Klient
UCANDO.pl to jeden z największych sklepów internetowych z częściami samochodowymi w Polsce. Oferuje ponad 2,5 mln części samochodowych począwszy od standardowych części eksploatacyjnych po opony czy elementy wyposażenia warsztatów oraz akcesoria samochodowe.
Ucando to również sklep, w którym Ideo Force jest mocno zaangażowane w cały proces realizacji sprzedaży i wsparcia klienta w jego decyzjach zakupowych na każdym etapie.
Ucando to nie tylko olbrzymi sklep automotive, ale także dedykowana aplikacja dla wszystkich fanów motoryzacji, ale również osób, które po prostu posiadają i korzystają z własnego samochodu.
Klient
UCANDO.pl to jeden z największych sklepów internetowych z częściami samochodowymi w Polsce. Oferuje ponad 2,5 mln części samochodowych począwszy od standardowych części eksploatacyjnych po opony czy elementy wyposażenia warsztatów oraz akcesoria samochodowe.
Ucando to również sklep, w którym Ideo Force jest mocno zaangażowane w cały proces realizacji sprzedaży i wsparcia klienta w jego decyzjach zakupowych na każdym etapie.
Ucando to nie tylko olbrzymi sklep automotive, ale także dedykowana aplikacja dla wszystkich fanów motoryzacji, ale również osób, które po prostu posiadają i korzystają z własnego samochodu.
O firmie
Ucando to marka działająca w branży motoryzacyjnej. Firma oferuje klientom dostęp do szerokiego asortymentu części samochodowych (ponad 2.5 mln). W ofercie sklepu znajdują się nie tylko standardowe części eksploatacyjne, ale również liczne akcesoria i elementy potrzebne np. do wyposażenia profesjonalnych warsztatów. Ucando oferuje swoim klientom nie tylko kompleksowe wsparcie w podejmowaniu decyzji zakupowych, ale również specjalną aplikację mobilną, która wyróżnia ją spośród innych marek, zajmujących się sprzedażą części samochodowych.
Realizujemy wymagające projekty i inspirujemy do działań w e-marketingu. Zapisz się na newsletter i zyskaj dostęp do wiedzy ekspertów.
Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie uniemożliwi świadczenie usług na Twoją rzecz. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.
Współpraca
Pierwotnie właściciele marki Ucando działali głównie na rynkach zachodnich, jednak w pewnym momencie postanowili wejść z działalnością firmy także na rynek polski. W tym celu potrzebowali sprawdzonego partnera, który mógłby przejąć większość działań promocyjnych, reklamowych i technologicznych. Właśnie tak rozpoczęła się nasza współpraca z Ucando, która trwa już od ponad 5 lat.
Klient zdecydował się na współpracę z nami ze względu na nasze duże doświadczenie w branży motoryzacyjnej oraz umiejętność kompleksowej obsługi wszystkich aspektów e-marketingu. Synergia i planowanie całego lejka zakupowego wpływa na efektywność wykorzystania budżetu i maksymalizację zwrotu z inwestycji.
Ucando powierzyło nam opiekę nad wszystkimi kanałami prowadzenia działań. Działania obejmują wszystkie etapy lejka zakupowego – od budowania świadomości marki po skuteczne zamykanie konwersji.
Grupa docelowa
Do grupy docelowej marki Ucando należą osoby, które posiadają lub korzystają z samochodów. Są to więc przede wszystkim osoby indywidualne (najczęściej kierowcy), które same naprawiają swoje samochody lub korzystają z usług mechaników, przychodząc do serwisów z samodzielnie zakupionymi częściami.
Dlaczego pozycjonowanie?
