[Prasówka #108] Google zaktualizuje zasady dotyczące reklam produktowych

W lutym Google zaktualizuje zasady dotyczące nieodpowiednich treści w reklamach produktowych, doprecyzowując pojęcie zdarzeń o charakterze wrażliwym, czyli tych o szczególnym wpływie społecznym, kulturowym lub politycznym.
22 stycznia 2024

Manipulowanie cenami bądź ich sztuczne zawyżanie, skutkujące blokowaniem lub ograniczaniem dostępu do towarów niezbędnych do życia, albo używanie słów kluczowych powiązanych ze zdarzeniem o charakterze wrażliwym, celem zwiększenia ruchu na stronie – to wszystko działania wbrew zasadom. Na co trzeba będzie więc szczególnie uważać po zmianie regulacji? Sprawdź!  

Spis treści:

  1. LinkedIn wprowadza nową opcję postów sponsorowanych
  2. Instagram umożliwia użytkownikom tworzenie niestandardowych naklejek z postów ze zdjęciami
  3. Nowa funkcja na Instagramie - możliwość zatrzymania przesyłania relacji w toku
  4. Instagram testuje opcję tworzenia historii dla znajomych
  5. Obrazy i fotografie generowane przez AI
  6. Rekomendacje stylu na urządzeniach mobilnych
  7. Usenet w grupach dyskusyjnych
  8. Przed utworzeniem wpisu w wizytówce, należy sprawdzić ustawienia języka
  9. Aktualizacja zasad Google Ads, dotyczących zdarzeń o charakterze wrażliwym
  10. Możliwość usunięcia zasobów tworzonych automatycznie w kampaniach Performance Max
  11. Zmiana nazwy firmy w zasobach Google Ads
  12. Tworzenie kampanii reklamowej w YouTube Studio
  13. Podsumowanie

LinkedIn wprowadza nową opcję postów sponsorowanych


LinkedIn wprowadza nową opcję reklamową umożliwiającą sponsorowanie postów, które docierają do wszystkich użytkowników. Administratorzy stron firmowych mogą teraz promować opublikowane artykuły, dodając przycisk CTA, np. „Odblokuj artykuł”, który wymaga podpisu użytkownika do przeczytania reszty.

To kolejne narzędzie do generowania leadów, umożliwiające bezpośrednie mierzenie reakcji i maksymalizację wydajności treści LinkedIn.

Nowa funkcja jest obecnie udostępniana wszystkim użytkownikom, a dodatkowe opcje wzmacniania postów i wezwań do działania, w przyszłości mają zostać zintegrowane.

Więcej: https://www.socialmediatoday.com/news/linkedins-rolling-new-sponsored-post-option-maximize-content-benefits/704983/


Instagram umożliwia użytkownikom tworzenie niestandardowych naklejek z postów ze zdjęciami


Instagram wprowadził nową opcję "Utwórz wyciętą naklejkę", umożliwiającą użytkownikom wycinanie elementów nieruchomych obrazów z postów. Te wycięte elementy można następnie ponownie wykorzystać jako naklejki w relacjach i rolkach.

Aby skorzystać z tej funkcji, użytkownik musi otworzyć menu trzech kropek w publicznie opublikowanym poście z obrazem i wybrać "Utwórz wyciętą naklejkę". System Instagrama identyfikuje obiekt fokusowy, który można zapisać,  jako osobną naklejkę do wykorzystania  w relacjach i rolkach.

Warto obserwować, czy użytkownicy będą aktywnie korzystać z tej opcji i tworzyć niestandardowe naklejki.

Więcej: https://www.socialmediatoday.com/news/instagram-enable-users-create-custom-sticker-still-image/704854/


Nowa funkcja na Instagramie - możliwość zatrzymania przesyłania relacji w toku


Instagram wprowadził nową funkcję, umożliwiającą zatrzymanie przesyłania relacji w trakcie procesu, co jest przydatne do korygowania ewentualnych błędów, jeszcze przed publikacją.  

Ta funkcja będzie szczególnie pomocna dla menedżerów mediów społecznościowych, umożliwiając szybką korektę błędów, takich jak nieprawidłowe linki, błędy ortograficzne czy zapomniane tagi.

Więcej: https://www.socialmediatoday.com/news/you-can-now-cancel-in-progress-stories-uploads-instagram/704702/


Instagram testuje opcję tworzenia historii dla znajomych


Instagram testuje nową opcję współpracy, poprzez udostępnianie historii znajomemu. Użytkownicy mogą teraz dzielić się swoimi historiami w formie wiadomości, które znajomy może sprawdzić i dodatkowo umieścić w swojej historii, oznaczając oryginalnego twórcę.

