[Prasówka #54] Google aktualizuje rozszerzenia reklam i nowości w Insta Stories

Google aktualizuje rozszerzenia reklam, Instagram chce wprowadzić nową funkcję na Stories, a YouTube dodaje opcje tworzenia napisów w filmach na 3 różne sposoby. Więcej w poniższym przeglądzie newsów!
18 października 2021

Świat digital marketingu nieustannie wprowadza nowości oraz udoskonalenia. Miniony tydzień również wniósł sporo zmian, które w mniejszym bądź większym stopniu wpłyną na funkcjonowanie narzędzi oraz platform. Zachęcamy do śledzenia tego, co wydarzyło się ubiegłego tygodnia. Więcej w poniższym przeglądzie nowości ze świata cyfrowego marketingu!

 

Spis treści:

1. Reklamy żywności z wysoką zawartością cukru i tłuszczu.
2. Reklamy poruszające tematy zmian klimatycznych.
3. Aktualizacja rozszerzeń Google Ads.
4. Aktualizacja wyszukiwarki Google Mobile.
5. Jak odzyskać straty po aktualizacji?
6. Instagram dodaje harmonogram transmisji live.
7. YouTube i 3 opcje tworzenia napisów na filmach.
8. Nowa opcja Instagram Stories.
9. Wspólny czat Messengera i Instagrama.
10. Facebook i karta audio.
11. Twitter testuje opcję wyświetlania chronologicznych Tweetów.
12. Instagram i informacje o naruszania zasad społeczności i problemach technicznych aplikacji.
13. Podsumowanie.


Reklamy żywności z wysoką zawartością cukru i tłuszczu


Reklamy żywności

Google ogranicza kierowanie reklam żywności i napojów z wysoką zawartością tłuszczu lub cukru na osoby przed 18 rokiem życia w Unii Europejskiej oraz Wielkiej Brytanii. Restrykcje dotyczą głównie reklam produktowych, bezpłatne informacje o produktach nie zostały ograniczone.

Więcej: https://support.google.com/merchants/answer/11191344


Reklamy poruszające tematy zmian klimatycznych


Reklamy klimatyczne

Google blokuje reklamy dotyczące kwestii zmian klimatycznych sprzeczne z przyjętym konsensusem naukowym. Reklamy zawierające powyższe treści nie będą wyświetlane. Wydawcy i twórcy YouTube zaprzeczający globalnemu ociepleniu klimatu na skutek działalności człowieka nie będą mogli zarabiać na wyświetlaniu reklam na swojej stronie internetowej czy kanale YouTube.

Więcej: https://support.google.com/google-ads/answer/11221321


Aktualizacja rozszerzeń Google Ads


Aktualizacja rozszerzeń

Google aktualizuje rozszerzenia reklam. Od teraz rozszerzenia mogą być wstrzymywane. Wycofane zostały natomiast funkcje: urządzenia mobilne jako preferowane, czas rozpoczęcia i zakończenia pracy w rozszerzeniach połączeń, harmonogram reklam w rozszerzeniach aplikacji, a także godziny i harmonogram wyświetlania w rozszerzeniach cen i informacji

Więcej: https://support.google.com/google-ads/answer/10514212


Aktualizacja wyszukiwarki Google Mobile


Aktualizacja wyszukiwarki

Nowa aktualizacja wyszukiwarki Google dotyczy urządzeń mobilnych. Zamiast podzielonej listy na strony, użytkownicy przewijający w dół zobaczą przycisk ,,więcej”. Dzięki temu użytkownicy wygodnie będą mogli szukać odpowiednich dla siebie treści. Pozwoli to również przeglądnięcie większej liczby wyników wyszukiwania niż normalnie. Google twierdzi, że w ten sposób ludzie mogą dotrzeć nawet do czwartej strony wyników wyszukiwania.

Więcej: https://www.searchenginejournal.com/google-mobile-search-updated-with-continuous-scrolling/423380/


Jak odzyskać straty po aktualizacji?


Straty aktualizacja

John Mueller z Google wyjaśnia jak odzyskać pozycje w rankingu po aktualizacji rdzenia. Spadek pozycji po aktualizacji jest wskaźnikiem utraty znaczenia dla zapytań. Poprawki techniczne nie umożliwią poprawy pozycji, a jedynie poprawiają trafności witryny. Nawet poprawa treści, nie umożliwi powrotu do poprzednich pozycji. Jak wyjaśnia Mueller, strona jest wtedy traktowana jako nowa strona, a nie jest porównywalna z poprzednią wersją.

Więcej: https://www.searchenginejournal.com/google-says-improve-content-to-recover-from-core-updates/423461/

Zapisz się na newsletter i bądź na bieżąco z naszymi artykułami. Nie przegap najciekawszych tekstów.

Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie uniemożliwi świadczenie usług na Twoją rzecz. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.


Instagram dodaje harmonogram transmisji live


Transmisja live

Instagram postanowił skupić się na angażowaniu użytkowników w transmisje live i dodał nową opcję planowania transmisji. Od tej pory użytkownicy aplikacji mogą skorzystać z funkcji i otrzymać powiadomienie o nadchodzącym livie.

