Dlaczego pozycjonowanie nie daje wzrostów sprzedaży w sklepie internetowym?

Pozycjonowanie sklepu internetowego to bardzo ważny proces, który generować może bardzo duży ruch dla serwisu. Co jednak w przypadku, gdy mimo dużej liczby użytkowników sklep nie generuje przychodów?
6 października 2021

Trzeba pamiętać, że nie zawsze duży ruch to setki konwersji. Co należy zrobić by zwiększyć sprzedaż mając już klienta na stronie? Tego dowiesz się z poniższego artykułu.

Spis treści:

  1. Wyszukiwarka, która znajdzie idealne rozwiązanie dla klienta
  2. Wyszczególnij produkty, które chcesz sprzedać, gdzie tylko się da
  3. Filtruj tak by klient znalazł produkt, którego szuka
  4. Pozwól na zakup bez rejestracji na stronie
  5. Krótka droga do zakupu produktu
  6. Im więcej sposobów płatności tym lepiej
  7. Różnorodne metody dostawy
  8. Zachęć klientów do pozostawienia opinii
  9. Nie przesadź z ceną
  10. Bezpłatne usługi, które pozwolą Ci zwiększyć sprzedaż
  11. Streszczenie 
  12. Podsumowanie 

Wyszukiwarka, która znajdzie idealne rozwiązanie dla klienta

Intuicyjna i szybka wyszukiwarka pozwoli na znalezienie odpowiedniego produktu, którego szuka klient. Jest to z pewnością dobra droga w optymalizacji sklepu, którą warto podążać. Bardzo często klienci znając już markę sklepu, chociaż sprawa tyczy się również klienta trafiającego pierwszy raz na stronę sklepu korzysta z wyszukiwarki dostępnej najczęściej w prawym górnym rogu. Jeśli wyszukiwarka działa szybko i sprawnie zaprezentuj ją jak najlepiej to możliwe. Jeśli nie działa dobrze, może lepiej jej nie pokazywać, gdyż klient i tak nie znajdzie tego czego szuka lub chce znaleźć.

Czasami wyszukiwarka działa dobrze, jeśli zostanie odpowiednio zaimplementowana z systemem zarządzania treścią (CMS) i nie potrzeba zbytnio dużej ingerencji w to by działała poprawnie i wspierała sprzedaż. Często dzieje się jednak tak, że za odpowiednie działanie wyszukiwarki odpowiedzialne będzie zewnętrzne oprogramowanie, takie jak np. Elastic Search. Jest to oprogramowanie komputerowe, które służy do wyszukiwania informacji w czasie rzeczywistym, które bardzo często towarzyszy wielu sklepom internetowym. Wymaga to co prawda pewnych nakładów finansowych, jednakże z pewnością się zwróci w przyszłości, jeśli zrobione będzie dobrze, gdyż klient bez problemu znajdzie interesujący go produkt.

Poniżej jeden z dobrych przykładów, które sprawdzają się w codziennym życiu. Jest to przykład sklepu internetowego eobuwie.pl, w którym zaobserwować można, że już na etapie wpisywania interesującej nas frazy w wewnętrznej wyszukiwarce ukazane są produkty, które zainteresować mogą klienta.

Zrzut ekranu prezentujący wewnętrzną wyszukiwarkę w sklepie eobuwie.pl

Warto również wspomnieć, że nie sama wyszukiwarka powinna działać dobrze, ale kategorie znajdujące się w sklepie powinny być również odpowiednio zaprezentowane. Często klient korzysta właśnie w taki sposób, że o ile intuicyjne menu i zaprezentowane kategorie mu wystarczają to przechodzi do odpowiedniego miejsca w serwisie i problemu nie ma. Jeśli jednak nie odnajdzie się w menu i podkategoriach serwisu szuka wyszukiwarki, o której mowa była powyżej. Jeśli zadbamy o oba rozwiązania z pewnością każdy z klientów na początkowym etapie poznawania danego sklepu będzie miał pozytywne odczucia co budować będzie odpowiednie relacje na przyszłość.