Instagram potwierdził, że testuje tę opcję, ale nie podał jeszcze daty pełnego wdrożenia.

Opcja ta może otworzyć nowe możliwości dla marek, umożliwiając łatwiejsze pozyskiwanie treści od użytkowników i zachęcając ich do udostępniania contentu, który może  pojawić się na profilu danej marki.

Więcej: https://www.socialmediatoday.com/news/instagram-tests-option-create-stories-friends/704128/


Jeśli tworzysz wpis w wizytówce Google – lepiej uważaj na ustawienia języka. Dlaczego? Sprawdź w poniższym przeglądzie.  Dowiesz się z niego więcej także na temat tego, czy warto umieszczać na stronie obrazy generowane przez AI i co sądzi o tym rzecznik Google.


Obrazy i fotografie generowane przez AI


John Mueller, rzecznik Google, niedawno podzielił się swoimi przemyśleniami na temat używania obrazów generowanych przez sztuczną inteligencję na stronach internetowych, w porównaniu z fotografiami stockowymi. Jego wypowiedź wywołała interesującą debatę na temat percepcji grafik stworzonych z pomocą narzędzi AI, czyli np. poprzez DALL·E 3. W trakcie wystąpienia Mueller udzielał odpowiedzi na pytania związane z obrazami, sztuczną inteligencją oraz SEO. Oto kilka z najciekawszych wypowiedzi:

Pytanie: Czy powinniśmy dodawać rel=nofollow w ramach anchora graficznego?

Odpowiedź: Anchory graficzne rel=dofollow są w porządku. Nie ma potrzeby używania rel=nofollow, jeśli są to zwykłe linki na stronie internetowej.

Pytanie: Prawdziwa fotografia produktów na stronie internetowej czy ta wygenerowana z pomocą AI?

Zapisz się na newsletter i bądź na bieżąco z naszymi artykułami z bloga. Nie przegap najciekawszych naszych wpisów.

Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie uniemożliwi świadczenie usług na Twoją rzecz. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.

Odpowiedź: Jeśli masz produkt, dlaczego nie zrobić prawdziwych zdjęć, a jeśli nie masz produktu, nie będziesz w stanie potwierdzić, że obraz jest w porządku.

Jeśli chodzi o ilustracje koncepcyjne, Mueller zauważył, że obrazy dekoracyjne mogą wskazywać na poziom wysiłku włożonego w stworzenie treści, co może zwiększyć zaufanie ze strony użytkowników. Wyraził jednak krytykę wobec używania obrazów generowanych przez sztuczną inteligencję do przedstawiania produktów. Porównał to do stron z importowanymi produktami o niskiej jakości, gdzie retuszowane w programie Photoshop obrazy często prowadzą do nierealistycznych kreacji.

Więcej: https://www.searchenginejournal.com/beyond-seo-john-mueller-on-ai-generated-images-stock-photography/504793/


Rekomendacje stylu na urządzeniach mobilnych


Parę miesięcy temu Google wprowadziło funkcję „otrzymuj rekomendacje stylu” do organicznych wyników wyszukiwania. Interesujące jest to, że w mobilnej wersji wyszukiwarki można przesuwać palcem w lewo i w prawo po otrzymanych rekomendacjach stylu. Po kilku takich przesunięciach Google prezentuje karuzelę z wynikami produktów, które według algorytmu, mogą zainteresować danego użytkownika.

Nie ma zupełnej pewności, czy to nowa możliwość, ale Shameem Adhikarath wspomniał o niej na X (dawnym Twitterze), sugerując, że przesuwanie w prawo i w lewo stanowi nową funkcjonalność:

Więcej: https://www.seroundtable.com/google-get-style-recommendations-swipe-left-or-right-36643.html


Usenet w grupach dyskusyjnych


W ostatnim czasie mogliśmy usłyszeć doniesienia o wzroście widoczności grup dyskusyjnych w organicznych wynikach wyszukiwania, co skutkowało pojawieniem się wielu spamerskich, a czasami niebezpiecznych informacji w  Google. Według Bleeping Computer firma zamierza zakończyć obsługę grup Usenet w ramach grup dyskusyjnych, aby skuteczniej zwalczać problem spamu.

