Google Search Console jest bezpłatną usługą dostarczającą szeregu informacji o stanie witryny w indeksie Google. Jest to podstawowe narzędzie pracy każdego specjalisty SEO, jednak często niedoceniane przez właścicieli stron. Korzystają z niego również osoby zajmujące się e-marketingiem, administratorzy witryn i programiści. Z Search Console, m.in. pozbędziesz się problemów z indeksowaniem strony, sprawdzisz, jak często Twoja strona pojawia się w wynikach wyszukiwania, dowiesz się, jakie strony zawierają linki do Twojej witryny.
Połączenie GSC z Google Analytics umożliwi Ci dokonanie analizy porównawczej z danymi zgromadzonymi w GA w jednym panelu.
Spis treści:
1. Jak połączyć konto GSC z GA?
2. Zwróć uwagę na..
3. Łączenie konta GSC z GA
4. Do jakich raportów otrzymasz dostęp?
5. Podsumowanie
Jak połączyć konto GSC z GA?
Najpopularniejszych sposobem weryfikacji konta Google Search Console jest wgranie pliku HTML na serwer lub dodanie fragmentu kodu do sekcji <head> naszego serwisu. Pozostałe sposoby takie, jak rekord DNS w domenie wymaga kontaktu z zarządcą domeny, a weryfikacja poprzez Google Analytics czy Google Tag Manager jest często problematyczna w związku ze sposobem osadzania tych kodów w popularnych CMS’ach.
Zwróć uwagę na…
- http://www.twojastrona.pl/
- http://twojastrona.pl/
- https://www.twojastrona.pl/
- https://twojastrona.pl/
Jeśli Twoja strona jest aktywna pod adresem https://twojastrona.pl/ a do Google Analytics podłączysz wersję http://twojastrona.pl/, to nie zobaczysz w GA żadnych danych i to mimo prawidłowego połączenia.
Łączenie konta GSC z GA
- Przechodzimy do konta Google Analytics – tego, które chcemy połączyć z Google Search Console.
2. Następnie do zakładki „Administracja” w lewym dolnym rogu strony.
3. Znajdujemy kolumnę usługi à „Wszystkie usługi” – tam pojawi nam się lista usług, które możemy połączyć z danym widokiem GA.
4. Wybieramy opcję „Połącz z Search Console”.
5. Następnie musimy wygenerować połączenie między GA a GSC poprzez kliknięcie „Dodaj”.
6. Zostajemy przekierowani na stronę w GSC, gdzie możemy wybrać, jaką usługę na naszym koncie chcemy połączyć z GA. Wybieramy właściwy adres naszej strony i zapisujemy.
7. Kolejno potwierdzamy chęć powiązania zasobów.
8. Po zapisaniu, zobaczymy w GA, że nasze konto jest połączone z GSC.
9. Dane z GSC zaczną napływać do GA z opóźnieniem i będą dostępne w zakładce „Pozyskiwanie” à „Search Console”
Do jakich raportów otrzymasz dostęp?
Strony docelowe
Raport ten określa, jakie miejsca odwiedzają użytkownicy wchodzący na stronę, a także CTR danego wyniku w organicznych wynikach wyszukiwania, zapytania, które spowodowały wejście na dany URL czy średnią pozycję danego wyniku.
Kraje
Z tego raportu dowiesz się, w których krajach Twoje strony odnotowują największe zaangażowanie i skuteczność.
Urządzenia
W tym raporcie uzyskasz informację o kategorii urządzeń najskuteczniejszych w wyszukiwaniu fraz powiązanych z Twoją witryną.
Zapytania
Tutaj sprawdzisz, jakie zapytania w wyszukiwarce Google spowodowały wyświetlenie konkretnych adresów URL Twojej strony internetowej. Pozwoli Ci to na poznawanie korelacji między wyszukiwanymi zapytaniami, a odwiedzanymi adresami URL.
Podsumowanie
Połączenie Google Analytics z Google Search Console powinno zostać wdrożone na każdej witrynie mierzącej ruch przy wykorzystaniu rozwiązań Google. Jak widać nie jest to zadanie czasochłonne, a korzyści jakie daje pozwalają na uzyskanie szczegółowych danych dotyczących reklam i bezpłatnych wyników oraz zaangażowania użytkowników. Jeśli nie posiadasz jeszcze tego wdrożenia, postępuj krok po kroku według instrukcji – całość nie powinna zająć więcej, niż kwadrans, a pozwoli Ci rzucić nowe światło na Twoją witrynę.