Nowa funkcjonalność ma zwiększyć dostępność transmisji i pomóc w dotarciu do większej liczby osób. Użytkownicy przed rozpoczęciem transmisji na żywo otrzymają powiadomienie. Transmisje będzie można planować z 90-dniowym wyprzedzeniem.

Więcej: https://www.socialmediatoday.com/news/instagram-adds-live-stream-scheduling-to-drive-more-awareness-and-viewers/608184


YouTube i 3 opcje tworzenia napisów na filmach


YouTube napisy

Serwis YouTube wprowadził najnowszą aktualizację dotyczącą dodawania napisów w tworzonych treściach. Uaktualnienie obejmuje trzy opcje dodawania napisów – możliwość umieszczenia transkrypcji podczas przeprowadzanych transmisji live, funkcję tłumaczenia napisów na inny język i wyszukiwanie fragmentu filmu na podstawie tekstu.

Na ten moment aktualizacja jest dostępna jedynie dla kanałów anglojęzycznych, ale z czasem jej zasięg ma się powiększać o kolejne języki. Działanie ma zwiększyć dostępność treści w serwisie YouTube.

Więcej: https://socialpress.pl/2021/10/youtube-dodal-trzy-nowe-opcje-zwiazane-z-tworzeniem-napisow-do-tresci-wideo


Nowa opcja Instagram Stories


Opcja stories

Jak czytamy na socialmediatoday.com, Instagram pracuje nad nową funkcją Stories. Najnowsze udogodnienie ma umożliwiać polubienie relacji i pozytywnie wpływać na zaangażowanie odbiorców.

Opcja ma podpowiadać twórcom o tym, które treści ich obserwujący uważają za ciekawe w odbiorze. Zebrane polubienia mają trafiać do twórców bezpośrednio w wiadomości prywatnej.

Więcej: http://www.proto.pl/aktualnosci/instagram-testuje-wprowadzenie-polubien-w-stories


Wspólny czat Messengera i Instagrama


Wspólny czat

Messenger wprowadza wspólny czat! Najnowsze udogodnienie komunikatora ma pozwolić na prowadzenie czatu z użytkownikiem Instagrama niezależnie od tego, z jakiej aplikacji korzysta!

Czaty grupowe będą się odbywać za pomocą kontaktów. Dostępne będą ankiety, filtry zmieniające kolor czatu czy wideokonferencje. Nowością będzie wyświetlanie informacji o pisaniu wiadomości przez osoby komunikujące się na czatach grupowych. 

Więcej: http://www.proto.pl/aktualnosci/messenger-i-instagram-uruchamiaja-wspolny-czat


Facebook i karta audio


Facebook Audio

Jak podaje socialmediatoday.com, Facebook rozszerza dostęp do pokojów audio live! Najnowsza zmiana dotyczy możliwości udostępniania pokoju na żywo osobom na całym świecie!

Aktualizacji towarzyszy dodanie opcji „Słuchaj”, dzięki której użytkownik w łatwy i szybki sposób jest w stanie odnaleźć interesującą go rozmowę i do niej dołączyć.

Więcej: https://www.socialmediatoday.com/news/facebook-expands-access-to-live-audio-rooms-adds-new-dedicated-audio-tab/608022/


Twitter testuje opcję wyświetlania chronologicznych Tweetów


Twitter chronologia

Najczęstszą prośbą Twitterowiczów w ostatnim czasie była chęć odkrywania Tweetów w porządku chronologicznym. Twitter zapowiedział, że pracuje nad możliwością zmiany i dostosowywania wyświetlania Tweetów według preferencji użytkowników.

Gdy aktualizacja zostanie opublikowana, użytkownicy będą mogli dostosować strumień wyświetlanych treści. Od tej pory Tweety będą mogły być wyświetlane w kategorii „od najnowszych”, a nie „budzących największe zaangażowanie”.

Więcej: https://www.socialmediatoday.com/news/twitter-looks-to-make-it-easier-to-access-a-chronological-feed-of-the-lates/608093/


Instagram i informacje o naruszania zasad społeczności i problemach technicznych aplikacji


Instagram informacje

Po globalnej awarii, która miała miejsce 4 października, Instagram postanowił wprowadzić powiadomienia o awariach. Komunikaty mają ostrzegać użytkowników o „tymczasowych problemach”. Powiadomienia mają ograniczyć dezorientację w razie wystąpienia kryzysu.

Dodatkową nowością ma być zakładka o statusie konta – za jej sprawą użytkownik ma być informowany o tym, które z jego treści naruszyły zasady, zostały usunięte lub ograniczone. Zakładka ma również ostrzegać użytkowników i informować ich o tym, że ich konto jest zagrożone wyłączeniem.

Więcej: http://www.proto.pl/aktualnosci/instagram-testuje-powiadomienia-o-awariach


Podsumowanie

Już za tydzień kolejne informacje związane z aktualizacjami w marketingu cyfrowym. Zapraszamy do cotygodniowego śledzenia!

Zespół Ideo Force
AUTOR
tel.+48 17 860 09 59
Napisz do mnie
UDOSTĘPNIJ
in tw fb
Ocena artykułu:
Twoja ocena:
Średnia ocen użytkowników 0.7 na podstawie 3 ocen

Inne wpisy