W raporcie napisano:

Google oficjalnie ogłosiło, że zaprzestaje obsługi grup Usenet na swojej platformie Grup dyskusyjnych Google, co częściowo wynika z rosnącej walki platformy z treściami spamerskimi. Zmiany wejdą w życie 22 lutego 2024 r.

Źródło: https://www.seroundtable.com/google-groups-removes-usenet-groups-spam-36651.html


Przed utworzeniem wpisu w wizytówce, należy sprawdzić ustawienia języka


Przed utworzeniem wpisu w Profilu Firmy w Google, koniecznie należy sprawdzić, czy ustawiono odpowiedni język. W przeciwnym razie może to doprowadzić do poważnych problemów, które będą miały przełożenie na nieprawidłowe wyświetlanie usług (w innym języku).

W wyniku nieprawidłowych ustawień języka Google automatycznie przetłumaczy także usługi w Profilu Firmy na wybrany język dla wszystkich użytkowników, niezależnie od tego, jakie były ich preferencje językowe, dotyczące wyszukiwania.

Yan Gilbert ustosunkował się do tej sprawy w następujący sposób:

Skontaktowałem się z pomocą techniczną Google i powiedziano mi, że nie ma możliwości naprawienia tego problemu. Jedynym sposobem byłoby zamknięcie bieżącego wpisu i rozpoczęcie nowego. Nie skorzystałem z ich oferty.

Spróbował więc:

Usunąć wszystkie usługi, zapisać, a następnie dodać je ponownie, ale to nie zadziałało, ponieważ po zapisaniu zostały ponownie przetłumaczone.

Dlatego tworząc wpisy, trzeba upewnić się, że wykorzystujemy język, w którym zamierzamy świadczyć usługi.  

Więcej: https://www.seroundtable.com/google-business-listing-in-your-language-36636.html


Na niektórych kontach w Google Ads jest już informacja o możliwości usunięcia automatycznie stworzonych zasobów w kampaniach typu Performance Max. To jednak nie koniec zmian w tym ekosystemie reklamowym. Więcej w poniższym przeglądzie!


Aktualizacja zasad Google Ads, dotyczących zdarzeń o charakterze wrażliwym



W lutym Google zaktualizuje zasady dotyczące nieodpowiednich treści w celu doprecyzowania definicji zdarzeń o charakterze wrażliwym.

Możemy znaleźć wśród nich m.in. zdarzenia o istotnym wpływie społecznym, kulturowym lub politycznym, takie jak sytuacja nadzwyczajna, klęska żywiołowa, zagrożenie zdrowia publicznego, terroryzm i działania z nim związane, konflikty zbrojne lub masowe akty przemocy.

Więcej:https://support.google.com/merchants/answer/14199870
 


Możliwość usunięcia zasobów tworzonych automatycznie w kampaniach Performance Max



Na wybranych kontach Google Ads pojawiła się informacja o możliwości usunięcia automatycznie tworzonych zasobów w kampaniach Performance Max.

Więcej: panel Google Ads


Zmiana nazwy firmy w zasobach Google Ads



Na wybranych kontach Google Ads pojawiła się funkcja, dzięki której reklamodawcy mogą użyć innej nazwy firmy w swoich zasobach. Można to zrobić za pomocą numeru rejestracyjnego znaku towarowego.

Więcej: https://www.linkedin.com/posts/adriaan-dekker-93b048a9_ppc-sea-ads-activity-7148247738629947392-EqLy/


Tworzenie kampanii reklamowej w YouTube Studio



W YouTube Studio pojawiła się możliwość tworzenia prostych kampanii reklamowych. Jednak, aby mieć dostęp do bardziej zaawansowanych opcji kierowania oraz większej liczby formatów reklamowych, należy skorzystać z panelu Google Ads.

Więcej: https://www.linkedin.com/feed/update/urn%3Ali%3Aactivity%3A7148591571611942914/


Podsumowanie


W świecie e-commerce dostosowywanie się do szybko zmieniających trendów jest niezbędne dla utrzymania konkurencyjności. Rozwój sektora, nowe technologie czy ewoluujące preferencje klientów wymagają stałego aktualizowania strategii marketingowych, celem spełnienia aktualnych wymagań rynkowych. Warto więc na bieżąco pogłębiać swoją wiedzę i śledzić trendy, by być gotowym na zmiany.

    Zespół Ideo Force
    AUTOR
    tel.+48 17 860 09 59
    Napisz do mnie
    UDOSTĘPNIJ
    in tw fb
    Ocena artykułu:
    Twoja ocena:
    Średnia ocen użytkowników 5.0 na podstawie 4 ocen

    Inne wpisy