Czytaj również: 10 dobrych praktyk SEO w sklepie internetowym

Wyszczególnij produkty, które chcesz sprzedać, gdzie tylko się da

Jeśli Twoje produkty w sklepie osiągają dobre pozycje w wyszukiwarce Google, jednak nie uzyskują zbyt dobrych konwersji sprawdź dlaczego tak się dzieje. Być może cena produktu wypada źle na tle konkurencji. Innym powodem mogą być też niezbyt pochlebne opinie o danym produkcie. W takim przypadku pozwól klientowi by trafił na idealny produkt, jednakże nie w innym sklepie, a w Twoim e-commerce.

Dodatkowo należy wszędzie gdzie tylko się wyszczególnić produkty, których chcemy sprzedać najwięcej. Powiedzmy byłaby to pewnego rodzaju lista bestsellerów. Miejsc gdzie można by taką listę umieścić jest wiele – od strony głównej, która często jest najchętniej odwiedzaną podstroną w serwisie po karty produktowe, gdzie wyszczególnić możemy np. w sidebarze wyżej wymienione produkty. Na kartach produktowych warto wyszczególnić również produkty podobne, najlepiej z tej samej kategorii – tak by klient bezproblemowo mógł trafić na produkt którego szuka. Oczywiście o ile CMS posiada taką funkcjonalność, jednakże obecnie sekcja z produktami podobnymi nie powinna stanowić problemu dla większości systemów zarządzania treścią.

Karty produktowe to najlepsze miejsce gdzie warto wyszczególnić również produkty jakie zakupić warto w zestawie.

Możliwości jest wiele w zależności od produktu jaki sprzedaje sklep. W przypadku laptopów mogą być to torby, myszki lub klawiatury, a w przypadku sukienek mogą być to różnego rodzaju bransoletki lub naszyjniki. Zestawy dobrze jeśli sprzedawane będą z pewnym rabatem – to dobrze działa na podświadomość klienta. Ponadto takie zestawy sprawiają, że pojedynczy koszyk będzie większy niż miałby wynosić standardowo.

Filtruj tak by klient znalazł produkt, którego szuka

Odpowiednio nałożone filtry pozwolą na zwiększenie sprzedaży w Twoim e-commerce. O ile kategorie wyświetlają się w SERP-ach wysoko, jednak konwersji z nich niewiele być może optymalizacja filtrów pozwoli Ci na zwiększenie sprzedaży w sklepie. Często klient szuka konkretnego produktu, a czasami się tylko rozgląda i nie jest pewny decyzji czego dokładnie chce. Jeśli podamy mu na „tacy” kilka propozycji z dostępnych w sklepie filtrów z pewnością ułatwimy mu podjęcie decyzji.

Dobrym przykładem może być klient, który szuka spodni, jednakże nie wie jakie będą dla niego najlepsze. W tym miejscu mamy kilka propozycji, które podnieść mogą sprzedaż. Jednym z rozwiązań jest zaprezentowanie podobnych kategorii lub filtrów – w zależności od tego jak zbudowany jest sklep. Mowa np. o spodniach dresowych, spodniach biznesowych lub spodenkach krótkich. Dzięki temu klient wyszukać może z wszystkich produktów z danej kategorii (w tym przypadku spodni) lub jednym kliknięciem wyfiltrować sobie tylko konkretny rodzaj.

Zapisz się na newsletter i bądź na bieżąco z naszymi artykułami z bloga. Nie przegap najciekawszych naszych wpisów.

Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie uniemożliwi świadczenie usług na Twoją rzecz. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.

