Pozycjonowanie strony one page w branży deweloperskiej

Pozycjonowanie strony internetowej typu one page jest konieczne do tego, aby zbudować i utrzymać określoną pozycję w wynikach wyszukiwania. Dzięki widoczności w Google, możesz ze znacznie większą skutecznością prowadzić działalność deweloperską.
26 lutego 2020

Pozycjonowanie strony internetowej w branży deweloperskiej ma ogromne znaczenie. Podobnie, jak w przypadku przedsiębiorców prowadzących działalność w e-commerce, na rynku nieruchomości ogromne znaczenie będzie miała widoczność witryny w wynikach wyszukiwania. To, w jakim stopniu strona dewelopera jest widoczna w wyszukiwarce, przekłada się bezpośrednio na jego sprzedaż, ale nie tylko. Wysoka pozycja w Google buduje wśród użytkowników zarówno wiarygodność, jak i świadomość – właśnie tak tworzy się silną markę.

Jak pokazuje nasze doświadczenie, strony one page są świetnym rozwiązaniem dla deweloperów. Na jednej stronie inwestor może w przystępnej formie przedstawić potencjalnymu klientowi wszystkie niezbędne ze sprzedażowego punktu widzenia informacje. Wśród nich powinny znaleść się przede wszystkim dane lokalizacyjne, akualna oferta i zakończone inwestycje, formularz kontaktowy, informacje o firmie czy opinie zadowlonych klientów.

Z uwagi na potrzeby prężnie rozwiającej się branży deweloperskiej, przygotowaliśmy wskazówki dotyczące pozycjonowania strony typu one page – często wykorzystywanego przez inwestorów budowlanych rozwiązania promującego ich usługi.

Spis treści:

  1. Czym są strony typu one page?
  2. Strony one page deweloperów
  3. Zalety stron one page
  4. Wady stron one page
  5. Pozycjonowanie stron one page
  6. Streszczenie
  7. Podsumowanie

Czym są strony typu one page?

Strony internetowe typu one page, mówiąc najprościej, są witrynami składającymi się tylko z jednej strony HTML. W ramach tej jednej podstrony znajdują się wszystkie potrzebne sekcje. Podobnie, jak każdy serwis, strony tego typu wyposażone są w menu górne, które pomaga użytkownikom szybko przenieść się do określonej sekcji. Proste? Bardzo. Niemniej jednak za pozorną prostotą kryje się skuteczne narzędzie, które możemy wykorzystać do  promowania usług.

Witryny typu one page (albo inaczej single-page) cieszą się obecnie sporą popularnością. Coraz więcej firm stosuje to rozwiązanie, rezygnując z prowadzenia stron wielostronicowych. Przed oddaniem przewagi stronie one page warto zastanowić się, jak Google postrzega takie witryny.

Matt Cutts (webmaster Google do 2016 roku) odpowiedział na to pytanie następująco:

„It’s going to depend on what your particular area is, what the topic is, and what kind of layout you come out with. But if it works for you and for users to have that all on one page, for the most part, it should work for Google as well.”

Z tej wypowiedzi możemy wywnioskować, że decydując się na wybór odpowiedniego rozwiązania, powinniśmy dopasować je do branży, w której działamy. Jeżeli strona one page w pełni realizuje postawione cele, to z pewnością warto dane rozwiązanie wykorzystać.

Strony one page deweloperów

Strona one page jest typem witryny przyjaznej użytkownikowi – atrakcyjnej wizualnie i prostej w obsłudze. Jednak nie jest rozwiązaniem dla wszystkich firm. Z pewnością sprawdzi się w branży zajmującej się sprzedażą domów i mieszkań. Przede wszystkim dlatego, że wejście na stronę od razu dostarcza potencjalnemu klientowi informacje niezbędne do podjęcia decyzji o skontaktowaniu się z deweloperem. 

