[Prasówka #47] Google i 4 nowe metryki, a na TikToku zakładka Shopify

Microsoft wprowadza zmiany dla ujednoliconych kampanii, a Google dodaje 4 nowe metryki. Facebook z kolei testuje Reels, a na Instagramie nowa zakładka Shopify. Więcej szczegółów w poniższej prasówce.
30 sierpnia 2021

Końcówka sierpnia przyniosła kolejne nowości do świata digital marketingu. Zmiany w kampaniach ujednoliconych od Microsoft Advertising. Google wprowadza nowe metryki dla reklamodawców. Social media również testuje nowe funkcje. TikTok poszerza narzędzia tworząc studio efektów, a Facebook rozpoczyna  testy nad Reels. Więcej w poniższym przeglądzie newsów!

 

Spis treści: 

1. Zmiany w ujednoliconych kampaniach.
2. Nowe metryki w kolumnach niestandardowych.
3. Google potwierdza aktualizację generowania tytułów stron WWW.
4. Google zakończyło aktualizację spam
5. Oszukiwanie wyniku Lighthouse nie pomaga.
6. Google straciło dane z Search Console.
7. Google w Safari.
8. Znika instagramowy swipe-up.
9. Facebook testuje Reels.
10. TikTok i własna platforma do tworzenia efektów.
11. Nowa zakładka Shopify na TikToku.
12. Podsumowanie.


Zmiany w ujednoliconych kampaniach


Ujednolicone kampanie

Microsoft wprowadza kilka nowych i ulepszonych funkcji dla ujednoliconych kampanii. Dzięki aktualizacji użytkownicy mogą teraz zarządzać wieloma subkontami z poziomu konta nadrzędnego.

Więcej: https://about.ads.microsoft.com/en-us/blog/post/august-2021/target-impression-share-and-other-august-product-updates


Nowe metryki w kolumnach niestandardowych


Nowe metryki

Google wprowadza 4 nowe metryki. Reklamodawcy mogą teraz tworzyć następujące kolumny niestandardowe: udział w wyświetleniach w sieci wyszukiwania, udział w wyświetleniach w sieci reklamowej, udział w kliknięciach oraz wszystkie dane dotyczące połączeń telefonicznych.

Więcej: https://www.seroundtable.com/google-ads-more-custom-columns-31960.html?fbclid=IwAR1l6vAA99jlPdtPmwNoy2lBCJwlLeXCOSLQwmW842tNX5g6uO8ag5wR2SE


Google potwierdza aktualizację generowania tytułów stron WWW


Aktualizacja tytułów

Google oficjalnie potwierdziło aktualizację sposobu generowania tytułu stron w wynikach wyszukiwania. W poprzednim tygodniu zostało to zauważone przez specjalistów branży SEO. Aktualizacja ma rozwiązać problem źle opisanych stron przez tytuły oraz tytuły przesycone słowami kluczowymi.

Więcej: https://www.searchenginejournal.com/google-confirms-update-to-generating-web-page-titles/417306/


Google zakończyło aktualizację spam 


Aktualizacja spam linków

Danny Sullivan potwierdził zakończenie aktualizacji spamu linków, która pierwotnie miała trwać dwa tygodnie. Aktualizacja ostatecznie trwała cztery tygodnie. Jak na razie Google nie przekazało informacji dlaczego trwało to tak długo.

Więcej: https://searchengineland.com/google-link-spam-update-done-rolling-out-351483


Oszukiwanie wyniku Lighthouse nie pomaga


Oszukiwanie Lighthouse

John Mueller z Google potwierdził, że fałszywe wyniki Lighthouse nie mają wpływu na pozycje witryny. Była to odpowiedź na wypowiedź Colin Bendel inżyniera wydajności Shopify, który ostrzegał partnerów Shopify, przed konsekwencjami sprzedaży „wzmacniaczy SEO”. Przedstawił on fragment kodu, który potrafi oszukać wynik Lighthouse.

Więcej: https://www.searchenginejournal.com/googles-not-fooled-by-fake-lighthouse-scores/417593/


Google straciło dane z Search Console


Utrata danych

Google informuje, że utraciło dane z Search Console. Utracone dane pochodzą z 23-24 Sierpnia. Powodem utraty danych był wewnętrzny problem, który dotyczył jedynie danych wydajności witryn. Z tego powodu możliwy będzie w tym okresie spadek wydajności, jednak Google zapewnia, że jest to wynikiem braku danych.