Podobną z możliwości mogą być filtry biorąc pod uwagę kolor produktu. Podobnie jak powyżej mogą być to oczywiście spodnie białe, spodnie niebieskie lub szorty czarne. Oczywiście przykład spodni to najprostszy z możliwych, ale takie filtrowanie wykonać można z różnego rodzaju produktami – sukienkami, butami oraz wieloma innymi.

Tworząc jednak takie filtry należy pamiętać o wszelkich zasad SEO – tak by wyfiltrowane podstrony mogły się indeksować w wynikach wyszukiwania. Na pewno należy pamiętać o odpowiednio generowanym URL-u, znaczniku title oraz nagłówku pierwszego rzędu H1 – to taka podstawa o jakiej nie można zapomnieć. Z czasem rozbudowywać można opisy na takich podkategoriach – tak by pozycje poszczególnych słów kluczowych szły do góry – aż do pierwszej pozycji w SERP-ach. Taki podział działa bardzo dobrze, gdyż o wiele łatwiej wypozycjonować frazę „białe spodnie męskie” niż „spodnie męskie”. Co prawda fraza ogólna posiada więcej wyszukiwani, jednakże co za tym idzie konkurencja również będzie wysoka. Fraza z kolorem spodni będzie mieć mniej wyszukiwani, jednakże będzie wiązało się to również z mniejszą konkurencją. Czasami samo stworzenie takiej podstrony sprawi, że pojawi się ona wysoko w Google, a nawet niewielka optymalizacja pozwoli na szybkie uzyskanie TOP 1 w SERP-ach.

Pozwól na zakup bez rejestracji na stronie

Pozwól kupić produkt bez rejestracji. Wielu klientów lubi prostotę i szybką drogę do zakupu bez podawania szczegółowych danych. Oczywiście rejestracja da nam wiele korzyści, jednakże na siłę nie zmuszaj by klient rejestrował się na stronie. Odwrócić może się to w drugą stronę jeśli nie damy mu wyboru. Co prawda zasugerować można, że rejestracja da mu dodatkowe korzyści – takie jak np. zniżki na kolejne zamówienia, program lojalnościowy, śledzenie przesyłki, bezproblemowe zwroty towaru, itp. jednakże nigdy nie zmuszaj klienta do podawania danych i zakładania konta.

Zrzut ekranu jednej z aptek internetowych (Allecco.pl), w którym widać moment rejestracji na stronie

Niestety w sieci istnieje nadal bardzo wiele sklepów, które nie umożliwiają zakupów bez rejestracji. Istnieją też takie rozwiązania, które nie wymagają zakładania konta, jednakże po zakupie należy potwierdzić e-mailem dokonane zakupy (należy kliknąć w e-maila potwierdzającego). Nie sprzyja to z pewnością sprzedaży, jednakże jest to rozwiązanie pośrednie i klient o e-mailu potwierdzającym dowiaduje w ostatnich krokach zamówienia. Jeśli jest to już po opłacie problem nie jest tak duży, jednak jeśli to etap przed dokonaniem zapłaty to wielu klientów z pewnością w tym momencie zrezygnuje.

Zobacz także: Jak zacząć pozycjonowanie sklepu internetowego?

Niektóre ze sklepów internetowych nie pozwalają nawet na oglądnięcie asortymentu sklepu bez rejestracji i zalogowania się na stronie. Jest to jednakże bardzo niewielkie odsetek e-commerce które działają trochę w innym modelu sprzedażowym. Możliwości są różnorodne i zaobserwować można różnorodne taktyki – niektóre sklepy bez zalogowania pokazują asortyment, jednakże bez podawania cen, jednak istnieją też takie, które bez zalogowania nie pokazują nic. Przykładem takiego sklepu jest np. Zalando Lounge, w którym co prawda zobaczyć można szereg kategorii znajdujących się w tym sklepie, jednak bez możliwości sprawdzenia produktów się w niej znajdujących. Ma to z pewnością swoje zalety, jednakże w głównej mierze dla sklepu internetowego.