W branży deweloperskiej zauważalne są pewne tendencje projektów tego typu stron. Na slajderze przedstawiana jest oferta z CTA, która już na starcie ma zachęcić do kontaktu potencjalnego Klienta. W sekcjach poniżej znajdują się informacje o deweloperze i zrealizowanych już projektach. Ciekawym i bardzo użytecznym rozwiązaniem, które zdecydowanie pochwalamy jest wyszukiwarka mieszkań. Zalecamy tutaj pamiętać, aby zadbać o jak najbardziej szczegółowe filtry, aby użytkownik bezproblemowo odnalazł mieszkanie, które spęłni jego wszystkie oczekiwania. 

Dla przykładu - strona internetowa dewelopera Apklan:

deweloper apklan

Już podczas pierwszego zetknięcia się ze stroną użytkownik napotyka informację o propozycji oferty wraz z numerem telefonu. W niższych częściach strony jest przedstawiona bardziej szczegółowa oferta, wyszukiwarka mieszkań a na sammym dole informacje o firmie i zrealizowanych projektach. Podobna sytuacja ma miejsce na stronie internetowych dewelopera Dasta Invest.

deweloper dasta invest

Zalety stron typu one page

Niska cena oraz szybkość wykonania

Stworzenie strony one page wymaga dużo mniejszych nakładów pracy, czasu i kosztów, niż w przypadku tradycyjnych stron. I chociaż zdążają się przypadki, gdy zaprojektowanie stron tego typu wymaga posiadania pewnych zasobów, koszt takiej strony jest znacznie niższy niż w przypadku klasycznej witryny. I to właśnie jest jedną z przyczyn popularności tego rozwiązania.

Adaptacja strony pod kątem urządzeń mobilnych

Większość stron one page jest tworzonych w oparciu o nowoczesne szablony, z których każdy jest przyjazny dla użytkowników mobilnych. Wraz ze wzrostem liczby osób korzystających z urządzeń mobilnych (do których zaliczamy również smartfony i tablety), Google zaczęło zwracać coraz większą uwagę na techniczną optymalizację stron mającą na celu dostosowanie witryny dla użytkowników mobilnych. Mniejsze ekrany sprawiają, że przewijanie jest wygodniejsze w porównaniu do przechodzenia na podstrony i oczekiwania na załadowanie się treści.

Wyjątkowy design

Stworzenie interesującego dla użytkownika designu jest o wiele łatwiejsze w przypadku witryn jednostronicowych. Ograniczone pole kreatywności pozwala projektantowi skupić się na stworzeniu jednego unikalnego rozwiązania, co z ma swoje przełożenie w jakości wykonania. W konsekwencji powstaje strona przyjazna Google, a dzięki nadaniu określonej formy wizualnej, atrakcyjna dla użytkownika.

Content

W przeciwieństwie do witryny wielostronicowej, w której odwiedzający może bez końca wędrować różnymi nieprzewidywalnymi ścieżkami, na stronie one page ustalona zostaje liczba i kolejność treści, które zobaczy użytkownik. Właściciel witryny może być pewien, że odwiedzający zapozna się z przedstawionymi informacjami i nie zostanie rozproszony przez innymi, mniej istotnymi.

Interaktywność strony

One page umożliwia umieszczenie dużej ilości multimediów (grafik, filmików, audio plików, itd.), które w branży deweloperskiej pozwalają pokazać wyniki dotychczasowej pracy i zaprezentować wizualizację projektów (grafik, filmików, audio plików, itd.) oraz przycisków CTA. Elementy multimedialne nie tylko zwiększają interaktywność strony internetowej, ale również doskonale radzą sobie z przykuciem uwagi odbiorów podczas ich poruszania się po witrynie.

Wywoływanie emocji u odbiorców

Strony one page często są skonstruowane w sposób, który umożliwia odwiedzającym łatwe i wygodne poruszanie się po witrynie – w przeciwieństwie do pasywnego wykorzystywania heterogenicznych informacji na kilkudziesięciu podstronach klasycznej witryny.

Wiemy, jak pozycjonować strony one-page. Doświadczenie, które zdobyliśmy pozwala na osiąganie sukcesów w każdej branży. Sukcesywnie zwiększamy sprzedaż naszych Klientów!
Skontaktuj się

Wady stron typu one page

Dłuższy czas ładowania

Duża ilość informacji i multimediów na jednej stronie wymaga więcej czasu na załadowanie wszystkich elementów. Jednak warto wiedzieć, że istnieje szereg sposobów technicznych, pozwalających nieco złagodzić tą wadę — na przykład dynamiczne ładowanie strony.

