[Prasówka #68] Narzędzie My Ad Center od Google i zmiany w skryptach Google Ads

Narzędzie My Ad Center od Google i zmiany w skryptach Google Ads. Z kolei YouTube uruchamia rozszerzony test podarunków na kanał, aby pomóc twórcom poszerzyć grono odbiorców. Jeśli chcesz wiedzieć więcej, zachęcamy do lektury poniższego przeglądu newsów!
24 maja 2022

Czwarty wtorek miesiąca to dla naszych czytelników kolejna dawka wiadomości ze świata social media, SEO oraz PPC. W tym tygodniu zagłębimy się w szczegóły nowej funkcji Super Follow na Twitterze, a także wyjaśnimy czym jest dyrektywa towarowa, cyfrowa i Omnibus oraz czy należy do nich przystosować biznes. Ponadto, w prasówce znajdziesz także inne ciekawostki i nowości z branży.

 

Spis treści:

1. Linkedln dodaje nową reakcję.
2. Twitter uruchamia nową funkcję Super Follow.
3. Instagram testuje nowy format zakładki „Obserwowane” z użytkownikami w Indiach.
4. Dyrektywa cyfrowa, towarowa i Omnibus – czy powinieneś dostosować do nich swój biznes online?
5. YouTube uruchamia rozszerzony test podarunków na kanał, aby pomóc twórcom poszerzyć grono odbiorców.
6. PageSpeed Insights i nowe wskaźniki prędkości.
7. Niepotwierdzona aktualizacja w Google.
8. Raport w Google Search Console śledzi więcej funkcji wyszukiwania na komputerze.
9. Mueller odpowiada czy meta description ma znaczenie dla rankingu.
10. Java Script to problem dla Googlebota?
11. Microsoft Advertising ponownie uruchomił platformę e-learningową.
12. TikTok uruchomił nowe darmowe narzędzie.
13. Kampanie inteligentne w sieci reklamowej zostaną wycofane (Smart Display Campaigns).
14. Zmiany w skryptach Google Ads (13.05.2022).
15. Nowe narzędzie My Ad Center od Google.
16. Podsumowanie.


Linkedln dodaje nową reakcję


LinkedIn reakcja

Nowa reakcja na posty pojawi się niebawem na Linkedln. To odpowiedź platformy na potrzeby użytkowników, która pozwoli odpowiednio reagować na zabawne treści.

Do tej pory na Linkedln w dużej mierze pojawiają się poważniejsze materiały. Dotyczące treści branżowych, czy poszukiwań pracy i pracowników. Lecz zdarzają się publikacje, do których nie da się dopasować żadnej istniejącej reakcji. Stąd platforma chce wprowadzić „śmiejąca się” buźkę w odpowiedzi na dylemat jej użytkowników.

Czy to dobre miejsce na taką reakcję? Pojawia się wiele obaw użytkowników przed publikacją postów np. dotyczących oferty pracy czy chwalących się swoimi osiągnięciami. Mogą oni w przyszłości zniechęcić się do publikacji takich postów, co z kolei może się to przełożyć na aktywność samego serwisu.

Z drugiej strony może okazać się, że użytkownicy będą wykorzystywać nową reakcję zgodnie z jej przeznaczeniem.

Więcej: https://www.socialmediatoday.com/news/linkedins-funny-reaction-looks-to-be-getting-closer-to-release/623786/


Twitter uruchamia nową funkcję Super Follow


Super follow

Twitter wprowadza kolejną nowość! Dzięki nowej funkcji Super Follow, popularni i najbardziej zaangażowani użytkownicy tej platformy będą mogli w najbliższym czasie pobierać opłaty od swoich followersów za udostępnianie im ekskluzywnych tweetów.

Istnieje jednak problem, że ludzie nie mają powodu, aby płacić, ponieważ maja dostęp do tweetów użytkowników za darmo. Pojawia się kluczowe pytanie dlaczego niby od teraz mieliby za nie zacząć płacić? Jak twórcy przekonają użytkowników to płatnej subskrypcji?

Twitter Super Follow jest sprzeczny z naturą platformy, która polegała na publicznej i otwartej rozmowie.

Biorąc pod uwagę, że Super Follows testowany jest od września, może to sugerować, że jak dotąd zainteresowanie było bardzo niskie – choć jednocześnie niewiele osób może jeszcze aktywować tę opcję.

