Metoda ta wykorzystywana jest przez niemal każdą firme, która chce zaistnieć i dotrzeć do szerokiej grupy odbiorców, aby pozyskać potencjalnych klientów. Dlatego też przygotowywane kampanie marketingowe ukierunkowane są właśnie na środowisko Internetu i narzędzia, które on dostarcza - w tym właśnie serwisy społecznościowe.
Specjaliści do spraw marketingu zdają sobie sprawę z tego, jak silnym medium jest współcześnie Internet i jakie znaczenie ma społeczność użytkowników. Nie mogą więc pozostać obojętni względem oczekiwań zarówno klientów, jak i odbiorców przygotowywanej reklamy. Skuteczność kampanii marketingowej polega więc na umiejętnym połączeniu wszystkich istotnych w promocji elementów, które składają się na tzw. ePR.
Social media - jak to działa?
Dzięki dostępnym w Internecie narzędziom, takim jak social media, specjaliści od marketingu mogą tworzyć oryginalne, a przede wszystkim skuteczne kampanie marketingowe. Jednak, aby promocja w serwisach społecznościowych okazała się efektywna, konieczna jest znajomość zachowań użytkowników danego serwisu oraz dostosowanie do nich techniki i formy przekazu, które jednocześnie będą zgodne z profilem promowanej firmy. Często więc specjaliści ePR sięgają po aplikacje dedykowane, które ułatwiają tworzenie strategii mocno oddziałujących na użytkowników, wręcz angażując ich w działania promocyjne.
Bardzo popularne są więc różnego rodzaju loterie promocyjne i konkursy, w których społeczność serwisów chętnie uczestniczy, tym samym poznając promowaną markę, rekomendując ją innym i w pewnym stopniu się z nią związując. Innym rodzajem działań mogą być zintegrowane z serwisem społecznościowym gry oparte o innowacyjne aplikacje, które ułatwiają i uatrakcyjniają kontakt użytkownikom polecającym sobie dany produkt, a tym samym promującym markę.
Promowanie - ale gdzie?
Jednym z najpopularniejszych serwisów społecznościowych, skupiającym dużą ilość użytkowników, jest Facebook, który umożliwia budowanie i kreowanie wizerunku marki oraz nawiązanie i utrzymanie komunikacji z potencjalnymi klientami. Zrozumienie zasad, które panują na Facebook’u i podjęcie zgodnych z nimi działań może naprawdę przyczynić się do sukcesu firmy. Opracowana strategia nie powinna mieć formy standardowego, jednokierunkowego przekazu, ponieważ jest to miejsce, gdzie najważniejsza jest relacja między użytkownikami. Zatem, w przypadku promocji, koniecznie trzeba się przygotować na komunikację, aby wywołać u potencjalnego klienta zainteresowanie, które w konsekwencji będzie prowadzić do zaangażowania i nawiązania relacji. Ta bowiem jest niezbędna dla pozyskania potencjalnych klientów.
Nastawienie się na potrzeby użytkowników jest równoznaczne z efektywną promocją firmy.
Podstawą strategii social media jest komunikacja - czyli nawiązywanie relacji i ich utrzymywanie. Przyjęta strategia zależy natomiast tylko i wyłącznie od kreatywności specjalistów zajmujących się promocją w wyszukiwarkach internetowych. To oni decydują, jaki kształt powinien mieć publiczny profil firmy, tzw. fan page, który służy promocji marki.



