Krótka droga do zakupu produktu

Podstawą w każdym sklepie internetowym jest jak najkrótszy proces zakupowy. Istnieją elementy, które zarówno dla jednej jak i drugiej strony (kupującego i sprzedającego) są szczególnie ważne. Wyróżnić z nich można np. rejestrację na stronie, która dla sprzedawcy daje nowego klienta, który powrócić może w przyszłości do oferty sklepu. Druga strony czyli kupujący również na tym może skorzystać np. za pomocą różnorodnych programów lojalnościowych, punktów za zakupy, itp.

W obecnych czasach jednakże ogromną zaletą jest jak najkrótsza droga do zakupu, czyli upraszczanie procesu zakupowego.

Jak jednak tego dokonać w sklepie, który został już stworzony? Możliwości jest wiele, jednak najważniejsze to upraszczanie zakupów poprzez eliminowanie kroków, które nie są niezbędne. Wyróżnić z nich można np. kroki, które tylko potwierdzają wcześniej uzupełnione elementy celem potwierdzenia. Co prawda ostatnim krokiem powinno być potwierdzenie, jednakże czasami spotkać można się z wieloma potwierdzeniami – po każdym kroku z wprowadzaniem informacji.

Ważne jest również optymalizowanie kroków w procesie zakupu w sklepie internetowym poprzez wdrażanie nowych funkcjonalności. Ciężko powiedzieć czym dla danej strony będzie coś nowego, jednakże czymś podstawowym są zakupy za pobraniem, które umożliwiają dla klienta zakup danego towaru poprzez płatność dopiero przy odbiorze towaru przy kurierze. Jest to coś oczywistego w obecnych czasach, jednakże spotkać można sklepy, które dopiero po zaksięgowaniu środków na koncie wysyłają towar. Na pewno jest to jeden z elementów, który budować może niepewność dla przedsiębiorców, jednakże w czasach ogromnej konkurencji nie można sobie pozwolić by nie oferować zakupów za pobraniem.

Podsumowując użytkownik nie może mieć żadnego problemu z zakupem. Żaden z kroków nie pozostawić może mu również wątpliwości, dlatego im mniej kroków w procesie zakupowym tym mniejsza szansa, że użytkownik się rozmyśli. W każdym sklepie i to zarówno tym, który ma odpowiednią widoczność jak i start-upom doradzać należy by droga do zakupu była jak najprostsza i najszybsza.

Im więcej sposobów płatności tym lepiej

Umożliwienie klientom wielu sposobów płatności to podstawa. Rynek e-commerce rozwija się w takim tempie, że jeśli nie podążamy za klientami z pewnością stracimy ich pewną ilość. Cofając się kilka lat wstecz w branży królowały przelewy online, płatności kartą i płatności przy odbiorze. W dzisiejszych czasami ilość tych metod zwiększa się w zastraszającym tempie. Oprócz przelewu, karty lub odbioru osobistego wyróżnić można np. zakupy na raty, które spotkać można w coraz większej ilości sklepów. Co prawda wymaga to współpracy z zewnętrznymi podmiotami, które finansować będą te zakupy i oferować zakupy ratalne, jednakże nie jest to duży problem, a korzyść dla klienta ogromna. Ciężko powiedzieć jak duża ilość klientów może kryć się pod tą metodą płatności, jednakże potencjał tutaj drzemie. W tym miejscu warto również wspomnieć, że coraz chętniej klienci sięgają po zakupy za raty, gdyż sklepy często oferują akcje z zakupami na raty za 0%. Dzięki temu klient nie płaci za towar nic więcej niż miałby zapłacić gotówką na miejscu, a przez zakupy ratalne może zakupić towar nie obciążając domowego budżetu.