Więcej: https://www.socialmediatoday.com/news/twitter-launches-super-follower-only-spaces-as-it-builds-on-its-creator-mon/623950/


Instagram testuje nowy format zakładki „Obserwowane” z użytkownikami w Indiach


Instagram obserwowanie

Instagram Reels stara się jeszcze bardziej upodobnić do TikToka. Obecnie Instagram modyfikuje projekt głównego ekranu rolek w aplikacji.

Od teraz użytkownicy w Indiach widzą  nową kartę „Obserwowane” obok głównego kanału rolek. Ma zapewniać ona inny sposób przewijania najnowszych klipów z rolek w różnych kategoriach. Odzwierciedla to idealnie podejście „Obserwowane” i „Dla Ciebie” na TikToku, które odniosło ogromny sukces.

Reels zastosowało podobne podejście do swojego kanału z zakładkami Reels, podczas gdy treści od twórców, których obserwujesz  są teraz wstawiane do głównego wyświetlacza kanału Instagrama. Ale dzięki temu podejściu naprzemiennemu kanałowi będziesz mieć bardziej specyficzny dla rolek sposób sprawdzania klipów z kont, które obserwujesz, co może pomóc zwiększyć zaangażowanie. A na tym najbardziej zależy platformie Instagrama, utrzymać jak najdłużej i najwięcej użytkowników.

Więcej: https://www.socialmediatoday.com/news/instagram-tests-new-following-tab-format-with-users-in-india/623776/


Dyrektywa cyfrowa, towarowa i Omnibus – czy powinieneś dostosować do nich swój biznes online?


W maju tego roku ma wejść w życie Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady Unii Europejskiej znana jako dyrektywa Omnibus. Przepisy dotyczące implementacji dyrektywy Omnibus mają być wdrożone w państwach członkowskich do dnia 28 maja 2022 r.

Dyrektywa Omnibus zmienia szereg innych dyrektyw dotyczących w szczególności handlu elektronicznego. Całość projektowanych zmian będzie miała wpływ na następujący zakres biznesu: działania platform przeznaczonych od e-handlu, sposobów podawania informacji o cenie promocyjnej, obowiązek informowania o indywidualnym dopasowaniu ceny, treści i usługi cyfrowe oraz towary z wbudowanymi treściami cyfrowymi, rękojmia i gwarancja, zakres i sposób przekazywania informacji dotyczących umowy w przypadku umów zawieranych na odległość, nieuczciwe praktyki rynkowe.

Warto zwrócić uwagę, że w zakresie istotnym dla e-commerce wszystkie dyrektywy przede wszystkim będą miały wpływ na ustawę o prawach konsumenta.

Czy powinieneś już obecnie zmieniać sposób działania w sieci? Czy powinieneś dostosowywać swój biznes online do tych dyrektyw?

Więcej: https://www.ideoforce.pl/akademia/dyrektywa-cyfrowa-towarowa-i-omnibus-czy-powinienes-dostosowac-do-nich-swoj-biznes,678.html


YouTube uruchamia rozszerzony test podarunków na kanał, aby pomóc twórcom poszerzyć grono odbiorców


YouTube test

Platforma YouTube ogłosiła, że rozszerza test podarunków za subskrypcję dla większej liczby użytkowników. Za sprawą wstępnej wersji próbnej tej opcji w Japonii na początku tego roku. Podarunki w postaci wspierania umożliwiają użytkownikom kupowanie i wspierania kanałów dla innych, którzy mogą być zainteresowani określonym twórcą lub kanałem, ale nie płacą jeszcze subskrybentom.

System YouTube wspiera, kto otrzyma darowiznę, która jest oparta na tym, jak osoby bez subskrypcji wchodzą w interakcję z kanałem. Osoby oglądające treści, wchodzące w interakcje z twórcą z większym prawdopodobieństwem otrzymają członkostwo w prezencie.

Wydaje się, że to dobra opcja dla twórców, aby zachęcić ich do współtworzenia swojego kanału, pomagając im dotrzeć ze swoimi treściami do jeszcze większej liczby osób.

Więcej: https://www.socialmediatoday.com/news/youtube-launches-expanded-test-of-channel-gifting-to-help-creators-grow-the/623705/


Tematyka SEO jak zawsze obfituje w nowości, aktualizacje, a także pogłoski o niepotwierdzonych zmianach. Dziś dowiesz się o nowych wskaźnikach prędkości, czy JavaScript może stanowić problem dla botów rankingujących witryny w Google i więcej. Zapraszamy do dalszej lektury.


