[Prasówka #40] Remarketing dynamiczny dla nowych branż i testy wątków na Fb

Rozszerzenie branż dla remarketingu dynamicznego, nowe możliwości konfiguracji kampanii. W social media testy wątków na Fb i nowe możliwości kontrolowania odbiorców wpisów na Twitterze. Więcej w poniższym przeglądzie newsów!
8 lipca 2021

Początek miesiąca, to czas na nowości w marketingu cyfrowym. W lipcu pojawiają się liczne rozszerzenia dla użytkowników. Wiele zmienia się w Microsoft Advertising. Wdrożone zostają reklamy multimedialne w wersji beta. Rozszerzone będą branże dla remarketingu dynamicznego. W social media testy wątków na Facebooku, a Twitter testuje nowe możliwości kontrolowania odbiorców wpisów. Więcej w najnowszej prasówce!

Spis treści:

1. Reklamy multimedialne Microsoft Advertising.
2. Remarketing dynamiczny dla nowych branż.
3. Reguły wartości konwersji.
4. Wiele typów danych strukturalnych na jednej stronie.
5. Ostrzeżenie Google przed używanie zbyt wielu linków wewnętrznych.
6. Linki wzajemne w Google.
7. Google Analytics i 5 rzeczy, których nie posiada.
8. Google tłumaczy dlaczego witryna może pojawiać się na nietypowe frazy.
9. Instagram z funkcjami TikToka.
10. Pinterest wprowadza zakaz reklam związanych z odchudzaniem.
11. Facebook testuje wątki.
12. TikTok masowo usuwa filmy i konta użytkowników.
13. Twitter testuje nowe możliwości kontrolowanie odbiorców wpisów.
14. Podsumownie.


Reklamy multimedialne Microsoft Advertising


Reklamy multimedialne

Microsoft wdraża wersję beta reklam multimedialnych. Reklamy będą wyświetlały się w górnej części witryny lub po jej prawej stronie. Dla większej skuteczności Microsoft zaleca używanie wszystkich 4 proporcji reklam: 1,91:1, 1:1, 1:2, 4:1. Konfigurowanie reklam multimedialnych przypomina konfigurację RSA w Microsoft Advertising z tą różnicą, że możliwe jest korzystanie z zasobów wizualnych wraz z zasobami tekstowymi.

Więcej: https://searchengineland.com/microsoft-advertising-launches-multimedia-ads-beta-starting-today-350198,
https://about.ads.microsoft.com/en-us/blog/post/july-2021/let-your-brand-shine-with-multimedia-ads


Remarketing dynamiczny dla nowych branż


Remarketing

 

Microsoft Advertising rozszerzył branże dla remarketingu dynamicznego w wersji beta o motoryzację (aukcje), rozrywkę (wydarzenia) oraz podróż (wycieczki i zajęcia).

Z pomocą remarketingu dynamicznego można kierować reklamy na podstawie identyfikatora, z którym użytkownik wcześniej wszedł w interakcję, wyświetlając mu reklamę z takim samym identyfikatorem produktu.

Więcej: https://about.ads.microsoft.com/en-us/blog/post/july-2021/dynamic-remarketing-expansion-other-july-product-updates


Reguły wartości konwersji


Reguły wartości

Google Ads wprowadziło nową możliwość konfiguracji kampanii. Reguły wartości konwersji pozwolą dostosować wartości dla zdarzeń konwersji na podstawie lokalizacji, urządzeń oraz odbiorców. Dane wyjściowe reguł będą wykorzystywane do cen ofertowych opartych na wartości w kampaniach.

Więcej: https://ads.google.com/


Wiele typów danych strukturalnych na jednej stronie


Dane trukturalne

John Mueller z Google omawia jak powinno się wykorzystywać wiele typów znaczników danych strukturalnych na tej samej stronie. Jak wiadomo, taka praktyka jest akceptowana, jednak należy zachować kilka nakazów i zakazów. Temat dotyczy szczególnie stron, które można zakwalifikować do różnych typów znaczników, takich jak: artykuł, poradnik, najczęstsze pytania.

Więcej: https://www.searchenginejournal.com/google-on-using-multiple-types-of-schema-markup-on-same-page/412457/#close

Zapisz się na newsletter i bądź na bieżąco z naszymi artykułami. Nie przegap najciekawszych tekstów.

Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie uniemożliwi świadczenie usług na Twoją rzecz. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.


Ostrzeżenie Google przed używanie zbyt wielu linków wewnętrznych


Linki wewnętrzne

Google informuje, że wykorzystywanie zbyt wielu linków wewnętrznych na jednej stronie może osłabić ich wartość. Problem jaki może wynikać z nadmiernej liczby linków polega na tym, że struktura strony stanie się nie zrozumiała dla Google. Wykorzystywanie zbyt wielu linków na stronie powoduje osłabienie ich wartości.

Więcej: https://www.searchenginejournal.com/google-cautions-against-using-too-many-internal-links/412553/


Linki wzajemne w Google


Linki wzajemne

Wymiana linków  jest sprzeczna z poradami Google dla webmasterów, co może skutkować ręcznymi karami. Najbardziej naruszające zasady wymiany linków będą ignorowane algorytmicznie. To spowoduje, że będą bezwartościowe. Jedyną wartością będzie ruch jaki zapewnią.

