[Prasówka #11] Mix Campaign wychodzi z beta, a w GA ulepszone formularze

Mieszane kampanie w BingAds dostępne dla wszystkich, w Microsoft Ads pojawiają się nowe niestandardowe raporty, a w Googlu trwają testy nad etykietami w recenzjach lokalnych firm. Co ciekawego wydarzyło się w minionym tygodniu? Zachęcamy do lektury!
14 grudnia 2020

W grudniu ulepszone zostają możliwości dla reklamodawców. Innowacje w zarządzaniu formularzami Google Ads, wyjście z Beta Mix Campaigns w BingAds i nowe raporty w Microsoft Audience Network. Ponadto Google News Showcase rozrzesza filtry i funkcje. W social media testy nad wprowadzeniem komentowania tweetów jedynie dla obserwujących. Co jeszcze w świecie digital marketingu się zmienia? O szczegółach poczytasz w prasówce!

 

Spis treści:

1. Kampanie na zaangażowanie w aplikacji.
2. Ulepszenia w zarządzaniu formularzami w Google Ads.
3. Mix Campaigns dostępne dla wszystkich.
4. Nowe raporty w Microsoft Audience Network.
5. Nowe niestandardowe raporty w Microsoft Ads.
6. Google testuje artykuły bez AMP w karuzeli.
7. Nowa etykieta w recenzjach lokalnych firm.
8. Google News Showcase Search Console Filtry i inne funkcje.
9. Testy odpowiedzi do postów na Twitterze.
10. YouTube zwalcza nienawiść w serwisie.
11. Facebook w walce z COVID-19.
12. Zakończenie reklam w Gmailu.
13. Podsumowanie.

Prasówka 11 tło


Kampanie na zaangażowanie w aplikacji


Zaangażowanie w aplikacjach

Od 8 grudnia 2020 r. Google udostępniło możliwość tworzenia kampanii budujących zaangażowanie w aplikacji dla wszystkich reklamodawców globalnie. Dodatkowo od początku roku 2021 będzie można zwiększać widoczność, udostępniając algorytmom Googla informacje z aplikacji, czyli co jest w niej dostępne, co oferuje itp. Dzięki temu optymalizatory i targetowanie będzie jeszcze bardziej skuteczne.

Do wymagań kampanii budujących zaangażowanie w aplikacji zaliczamy: minimalną ilość 250 000 instalacji, konfigurację kampanii budującej zaangażowanie w aplikacji na innym koncie niż kampanie promujące instalacje – pozwoli to na optymalizację kampanii pod określone cele, wymagane zaimplementowanie śledzenia konwersji za pomocą pakietu SDK Google Analytics dla Firebase lub za pośrednictwem jednego z partnerów Googla oraz implementację linków precyzyjnych za pomocą App Links, Universal Links.

Więcej:  https://support.google.com/google-ads/answer/10287275


Ulepszenia w zarządzaniu formularzami w Google Ads


Zarządzanie formularzami

Google wprowadza kilka ułatwień w zarządzaniu formularzami. Rozszerzenia formularza kontaktowego w YouTube oraz Discovery są teraz dostępne na zakładce „Rozszerzenia” w Google Ads.

Dodatkowo można wybierać spośród ponad pięćdziesięciu dostępnych pytań, aby formularze były jeszcze precyzyjniej dopasowane.

Dużym ułatwieniem w zarządzaniu jest nawiązanie współpracy Googla z Zapier, firmą tworząca aplikacje integracyjne. Dzięki połączeniu rozszerzeń formularzy z systemem CRM Zapier, będzie można otrzymywać powiadomienia o każdym nowym leadzie.

Więcej:https://zapier.com/apps/google-lead-form-extension/integrations
https://support.google.com/google-ads/answer/10283862


Mix Campaigns dostępne dla wszystkich


Mix Campaign

Microsoft Advertising (BingAds) informuje o wyjściu z fazy beta mieszanych kampanii i udostepnieniu ich dla wszystkich reklamodawców w przeciągu najbliższych tygodni.

Mieszane kampanie pozwalają łączyć standardowe grupy reklam (tekstowe, elastyczne) z dynamicznymi w tej samej kampanii.

Więcej: https://about.ads.microsoft.com/en-us/blog/post/december-2020/new-holiday-season-segments-key-product-updates-for-december


Nowe raporty w Microsoft Audience Network


Microsoft audience

Microsoft Advertising (BingAds) wprowadza nowe raporty do Microsoft Audience Network. Raporty dotyczyć będą udziału w wyświetleniach, wyświetlenia utracone ze względu na ranking czy też budżet. Dzięki temu, podobnie jak w Google Ads będzie można jeszcze skuteczniej optymalizować kampanie.

Więcej: https://about.ads.microsoft.com/en-us/blog/post/december-2020/new-holiday-season-segments-key-product-updates-for-december


Nowe niestandardowe raporty w Microsoft Ads


Niestandardowe raporty

Kolejna nowość w Miscrosoft Ads to możliwość tworzenia niestandardowych raportów. Dodatkowe niestandardowe kolumny pozwolą na uwzględnienie własnych wskaźników raportowania.

