Niestandardowe kampanie w e-commerce - przykłady

Działania reklamowe, aby przyniosły określony cel muszą składać się w spójną całość i być przede wszystkim kreatywne. Specjaliści stale dążą do udoskonalania rozwiązań, które jak twierdzą są w stanie wyprzedzić konkurencję.
8 lutego 2019

Wyprzedaże w pełni! Po świątecznym szale zakupowym przyszedł czas na kolejne tygodnie wzmożonych akcji promocyjnych, nie tylko w sklepach stacjonarnych, ale również w sklepach online. Jak rozbudować naszą kampanię produktową w Google Ads, aby przyniosła jeszcze lepsze efekty w tym okresie?

Pod koniec zeszłego roku opublikowaliśmy artykuł prezentujący 10 przedświątecznych porad marketingowych. Jak zaznaczyliśmy, przełom listopada i grudnia to czas, w którym klienci robią znacznie większe zakupy niż w inne powszednie dni. Kolejnym okresem wartym uwagi jest na pewno styczeń i luty – miesiące wielkich wyprzedaży. Większość e-sklepów przygotowuje się wówczas do odświeżenia swojej oferty lub zupełnej wymiany sprzedawanych kolekcji, organizując tym samym szereg akcji promocyjnych dochodzących nawet do -70% lub -80%.

GMCZacznijmy od podstaw. Odpowiednio skonfigurowany plik produktowy to punkt wyjścia do prac nad kolejnymi reklamami. Google Merchant Center dostarcza nam wielu rozwiązań, pozwalających na tworzenie dedykowanych kampanii PLA dla wybranych grup produktowych. Oczywiście możemy bazować na kategoriach produktów obecnych w sklepie. Jednak prowadząc e-commerce wręcz wypadałoby pokusić się o coś więcej. W tworzeniu nowych kampanii jedyną kwestią, która nas ogranicza jest tak naprawdę nasza kreatywność. Posiadając e-commerce z szerokim asortymentem, jesteśmy w stanie stworzyć niezliczoną ilość kampanii. Oczywiście wszystko w granicach rozsądku – stawiamy przede wszystkim na ich efektywność.

Załóżmy, że prowadzimy sklep online z elektroniką, gdzie sprzedajemy produkty wielu znanych marek, w różnych cenach, o różnej popularności. Dla każdej z nich wyselekcjonujmy kilka produktów wysoce marżowych, z określonego przedziału cenowego (np. 200 – 300 zł) i najlepiej sprzedające się w konkretnym przedziale czasu. Dzięki takiemu podziałowi mamy możliwość wyselekcjonowania tylko tych towarów, które najlepiej się sprzedają i podbicia dla nich budżetu reklamowego. Oczywiście kryteria doboru oferty do danej kampanii mogą być inne. To tylko przykłady.

Dla jednego z naszych klientów, w ramach testów, wdrożyliśmy właśnie trzy takie kampanie. W tym przypadku zastosowaliśmy ROAS z % ustalonym na podstawie wyników wcześniejszych kampanii. Na efekty nie trzeba było długo czekać. Reklamy, uruchomione z niewielkim budżetem z racji testów, po kilku dniach przyniosły pierwsze transakcje. Chociaż stanowiły one 1,3% całości sprzedaży, zanotowaliśmy współczynnik konwersji równy 1,4%. ROAS to wskaźnik informujący o zwrocie z konkretnej kampanii reklamowej lub pojedynczej reklamy. Prowadząc tego rodzaju kampanię, kolejnym krokiem jest wybór ustawień związanych z kampanią inteligentną. Tutaj warto zastanowić się, czy nie lepszym rozwiązaniem byłoby ręczne ustawienie końcowego kosztu.

ROAS
Źródło: https://civiliconsulting.com

Wróćmy do naszego sklepu z elektroniką. Załóżmy, że mamy w nim szereg bardzo tanich produktów do 50 zł, dla nich także utwórzmy dedykowaną kampanię. Jeśli jest ich na tyle, że mamy opcję podzielenia ich na kilka grup pod kątem popularności lub marki zróbmy to.

Najważniejsze będzie ustalenie, które produkty z tej grupy cenowej cieszą się największym zainteresowaniem. Dla których z racji komplementarnego charakteru warto skonfigurować remarketing. Całościowo, takie kampanie tworzone są w celu optymalizacji wydatków i wzrostu efektywności prowadzonych działań. Ich wynikiem nie musi być ograniczenie oferty, czy też jej diametralna zmiana. To wyznacznik do dalszych działań, które pozwolą wygenerować większą sprzedaż. Oczywiście trzeba tutaj pamiętać o tym jakim produktem dysponujemy i w jakim okresie prowadzimy testy. W wielu przypadkach sezonowość ma ogromne znaczenie. W obecnym czasie, czasie wyprzedażowym warto mieć to na uwadze i reklamować te produkty, których jesteśmy pewni.

 


Katarzyna Augustyn-Szurek
AUTOR
Key Account Manager
tel.17 860 09 59
Napisz do mnie
UDOSTĘPNIJ
in tw fb
Ocena artykułu:
Twoja ocena:

Inne wpisy