Obecnie przelewy internetowe obsługiwane są głównie przez systemy płatności online takie jak np. PayU lub DotPay, które umożliwiają natychmiastowe zaksięgowanie środków co jest najważniejszą zaletą takich systemów. Nie można zapominać jednak o przelewie tradycyjnym, który klient wykonać może samodzielnie w bankowości internetowej, w siedzibie banku lub nawet na poczcie nie posiadając rachunku osobistego. Obecnie jest to niewielka ilość klientów, jednakże metoda płatności podstawowa, która również powinna pozostać w sklepie lub jeśli jej nie ma warto ją wdrożyć. Nie jest to korzystna opcja, gdyż klient ma czas na rozmyślenie się oraz proces obsługi zamówienia przeciąga się do momentu zaksięgowania pieniędzy. Nie działa to więc na korzyść klienta, gdyż proces obsługi się wydłuża, ani dla sklepu, który włożyć musi więcej pracy w obsługę takiego zamówienia oraz takie zamówienie nie zawsze musi być pewne, a towar przez kilka dni powinien zostać zarezerwowany.

Nowością, która istnieje już kilka lat na rynku usług finansowych jest tzw. BLIK, którego udział w rynku z roku na rok rośnie. Nie ma się jednak co dziwić, gdyż jest to prosta i szybka metoda płatności, która umożliwia na zakupy bez karty z użyciem telefonu, który nie posiada usługi NFC. Można więc dokonać płatności z użyciem BLIKA posiadając jedynie telefon z dostępem do internetu.

Sprawdź też: Jakie są pomocne rozszerzenia Chrome dla SEO?

Różnorodne metody dostawy

Metody dostawy w sklepie internetowym to również bardzo ważny aspekt, który wpływa na obroty w e-commerce. Rynek usług dostawczych rozwija się również prężnie i obecnie bardzo chętnie wybierane są usługi dostawy do punktów, które umożliwiają odbiór paczki przez 24 godziny na dobę. Wyróżnić z nich można różnorodne automaty paczkowe, jednakże najpopularniejsze są paczkomaty, których ilość zwiększa się z miesiąca na miesiąc. Spotkać je można w wielu miastach na coraz większej ilości ulic.

O dostawie przez pocztę polską lub dowolnego kuriera nie ma nawet co wspominać, gdyż jest to must have w każdym sklepie internetowym. Taka metoda dostawy musi istnieć i nie ma z tym nawet co dyskutować.

Często spotkać można również wysyłkę internetową, która zwana jest e-wysyłką. Przydatna jest ona głównie w przypadku różnorodnych sklepów, które oferują asortyment o charakterze cyfrowym, a nie fizycznym. Do takich produktów zaliczyć można różnego rodzaju bilety na wydarzenia, koncerty bądź e-booki, które wysłane mogą zostać drogą elektroniczną. Jest to ogromna zaleta dla klienta, gdyż często taki towar otrzymuje natychmiastowo po zaksięgowaniu środków. Często wykorzystuje się również taki rodzaj wysyłki podczas zakupu spóźnionych prezentów.

Ostatnią z coraz popularniejszych metod dostawy jest dostawa wieczorem lub w sobotę, które oferuje coraz więcej firm kurierskich. Wiąże się to oczywiście z zatrudnieniem nowych kurierów lub pracą zmianową w wielu firmach, jednakże sytuacja tego wymaga. Często klienci nie mają czasu w ciągu dnia na odbiór przesyłek, dlatego wybierają odbiór w punkcie lub dostawę wieczorem lub w weekend, kiedy to będą pewni, że będą w domu w danym momencie.

Zachęć klientów do pozostawienia opinii

Pomóż w doborze odpowiedniego produktu dla Twojego klienta. Czasami dany towar uzyskiwać może pierwsze pozycje w wynikach wyszukiwania, a wcale się nie sprzedaje. Sprawdź czy opinie o danym rozwiązaniu mogą być dodawanie przez klientów. Jeśli nie posiadasz takiej funkcjonalności w swoim e-commerce wdróż ją czym prędzej i zachęć klientów do pozostawienia kilku słów o produkcie. Wielu klientów zwraca właśnie uwagę tylko i wyłącznie na opinię o produkcie oraz obsłudze sklepu i często nawet pomimo większej ceny u konkurencji wybiera rozwiązanie, które opiniowane było już przez innego klienta.

