[Prasówka #51] Google i nowy format reklam, a na Instagramie testy map

Nowy format reklam dla branży turystycznej od Google, Microsoft wdraża atrybuty biznesowe, a Instagram testuje mapy. Więcej nowości w prasówce!
28 września 2021

W najnowszej prasówce nowości z minionego tygodnia. Google wprowadza dla branży turystycznej nowy format reklam. Z kolei Microsoft wprowadza atrybuty, które pomogą odróżnić markę od konkurencji dzięki unikalnym cechom. W social media również wiele nowości. Instagram testuje mapy, a muzyka na Stories dostępna również w Polsce. Szczegóły i wiele innych newsów w poniższym przeglądzie nowości.

 

Spis treści:

1. Nowy format reklam.
2. Marketing z atrybutami biznesowymi.
3. Informacje o reklamie.
4. Google wprowadza nowe rozwiązania dla firm turystycznych i rekreacyjnych.
5. Opóźnienia w Search Console.
6. Wartość linków zwrotnych nie wzrasta na podstawie ruchu.
7. Aktualizacja PageSpeed Insights.
8. Powiązane linki, które zmieniają się dynamicznie nie są złe.
9. Instagram testuje mapy.
10. Facebook nawiązał współpracę z Vimeo Create.
11. LinkedIn wprowadza nowe narzędzia.
12. TikTok rozpoczyna kampanię marketingową dotyczącą efektywności.
13. Facebook testuje nagradzanie za aktywność w grupie.
14. Pinterest i udostępnianie pinów na Facebooku i Instagramie.
15. Muzyka na Instagramie dostępna w Polsce.
16. Podsumowanie.


Nowy format reklam


Nowy format

Google wprowadza nowy format reklam, który ma pomóc przede wszystkim branży turystycznej, zwiększając liczbę rezerwacji i zakupionych biletów, a tym samym przychody reklamodawców.

Reklamy kampanii „Things to do” docierają do podróżnych, którzy wykazują zainteresowanie określonym miastem lub miejscem docelowym. Reklamy pojawiają się nad wynikami wyszukiwania oraz zawierają szczegóły takie jak zdjęcia, ceny, nazwę firmy oraz link do rezerwacji.

Więcej: https://www.blog.google/products/ads-commerce/helping-travelers-discover-new-things-do/


Marketing z atrybutami biznesowymi


Atrybuty biznesowe

Microsoft wprowadza atrybuty biznesowe, które mają odróżnić markę od konkurencji poprzez podkreślenie unikalnych cech. W aktualnej wersji reklamodawcy mają do dyspozycji 4 kategorie atrybutów zawierające łącznie 32 atrybuty.

Aby dodać atrybuty do swojego konta należy przejść do wszystkich kampanii, kliknąć ustawienia, wybrać odpowiednie atrybuty i zapisać.

Więcej: https://about.ads.microsoft.com/en-us/blog/post/september-2021/show-your-brand-values-marketing-with-purpose-business-attributes


Informacje o reklamie


Informacje reklama

W celu zapewnienia użytkownikom większej przejrzystości, Google zapowiada ulepszenie komunikatów reklamowych o nowe menu „Informacje o tej reklamie.

Użytkownicy mogą teraz zobaczyć inne reklamy wyświetlane przez reklamodawcę w ciągu ostatnich 30 dni, a także zdobyć o nim więcej informacji. Ponadto uproszczony został system zgłaszania reklam naruszających zasady.

Więcej: https://www.blog.google/products/ads-commerce/giving-users-more-transparency-their-google-ad-experience/


Google wprowadza nowe rozwiązania dla firm turystycznych i rekreacyjnych


Google turystyka

Google wprowadza nowe możliwości dla firm branży turystycznej. Do ogólnych informacji wyświetlanych w wynikach wyszukiwania będą teraz wyświetlane linki do rezerwacji czy zakupu biletów. Ma to na celu pomoc firmom z branży turystycznej po długim okresie zakłóceń pracy związanych z pandemią.

