Ekspercki audyt UX prowadzi najczęściej dwóch specjalistów, którzy na podstawie dobrych zasad użyteczności i własnego doświadczenia oceniają produkt cyfrowy pod kątem ergonomii użytkowania. Z audytu możesz skorzystać zarówno, kiedy zarządzasz stroną internetową, jak i e-sklepem i w ten sposób poprawiać doświadczenia użytkowników.

- tel. 723 988 859
Ekspercki audyt UX
Nieustanny wzrost konkurencyjności w internecie oraz zwiększające się wymagania użytkowników wymuszają na właścicielach sklepów i stron internetowych intensyfikacje działań zmierzających do poprawy doświadczeń użytkowników.
Napotkanie już nawet jednego problemu podczas interakcji ze stroną może wpłynąć negatywnie na odczucia i emocje, które będą utożsamiane z marką. Identyfikacja potencjalnie problematycznych elementów jest możliwa dzięki m.in. eksperckiemu audytowi użyteczności. Wychwycenie przeszkód, na które napotykają użytkownicy strony pozowli na ich natychmiastowe zniwelowanie.
Strona użyteczna, to strona przynosząca zyski.
Audyt user experience
Strona audytowana jest najczęściej przez dwóch ekspertów, którzy niezależnie oceniają ją pod kątem m.in.:
- układu i atrakcyjności,
- architektury informacji,
- poprawności działania funkcjonalności,
- dostosowania do aktualnych oczekiwań użytkowników,
- zachowania dobrych praktyk użyteczności,
- przejrzystości prezentacji treści.
Ekspercki audyt UX jest także względnie najmniej kosztownym i najszybszym rodzajem badań. Do przeprowadzenia analizy wykorzystamy jedną z kilku metod:
- analiza heurystyczna - weryfikacja pod kątem heurystyk czyli zbioru dobrych zasad, wskazówek użyteczności,
- wędrówka poznawcza - analiza polegająca na wcieleniu się przez audytującego w rolę użytkownika, a następnie realizacji typowych zadań,
- lista kontrolna - lista zasad jakie powinien spełniać produkt cyfrowy. Lista cech może być opracowana samodzielnie przez agencję lub bazować na ogólnie dostępnych źródłach. Zwykle takie listy są bardziej konkretne niż heurystyki.
Co nam zapewni ekspercki audyt UX?
- Wykrycie problemów na stronie - co pozwoli na zwiększenie jej użyteczności i skuteczności realizacji celów biznesowych.
- Zwiększenie ergonomii użytkowania – przy minimalnym nakładzie i wykryciu największych problemów skutecznie pogarszających jakość używania strony.
- Zwiększenie sprzedaży – podczas audytu eksperckiego przygotowywane są rekomendacje co do rozwiązań podnoszących generowany przychód.
- Zwiększenie współczynnika konwersji – dzięki optymalizacji tak kluczowych widoków jak karta produktu czy koszyk.
- Poprawę satysfakcji użytkowników – wdrożenie wytycznych zawartych w raporcie z audytu wpływa pozytywnie na poprawę odczuć związanych z użytkowaniem strony.
Jak przeprowadzić ekspercki audyt UX?
Audyt wykonywany jest przez eksperta ds. użyteczności, który na podstawie dobrych praktyk oraz własnego doświadczenia ocenia stronę, sklep, serwis, aplikację lub inny produkt cyfrowy pod kątem użyteczności. Wynikiem analizy jest raport, który zawiera informacje co do wykorzystanej metodologii, opisów problemów oraz podsumowania badania. Każdy z problemów jest poddawany gradacji w wyniku czego może przyjąć miano problemu:
- krytycznego - w bardzo dużym stopniu utrudniającego wykonanie określonych zadań,
- poważnego - utrudniającego realizację zadań,
- kosmetycznego - w niewielkim stopniu utrudniającego realizację zadań oraz korzystanie z serwisu.
W raporcie wskazywane są również pozytywne rozwiązanie ułatwiające korzystanie z serwisu.
Dlaczego my?
- Od prawie 20 lat pomagamy markom zdobywać sukces w internecie.
- Zrealizowaliśmy ponad 1500 projektów e-marketingowych.
- Szybki czas realizacji audytu oraz przygotowanie raportu, który będzie zawierał zbiór wytycznych do wdrożenia.
- Raporty z naszych audytów pomogły poprawić użyteczność stron, serwisów oraz sklepów internetowych.
- Posiadamy wieloletnie doświadczenie w audytowaniu, projektowaniu i tworzeniu stron, dzięki czemu jesteśmy w stanie zająć się pracami wdrożeniowymi.
- Do każdego projektu podchodzimy indywidualnie, biorąc pod uwagę w szczególności potrzeby i oczekiwania klienta.
- Nasz team to wykwalifikowani specjaliści, którzy wiedzą jak udoskonalić istnienie firmy w internecie.
- Każdy klient jest informowany na bieżąco o statusie wykonywanych prac oraz o ich wynikach.
- Wśród naszych klientów są najbardziej wymagający liderzy w swoich branżach na rynku w Polsce i Europie - np.: Wolters Kluwer, iParts, BPH TFI, Wapteka, Cobi. Kliknij, aby zobaczyć nasze realizacje →