Przy okazji zadbaj o dobrą ocenę całego sklepu – często jest to widoczne w wielu miejscach w sieci – np. w takich miejscach jak Opineo.pl, Ceneo.pl, Trustpilot.com bądź nawet opinie w mediach społecznościowych. Zadbaj by opinie w takich miejscach były na jak najwyższym poziomie.

Zobacz także: Jak wypozycjonować wizytówkę firmy w Google?

Nie przesadź z ceną

W obecnych czasach coraz ciężej o dobrą sprzedaż, gdyż klienci stają się coraz to bardziej świadomi. Dodatkowo porównywarki cenowe pozwalają na sprawdzenie za pomocą kilku kliknięć oferty wielu sklepów konkurencji, a nie ukrywajmy, że często najważniejszym czynnikiem towarzyszącym sprzedaży jest cena produktu – często im mniejsza tym lepiej. Duża marża przyniesie wysokie obroty dla sklepu, jednakże jeśli będzie nałożona za duża nie przyniesie przychodów wcale, gdyż klient ucieknie do konkurencji. Trzeba mieć to na uwadze, gdyż cena wyższa o kilka procent nie powinna zaburzyć sprzedaży, jednakże jeśli cena będzie niższa niż u konkurencji będzie wyśmienicie. Często jednak nie można sobie na to pozwolić, jednakże jeśli chcemy by nasz sklep dobrze sprzedawał zmierzyć musimy się również z tym aspektem.

Na konwersje wpływa bardzo wiele tematów, jednak jeśli jest ich niewiele dokonaj na początku audytu sklepu wraz z analizą konkurencji w zakresie cen. Skorzystać warto również z porównywarek cen – jeśli kwota jaką oferujemy za dany produkt jest dosyć wysoka to może być to jeden z powodów małej liczby konwersji mimo dużego ruchu. Należy jednak wspomnieć, że warto wykonać taką analizę na próbce pewnej liczby produktów – powiedzmy około 10% z całego sklepu. Innym ze sposobów na dokonanie takiej analizy jest również sprawdzenie cen produktów, na których posiadamy najwyższą marżę jako sklep. Jeśli jest ona zbyt wysoka, to w takim przypadku można w większy sposób manewrować ceną. Czasami warto obniżyć cenę i zarobić na pojedynczym produkcie mniej, jednakże dzięki niższej cenie można sprzedać więcej sztuk. Wtedy rozrachunek wyjdzie z pewnością na plus.

Bezpłatne usługi, które pozwolą Ci zwiększyć sprzedaż

Nie zawsze cena jest najważniejsza, gdyż klienci często zwracają również uwagę na usługi dodatkowe. Darmowa dostawa, darmowe zwroty często sprawiają, że pomimo tańszej oferty u konkurencji klient wybierze rozwiązanie naszego e-coomerce, gdyż będzie wiedział, że bez dodatkowych kosztów zwróci w razie źle dobranego rozmiaru koszulki jakie zakupił. Warto o tym pamiętać, gdyż takie usługi dodatkowe wliczone w cenę budują również pozytywny wizerunek danego brandu w sieci.

Innym spojrzeniem na sytuację jest również aspekt, że darmowe zwroty pozwalają, że klienci chętniej zwiększają wartość pojedynczego koszyka. Klient chętniej zakupi np. dwie pary butów, gdy będzie miał w głowie, że bez problemu i bez dodatkowych kosztów zwróci jedną parę, która podoba mu się mniej.