Więcej: https://searchengineland.com/google-rolls-out-ticket-booking-links-things-to-do-ads-and-an-eco-certified-badge-for-hotels-374626


Opóźnienia w Search Console


Opóźnienia Search Console

Wielu ekspertów SEO zauważyło ostatnio opóźnienia w raportach w Search Console. Jak zostało to wyjaśnione, opóźnienie związane jest z usterką, która w najbliższym czasie ma zostać naprawiona. Jak zapewnia Google - nie ma to wpływu na indeksowanie strony oraz na ranking stron.

Więcej: https://searchengineland.com/seos-experiencing-delays-in-data-on-search-console-performance-reports-374571


Wartość linków zwrotnych nie wzrasta na podstawie ruchu


Linki zwrotne

Jak wyjaśnia John Mueller, Google nie ocenia linków zwrotnych na podstawie ruchu z witryn odsyłających czy link zostanie kliknięty. Linki z wartościowych stron są bardziej doceniane, niż linki z losowych storn. Przypomina to działanie PageRank, jednak jak tłumaczy Mueller, nie do końca działa to w taki sam sposób.

Więcej: https://www.searchenginejournal.com/google-referral-traffic-doesnt-increase-link-equity/420843/#close

Zapisz się na newsletter i bądź na bieżąco z naszymi artykułami. Nie przegap najciekawszych tekstów.

Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie uniemożliwi świadczenie usług na Twoją rzecz. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.


Aktualizacja PageSpeed Insights


Page Speed Insights

PageSpeed Insights obecnie korzysta z Lighthouse 8.4.0, co wprowadza dwa nowe audyty. Najważniejszą zmianą jest możliwość zdiagnozowania problemu z negatywnym wpływem na wskaźnik LCP. Nowe możliwości audytu umożliwią na osiąganie lepszych wyników.

Więcej: https://www.searchenginejournal.com/pagespeed-insights-updates-to-lighthouse-8-4-helps-improve-lcp/420852/


Powiązane linki, które zmieniają się dynamicznie nie są złe


Powiązane linki

Bardzo często w sklepach internetowych mamy do czynienia z polecanymi produktami. Często zestaw proponowanych produktów zmienia się, a wraz z nim zestaw powiązanych linków. Jak wyjaśnia John Mueller nie ma to negatywnego wpływu na SEO. Natomiast ciągłe zmiany linków powiązanych, np. za każdym wejściem na stronę zmieniają się linki, to utrudnia to jedynie śledzenie. W dalszym ciągu linki przekazują kontekst Google.

Więcej: https://www.seroundtable.com/google-dynamic-changing-related-links-32119.html


Instagram testuje mapy


Instagram mapy

Instagram testuje mapy! Obecnie funkcja dostępna jest w Australii i Nowej Zelandii. Mapy mają pomagać w wyszukiwaniu firm i usług i dodawać do postów konkretną lokalizację.

Funkcja ma udostępniać m.in. nazwy punktów/ lokali, ich godziny otwarcia i linki do stron. Określenie lokalizacji i udostępnienie jej będzie dostępne zarówno dla tworzonych postów, jak i Instagramowych Stories.

Więcej: http://www.proto.pl/aktualnosci/instagram-testuje-mapy-w-aplikacji


Facebook nawiązał współpracę z Vimeo Create


Vimeo create

Najnowsza współpraca Facebook Business Suite i Vimeo Create ma pomóc małym i średnim firmom w tworzeniu efektywnych filmików wideo!

Współpraca pozwoli na korzystanie z uproszczonej wersji Vimeo i używanie dostępnych szablonów, nakładek, dodawanie tekstu czy muzyki. Działanie podyktowane jest stale rosnącą popularnością treści wideo w serwisie.

