarcia, dlatego też rzetelne ich wypełnienie pozwoli na to, by klienci nie odbili się od zamkniętych drzwi.

Wprowadzenie numeru telefonu do kontaktu to podstawa i to niezależnie od prowadzonego biznesu. Opcjonalnie dodać można kilka numerów telefonu, jeśli sytuacja tego wymaga.

Zapisz się na newsletter i bądź na bieżąco z naszymi artykułami. Nie przegap najciekawszych tekstów.

Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie uniemożliwi świadczenie usług na Twoją rzecz. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.

4. Krótka nazwa profilu w Google Maps

Z elementów, na które warto zwrócić szczególną uwagę jest również „Krótka nazwa profilu”. Ta funkcja jest szczególnie przydatna w przypadku plakatów, naklejek, wizytówek lub innych elementów które klienci będą mogli zobaczyć. Umieszczenie informacji, że firmę znaleźć można w mapach Google pod adresem g.page/[twojanazwa] będzie łatwe do zapamiętania, dlatego też o tym elemencie warto wspomnieć. Na obecną chwilę ta funkcja nie jest już obsługiwana, jednakże firmy, które dokonały tego przed zmianą mogą korzystać ze skróconej nazwy profilu. Miejmy jednak nadzieję, że zarządzanie krótką nazwą profilu powróci za jakiś czas.

5. Opis o firmie

Opis firmy, w którym zamieścić można do 750 znaków jest elementem, który również ma wpływ na wyniki pozycjonowania. Umieszczenie słów kluczowych w opisie w umiejętny sposób sprawi, że większa ilość klientów odwiedzi wizytówkę konkretnej firmy. Opis firmy wyświetla się w wynikach wyszukiwania, natomiast w mapach Google nie jest on widoczny dla użytkowników.

Usługi w Google Moja Firma. Z podstawowych elementów wyróżnić można jeszcze sekcję „Usługi”, w której dodać można dodatkowe usługi jakie oferuje firma. Przykładowo hotel dodać tutaj może usługi wypożyczenia rowerów lub opcję śniadań, natomiast firma transportowa oferująca przewóz osób w tym miejscu dodać może np. transport towarów, bądź możliwość doładowania telefonu bezpośrednio w taksówce. Możliwości jest wiele i to od konkretnego biznesu zależy co będziemy mogli w tym miejscu umieścić.

6. Data otwarcia, a informacja w mapach

Wiele z firm pomija sekcję z datą otwarcia działalności, jednakże od pewnego czasu Google wyświetla w mapach ten element i promuje firmy obecne w danej branży od dłuższego czasu. Firmy z większym doświadczeniem będą mogły liczyć na pojawienie się przy nazwie elementu takiego jak „Działa od ponad 10 lat” co przełożyć się może bezpośrednio na większą ilość zapytań niż w przypadku konkurencji w przypadku której ten element nie jest wyświetlany, bądź firma jest dostępna krócej na rynku.

Należy pamiętać, że każde wprowadzenie zmian w istniejącej już wizytówce może wymagać sprawdzenia, dlatego też nie zawsze zmiany będą widoczne od razu, a np. dopiero po kilku dniach – oczywiście jeśli edytowany element przejdzie weryfikację pozytywnie.

Zdjęcia w wizytówce Google Moja Firma

Zdjęcia w wizytówce w mapach Google są szczególnie ważne i nie od dziś wiadomo, że wiele osób z nas jest wzrokowcami. Dlatego też należy do wizytówki dodać odpowiednie zdjęcia. Należy dodać co najmniej logo, okładkę oraz zdjęcie profilowe. To minimum, które powinna mieć każda firma jaka ma profil w mapach Google. Oczywiście jeśli nie dodamy żadnego zdjęcia Google w miniaturce powinno dopasować zdjęcie ze Street View, jednakże często są to zdjęcia nieaktualnie i nie ukazujące konkretnej firmy. Oczywiście czasami może wyjść to całkiem dobrze, jednakże dodanie przynajmniej trzech najważniejszych zdjęć omówionych powyżej powinno załatwić temat.

Warto jednak przyglądnąć się zdjęciom trochę bardziej i dodać ich trochę więcej. Wiele na pewno zależeć będzie od rodzaju działalności, gdyż w przypadku restauracji, bądź hoteli mogą być to nawet setki zdjęć, a w przypadku małej działalności biurowej maksymalnie kilka, jednak i w takim przypadku dobrze dodać przynajmniej zdjęcia z zewnątrz oraz wewnątrz budynku. Klienci chętnie oglądają zdjęcia, a poza tym są one również czynnikiem rankingowym, który ma realny wpływ na wyświetlanie się profilu w mapach Google.

1. Opinie klientów

Rekomendacje od klientów mają bardzo ważne znaczenie i to nie tylko biorąc pod uwagę algorytmy odpowiedzialne za ustalanie pozycji w mapach Google, ale potencjalnych klientów, którzy te opinie na pewno nie raz będą czytać. Często na ich podstawie podejmować będą decyzję o wyborze konkretnej firmy.

