Kampanie reklamowe na Tinder? Formaty reklam

Wielu przedsiębiorców zastanawia się nad tym, gdzie umieszczać reklamy, aby trafiały do właściwej grupy odbiorców. Rynek reklamy internetowej stale się rozwija, dlatego warto szukać alternatyw i nowych rozwiązań.
23 czerwca 2022

Z pomocą przychodzi Tinder - najbardziej popularna aplikacja randkowa na świecie, która ostatnio stała się miejscem reklam największych światowych marek. Wszystko ze względu na duży potencjał reklamowy tego portalu, zrzeszającego miliony aktywnych użytkowników. 

Spis treści:

  1. Kampanie reklamowe na Tinder
  2. Formaty reklam na Tinderze
  3. Branded Profile Card
  4. Native Display Card
  5. Native Video Card
  6. Poll Card
  7. Sponsored Inbox Message
  8. Jak skonfigurować reklamy?
  9. Do kogo kierowana jest reklama na Tinder?
  10. Streszczenie
  11. Podsumowanie

Kampanie reklamowe na Tinder

Tinder to obecnie najpopularniejsza aplikacja randkowa na całym świecie. Portal obecny jest w 196 krajach, a liczba pobrań w 2020 r. przekroczyła 74 mln. Najliczniejszą grupą osób na Tinderze są osoby w wieku 18-35 lat, bo stanowią 83% wszystkich użytkowników. W przypadku płci liczby plasują się to następująco - 60% mężczyźni, 40% kobiety.

Nic więc dziwnego, że wielu reklamodawców (nie tylko z branży randkowej), umieszcza bądź rozważa reklamę na Tinderze. Jedne z największych firm na świecie, reklamują się właśnie za pośrednictwem tego medium. Gilette, Amazon, Gap, Porsche czy Pizzeria Domino’s to jedne z wielu marek, których reklamy mogliśmy zobaczyć na Tinderze.

Kreatywność niektórych kampanii to wisienka na marketingowym torcie. Przykład? Promocja serialu „The Walking Dead” w Stanach Zjednoczonych. Cały zamysł reklamy polegał na tym, że kilka fikcyjnych profili kobiet zostało sparowanych z 500 profilami mężczyzn. W momencie wymiany wiadomości pomiędzy połączonymi użytkownikami, zdjęcia profilowe kobiet zamieniały się w… wizerunek zombie. Ta kampania jest świetnym przykładem na to, że na Tinderze ogranicza nas jedynie wyobraźnia.

Zapisz się na newsletter i bądź na bieżąco z naszymi artykułami z bloga. Nie przegap najciekawszych naszych wpisów.

Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie uniemożliwi świadczenie usług na Twoją rzecz. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.

Jednak serial „The Walking Dead” to „duży gracz”, dlatego pojawia się pytanie - czy małe firmy również mogą skutecznie reklamować się na Tinderze? Przykładem dobrej kampanii niewielkiej firmy, jest ta przeprowadzona przez ciastkarnię Carrousel w Kijowie. Używając opcji targetowania na konkretną lokalizację (w tym przypadku Kijów), ciastkarnia wypromowała swój sklep wśród kobiet. W centrum zainteresowania był makaronik, który miał przekonać kobiety, że jest lepszy niż niejeden mężczyzna.

Formaty reklam na Tinderze

Tinder oferuje 5 formatów reklamowych – Branded Profile Card, Native Display i Video Card, Sponsored Inbox Massage oraz Poll Card. Reklamodawca do wyboru ma reklamy statyczne bądź wideo. Najbardziej rozbudowanym, ale i najdroższym formatem reklamowym jest Branded Profile Card. Za taką reklamę trzeba zapłacić min. 15 tys. USD. Pozostałe formaty reklamowe to wydatek w graniach 10 tys. USD (dane na kwiecień 2022).

Branded Profile Card

Ten format reklamy przypomina nieco profil użytkownika na Tinderze. Taka reklama wyświetla się na stronie głównej aplikacji, gdzie użytkownik przegląda profile innych osób. Wyświetlane zdjęcie, a właściwie zdjęcia (bo można dodać ich 6), obejmuje logotyp marki, imię/nazwę oraz opis. Zamiast zdjęć, można dodać też teaser. Użytkownik, tak jak w przypadku innych profili, może odrzucić lub polubić profil marki. Jeśli wybierze tę drugą opcję, jest automatycznie przenoszony do „It’s a Match”, gdzie pojawia się kolejny teaser oraz wiadomość (w skrzynce Inbox). To właśnie ten format został wykorzystany w reklamie serialu „The Walking Dead”.

