[Prasówka #59] Aplikacja Qaya od Google i aktualizacja opinii

Nowa aplikacja od Google, aktualizacja opinii w Google, awaria Google Search Console i udoskonalenia w social media. Więcej znajdziesz w poniższym przeglądzie nowości!
11 stycznia 2022

Niezmiennie w social mediach, SEO oraz reklamach Google, w ostatnim czasie pojawiło się wiele nowości i aktualizacji, zarówno tych bardziej, jak i mniej zaskakujących. Choć takie zmiany mają miejsce w zasadzie nieprzerwanie i niemal codziennie, warto je śledzić i być na bieżąco. Z tego właśnie powodu przedstawiamy kolejną prasówkę, w której można znaleźć najważniejsze update’y z branży.

 

Spis treści:

1. Karta eksploruj w Spotify.
2. Burger King i McDonald’s grają do jednej bramki.
3. Twitter kolejną aplikacją z pełnoekranowym wyświetlaczem.
4. Facebook i narzędzia dla twórców transmisji live.
5. Instagram stawia na ochronę najmłodszych.
6. WhatsApp pozwoli przesłuchać wiadomość głosową przed wysłaniem.
7. Google wprowadza nową aplikację!
8. Google Discovery jako dodatek na pozyskanie ruchu.
9. Google potwierdza zakończenie listopadowej aktualizacji.
10. Google wyindeksuje strony niedziałające kilka dni.
11. Google Search Console niedostępny.
12. Grudniowa aktualizacja opinii w Google.
13. Aktualizacja rozszerzeń graficznych.
14. Nowe dane i odświeżony interfejs kolumn niestandardowych.
15. Podsumowanie.


Z platform społecznościowych korzysta prawie każdy z nas. Dlatego też nowości w tym obszarze są niezwykle istotne, ponieważ wpływają nie tylko na firmy, które reklamują się w social mediach, ale także na codziennych użytkowników. Zdecydowanie największym zaskoczeniem, choć nie jest to do końca zmiana w mediach społecznościowych, a raczej wydarzenie, była współpraca sieci fast food Burger King z McDonalds. Ponadto, standardowo Facebook, Instagram czy Twitter nie zawiodły w kwestii nowinek.


Karta eksploruj w Spotify


Eksploruj Spotify

Inspiracje aplikacją-gigantem, jaką jest TikTok są codziennością. Spora część serwisów dostępnych na rynku wzoruje się na TT w różnoraki sposób. Do tego grona dołączył Spotify, który postanowił stworzyć kartkę Eksploruj, a więc odpowiednik TikTokowej opcji Odkrywaj.

Widok zakładki jest niemal identyczny, jak ten, który możemy zauważyć na TikToku. Karta ukazuje pełnowymiarowe wideo, które można polajkować lub pominąć. Na obecną chwilę opcja dostępna jest dla niektórych użytkowników telefonów z systemem Ios.

Więcej: https://socialpress.pl/2021/12/czy-spotfiy-rowniez-chce-skopiowac-tiktoka-wszystko-na-to-wskazuje


Burger King i McDonald’s grają do jednej bramki


Mc Burger
https://www.facebook.com/BurgerKingPolska/posts/10160050868359015

W drugim tygodniu grudnia polskich użytkowników Facebooka zdziwiła komunikacja marki Burger King. Restauracja na swoim oficjalnym profilu dodała post promujący i zachęcający do kupna popularnej przekąski – frytek w konkurencyjnej sieci McDonald’s.

Ta nietypowa komunikacja brandu była odpowiedzią na prowadzoną przez McDonald’s akcję charytatywną. McDonald’s ogłosił, iż część środków uzyskanych ze sprzedaży frytek w dniach 11 i 12 grudnia przekaże na działalność Domów Ronalda McDonalda.

Więcej: https://marketingprzykawie.pl/espresso/burger-king-zacheca-do-zakupu-frytek-w-mcdonalds-w-szczytnym-celu/


Twitter kolejną aplikacją z pełnoekranowym wyświetlaczem


Twitter wyświetlacz

Inspiracje TikTokiem nie mają końca! Przekonali się o tym użytkownicy Twittera, dla których serwis przygotował nową aktualizację. Mowa o możliwości pełnoekranowego przewijania wyświetlanych treści.