Średnia ocena jest bardzo ważna i często nawet jedna zła opinia może znacznie obniżyć ocenę dla całej firmy, dlatego należy mieć to na uwadze i warto dbać o każdego klienta. Oczywiście nawet najlepszym zdarzyć może się słabszy moment i gorsza opinia, dlatego warto w takiej sytuacji od razu zareagować. Warto odpisać na taką opinię i spytać o powód niezadowolenia oraz zaproponować kontakt telefoniczny lub e-mailowy i spróbować tą opinię wyprostować. Jeśli się to nie uda przynajmniej dla nowych klientów, którzy przeczytają tą opinię będzie to sygnał, że pomimo złej opinii firma stara się zadowolić klienta. Dodatkowo warto w tym miejscu wspomnieć, że odpisywanie nie tylko na złe opinie ma sens, ale również na te pozytywne, gdyż buduje to dobre relacje z klientami, którzy w przyszłości zawsze mogą skorzystać z oferty firmy ponownie.

Kolejny temat to ilość opinii – im więcej tym lepiej, dlatego warto też zachęcać klientów do wystawiania opinii po wizycie – np. w formie e-mailowej z podziękowaniem za pobyt (w przypadku hoteli), bądź np. zostawiając wizytówkę z przypomnieniem o opinii w mapach Google. Często też krótki telefon do klienta z podziękowaniem transakcji, w którym zaproponujemy by wystawił nam recenzję z pewnością nie zaszkodzi. Wiele przedsiębiorstw na drzwiach budynku umieszcza również informację o wystawieniu opinii w Google. Jak widać możliwości jest wiele – trzeba jednak próbować je wykorzystywać.

Kompleksowo zajmiemy się pozycjonowaniem Twojej witryny!
Zapytaj o ofertę!

2. Produkty

Produkty są dodatkową funkcjonalnością dostępna w mapach Google, która umożliwia dodanie produktów sklepu, bądź firmy bezpośrednio do wizytówki. Oczywiście nie należy dodawać tutaj wszystkich produktów jakie posiadamy w sklepie, ale przynajmniej najważniejsze z nich, bądź kategorie główne. Klienci już na etapie przeglądania map Google będą wiedzieć co znaleźć można w asortymencie firmy.

Należy wspomnieć, że w tej sekcji oprócz samych nazw produktów dodać można również zdjęcie oraz opis do 1000 znaków treści. Dodając przynajmniej kilka produktów do wizytówki z odpowiednimi grafikami oraz opisami z pewnością z prosty i szybki sposób poprawić można współczynnik klikalności. Dodatkowo karuzela z produktami wyświetlana jest również w bloczku GMF w wynikach wyszukiwania.

Sprawdź też: Jakie są pomocne rozszerzenia Chrome dla SEO?

3. Pytania i odpowiedzi

Sekcja pytań i odpowiedzi to kolejny moduł, który warto monitorować. Użytkownicy mogą zarówno zadawać pytania jak i dodawać do nich odpowiedzi, dlatego też warto sprawdzać tą sekcję, by w przypadku pytania zadanego od klienta odpowiedzieć mu jak najszybciej to możliwe. Sekcja ta jest pewnego rodzaju podstroną FAQ, którą często spotkać można na wielu witrynach internetowych. Tutaj jednak pytania stworzyć muszą użytkownicy, a właściciele jedynie mogą na nie odpowiedzieć. Co prawda teoretycznie właściciel również zadać może pytanie, jednakże nie ma to żadnego sensu. Jeśli sami uważamy, że warto dodać tam chociaż kilka przykładowych pytań o wiele lepiej zrobić to z prywatnego konta i odpowiedzieć jako firma – będzie to wyglądać profesjonalniej.

Strona firmowa od Google – na czym polega?

O stronie internetowej od Google wspomniane zostało już na początku tekstu przy zakładaniu profilu firmy. Warto jednak rozwinąć ten temat i opowiedzieć więcej o funkcjonalnościach jakie oferuje bezpłatna strona internetowa od Google. Standardowo i całkowicie za darmo wizytówka dostępna będzie w domenie .business.site, jednakże istnieje możliwość wykupienia adresu URL wizytówki w dzięki Google Domains. Do wyboru za drobną opłatą (od 50 złotych rocznie) jest szereg adresów z domenami org, net, com, info, itp.

Zrzut ekranu Google Domains.

Ogromną zaletą strony internetowej od Google jest to, że strona tworzy się ona zaledwie w kilka sekund, oczywiście o ile wcześniej przejdziemy wszystkie kroki w kreatorze i uzupełnimy je. Do wyboru jest szereg motywów kolorystycznych, by każdy znalazł coś dla siebie. Edytować można oczywiście wszelkie nagłówki oraz dodawać poszczególne elementy jakie tylko są dostępne w kreatorze.