Pozycjonowanie witryny odgrywa znaczącą rolę w całym procesie promocji marki w sieci. Widoczność witryny ma bezpośredni wpływ na świadomość marki, a także sprzedaż. Strona sklepu internetowego, która nie wyświetla się na wysokich pozycjach w wyszukiwarce, nawet jeśli jest dopracowana pod kątem UX i posiada szeroką ofertę z konkurencyjnymi cenami, nie przyniesie odpowiedniej liczby klientów. Dlatego właśnie współpraca z Ucando, jak z większością naszych klientów, opiera się na wielu działaniach, w tym także na pozycjonowaniu.
Witryny, które wyświetlają się na wysokich pozycjach na wyszukiwane frazy kluczowe, cieszą się dużym ruchem organicznym i wysoką świadomością marki. Często nawet do tego stopnia, że sama nazwa marki staje się coraz popularniejszą frazą w wyszukiwarce. Aby sklep internetowy dobrze funkcjonował i przynosił zyski, musi być znajdowany przez konsumentów, a jednym z najskuteczniejszych sposobów na poprawę widoczności witryny są odpowiednie działania pozycjonujące.
Przebieg działań
Pozycjonowanie Ucando jest przykładem bardzo kompleksowego i nowoczesnego podejścia do współczesnego SEO. Współpraca z klientem odbywa się na wielu płaszczyznach. Dbamy nie tylko o wysoką jakość linków czy optymalizacje strony, ale dużą wagę przywiązujemy także do czynników behawioralnych oraz brandowo-wizerunkowych. Dynamicznie rosnąca widoczność to nie tylko rosnący wykres, ale również stale poprawiająca się jakość ruchu i wzrost sprzedaży z ruchu organicznego.
Standardową procedurą przed rozpoczęciem działań z zakresu pozycjonowania jest audyt. Na tym etapie sprawdzane są czynniki blokujące wysokie pozycjonowanie się witryny, takie jak np. nietrafione słowa kluczowe. Określenie tych czynników podczas audytu pozwala na ich zmianę, w celu poprawy widoczności strony. Kolejne etapy to m.in.:
- prowadzenie działań z zakresu wartościowego link buildingu,
- optymalizacja techniczna strony internetowej,
- tworzenie i optymalizacja contentu na stronie,
- współpraca z działem IT,
- przygotowywanie wskazówek i audytów z sugerowanymi zmianami strukturalnymi na stronie.
Wyniki
- Wzrost liczby fraz w TOP10 o kilka tysięcy fraz, co daje nam 100% patrząc rok do roku.
- Wzrost ruchu organicznego na poziomie 80-100% rocznie.
- Większa widoczność strony na frazy sprzedażowe związane z produktami czy kategoriami.
- Niektóre z fraz, na które sklep pojawia się w TOP3, mają miesięcznie kilkadziesiąt tysięcy wyszukiwań.
Wnioski
Dzięki przeprowadzeniu specjalistycznego audytu SEO wprowadziliśmy zmiany, w wyniku których widoczność sklepu w sieci uległa znacznej poprawie. Tym samym doszło również do wzrostu ruchu organicznego.
Systematyczne działania prowadzone przez naszych specjalistów oraz skuteczna optymalizacja strony pod kątem technicznym, przyczyniły się do zwiększenia konwersji. Duże znaczenie miało także tworzenie wartościowych treści, zgodnie z zasadami SEO.
Kluczem do osiągnięcia sukcesu jest jednak synergia wszystkich kanałów marketingowych, za które jesteśmy odpowiedzialni. W inny sposób przyciągamy nowych użytkowników, w inny budujemy świadomość o marce, a w jeszcze inny generujemy ruch na stronie i konwersje.
Rynek części samochodowych jest obecnie bardzo wymagający. Wciąż rośnie liczba sklepów z podobnymi kategoriami produktów. Ponadto istnieje również konkurencja ze strony sklepów stacjonarnych i mechaników samochodowych. Sklepy internetowe powinny więc dbać o odpowiednią widoczność w sieci, która jest ważna z perspektywy prowadzenia efektywnej sprzedaży i którą można osiągnąć dzięki pozycjonowaniu.