Trudności związane z śledzeniem zachowań użytkowników

Ponieważ one page to tak naprawdę tylko jeden adres URL, analizowanie zachowania użytkowników na stronach tego typu jest dość trudne. Standardowe raporty analityczne nie pokazują, jakie konkretnie informacje zainteresowały odbiorców, a wykorzystywanie bardziej dopasowanych narzędzi analitycznych wymaga dodatkowych kosztów.

Ograniczenia w SEO

Serwisy single page często są słabo indeksowane przez wyszukiwarki. W przypadku zwykłej witryny, nieograniczona liczba podstron daje możliwość optymalizacji strony pod dużą ilość fraz kluczowych, natomiast w przypadku witryn typu one page takiej możliwości już nie mamy. Często popełniany błąd to próba zoptymalizowania strony one page pod dużą liczbę fraz kluczowych, zwłaszcza tych należących do różnych grup semantycznych – roboty wyszukiwarek nie będą dokładnie wiedzieć, które frazy są najbardziej odpowiednie dla danej witryny.

Przykład: Na przykład firma zajmuje się inwestycjami, ale prowadzi również usługi typowo remontowe. Optymalizacja strony one page jednocześnie pod obie usługi nie będzie skuteczna. W tym przypadku warto strony poświęcone każdej z nich.

Nieaktualne treści

Często strony typu one page nie są aktualizowane, co ma negatywny wpływ na ich odbieranie przez roboty Google.

Ogólnie rzecz biorąc, większość wad tego rozwiązań może wystąpić tylko wtedy, gdy strona one page nie jest odpowiednim narzędziem do stawianego przed nią zadania. W przypadku, gdy jest to właściwe rozwiązanie, a my wiemy jakich zasad należy trzymać się podczas tworzenia tego typu stron, mogą nam one przynieść wiele korzyści, których odzwierciedleniem będzie realny zysk. Zanim jednak zdecydujemy się na stworzenie strony one page, warto przedyskutować temat ze specjalistami. W ten sposób będziemy mieć pewność, co do wyniku podejmowanych działań. Również działając w branży deweloperskiej dobrze zasięgnąć opinii pozycjonerów.

Pozycjonowanie stron one page

Pozycjonowanie stron one page w większości składa się z tych samych kroków, jak w przypadku klasycznych witryn, jednak warto zwrócić uwagę na pewne różnice. Jakich zasad należy trzymać się w przypadku pozycjonowania witryn jednostronicowych?

Planowanie słów kluczowych

Jeśli od dłuższego czasu zajmujesz się tradycyjnym SEO, to chyba wiesz jak ważne jest badanie i dobieranie odpowiednich słów kluczowych w przypadku rozbudowanej witryny. W przypadku stron one page  sytuacja wygląda identycznie – trzeba zacząć od analizy słów kluczowych.

  1. Dokładna analiza słów kluczowych

Biorąc pod uwagę ograniczone zasoby musisz dobrać e słowa kluczowe, które będą najlepiej odpowiadać na zapytania użytkowników. Zwykle wymaga to trochę czasu, ale warto go poświęcić ponieważ jest to podstawa późniejszych działań.

  1. Grupowanie słów kluczowych

Nie jest tajemnicą to, że analiza słów kluczowych polega na wybraniu najtrafniejszych, a więc tych które najdokładniej opisują zawartość strony. Im w większym stopniu strona odpowiada na zapytania użytkowników, tym ma większe szanse pojawić się wyżej w wynikach wyszukiwania.