Wizytówka Google Moja Firma umożliwia dodawanie wpisów w profilu, które później pojawiają się również w darmowej stronie. Można powiedzieć, że jest to pewnego rodzaju blog, który towarzyszy wielu stronom internetowym.

W zależności od rodzaju działalności dodawać tam można różne moduły, np. jak już zostało wcześniej wspomniane w przypadku restauracji jej menu. Ponadto opinie o firmie znacznie uwiarygodniają daną działalność, a sekcja galerii pozwala na dodanie nieograniczonej ilości zdjęć. Oczywiście krótkie informacje o firmie również można tam zamieścić oraz mapkę z adresem i danymi kontaktowymi, bądź godzinami otwarcia.

Warto stworzyć taka darmową witrynę od Google jeśli nie posiadamy wcale strony internetowej, jednakże uważam, że jest to rozwiązanie tymczasowe, gdyż w przyszłości warto będzie stworzyć witrynę na dedykowanym adresie i systemie CMS dopasowanym do indywidualnych potrzeb.

Zobacz także: Wybór najlepszego CMS pod kątem SEO 

Streszczenie

  • Obecność w internecie w dzisiejszych czasach to podstawa.
  • Jeśli po wpisaniu brandu marki nie pojawia się Twoja strona, a w pobliżu niej bloczek wizytówki firmy z map Google wiedz, że musisz skontaktować się z agencją SEO.
  • Google Moja Firma jest narzędziem, w którym zaprezentować można firmę w mapach Google.
  • Obecność firmy w mapach Google jest obowiązkowa.
  • Najczęściej stosowaną metodą weryfikacji wizytówek w Google Moja Firma (GMF) jest wysłanie pocztówki z kodem do weryfikacji na fizyczny adres firmy.
  • Dodanie zdjęć do wizytówki Google Moja Firma pozwoli na przyciągnięcie większej liczby klientów, dlatego warto dodać przynajmniej logo firmy, zdjęcie na okładkę i kilka innych prezentujących ofertę firmy lub sklepu dla którego zakładamy profil.
  • Pozycjonowanie wizytówki w mapach Google jest procesem, na który składa się wiele czynników – podobnie jak to ma miejsce w przypadku pozycjonowania strony internetowej.
  • Oprócz fraz kluczowych w przypadku pozycjonowania w mapach Google warto wspomnieć o czynniku jakim jest odległość użytkownika od firmy.
  • Odpowiednie kategorie to podstawa, gdyż od tego zależne będzie to jak wyświetlać będziemy się w mapach Google.
  • Godziny otwarcia to kolejny z elementów, który jest szczególnie ważny.
  • Opis firmy, w którym zamieścić można do 750 znaków jest elementem, który również ma wpływ na wyniki pozycjonowania. Umieszczenie słów kluczowych w opisie w umiejętny sposób sprawi, że większa ilość klientów odwiedzi wizytówkę konkretnej firmy. 
  • Zdjęcia w wizytówce w mapach Google są szczególnie ważne i nie od dziś wiadomo, że wiele osób z nas jest wzrokowcami. Dlatego też należy do wizytówki dodać odpowiednie zdjęcia. Należy dodać co najmniej logo, okładkę oraz zdjęcie profilowe.
  • Rekomendacje od klientów mają bardzo ważne znaczenie i to nie tylko biorąc pod uwagę algorytmy odpowiedzialne za ustalanie pozycji w mapach Google, ale potencjalnych klientów, którzy te opinie na pewno nie raz będą czytać. Często na ich podstawie podejmować będą decyzję o wyborze konkretnej firmy.
  • Ilość opinii – im więcej tym lepiej, dlatego warto też zachęcać klientów do wystawiania opinii po wizycie.

Podsumowanie 

Podsumowując temat wizytówki w mapach Google należy powiedzieć, że odpowiednia optymalizacja oraz ciągły kontakt z klientami, np. poprzez odpowiadanie na pytania, opinie, bądź dodawanie wpisów wymaga poświęcenia czasu, jednakże z pewnością się opłaci. O ile nie od razu zaowocuje, to w przyszłości przynieść może grono potencjalnych klientów. Wiele firm niestety nie zdaje sobie sprawy jak wielki potencjał znajduje się w mapach Google, dlatego jeśli Twoja firma jeszcze nie ma wizytówki w mapach Google, bądź nie została ona zoptymalizowana warto się tym tematem zająć jak najszybciej. Spróbować można oczywiście samemu wykorzystując rady z powyższego materiału, bądź po prostu skontaktować się ze specjalistami, którzy zajmą się jej optymalizacją od A do Z.

Sebastian Sanecki
AUTOR
SEO Specialist
Napisz do mnie
UDOSTĘPNIJ
in tw fb
Ocena artykułu:
Twoja ocena:
Średnia ocen użytkowników 3.3 na podstawie 8 ocen

Inne wpisy