Poprzednia karta Eksploruj ukazywała nagłówki i fragmenty Tweetów. Od tej pory serwis testuje format pionowy, pełnowymiarowy. Panel znajdujących się w dolnej części aplikacji jest łudząco podobny do tego, który możemy zobaczyć na TikToku. Obecnie nowy wygląd jest w fazie Twitterowych testów.

Więcej: https://www.socialmediatoday.com/news/twitter-tests-new-tiktok-like-full-screen-display-for-explore/611190/


Facebook i narzędzia dla twórców transmisji live


Facebook live

Najnowsze udogodnienia Facebooka w kwestii transmisji na żywo mają pomóc serwisowi zmaksymalizować tworzone przez twórców treści. Facebook ogłosił, że publikuje nowinki, do których możemy zaliczyć m.in. polecane linki, nowe opcje interakcji, czy rekomendacje! Nowością jest również uproszczone menu i możliwość tworzenia ankiet!

Od tej pory użytkownicy Facebooka będą mogli tworzyć transmisje na żywo z trzema dodatkowymi osobami, co niewątpliwie przełoży się na wzrost zaangażowania publiczności. Zmianie ulegnie również oczekiwanie na transmisję – podobnie jak na Instagramie, użytkownik będzie mógł włączyć powiadomienie o planowanym livie.

Wszystkie składowe przełożą się na wzrost dostępności platformy i pomogą twórcom w jeszcze bliższym poznaniu fanów, tworzeniu interakcji z nimi i odsyłaniu ich do stron www.

Więcej: https://www.socialmediatoday.com/news/facebook-launches-new-tools-for-live-stream-creators-including-links-in-st/611279/


Instagram stawia na ochronę najmłodszych


Instagram najmłodsi

Nietrudno zauważyć, iż Instagram zwraca szczególną uwagę na dobro najmłodszych użytkowników. Teraz, z myślą o nich postanowił wprowadzić dodatkową ochronę. Mowa m.in. o tzw. Kontroli rodzicielskiej, która pozwala opiekunowi na sprawdzenie ilości czasu, jaką dziecko poświęca aplikacji i ustawienie limitu.

Aktualizacja dotyczy też informowania rodzica o treściach, które jego dziecko zgłasza i możliwość zaangażowania się w ten proces. Z kolei dla nastolatków Instagram wprowadził nowe powiadomienie „Czas na przerwę”, które ma informować młodych użytkowników o tym, ile czasu spędzili w serwisie i przypominać o dłuższej aktywności.

Obecnie ochronne funkcje dostępne są w USA, UK, Kanadzie i Australii, jednak Instagram zapowiedział, że z początkiem 2022 roku opcje będą udostępniane kolejnym państwom.

Więcej: https://www.socialmediatoday.com/news/instagram-adds-new-features-to-offer-more-protection-and-well-being-prompts/611112/

Zapisz się na newsletter i bądź na bieżąco z naszymi artykułami. Nie przegap najciekawszych tekstów.

Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie uniemożliwi świadczenie usług na Twoją rzecz. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.


WhatsApp pozwoli przesłuchać wiadomość głosową przed wysłaniem


Whatsapp głosowa

Stało się to, na co wszyscy czekali! WhatsApp zdecydował się na udostępnienie możliwości odsłuchiwania wiadomości głosowych przed ich wysłaniem! Użytkownicy aplikacji bardzo długo czekali na tę zmianę.

Możliwość odsłuchania wiadomości głosowym jest już niemal podstawową funkcją każdej aplikacji. Na brak tej funkcji użytkownicy skarżyli się już jakiś czas. WhatsApp postanowił zareagować, co sprawiło,  że zwiększyła się dostępność wiadomości głosowych wysyłanych za pośrednictwem serwisu i wzmożone użycie tej opcji.

Więcej: https://socialpress.pl/2021/12/whatsapp-pozwoli-podejrzec-wiadomosc-glosowa-przed-wyslaniem


Google wprowadza nową aplikację!