Innym przypadkiem jest zakup dwóch takich samych produktów, jednakże w różnych rozmiarach, gdy klient ma problem z doborem odpowiedniego rozmiaru. Jeśli zakupiłby jedną sztukę, której rozmiar byłby nieodpowiedni najczęściej zwróciłby dany produkt bez zamawiania kolejnego z mniejszym rozmiarem. Jeśli jednak na wstępie będzie wiedział, że jeden odda bez dodatkowych opłat zmieni to jego spojrzenie na taką sytuację.

Streszczenie 

  • Pozycjonowanie sklepu internetowego to bardzo ważny proces, który generować może bardzo duży ruch dla serwisu.
  • Intuicyjna i szybka wyszukiwarka to z pewnością dobra droga w optymalizacji sklepu.
  • Jeśli Twoje produkty w sklepie osiągają dobre pozycje w wyszukiwarce Google, jednak nie uzyskują zbyt dobrych konwersji być może cena produktu wypada źle na tle konkurencji. 
  • Karty produktowe to najlepsze miejsce gdzie warto wyszczególnić również produkty jakie zakupić warto w zestawie. 
  • W sytuacji kiedy kategorie wyświetlają się w SERP-ach wysoko, jednak konwersji z nich niewiele być może optymalizacja filtrów pozwoli Ci na zwiększenie sprzedaży w sklepie. 
  • Pozwól kupić produkt bez rejestracji.
  • Podstawą w każdym sklepie internetowym jest jak najkrótszy proces zakupowy. 
  • Umożliwienie klientom wielu sposobów płatności to podstawa.
  • Metody dostawy w sklepie internetowym to również bardzo ważny aspekt, który wpływa na obroty w e-commerce. Rynek usług dostawczych rozwija się również prężnie i obecnie bardzo chętnie wybierane są usługi dostawy do punktów, które umożliwiają odbiór paczki przez 24 godziny na dobę.
  • Bardzo ważnym aspektem jest możliwosć dodawania opinii o produkcie przez klientów.
  • Bardzo często najważniejszym czynnikiem towarzyszącym sprzedaży jest cena produktu, dlatego też nie przesadź z jej wysokością.
  • Klienci zwracają również uwagę na usługi dodatkowe. Darmowa dostawa, darmowe zwroty często sprawiają, że pomimo tańszej oferty u konkurencji klient wybierze rozwiązanie naszego e-coomerce, gdyż będzie wiedział, że bez dodatkowych kosztów zwróci zakupiony towar.

Podsumowanie

Idź po więcej

E-book: Leksykon Pozycjonowania

Sprawdź! 

Podsumowując posiadanie pierwszych pozycji w wynikach wyszukiwania nie zawsze zagwarantuje odpowiednią sprzedaż. Oczywiście są to skrajne przypadki, gdyż sklep który inwestuje w pozycjonowanie zdaje sobie sprawę, że należy uwzględnić również inne aspekty w sklepie, które pozwolą na zwiększenie sprzedaży. Często to właśnie elementy dodatkowe, takie jak np. darmowa dostawa, bezpłatne zwroty lub szeroki wybór miejsc dostawy wpływają na konwersje w sklepie. Sama budowa sklepu i wyszczególnienie w odpowiednich miejsach bestsellerów lub produktów jakie zakupić można w pakiecie sprawi, że większa ilość transakcji pojawi się w naszym e-commerce. Jeśli jednak jesteś właścicielem sklepu i wydaje Ci się, że Twój sklep nie sprzedaje tak jak powinien skontaktuj się z nami w celu konsultacji.

Ocena artykułu:
Dlaczego pozycjonowanie nie daje wzrostów sprzedaży w sklepie internetowym?
Średnia ocen użytkowników 5.0 na podstawie 5 ocen

Autor

Inne wpisy

Szukasz rozwiązań marketingowych dla Twojego biznesu?

Nasi eksperci przygotują najlepszą strategię i pomogą zwiększyć Twoją sprzedaż.