Więcej: https://www.searchenginejournal.com/google-reports-data-loss-in-search-console/417586/

Zapisz się na newsletter i bądź na bieżąco z naszymi artykułami z bloga. Nie przegap najciekawszych naszych wpisów.

Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie uniemożliwi świadczenie usług na Twoją rzecz. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.


Google w Safari


Google i Safari

Analitycy finansowi szacują, że Google za bycie domyślna wyszukiwarką w przeglądarce Safari, płaci Apple 15 miliardów dolarów. Mówi się również, że w najbliższych latach ta kwota wzrośnie. Jakie to ma znaczenie dla SEO? Pokazuje to, że  w najbliższych latach nie będzie zakłóceń w liczbie wyszukiwani w Google. Gdyby Google straciło swoją pozycję głównej wyszukiwarki, spowodowało by to utratę wielu użytkowników.

Więcej: https://www.searchenginejournal.com/google-reportedly-paying-apple-15b-to-stay-default-search-engine/417461/


Znika instagramowy swipe-up


Instagram swipe-up

Instagram rezygnuje z przycisku swipe-up. Zamiast niego pojawić ma się naklejka, dzięki której użytkownicy będą mogli sprawdzić linkowane treści.

Modyfikacji ulegnie też możliwość dodawania linków – do tej pory dostęp do funkcji mieli jedynie instagramerzy, którzy posiadali ponad 10 tysięcy obserwujących. Wszystko ma się zmienić już niedługo – opcja ma być dostępna dla wszystkich użytkowników aplikacji.

Więcej: http://www.proto.pl/aktualnosci/duza-zmiana-na-instagramie-znika-swipe


Facebook testuje Reels


Facebook Reels

Facebook rozpoczął testy nad Reels – opcji, która ma przypominać stronę główną TikToka. Obecnie funkcja jest testowana w Stanach Zjednoczonych, Indiach, Meksyku i Kanadzie. W ramach tej opcji użytkownicy będą mogli udostępniać Reels utworzone na Instagramie na swoich Facebookowych profilach.

Nowa funkcja to odpowiedź na utrzymujące się trendy dotyczące treści audio i ciągle rosnącą popularność TikToka.

Więcej: https://www.socialmediatoday.com/news/facebook-brings-reels-to-its-main-app-as-it-seeks-to-capitalize-on-the-shor/605302/


TikTok i własna platforma do tworzenia efektów


TikTok platforma

Jak podaje socialmediatoday.com, TikTok postanowił poszerzyć narzędzia wizualne i stworzył studio efektów. Obecnie „dom efektów” dostępny jest jedynie dla programistów i udostępniony na czas testów.

Nowa opcja ma zezwolić na tworzenie i udostępnianie efektów i wpłynąć na zaangażowanie użytkowników. Funkcja na pierwszy rzut oka kojarzy się ze Snapchatowym Lens Studio i Faecbookowym Spark AR.

Więcej: https://www.socialmediatoday.com/news/tiktok-is-developing-its-own-ar-effects-creation-platform-to-expand-its-vis/605441/


Nowa zakładka Shopify na TikToku


TikTok Shopify

TikTok postanowił rozszerzyć współpracę ze Shopify. Nowe ułatwienie ma pomóc sprzedawcom w dotarciu do większej liczby użytkowników i stworzyć więcej możliwości promowania produktów.

Dostępna opcja przypomina Instagramowy sklep i ma pomóc sprzedawcom we wzmożeniu ruchu na stronie. „Karta zakupów” może być zsynchronizowana z katalogami produktów dostępnymi na stronach internetowych.

Obecnie opcja jest dostępna jedynie dla sprzedawców z USA, Wielkiej Brytanii i Kanady.

Więcej: https://www.socialmediatoday.com/news/tiktok-announces-new-shopify-shop-tab-for-approved-merchant-profiles/605518/


Podsumowanie

Każdy miesiąc wnosi urozmaicenia w świat marketingu cyfrowego. Z niecierpliwością czekamy, co wydarzy się początkiem września oraz jakie niespodzianki szykują dostawcy dla swoich użytkowników. Już za tydzień wracamy z kolejną dawką newsów!

Ocena artykułu:
[Prasówka #47] Google i 4 nowe metryki, a na TikToku zakładka Shopify
Średnia ocen użytkowników 5.0 na podstawie 1 ocen

Autor

Inne wpisy

Szukasz rozwiązań marketingowych dla Twojego biznesu?

Nasi eksperci przygotują najlepszą strategię i pomogą zwiększyć Twoją sprzedaż.