Optymalizacja konwersji

Praca nad użytecznością strony internetowej i zmiana nawet niewielkich elementów funkcjonalnych ma bezpośredni wpływ na optymalizację konwersji w witrynie.

W ramach naszych działań zajmujemy się optymalizacją konwersji nie tylko poprzez jakościowe działania SEO, czy SEM, ale również poprzez dokładne analizy użyteczności poszczególnych elementów i procesów na stronach naszych klientów.

Mateusz Bober
Mateusz Bober
Account Manager, UX/UI Designer
  • 17 860 21 86 (wew.: 159)
Napisz do mnie

UX w służbie konwersji

Podstawowym celem stworzenia strony internetowej jest chęć sprzedaży produktów i usług, czasem dzielenia się swoją wiedzą. Aby spełniała ten cel musi generować zakupy, zapytania z formularza kontaktowego, telefony, czy po prostu długi średni czas trwania sesji, który świadczyłby o tym, że użytkownicy znaleźli na stronie to czego szukali.

To jaki będzie cel dla danej strony to wynik dogłębnej analizy potrzeb biznesowych i wyznaczenia odpowiednich KPI. Na tej podstawie możemy optymalizować użyteczność strony w taki sposób aby procesy kierujące do konwersji były jak najlepszej jakości.

Dlaczego warto inwestować w UX?

  • Pełne wykorzystanie potencjału strony – brak dobrej użyteczności nie pozwala na pełne wykorzystanie potencjału, jakim staje się odwiedzający naszą stronę klient, niezależnie od tego czy będzie to duży sklep internetowy, czy prosta strona typu wizytówka lokalnego biznesu.
     
  • Przemyślane decyzje zakupowe – aby doszło do zamówienia, czy kontaktu ze strony użytkownika należy doprowadzić go do decyzji, że strona, na której przebywa jest godna zaufania i odpowiada jego potrzebom. Analizując behawioralny model B.J. Fogga widzimy, że do danego zachowania zachodzi wtedy, gdy zostaną spełnione 3 elementy:
    • użytkownik będzie miał odpowiednią motywację,
    • realizacja celu będzie odpowiednio łatwa,
    • na stronie znajdzie się odpowiedni element wyzwalający potrzeby.
  • Optymalizacja konwersji – dobrze zaprojektowana użyteczność strony pomaga nam optymalizować konwersję, w taki sposób, aby dla każdego użytkownika oferować rozwiązanie jak najbardziej łatwe i nie powodujące spadku motywacji. Dzięki działaniom optymalizacyjnym powiązanym z analizą UX nie dopuścimy do sytuacji, w której użytkownik jest zmotywowany do zakupu ale odstąpi od niego z powodu zbyt trudnej ścieżki dotarcia do poziomu realizacji transakcji. W skrócie możemy powiedzieć, że dobrze zoptymalizowane pod kątem UX procesy to więcej telefonów od klientów czy transakcji.

Zapytaj o ofertę na optymalizację konwersji!

Jak pracujemy?

W naszej pracy wyznaczamy sobie jasno określone cele, które odnosimy do koncepcji S.M.A.R.T. – dzięki temu jesteśmy w stanie określać skonkretyzowane, mierzalne, osiągalne, istotne i określone w czasie cele. Każdą analizę w kierunku optymalizacji rozpoczynamy od dokładnego wywiadu z klientem, co pozwala poznać jego potrzeby oraz idee. Dzięki temu możemy dobrać odpowiednie narzędzia i metodologię pracy. Klient jest obecny na każdym etapie naszych prac, łączymy jego wiedzę produktową z naszą wiedzą o zachowaniu użytkowników oraz projektowaniu skutecznych serwisów internetowych.

W skład naszych standardowych usług optymalizacji konwersji wchodzą:

  • przeprowadzanie testów A/B (Optimizely, Google Optimize),
  • analiza nagrań użytkowników (HotJar),
  • generowanie scrollmap, heatmap, clickmap (HotJar, MouseFlow),
  • analiza statystyk (Google Analytics, Adobe Analytics, Yandex Metrica),
  • badania wyświetlania strony na różnych urządzeniach (Cross Browser Testing / Browserling).


W ramach optymalizacji konwersji wykonujemy eksperckie audyty użyteczności przy użyciu różnych modeli dopasowanych do potrzeb takich jak:

  • analiza heurystyczna (heuristic evaluation) – oceniamy serwis w oparciuo 10 heurystyk użyteczności Nielsena,
  • wędrówka poznawcza (cognitive walktrough) – jest to analiza z punktu widzenia użytkownika, na podstawie określonych scenariuszy oceniamy krok po kroku proces jaki musi przejść każdy użytkownik do jego realizacji,
  • lista kontrolna (usability checklist) – oceniamy serwis pod kątem z góry określonej listy cech jakie powinien posiadać.


Najczęściej na stronach naszych klientów usprawniamy karty produktowe i strony kategorii, koszyk zakupowy, działanie filtrów w sklepach on-line, formularze kontaktowe, nawigacje i menu okruszkowe, wyświetlanie stron na urządzeniach mobilnych. Tylko dla jednego z klientów optymalizacja koszyka przyniosła wzrost współczynnika konwersji o blisko 1%.

Dlaczego my?

  • Posiadamy dwudziestoletnie doświadczenie w marketingu internetowym.
  • Gwarantujemy stały kontakt i bieżące raportowanie wykonywanych działań. 
  • Tworzymy zgrany team, którego celem jest osiągniecie sukcesu Klienta.
  • Jesteśmy specjalistami i praktykami zarówno w dziedzinie użyteczności, jak też e-commerce.
  • Przeprowadziliśmy dziesiątki analiz dla małych i dużych podmiotów gospodarczych.
  • Współpracujemy na co dzień z największymi e-commerce w Polsce zwiększając cały czas ich przychody.
  • Mamy w zespole wybitnych specjalistów UX w Polsce, którzy dokładnie zanalizują wszelkie zgromadzone materiały i wyznaczą jasny kierunek zmian.
  • Mamy dostęp do najlepszego na rynku oprogramowania analitycznego, dokładnie badamy każdy najmniejszy nawet proces.
  • Posiadamy setki zadowolonych klientów, którzy chętnie wracają i polecają nasze usługi dalej. 
  • Wśród naszych klientów są najbardziej wymagający liderzy w swoich branżach na rynku w Polsce i Europie - np.: Wolters Kluwer, iParts, Melvit, Szynaka Meble, BPH TFI, Wapteka, Cobi. Kliknij, aby zobaczyć nasze realizacje →

Zapytaj o ofertę