Generowanie leadów sprzedażowych wymaga najpierw zachęcenia użytkowników Internetu do odwiedzenia strony, a następnie do pozostawienia swoich danych kontaktowych. Jednak warto pamiętać, że tylko świadomy użytkownik, zainteresowany konkretną ofertą zdecyduje się na takie działanie. Aby więc osiągnąć cel związany z pozyskiwaniem leadów, trzeba zadbać o właściwy content marketing, dostosowany do internautów o konkretnie sprecyzowanym profilu.
Postaw na wartościowy content marketing
Istotnym elementem w generowaniu leadów jest więc content marketing, który stanowi wartościowa i interesująca treść poszukiwania przez określoną grupę użytkowników, traktowanych jak potencjalni klienci. Tylko dobrze przygotowana treść zachęci do odwiedzania strony, a w konsekwencji skłoni do pozostawienia danych kontaktowych, na które przesyłane będą informacje dotyczące oferty – produktów oraz usług.
Za content interesujący użytkowników można uznać:
- ciekawy e-book udostępniany na stronie lub możliwy do pobrania za pośrednictwem profili na Social Media,
- wartościowy newsletter, którego subskrypcja wymaga udostępnienia adresu e-mail,
- różnego rodzaju materiały promocyjne.
Użytkownik, chcący uzyskać konkretne informacje, będzie gotowy podać swoje dane kontaktowe – adres e-mail, który stanie się podstawą dalszych działań marketingowych. Wartościowy content udostępniany sprecyzowanej grupie docelowej przyczyni się do zwiększenia ilości potencjalnych klientów, którzy w wyniku odpowiednio ukierunkowanych działań, zdecydują się skorzystać z oferowanych usług lub produktów. Ostatecznym celem rozpoczętej strategii pozyskiwania leadów jest nie tylko powiększenie grupy potencjalnych klientów, ale wzrost konwersji i związanych z tym efektów sprzedażowych.
Uwzględnij wiadomości follow up
Użytkownicy udostępniają swoje e-maile między innymi poprzez subskrypcję newslettera, wyrażając zainteresowanie otrzymywaniem wiadomości. W takim przypadku można skorzystać z automatycznie wysyłanych wiadomości, tzw. follow up, które pozwalają na budowanie i utrzymywanie relacji z użytkownikami. Wysyłanie wiadomości follow up rozpoczyna się z chwilą subskrypcji newsleterra przez użytkownika, który najpierw otrzymuje mail z powitaniem, a w następnych etapach już indywidualnie dostosowane komunikaty marketingowe tworzące cykl maili. Wiadomości follow up wysyłane są w określonych terminach – odstępach czasowych. Aby przesyłana treść była skuteczna, nie może zawierać tylko i wyłącznie elementów promocyjnych, jej częścią powinny być również newsy i wskazówki.
Mierz efekty i oceniaj korzyści
Pozyskiwane leady sprzedażowe powinny być poddawane regularnej analizie dokonywanej przy użyciu specjalistycznych narzędzi. Pozwoli to na precyzyjne określenie preferencji użytkowników, którzy pozostawili swoje dane kontaktowe, a w konsekwencji lepsze dostosowanie strategii marketingowej. Przede wszystkim należy zwrócić uwagę na wskaźnik odwiedzin, czas spędzony na stronie, konwersję – będące kluczowymi miernikami efektywności. Na tej podstawie można zoptymalizować strategię generowania leadów sprzedażowych, by przynosiła jak największe efekty.
Tworzenie baz danych jest bardzo ważne dla sukcesywnego zyskiwania kolejnych klientów. Dlatego zawsze też warto rozróżnić użytkowników, którzy weszli na stronę, poszukując konkretnych treści, do tych, którzy przypadkowo na nią trafili. Tylko pierwsza grupa generuje leady sprzedażowe, a dzięki odpowiednim działaniom klienci potencjalni staną się stałymi odbiorcami usług i produktów.



