Więcej: https://socialpress.pl/2021/09/facebook-laczy-sily-z-vimeo-create-aby-ulatwic-malym-firmom-tworzenie-wideo


LinkedIn wprowadza nowe narzędzia


LinkedIn narzędzia

LinkedIn wprowadza nowe narzędzia! Usprawnienia serwisu dotyczą możliwości publikowania dłuższych treści oraz funkcji dotyczących organizacji wydarzeń i mierzenia wyników wpływu reklam marek.

Najświeższe opcje dotyczą też dodawania elementów multimedialnych, linków i optymalizacji wyświetleń promowanych postów.

Więcej: http://www.proto.pl/aktualnosci/linkedin-dodaje-nowe-narzedzia-maja-sluzyc-budowaniu-zaangazowanej-spolecznosci


TikTok rozpoczyna kampanię marketingową dotyczącą efektywności


TikTok kampania

TikTok ponownie stara się podkreślić, że jest aplikacją otwartą na rozwiązania biznesowe. Z tego powodu rozpoczyna kampanię dotyczącą efektywności mediowej aplikacji.

Raport firmy Nielsen ukazał, że TikTok ma dwukrotnie większą efektywność sprzedażową niż inne platformy. Dodatkowym atutem aplikacji jest fakt, że w samej Europie zarejestrowanych jest ponad 100 milionów użytkowników.

Kampania prowadzona jest we współpracy z marką CCC, OnlyBio i TikTokerką Leną Gryszko.

Więcej: https://socialpress.pl/2021/09/tiktok-startuje-z-kampania-marketingowa-ma-ona-udowodnic-ze-jest-efektywna-platforma-mediowa


Facebook testuje nagradzanie za aktywność w grupie


Wynagradzanie aktywności

Facebook postanowił położyć  nacisk na aktywność w grupach i stworzył nową funkcję. Opcja dotyczy możliwości nagradzania użytkowników za ich aktywność na grupach.

Wyróżniony użytkownik będzie mógł otrzymać odznakę od administratora strony. Nagrodzona aktywność będzie dotyczyć „wybitnie dobrych” komentarzy. Głównym celem funkcji jest wzmożenie zaangażowania użytkowników i motywowanie do zabierania głosu w dyskusjach.

Więcej: https://socialpress.pl/2021/09/facebook-chce-zwiekszyc-zaangazowanie-w-grupach-dlatego-wprowadza-nagrody-dla-spolecznosci


Pinterest i udostępnianie pinów na Facebooku i Instagramie


Pinterest piny

Jak podaje socialmediatoday.com, Pinterest testuje funkcję udostępniania Pinów na Facebookowych relacjach i Instagramowych Stories. Funkcja ma zwiększyć ruch na Pintereście i pozwolić na dzielenie się inspiracjami z obserwującymi. 

Treści opublikowane przez tę funkcję mają posiadać znak wodny Pinteresta.

Więcej: https://socialpress.pl/2021/09/pinterest-testuje-mozliwosc-przesylania-pinow-na-stories-facebooka-i-instagrama


Muzyka na Instagramie dostępna w Polsce


Instagram muzyka

Po trzech latach od premiery, polski Instagram doczekał się aktualizacji Stories! Mowa o dodaniu funkcji „Muzyka” do tworzonych relacji.

Na ten moment opcja dostępna jest jedynie dla telefonów z systemem iOS, ale już niedługo ma trafić do szerszego grona użytkowników.

Od teraz polscy Instagramowicze mogą teraz dodawać ulubione fragmenty piosenek do swoich relacji.

Więcej: https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/instagram-music-jak-korzystac


Podsumowanie

Kolejny tydzień zaskoczył użytkowników nowościami z digital marketingu. Za tydzień kolejna porcja wiedzy. Bądźcie na bieżąco!

Zespół Ideo Force
AUTOR
tel.+48 17 860 09 59
Napisz do mnie
UDOSTĘPNIJ
in tw fb
Ocena artykułu:
Twoja ocena:
Średnia ocen użytkowników 5.0 na podstawie 1 ocen

Inne wpisy