Więcej: https://about.ads.microsoft.com/en-us/blog/post/december-2020/new-holiday-season-segments-key-product-updates-for-december


Google testuje artykuły bez AMP w karuzeli


Artykuły bez AMP

Według  Johna Shahaty, globalnego wiceprezesa ds. Strategii rozwoju odbiorców i CRM w Conde Nas, Google testuje wyświetlanie najważniejszych artykułów w karuzeli na urządzeniach mobilnych bez AMP. Ma to związek z przyszłą aktualizacją, która nastąpi w maju 2021 roku.

Więcej: https://www.seroundtable.com/google-top-stories-without-amp-links-in-carousel-30558.html

Zapisz się na newsletter i bądź na bieżąco z naszymi artykułami. Nie przegap najciekawszych tekstów.

Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie uniemożliwi świadczenie usług na Twoją rzecz. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.


Nowa etykieta w recenzjach lokalnych firm


Google testuje nową etykietę w recenzjach lokalnych firm dla ostatnich dodanych opinii. Na etykiecie napisane jest nowe. Google przykłada większą uwagę do lokalnych wyników, nowe opinie będą lepiej oznaczone, dzięki czemu użytkownik uzyska najświeższe informacje o firmie.

Więcej: https://www.seroundtable.com/google-local-reviews-tests-new-label-30553.html


Google News Showcase Search Console Filtry i inne funkcje


News Showcase

Google News Showcase rozszerza się na wiele sposobów na treści płatne i darmowe. News Showcase zostanie rozszerzony i będzie się pojawiał na news.google.com oraz Discover, ponadto wskaźniki pojawią się w Google Search Console. Google zamierza dostarczać ludziom dostęp do płatnej treści przy współpracy z wybranymi wydawcami.

Więcej: https://www.seroundtable.com/google-news-showcase-search-console-more-30544.html


Testy odpowiedzi do postów na Twitterze


Twitter testuje możliwość odpowiadania na wpisy jedynie dla osób, które obserwują dany profil. Nowa funkcja ma być dodatkiem do serwisu, mającym zmniejszyć mowę nienawiści w Internecie.

Do tej pory użytkownicy mogli dawać przyzwolenie na odpowiedź do postów albo wszystkim obserwującym, albo osobom oznaczonym w tweetcie. Faza testów skupia się na wprowadzeniu do użytkowania trzeciego wariantu, który dawałby uprawnienia do udzielenia się w dyskusji na temat posta jedynie dla użytkowników obserwujących.

Więcej: https://socialpress.pl/2020/12/twitter-testuje-mozliwosc-odpowiadania-na-tweety-wylacznie-obserwatorom


YouTube zwalcza nienawiść w serwisie


Walka z nienawiścią na YouTube

YouTube rozpoczął walkę z mową nienawiści w serwisie! Serwis testuje nowy filtr, który automatycznie będzie sprawdzał nieodpowiednie i krzywdzące komentarze. Zapowiada również iż w przyszłości usprawni narzędzia do moderowania komentarzy.

Dodatkowo, wprowadza jeszcze jedną funkcję, która ma zadanie ostrzegać użytkowników, iż komentarz, który właśnie chcą umieścić w serwisie może być krzywdzący dla innych osób.

Więcej: http://www.proto.pl/aktualnosci/youtube-podejmuje-dzialania-dotyczace-zwalczania-mowy-nienawisci-w-serwisie


Facebook w walce z COVID-19


Covid facebook

W związku z pojawieniem się szczepionek przeciwko COVID-10, Facebook zapowiedział, że będzie usuwać nieprawdziwe informacje na ten temat To już kolejne działania serwisu, aby ograniczyć dezinformację.

Lista tematów do usunięcia będzie stale aktualizowana. Na ten moment będzie dotyczyła m.in. składników szczepionki, bezpieczeństwa, skuteczności czy możliwych skutków ubocznych.

Dodatkowo, Facebook będzie promował wiarygodne źródła informacji w Centrum Informacyjnym o COVID-19.

Więcej: http://www.proto.pl/aktualnosci/facebook-usunie-nieprawdziwe-informacje-o-szczepionkach-przeciwko-covid-19


Zakończenie reklam w Gmailu


Reklamy w Gmailu

Google informuje, że od 1.07.2021 r. kampanie reklam w Gmailu będą miały status „tylko do odczytu”. Po tej dacie reklamodawcy nie będą mogli już tworzyć kampanii w tym formacie oraz dokonywać zmian w kampaniach istniejących.

Reklamy w Gmailu będzie można tworzyć tylko za pomocą kampanii Discovery.

Więcej: https://support.google.com/google-ads/answer/7019460


Podsumowanie

Kolejny tydzień, to kolejne ulepszenia, co wynika z powyższego przeglądu newsów.W narzędziach digital marketingowych wiele się zmienia, po to aby dać użytkownikom gwarancję bezpieczeństwa ich danych, zabezpieczenie przed nienawiścią w sieci, a co najważniejsze rozległe możliwości reklamy i analizy wyników. Oczekujemy z niecierpliwością, co przyniosą kolejne tygodnie!

 

Tworzymy skuteczne strategie
social media nastawione na sukces!
Zespół Ideo Force
AUTOR
tel.+48 17 860 09 59
Napisz do mnie
UDOSTĘPNIJ
in tw fb
Ocena artykułu:
Twoja ocena:

Inne wpisy