PageSpeed Insights i nowe wskaźniki prędkości


PageSpeed Insights

Google w PageSpeed Insights dodało dwie nowe metryki. Obecnie są oznaczone jako eksperymentalne. Lighthouse posiada dwie nowe metryki INP (interakcja z następnym malowaniem) oraz TTFB (czas do pierwszego baitu). To sprawia, że ulepszanie Core Web Vitals, daje szerszą perspektywę działania.

Więcej: https://www.searchenginejournal.com/google-lighthouse-page-speed-metrics/449842/#close


Niepotwierdzona aktualizacja w Google


Niepotwierdzona aktualizacja

Przez jakiś czas mieliśmy spokój, jaki zapewniła wyszukiwarka Google. Jednak ten spokój został zakłócony dochodzącymi różnymi sygnałami od niezależnych specjalistów oraz narzędzi monitorujących. W poniedziałek 16 maja zauważalne były sygnały, które mogą sugerować niepotwierdzona aktualizację. Warto sprawdzić swoje obecne statystyki i zmiany jakie powstały po tej dacie.

Więcej: https://www.seroundtable.com/google-search-ranking-update-33430.html


Raport w Google Search Console śledzi więcej funkcji wyszukiwania na komputerze


Raport Searchconsole

Raporty Google Search Console zostały zaktualizowane i śledzą dodatkowe funkcje na komputery. Google nie śledziło niektórych funkcji na komputery dotyczących jakości strony. Może to spowodować wzrost liczby wyświetleń na komputerach. Warto uwzględnić te zmiany w swoich raportach, gdyż mogą mieć wpływ na zmiany.

Więcej: https://searchengineland.com/google-search-console-page-experience-report-now-tracks-more-desktop-search-features-385195


Mueller odpowiada czy meta description ma znaczenie dla rankingu


Meta description

Google radzi używać unikalnych i wartościowych opisów na stronach www, jednak czy mają one wpływ na ranking wyszukiwarki? Na to pytanie odpowiedział John Mueller, gdzie jasno mówi, że meta description nie jest brany pod uwagę w rankingu stron. Jednak jak sam mówi, może wzbudzić zainteresowanie użytkownika, jeśli zobaczy on link witryny w wynikach wyszukiwania.

Więcej: https://www.searchenginejournal.com/google-answers-if-meta-description-matters-for-rankings/449119/


Java Script to problem dla Googlebota?


Googlebot Javascript

Podczas spotkania Google Search Central SEO wysłano pytanie. Dotyczyło ono tego, czy JavaScript ma wpływ na Googlebota? Pytanie wynika z faktu, że wyłączenie JS na wielu stronach powoduje, że staje się ona nieprzyjazna. Mueller zaleca przeprowadzenie testów, chociaż jego zdaniem wszystko powinno być w porządku. Jak dodaje, rozsądne używanie JS sprawi, że wszystko będzie działać prawidłowo.

Więcej: https://www.searchenginejournal.com/site-dependence-on-javascript-a-problem-for-googlebot/450296/


Co nowego w świecie kampanii PPC? Wycofanie Smart Display Campaigns, nowe narzędzie My Ad Center do kontrolowania preferencji reklamowych i wiele więcej. Ponadto, w dalszej części prasówki dowiesz się także jakie zmiany w skryptach Google Ads miały miejsce w ostatnim czasie i jak to wpłynie na Twoje kampanie.


Microsoft Advertising ponownie uruchomił platformę e-learningową


Microsoft Ads

Learning Lab i swój program certyfikacyjny. Na nowej wersji platformy dostępne są 3 egzaminy składające się z 50 pytań każdy kończące się uzyskaniem certyfikatu. Egzaminy obejmują różny zakres prowadzenia kampanii reklamowych w systemie Microsoft Advertising:

  • Microsoft Advertising Search Certification
  • Microsoft Advertising Native & Display Certification
  • Microsoft Advertising Shopping Certification

Po zdaniu wszystkich trzech egzaminów otrzymuje się certyfikat The Microsoft Advertising Certified Professional.