Etapy wyświetlana Branded Profile Card: 

  1. Reklama wyświetla się użytkownikowi. 
  2. Po pierwszym kliknięciu w komunikat reklamowy, wyświetla się część opisu bio i ewentualne nowe zdjęcie. 
  3. Przy kolejnym kliknięciu wyświetla się całość opisu bio. 
  4. Użytkownik daje like. 
  5. Następnie pojawia się informacja „It’s a Match”, gdzie użytkownik zostaje połączony z brandem. 
  6. W skrzynce z wiadomościami pojawia się wiadomość od marki. 
  7. Wiadomość może zawierać CTA i prowadzić do strony brandu.

Native Display Card

Jest to statyczna reklama, pokazująca się w trakcie przeglądania profili innych użytkowników. Po przesunięciu profilu w prawo, użytkownik zostanie przeniesiony np. do strony www marki lub landing page. Jeśli użytkownik odrzuci reklamę (czyli przesunie w lewo), powróci do przeglądania profili.

Native Video Card

Ten format nieco przypomina Native Display Card, jednak różni go to, że zamiast statycznej grafiki, użytkownikowi wyświetlany jest filmik. Tak samo, jak w przypadku poprzedniego formatu, użytkownik może polubić reklamę, co przeniesie go na stronę marki, lub odrzucić. Użytkownik może również odtworzyć film lub go zatrzymać. Obie formy reklamy - Native Display oraz Video Card można zastosować w celu:

  • uzyskania wejść na stronę www lub na dedykowany landing page,
  • obejrzeń/wyświetleń filmu wideo,
  • zachęcenia użytkownika do zakupu na stronie.

Poll Card

Jest to format reklamy, będący najlepszym wyborem dla firm, którym zależy na zachęceniu potencjalnych klientów do interakcji. Poll Card rozpoczyna się filmem wideo i zaprasza użytkownika do wzięcia udziału w ankiecie. Jeśli użytkownik zaakceptuje zaproszenie (przesunie w prawo), otrzymuje serie pytań – maksymalnie pięć, na które odpowiada, przesuwając w lewo (nie) lub prawo (tak), w zależności od odpowiedzi. Na samym końcu pojawiają się wyniki, którymi można podzielić się w social media. Użytkownik może także zakupić produkt lub dowiedzieć się o nim więcej. Bardzo ważne jest to, że użytkownik widzi taką reklamę tylko 2 razy.

Ten  format można z powodzeniem wykorzystać m.in. do zwiększenia świadomości o marce, zaangażowania czy badań.

Sponsored Inbox Message

Sponsored Inbox Message to reklama, która polega na przesyłaniu przez brand/markę bezpośredniej wiadomości do użytkownika.

Wiadomość wyświetla się w skrzynce wraz z CTA (call to action), które dynamicznie przesuwa się w dół, wraz z pojawieniem się nowych wiadomości.

Taki komunikat  pozostaje w skrzynce użytkownika, aż do zakończenia kampanii, chyba że użytkownik wcześniej go skasuje.

Jak skonfigurować reklamy?

Konfigurowanie reklam na Tinderze nie należy do najprostszych. Do niedawna możliwe było to dzięki Managerowi reklam na Facebooku. Reklamę włączało się jak każdą inną, jednak w sekcji umiejscowienie, należało wybrać „ręczne umiejscowienie” oraz „Audience Network” – czyli sieć partnerów Facebooka. Jednakże wybierając tę opcję, nie ma możliwości wyświetlania reklam wyłącznie na Tinderze.

Niestety, Facebook automatycznie wyświetla informację z prośbą o zaznaczenie pola, aby reklamy wyświetlały się również na Facebooku. Dodatkowo, aby zawęzić target, można dodać listę zablokowanych, czyli listę portali, na których nie chcemy, aby reklama się pokazywała. Tak uruchomiona kampania niestety nie przynosi oczekiwanych korzyści, ponieważ Tinder nie współpracuje już z Facebook – Audience Network.

W takim razie jak uruchomić reklamę na Tinderze?