Google aplikacja

Grudniowe zmiany nie ominęły Google – marka uruchomiła nową aplikację „Qaya”, która powstała z myślą o twórcach. Nowa aplikacja umożliwia twórcom sprzedaż ich produktów, daje możliwość zasubskrybowania i wypłacania napiwków. Publikowane produkty mogą być zarówno płatne, jak i bezpłatne.

Twórcy aplikacji komentują, że na aplikacji będzie można sprzedawać zróżnicowane produkty – od filtrów fotograficznych, przez odczyty ASMR, szablony, grafiki, czy filmy szkoleniowe. Po wprowadzeniu produktów do sklepów, twórcy będą mogli je promować pod filmami, które opublikują na swoich kanałach YouTube. Taki krok niewątpliwie zwiększy dostępność aplikacji.

Więcej: https://www.socialmediatoday.com/news/google-launches-new-qaya-app-to-facilitate-monetization-for-creators/611600/


Branża SEO ma to do siebie, że jest jedną z najdynamiczniej rozwijających się na rynku. Wszystko za sprawą wyszukiwarki Google, jej algorytmów i robotów rankingujących, które są stale uaktualniane i udoskonalane. Google bezustannie stara się czynić swoją wyszukiwarkę jak najbardziej user-friendly, dlatego też algorytmy są coraz dokładniejsze, a na pierwszych miejscach wyników wyszukiwania można znaleźć najbardziej wartościowe i jakościowe witryny.


Google Discovery jako dodatek na pozyskanie ruchu


Google Discovery

John Mueller z Google wyjaśnia dlaczego nie powinno się traktować ruchu z Google Discovery jako głównego. Jak wyjaśnia jest to spowodowane dużymi zmianami ruchu, szczególnie po aktualizacji rdzenia. Dodatkowo kanał jest spersonalizowany pod względem użytkownika dlatego żadna witryna nie będzie dominować w Google Discovery. Dodaje również, że Google Discovery nie jest stałym źródłem ruchu.

Więcej: https://www.searchenginejournal.com/google-discover-and-traffic/430658/


Google potwierdza zakończenie listopadowej aktualizacji


Aktualizacja Google

Google potwierdza zakończenie Listopadowej aktualizacji wyników wyszukiwania. Aktualizacja obejmowała zmiany w algorytmie lokalnych wyników wyszukiwania. Prace zostały zakończone 8 Grudnia i obejmowała zrównoważenie czynników rankingowych. Google nie podaje szczegółów wagi poszczególnych czynników rankingowych, dlatego odpowiedzią na aktualizację będzie analiza i równomierne rozłożenie wysiłków na wszystkie czynniki: trafność, odległość, wyeksponowanie.

Więcej: https://www.searchenginejournal.com/google-november-local-search-update/430449/


Google wyindeksuje strony niedziałające kilka dni


Google Indeks

Wyszukiwarka Google wyindeksuje witrynę, która jest niedostępna kilka dni. Informuje o tym John Mueller z Google. Dodaje również, że wyindeksowanie niedostępnej witryny zajmie tylko kilka dni. Jedynym rozwiązaniem uniknięcia takich działań jest planowanie przestojów. Jednak nawet to nie gwarantuje, że strona pozostanie w indeksie. Witryny, które planują dłuższy przestój powinny utworzyć statyczną stronę, która będzie dostępna dla użytkowników w czasie niedostępności.

Wiecej: https://www.searchenginejournal.com/google-will-deindex-pages-if-site-is-down-for-several-days/429903/


Google Search Console niedostępny


GSC niedostępny

W Grudniu miała miejsce awaria, która polegała na braku dostępności do Google Search Console przez niektórych użytkowników. Wielu specjalistów SEO zgłaszało ten problem do Google. Nie podano informacji na czym polegał problem. Pełny dostęp do narzędzia został przywrócony pięć dni później.