Więcej: https://www.searchenginejournal.com/are-exchanged-or-reciprocal-links-okay-with-google/412000/


Google Analytics i 5 rzeczy, których nie posiada


Braki GA

Google Analytics w zamyśle miał dostarczać wszystkich potrzebnych danych. Jednak zmiany w marketingu internetowym wymagają dodatkowych informacji. W artykule możemy dowiedzieć się jakich 5 informacji nie dostarcza Google Analytics. Mowa tutaj między innymi o danych historycznych, mapy ciepła.  

Więcej: https://www.searchenginejournal.com/5-things-google-analytics-cant-tell-you-how-to-get-the-missing-info/410975/


Google tłumaczy dlaczego witryna może pojawiać się na nietypowe frazy


Nietypowe frazy

W raporcie Search Console możemy znaleźć nietypowe słowa kluczowe na jakie strona się wyświetla lub w ogóle nie związane z tematyką strony. John Mueller wyjaśnia, że może to być spowodowane wyświetlaniem obrazów w jednopolowych polach u góry wyników wyszukiwania. GSC uznaje to jako wyświetlenie.

Więcej: https://www.searchenginejournal.com/googles-john-mueller-sometimes-theres-no-seo-solution/412734/


Instagram z funkcjami TikToka


Instagram Tiktok

Od ponad roku zauważalny jest wzrost znaczenia TikToka. Aplikacja z dnia na dzień zyskuje coraz większą liczbę użytkowników. Inne portale nie są na to obojętne i starają się upodobnić do aplikacji giganta.

W związku z tym Instagram zapowiedział zmiany, które mają dotyczyć nowych funkcji robienia zakupów, wysyłania wiadomości, a przede wszystkim sekcji wideo. Aplikacja chce sugerować użytkownikom materiały wideo publikowane na kontach, których nie obserwują. Filmiki mają mieć opcje odtwarzania pełnoekranowego, przypominającego wygląd TikToka.

Więcej: https://socialpress.pl/2021/07/instagram-pracuje-nad-kolejnymi-funkcjami-upodobniajacymi-go-do-tiktoka


Pinterest wprowadza zakaz reklam związanych z odchudzaniem


Pinterest odchudzanie

Pinterest wprowadził zmiany w obszarze reklam. Strona zakazała możliwości publikacji reklam dotyczących odchudzania. Zabronione są teksty i materiały wizualne związane z utratą masy ciała, promującymi konkretne typy sylwetek, czy środki wspomagające odchudzanie.

Działanie ma zminimalizować ryzyko rozpowszechniania negatywnych wzorców i występowania zaburzeń odżywiania wśród młodych osób.

Więcej: http://www.proto.pl/aktualnosci/pinterest-zakazuje-reklam-zwiazanych-z-odchudzaniem


Facebook testuje wątki


Wątki Fb

Jak podaje socialmediatoday.com Facebook planuje wprowadzić nową funkcję tworzenia wątków, które mają przypominać wątki publikowane na Twitterze. Opcja ma dawać możliwość dołączania nowych wpisów do pierwszego, oryginalnego posta.

Nowy wariant ma angażować większą liczbę osób i stworzyć miejsce do dodatkowej dyskusji pod postami.

Więcej: https://www.socialmediatoday.com/news/facebooks-testing-a-new-threads-option-for-feed-posts/602831/


TikTok masowo usuwa filmy i konta użytkowników


TikTok usuwanie

Jak podaje bbc.com, TikTok usunął blisko 62 miliony filmów naruszających standardy i zasady aplikacji. 82% skasowanych treści zostało usuniętych jeszcze przed zgłoszeniem ich przez użytkowników. Zablokowano 1 921 900 reklam, które naruszały zasady i wytyczne reklamowe. Zmalała też liczba kont, które zdaniem TikToka prowadzone były przez osoby poniżej określonego wieku. 

Więcej: https://www.bbc.com/news/technology-57670779


Twitter testuje nowe możliwości kontrolowanie odbiorców wpisów


Twitter kontrola

Twitter postanowił skupić się na dodaniu opcji publikowania wpisów tylko dla wybranych osób. Działanie ma pomóc w dotarciu z informacjami do celowych grup użytkowników. Wprowadzony ma zostać przełącznik ułatwiający wybieranie i kontrolowanie odbiorców Tweetów.

Modyfikacja ma też zmieniać wygląd profilu na Twitterze. Użytkownicy mają mieć możliwość zmiany odsłony profilu dla poszczególnych grup.

Więcej: http://www.proto.pl/aktualnosci/twitter-testuje-nowe-opcje-kontroli-odbiorcow-wpisow


Podsumownie

Dzięki przeglądowi newsów wiemy, czego można oczekiwać w najbliższym czasie w narzędziach i platformach, z których korzysta się na codzień. Warto być na bieżąco z wdrażanymi udoskonaleniami. Za tydzień kolejna dawka newsów!

Zespół Ideo Force
AUTOR
tel.+48 17 860 09 59
Napisz do mnie
UDOSTĘPNIJ
in tw fb
Ocena artykułu:
Twoja ocena:
Średnia ocen użytkowników 0.0 na podstawie 2 ocen

Inne wpisy