Została również uruchomiona nowa wersja platformy e-learningowej Learning Lab, na którem dostępne są kursy online, programy przygotowujące do egzaminów certyfikujących oraz nagrania ekspertów Microsoft Advertising. Platforma jest dostępna tutaj: https://learninglab.about.ads.microsoft.com/

Więcej: https://about.ads.microsoft.com/en-us/blog/post/may-2022/microsoft-advertising-relaunches-learning-lab-and-macp


TikTok uruchomił nowe darmowe narzędzie


TikTok narzędzie

TikTok Insights, które pozwala na analizę danych demograficznych o użytkownikach aplikacji. Dzięki temu możesz poznać ich zachowania, zainteresowania i ogólny sentyment jaki mają do brandów. Narzędzie pozwala na filtrowanie danych o lokalizacji, grupie odbiorców i ich zainteresowaniach. Dostępne dane są aktualnie bardzo ogólne i mocno ograniczone. Nie obejmują wszystkich krajów, w których jest dostępna aplikacja, w tym Polski. Pozwalają na wyciagnięcie ogólnych wniosków o preferencjach użytkowników aplikacji, które mogą być pomocne w planowaniu strategii działań marketingowych w tym kanale.

Link do narzędzia: https://www.tiktok.com/business/en-AU/insights

Więcej: https://www.searchenginejournal.com/new-tiktok-tool-surfaces-useful-insights-for-marketers/450541/#close 


Kampanie inteligentne w sieci reklamowej zostaną wycofane (Smart Display Campaigns)


Google Ads

Od sierpnia 2022 roku nie będzie można tworzyć nowych kampanii tego typu. Wszystkie kampanie inteligentne zostaną przekształcone w standardowe kampanie w sieci reklamowej. Ustawienia aktualnych kampanii pozostaną bez zmian, a sama zmiana nie wymaga od reklamodawców podjęcia żadnych dodatkowych działań.

Więcej: mailing Google / https://support.google.com/google-ads/answer/7020281


Zmiany w skryptach Google Ads (13.05.2022)


Od sierpnia 2022 roku nie będzie można tworzyć nowych kampanii tego typu. Wszystkie kampanie inteligentne zostaną przekształcone w standardowe kampanie w sieci reklamowej. Ustawienia aktualnych kampanii pozostaną bez zmian, a sama zmiana nie wymaga od reklamodawców podjęcia żadnych dodatkowych działań.

Więcej: mailing Google / https://support.google.com/google-ads/answer/7020281


Nowe narzędzie My Ad Center od Google


My Ad Center

Narzędzie My Ad Center pozwala użytkownikom kontrolować ich preferencje reklamowe – określać jakie marki chcą obserwować oraz zrezygnować z kontrowersyjnych kategorii reklam, których nie chcą oglądać. Użytkownicy będą mogli określić: jakie marki i tematy lubią i chcą obserwować, stopień personalizacji reklam, który im odpowiada.


Użytkownicy mogą ustawić swoje preferencje bezpośrednio z poziomu wyświetlanej reklamy, lub w panelu nowego narzędzia My Ad Center. Dodatkowe ustawienia mają na celu poprawę doświadczeń odbiorców reklam w kampaniach YouTube, Discovery oraz w sieci wyszukiwania. Stanowią również dodatkowe źródło informacji o użytkownikach, które częściowo uzupełni informacje pochodzące z third party data.

Więcej: https://searchengineland.com/new-google-my-ad-center-experience-385061?fbclid=IwAR2OVtOBQCJi-SJWnyXeNV1FyqX3ZmRo6KroLbdV9mPhZIEGaBqUAg87WpU
https://support.google.com/google-ads/answer/12164964


Podsumowanie

Przechodząc do podsumowania dzisiejszej dawki wiedzy o nowościach branżowych, warto przyjrzeć się wnioskom, które nasuwają się po przeczytaniu wszystkich informacji. Jak można zauważyć, zarówno przestrzeń mediów społecznościowych, jak i w świat SEO oraz PPC nigdy nie śpią. Zmiany, aktualizacje, nowe funkcje – wszystko to nieprzerwanie ma miejsce w zasadzie każdego dnia. Dlatego też tak ważne jest śledzenie tego typu wydarzeń na bieżąco i poszerzanie swojej wiedzy o najnowsze informacje.

Zespół Ideo Force
AUTOR
tel.+48 17 860 09 59
Napisz do mnie
UDOSTĘPNIJ
in tw fb
Ocena artykułu:
Twoja ocena:
Średnia ocen użytkowników 5.0 na podstawie 1 ocen

Inne wpisy