Reklama na Spotify

Promocja marki w jednym z najpopularniejszych serwisów muzycznych. Reklama na Spotify pozwala w pełni korzystać z potencjału audio, wideo i display.
12 kwietnia 2021

Znasz swoich klientów i wiesz, że słuchają muzyki. Ale czy wiesz, że możesz dotrzeć do nich za pomocą reklam i to przez jeden ze znanych serwisów muzycznych? Spotify [jeszcze nie w Polsce] oferuje markom dostęp do wielu formatów reklam. W ramach usługi przygotujesz treści promocyjne, które skierujesz do słuchaczy korzystających z serwisu na wszystkich urządzeniach.

Spis treści:

  1. Czym jest Spotify?
  2. Formaty reklam na Spotify
  3. Zalety reklamy na Spotify
  4. Obsługa reklam Spotify 

Czym jest Spotify?

Spotify to serwis strumieniowy oferujący dostęp do muzyki, podcastów, audiobooków i filmów z dowolnego urządzenia. Z podstawowych funkcji można korzystać bezpłatnie albo w większym zakresie – w jednej z wersji premium.

Czy warto reklamować się na Spotify? Z pewnością fani wszelkiego rodzaju muzyki, do słuchania i poszukiwania nowych utworów, wybierają właśnie ten serwis. To jedna z najpopularniejszych platform tego typu – w 2019 roku 35% wszystkich subskrybentów strumieniowego przesyłania muzyki na świecie korzystało właśnie ze Spotify. Według danych za lipiec 2020 r. w Polsce z platformy aktywnie korzystało ponad milion użytkowników – Spotify znalazło się na 7. miejscu w rankingu najlepszych internetowych platform muzycznych pod względem liczby użytkowników.

Formaty reklam na Spotify

Do kogo kierowana jest reklama na Spotify? Ze Spotify korzystają głównie trzy grupy osób. Są to Millenialsi – pokolenie osób urodzonych między 1980 a 2000 rokiem, fani nowych technologii i matki. Jeśli więc Twoją grupą docelową są osoby w wieku Millenialsów oraz kobiety mające dzieci i osoby podążające za nowymi trendami, to reklama na Spotify będzie szansą na zdobycie ich zainteresowania. Oznacza to, że dowiedzą się o Twojej marce i skorzystają z tego, co masz im do zaproponowania.

W Polsce firmy mogą korzystać z reklamy dla marek –  Spotify for Brands. Treści reklamowe udostępniane są w ramach formatów Audio, Video i Display. Oto, czym wyróżniają się poszczególne reklamy:

Audio

  • Audio Everywhere – to reklamy kierowane do osób, które słuchają muzyki wykonując przy tym różne czynności, korzystając np. ze słuchawek. Format Audio Everywhere to standardowa, 30 sekundowa reklama między utworami. Zawiera też grafikę – użytkownik po kliknięciu w nią zostaje przeniesiony do adresu URL. Reklamę usłyszą osoby korzystające ze smartfonów, tabletów, komputerów stacjonarnych.

Video

  • Video Takeover – pełnoekranowa reklama wideo wyświetla się podczas przerw na reklamę między utworami. Z racji tego, że wielu użytkowników Spotify słuchając, nie patrzy na ekran odtwarzacza, reklama może nie być tak skuteczna, jak w przypadku treści audio. Można ją kierować na urządzenia takie jak telefon komórkowy, tablet, komputer stacjonarny.
  • Sponsored Session – użytkownik po obejrzeniu wideo marki, dostaje możliwość słuchania przez 30 minut muzyki bez reklam. Jest to reklama przeznaczona dla osób korzystających z urządzeń mobilnych i tabletów. 

Display

  • Overlay – to pełnoekranowa reklama na mobile i desktop wyświetlana użytkownikowi, który otwiera aplikację, np. gdy wraca do Spotify po zminimalizowaniu aplikacji. Można ją wyłączyć, albo poczekać aż sama zniknie po 30 sekundach. Reklamodawca wybiera dowolny przycisk CTA, np. Kup teraz, Odwiedź stronę, Słuchaj teraz.
  • Homepage Takeover – reklama ma postać dużego bannera umieszczonego na stronie głównej aplikacji Spotify i wyświetla się przez 24 godziny – bo na tyle kupuje się miejsce. Jest to reklama przeznaczona tylko na urządzenia desktopowe. 
  • Leaderboard – to również reklama na desktop, będąca krótkim przekazem w postaci małego banneru na dole ekranu. Wyświetla się przez 30 sekund i nie ma dźwięku.

Zalety reklamy na Spotify

Korzyści płynące z reklam na Spotify dotyczą kilku obszarów, mianowicie klientów, przekazu i mierzenia wyników.

Zastanawiasz się, czy potrzebujesz reklamy w serwisie muzycznym? I czy reklamy na Spotify są skuteczne? Przede wszystkim należy skupić się na grupie docelowej. Wszędzie tam, gdzie mogą być Twoi klienci, kampanie reklamowe będą skuteczne. Warunek jest jeden. Kampania musi zostać przygotowana z uwzględnieniem potrzeb grupy docelowej i jej aktywności. Jeśli Twoi potencjalni klienci na co dzień korzystają przede wszystkim z urządzeń mobilnych, to inwestowanie w reklamę Homepage Takeover nie będzie skuteczne, ale już Sponsored Session, jak najbardziej.

Oczekiwania użytkowników Spotify różnią się, co widać po ich aktywności. Jedni szukają nowych utworów, inni skupiają się na częstym odtwarzaniu ulubionej playlisty, a jeszcze inni słuchają piosenek tylko w ważnych dla siebie momentach.

Reklamę możesz dopasować do odbiorców na podstawie danych demograficznych, czyli wieku i płci, języku, a także zachowań i zainteresowań. To nie wszystko, bo kierowanie odbywa się z wykorzystaniem informacji o listach odtwarzania, preferowanym gatunku muzycznym, typie urządzenia i lokalizacji. Reklamodawca decyduje też o porze reklamy, np. w czasie największej aktywności użytkowników. Skuteczność reklamy możesz zmierzyć. Spotify dostarcza raporty, dzięki którym sprawdzisz, czy docierasz do właściwych osób oraz jak reklama wpłynęła na zachowanie odbiorców i czy wywołała oczekiwaną przez Ciebie reakcję.

Obsługa reklam Spotify

System reklamowy Spotify nie jest samoobsługowy. By móc z niego korzystać, należy skontaktować się z konsultantem. Zajmiemy się tym. Nie musisz też myśleć, jaki format reklamy będzie najlepszy. Wybierzemy dla Ciebie najskuteczniejszy, a więc zgodny z potrzebami Twojej grupy docelowej i pasujący do jej zachowań. Jeśli masz trudności z określeniem swojej grupy docelowej, pomożemy Ci to ustalić. Zajmujemy się też projektowaniem doświadczeń klientów i tworzeniem person. Dlaczego to takie ważne w przypadku reklamy? Bo tylko wiedząc komu sprzedajesz, możesz to robić z dobrym skutkiem.

Halina Płaziak
AUTOR
Młodszy specjalista ds. marketingu
Napisz do mnie
UDOSTĘPNIJ
in tw fb
Ocena artykułu:
Twoja ocena:
Średnia ocen użytkowników 5.0 na podstawie 2 ocen

Inne wpisy