Całkiem prawdopodobne, że wybrane słowa kluczowe różnią się pod względem tematyki. Niektóre dotyczą planów cenowych, inne różnych rodzajów usług i produktów, jeszcze inne lokalizacji. W przypadku wielostronicowej witryny wszystkie dobrane frazy dzielone są na grupy i wykorzystywane na osobnych podstronach. Jednak w przypadku one page takiej możliwości nie mamy. Połączenie wszystkich tych grup semantycznych sprawi, że witryna nie będzie optymalizowana pod żadne z tych zapytań. Aby tego uniknąć warto utworzyć wyraźne i odrębne sekcje, z których każda będzie odnosiła się do określonej grupy semantycznej słów kluczowych. Na tym etapie dobrze będzie pogrupować słowa kluczowe, które pasują do siebie, określając jedno najważniejsze dla każdej grupy semantycznej.

Strukturyzacja i optymalizacja treści

Teraz, gdy odpowiednie zestawy słów kluczowych zostały zdefiniowane, warto zająć się optymalizacją treści i innych elementów znajdujących się na stronie.

  1. Wyodrębnienie sekcji tematycznych na stronie

Najlepszym sposobem na oddzielenie i sklasyfikowanie odrębnych treści witryny jest oznaczenie ich jako sekcji. W przypadku stron typu one page warto trzymać się zasad HTML5, wykorzystując określone znaczniki dla oznaczenia wybranych elementów serwisu.

  1. Oznaczenie nagłówków Hx

Zwykle zaleca się stosowanie tylko jednego tagu H1 na każdej podstronie, jednak w przypadku one page w obrębie jednej podstrony mamy zupełnie różne treści podzielone na osobne sekcje. I każda z tych sekcji może posiadać nagłówek pierwszego rzędu mówiący o tym, co dana sekcja opisuje. Wykorzystanie kilku tagów H1 wskazuje na separację treści, jednak warto pamiętać, by nie używać więcej niż jednego znacznika H1 na sekcję. Warto też wykorzystywać nagłówki niższych rzędów (H2-H6), które umożliwią zbudowanie hierarchii danej sekcji i zadbać o to, by każdy z nagłówków zawierał dopasowane słowa kluczowe.

  1. Optymalizacja treści pod kątem słów kluczowych

Treści znajdujące się na stronie są jednym z najważniejszych czynników rankujących, a więc warto zadbać oto, by tekst był wartościowy dla użytkowników.  Jeszcze jednym bardzo ważnym aspektem jest unikalność treści na stronie. Content, który umieszczamy w serwisie powinien być unikalny, zwięzły, ale także poprawny stylistycznie i gramatycznie. Treści są kluczowym elementem z perspektywy SEO, należy więc pamiętać o ich odpowiednim nasyceniu słowami kluczowymi oraz ich synonimami.

  1. Atrybuty ALT oraz TITLE dla obrazków

Indeksując stronę, roboty wyszukiwarek nie zwracają uwagi na pliki multimedialne (ponieważ nie mogą odczytać tego, co dokładnie jest na nich przedstawione), lecz na zawartość atrybutów ALT i TITLE. Atrybuty te opisują to, co znajduje się na danym obrazku, dlatego ważne jest również umieszczenie w opisach wybranych słów kluczowych.

Wykorzystywanie odsyłaczy

Linki kotwiczne to linki prowadzące do określonego miejsca na stronie internetowej. W przypadku witryny jednostronicowej są to główne elementy nawigacyjne odsyłające użytkowników do tej lub innej sekcji. A ponieważ wiemy, że Google bierze je pod uwagę podczas indeksowania stron internetowych, dobrze byłoby to wykorzystać. Warto jednak pamiętać, że umieszczenie słów kluczowych w kotwicach musi być naturalne i zgodne z treścią, aby użytkownicy nie byli zdezorientowani nawigacją.

Optymalizacja szybkości ładowania strony

Teraz, gdy cała zawartość i zasoby znajdują się na stronie, witryna może długo ładować się przez bardzo dużą ilość elementów. Dlatego należy upewnić się, że podczas ładowania stosuje się efekt tzw. „leniwego ładowania”.

Case study

Zwiększenie widoczności strony w organicznych wynikach wyszukiwania Google na frazy, którymi posługują się osoby zaciekawione atrakcjami turystycznymi Podkarpackiego.

Sprawdź! 

