Dlatego warto wykorzystać możliwości, jakie on daje i stworzyć skuteczną kampanię marketingową, której podstawą powinien być właśnie fan page - traktowany jako wizytówka firmy i jednocześnie kanał komunikacyjny z użytkownikami serwisu.
Fan page! - co to takiego?
Fanpage to rodzaj oficjalnej strony internetowej na Facebook’u pozwalającej na swobodną promocję, która może, a nawet powinna przybrać atrakcyjną, ale i profesjonalną formę. Aby zgromadzić wokół promowanej marki sympatyków, wciąż poszerzając to grono, konieczna jest interesująca oprawa fan page’a, który jest przecież doskonałym narzędziem komunikacji marketingowej powszechnie wykorzystywanym przez e-PR. Użytkownik, aby zadecydował się dołączyć do społeczności fanów danej marki, musi zostać do niej przekonany. Jak zatem to zrobić? Od czego zacząć?
Jak to działa? - kilka praktycznych wskazówek
1. Zacznij od nazwy - określ się…
Na początek trzeba ustalić konkretną nazwę, której za pomocą opcji Facebook’a przypiszemy link, dbając jednak o jego poprawną formę - krótką i przejrzystą. W przypadku firm jest to zazwyczaj oficjalna nazwa, natomiast osoby prywatne posługują się sformułowaniem odzwierciedlającym specyfikę fan page’a. Jednak nazwa nie może być zbyt ogólna, ponieważ zwyczajnie nie będzie atrakcyjna.
2. Zapraszaj znajomych i nie tylko…
Informację o tworzonej oficjalnej stronie na Facebook’u trzeba przekazać, zachęcając użytkowników do odwiedzin. Facebook umożliwia wykorzystanie aplikacji "lubię to", która zamieszczana jest na oficjalnej stronie internetowej firmy, będąc sygnałem dla użytkowników o stworzeniu nowego kanału informacyjnego. Jeśli fan page tworzy osoba prywatna, doskonałą formą informowania jest wysyłanie zaproszenia do znajomych posiadających konta na Facebook’u, co również umożliwia stosowna funkcjonalność serwisu. Aby pozyskać jak największą grupę fanów, trzeba zawsze pamiętać o informowaniu użytkowników o istnieniu fan page’a, zamieszczając w przesyłanych informacjach odsyłający do niego link. Chcąc zwiększyć skuteczność działań, można skorzystać z reklamy na Facebook’u, która zawsze trafia do ściśle sprecyzowanej grupy odbiorców.
3. Liczy się pomysł…
Aby przyciągnąć i zatrzymać sympatyków fan page’a, trzeba ich czymś zainteresować. Podstawą będzie treść, którą powinny tworzyć nowe i ciekawe dla użytkowników informacje. Ponieważ Facebook jest kanałem komunikacyjnym, samo zamieszczanie treści nie wystarczy. Koniecznie trzeba zachęcić użytkowników do komentowania, wyrażania opinii i braniu udziału w prowadzonych na dany temat dyskusjach. Na fan page’u musi być widoczna ciągła aktywność zarówno właściciela, jak i użytkowników, którzy właśnie dzięki temu nabierają zaufania do marki. Nie jest zadaniem łatwym utrzymanie grona fanów, dlatego trzeba dbać o to, aby oni zawsze chcieli odwiedzać fan page’a. Działaniami zachęcającymi użytkowników do aktywności mogą być organizowane konkursy bądź różnego rodzaju proste, ale ciekawe gry.
Dlaczego właśnie fanpage?
Specyfika fan page’a pozwala skutecznie gromadzić fanów danej marki, regularnie informując ich o najważniejszych sprawach i angażując ich w kampanie marketingowe. Tak prowadzona promocja jest skuteczniejsza niż tradycyjny jednostronny przekaz. Użytkownicy serwisów społecznościowych zainteresowani fan page’em z chęcią będą przesyłać swoim znajomym wiadomości o istnieniu strony, zachęcając do jej odwiedzania. A takie właśnie działania promocyjne prowadzone w Internecie są najbardziej skuteczne.



