Więcej: https://searchengineland.com/google-search-console-inaccessible-for-some-users-377490


Grudniowa aktualizacja opinii w Google


Aktualizacja opinii

Grudzień to miesiąc pełen wydarzeń, ponieważ Google poinformowało o zakończeniu aktualizacji opinii produktów. Została zakończona kilka dni przed Świętami Bożego Narodzenia o czym poinformował Alan Kent na Twitterze. Wdrożenie aktualizacji zajęło 20 dni od ogłoszenia, co potwierdza, że wprowadzone zmiany nie były małe.

Więcej: https://searchengineland.com/google-december-2021-product-reviews-update-is-finished-rolling-out-377654


Google Ads również nie pozostaje bierne w kwestii nowości. Choć tym razem nie jest ich zbyt wiele, to odświeżony interfejs kolumn niestandardowych czy update rozszerzeń graficznych to z pewnością zmiany, o których warto wiedzieć. Więcej szczegółów poniżej.


Aktualizacja rozszerzeń graficznych


Aktualizacja rozszerzeń

Rozszerzenia graficzne uzupełniają reklamę w wyszukiwarce o odpowiednie wizualizacje produktów i usług. Ułatwia to potencjalnym klientom poznanie Firmy reklamodawcy i podjęcie działań. Wcześniej rozszerzenia graficzne były wyświetlane tylko na urządzeniach mobilnych. W ciągu najbliższych kilku tygodni rozszerzenia graficzne zaczną się wyświetlać na urządzeniach stacjonarnych. Wcześniej wprowadzone rozszerzenia graficzne będą automatycznie wyświetlać się na urządzeniach stacjonarnych w miarę wprowadzania aktualizacji.

Aktualizacja dotyczy również dynamicznych rozszerzeń graficznych. Dynamiczne rozszerzenia graficzne korzystają z systemów uczących się, aby automatycznie wybierać najtrafniejsze obrazy ze strony docelowej reklamy i dołączać je do reklamy. Wcześniej dynamiczne rozszerzenia graficzne były dostępne tylko w języku angielskim. Teraz są dostępne we wszystkich językach.

Aby ułatwić pozyskiwanie materiałów wizualnych do tworzenia rozszerzeń graficznych Google udostępnia biblioteki obrazów stockowych, których można bezpłatnie używać w Google Ads. 

Więcej: https://support.google.com/google-ads/answer/11430278


Nowe dane i odświeżony interfejs kolumn niestandardowych


Interfejs kolumn

W ciągu kilku tygodni nastąpi aktualizacja kolumn niestandardowych. W nowej wersji reklamodawcy będą mogli między innymi odwoływać się do udziału w wyświetleniach w sieci wyszukiwania, kliknięciach i sieci reklamowej, danych połączeń telefonicznych, funkcji arkusza kalkulacyjnego. Jak informuje Google Dzięki nowemu interfejsowi reklamodawcy mogą łatwiej przeglądać swoje dane i pracować z nimi w celu uzyskania nowych informacji, porównując różne metryka. Dodane zostały również dodatkowe funkcje w oparciu o opinie reklamodawców.

Kolumny niestandardowe zwiększają elastyczność, umożliwiając reklamodawcom porównywanie danych, które są najważniejsze dla ich konkretnych potrzeb. Nowe dane czynią tę funkcję jeszcze bardziej przydatną, na przykład umożliwiając reklamodawcom monitorowanie udziału w wyświetleniach w sieci wyszukiwania wraz z innymi danymi kampanii.

Więcej: https://searchengineland.com/google-ads-refreshes-custom-columns-ui-and-adds-new-metrics-377212


Podsumowanie

Tradycyjnie nasza prasówka przybliża czytelników do aktualizacji, ale także ciekawych wydarzeń, które miały miejsce w obrębie trzech przestrzeni sieci: mediów społecznościowych, SEO oraz Google Ads. Mamy nadzieję, że zarówno to wydanie prasówki, jak i poprzednie oraz wszystkie kolejne, to źródło wiedzy dla wszystkich zainteresowanych tymi tematami.

Zespół Ideo Force
AUTOR
tel.+48 17 860 09 59
Napisz do mnie
UDOSTĘPNIJ
in tw fb
Ocena artykułu:
Twoja ocena:
Średnia ocen użytkowników 5.0 na podstawie 1 ocen

Inne wpisy