„Leniwe ładowanie” oznacza, że nowe treści są ładowane dynamicznie, wówczas gdy użytkownik przewija lub nawiguje do nich. W ten sposób ładowana jest tylko treść przeglądana przez użytkownika w danej chwili. Sposób ten  pozwala na zmniejszenie obciążenia serwera (szczególnie na urządzeniach mobilnych z ograniczoną przepustowością), co z kolei przyspiesza ładowanie strony i jest dobrze odbierane przez użytkownika. Są jeszcze inne opcje umożliwiające skrócenie czasu ładowania strony, takie jak kompresja obrazków czy usunięcie nieużywanego kodu CSS i dobrze, aby również i one zostały wykorzystane.

Narzędzia analityczne

Kolejną kwestią o której warto wiedzieć, jest analiza ruchu na stronie. Znacznie trudniej jest analizować wydajność strony jednostronicowej, niż witryny wielostronicowej. Dzięki tej drugiej możesz przeglądać odsłony i konwersje, aby dowiedzieć się, co działa, a co nie. W tym celu należy umieszczać na stronie elementy, które pomogą przykuć uwagę odwiedzającego, a mogą być nimi:

  • filmiki
  • grafiki
  • wzory
  • pliki do pobrania

Wykorzystywanie takich elementów umożliwi dokonanie bardziej precyzyjnej analizy zachowań użytkowników na stronie, co nieodmiennie przyda się podczas planowania przyszłych zadań.

Aktualizacja treści

Aby roboty Google dobrze odbierały witrynę, bardzo ważne jest odświeżanie treści.  Aktualizacja treści jest koniecznością, więc warto podejść do tego jeszcze na etapie prototypowania strony i pomyśleć, co będzie zmieniane i co jaki czas takie zmiany będą wprowadzane. Jednym ze sposobów na rozwiązanie tego problemu jest umieszczenie na stronie bloku zawierającego opinie użytkowników oraz jego regularna aktualizacja poprzez dodawanie nowych recenzji.

Budowanie profilu linkowego

Zdobycie linków jest ważne dla wszystkich witryn, ale szczególnie istotne w przypadku małych stron z niewielką ilością treści. Ponieważ działania on-site na stronie one page są ograniczone, warto zadbać o stworzenie mocnego profilu linkowego.

Streszczenie

  • Strony internetowe typu one page, mówiąc najprościej, są witrynami składającymi się tylko z jednej strony HTML. W ramach tej jednej podstrony znajdują się wszystkie potrzebne sekcje.
  • Strona one page jest typem witryny przyjaznej użytkownikowi – atrakcyjnej wizualnie i prostej w obsłudze. Jednak nie jest rozwiązaniem dla wszystkich firm.
  • Pozycjonowanie stron one page w większości składa się z tych samych kroków, jak w przypadku klasycznych witryn, jednak warto zwrócić uwagę na pewne różnice

Podsumowanie

Rynek nieruchomości jest rynkiem niezwykle konkurencyjnym, a więc wymaga od deweloperów nie lada umiejętności – od negocjacyjnych, po szeroką znajomość zachowań konsumenckich. W tym wszystkim nie można zapomnieć o internetowej rzeczywistości, która sprawiła że biznes prowadzony offline musi mieć swoje miejsce w sieci. Kupowanie domów czy mieszkań, inwestowanie w nieruchomości, podobnie jak kupowanie odzieży, sprzętu sportowego czy żywności, zaczyna się dzisiaj w Internecie.

Oczywiście, żeby witryna była widoczna w wynikach wyszukiwania, konieczne będzie podjęcie działań w zakresie pozycjonowania.  Stosunkowo niewielka ilość treści oraz mało rozbudowana struktura stron typu one page znacznie utrudniają proces pozycjonowania witryny. Aby uzyskać pożądane wyniki warto trzymać się wymienionych przez nas wskazówek. Prawidłowa optymalizacja witryn jednostronicowych z uwzględnieniem ważnych aspektów na pewno będzie miała pozytywny wpływ na pozycje strony w wynikach wyszukiwania.

Daniel Holuk
AUTOR
Senior SEO Specialist, Team Leader
tel.17 860 09 59
Napisz do mnie
UDOSTĘPNIJ
in tw fb
Ocena artykułu:
Twoja ocena:

Inne wpisy