Wszystko rozpoczyna się od kontaktu z adsales@gotinder.com. Następnie do każdej kampanii reklamowej przydzielany jest Account Manager, który odpowiada za kontakt z klientem. To właśnie  przez tę osobę przechodzą wszelkie decyzje, które chce podjąć reklamodawca. Z Account Managerem ustalane są również wszelkie kwestie związane z targetowaniem, formatem reklam, budżetem reklamowym itp. Minimalny budżet, jaki musi posiadać reklamodawca to 15 tys. USD na Branded Profile Card i 10 tys. USD na pozostałe formaty. Budżet rozliczany jest na podstawie stawki CPM (cost per mille) – czyli koszt tysiąca wyświetleń. Nie jest ustalone, na jaki czas budżet ma być przeznaczony, może więc być to miesiąc lub dłuższy okres. W przypadku barier wejścia nie ma określonej „listy” zabronionych reklam, wszystko weryfikowane jest indywidualnie. Kampanie uruchamiane są przez zespół Tinder przy użyciu narzędzia dv360.  Po uruchomieniu takiej kampanii otrzymujemy raporty z działań.

Do kogo kierowana jest reklama na Tinder?

Tinder oferuje wiele opcji targetowania. Te najbardziej popularne to wiek, płeć, lokalizacja, model i system operacyjny telefonu, sieć komórkowa oraz język, jakim posługuje się użytkownik.

Dodatkowo oprócz ww. opcji, Tinder umożliwia targetowanie na zainteresowania. Jak to działa?  Każdy użytkownik, aby móc korzystać z Tindera, musi zaznaczyć od trzech do pięciu pasji, zainteresowań oraz hobby z listy stworzonej przez portal. Ta opcja została stworzona, aby dopasować w pary użytkowników, o podobnych zainteresowaniach. Służy również reklamodawcom do ustalania dużo bardziej szczegółowego targetu. Warto dodać, że targetowanie na zainteresowania jest dostępne jedynie, gdy ustalimy podstawowe opcje, takie jak np. wiek, płeć itp. Wtedy można dobrać jedną lub więcej opcji zainteresowań.

W kategoriach zainteresowań, pasji i hobby znajdują się: 

  • sport,
  • sztuka i rozrywka,
  • zdrowie,
  • zwierzęta,
  • food&drinks,
  • podróże,
  • spędzanie czasu,
  • sprzedaż.

Streszczenie 

  • Tinder oferuje pięć formatów reklamowych - Branded Profile Card, Native Display Card, Native Video Card, Sponsored Inbox Message i Poll Card.
  • Uruchomienie kampanii na Tinderze, odbywa się poprzez bezpośredni kontakt z ich działem marketingu/sprzedaży. Do każdego projektu przydzielany jest Account Manager, z którym ustalane są wszystkie szczegóły dotyczące kampanii.
  • Reklamy na Tinderze można targetować na wiele sposobów, m.in. ze względu na wiek, płeć, lokalizację czy zainteresowania. 
  • Rozliczanie reklam na Tinderze odbywa się na podstawie stawki CPM (cost per mille). 

Podsumowanie

Tinder jest obecnie nie tylko najpopularniejszym portalem randkowym, ale także jedną z najczęściej pobieranych aplikacji mobilnych na świecie. Od 2016 do 2020 r. liczba pobrań aplikacji wzrosła o 22 mln, co daje ok. 20% nowych użytkowników każdego miesiąca. Na 2020 r. liczba polskich użytkowników na Tinderze wynosiła 730 tys. (z czego 66%  stanowili mężczyźni). Od stycznia do kwietnia 2022 r., liczba pobrań aplikacji w Polsce wyniosła ok. 246 tys. Ze względu na tak korzystne dane, coraz więcej marek decyduje się na reklamę właśnie na Tinderze. To, co wyróżnia Tindera od innych portali społecznościowych, to możliwość zastosowania ciekawych i nieszablonowych kreacji reklamowych. To właśnie dzięki nim reklamodawca może dotrzeć do użytkowników opornych na standardowe reklamy w Internecie.

Karolina Król
AUTOR
Junior Account Manager
tel.697 205 672
Napisz do mnie
UDOSTĘPNIJ
in tw fb
Ocena artykułu:
Twoja ocena:
Średnia ocen użytkowników 5.0 na podstawie 4 ocen

Inne wpisy