[Prasówka #71] Zmiany w Allegro Ads i nowości w Bing Ads

Zmiany w Allegro Ads, liczne nowości w Bing Ads oraz nowe funkcje weryfikacji wieku na Instagrami. Więcej o tych i innych newsach znajdziesz w najnowszej prasówce. Zachęcamy do lektury!
12 lipca 2022

Codwutygodniowa porcja najświeższych informacji i wydarzeń z branży już dostępna. W dzisiejszym wydaniu prasówki dowiesz się o nowościach z obszaru social media, SEO oraz PPC. Platformy społecznościowe z pewnością kładą ostatnio nacisk na edukację. Wskazuje na to TikTokowa seria edukacyjna, przewodnik dla marketerów od Meta, Brand Connect Playbook, zawierający wskazówki od Twittera czy magazyn branżowy LinkedIn. Ponadto, Instagram rozszerza swoje funkcje weryfikacji wieku, aby chronić najmłodszych użytkowników.

 

Spis treści:

1. TikTok wprowadza bezpłatną serię edukacji marketingowej dla małych i średnich firm.
2. Meta publikuje nowy przewodnik po planowaniu wideo dla marketerów.
3. Twitter wprowadza nowy „Brand Connect Playbook”, aby zapewnić wskazówki dla marketerów.
4. LinkedIn udostępnia spostrzeżenia i porady z branży marketingowej w najnowszym cyfrowym magazynie „Big Thinking”.
5. Instagram dodaje nowe funkcje weryfikacji wieku, aby lepiej wykrywać i chronić młodszych użytkowników.
6. Wytyczne, dotyczące wyników rozszerzonych Google, zabraniają: broni, narkotyków, wyrobów tytoniowych, e-papierosów i produktów związanych z hazardem.
7. Jak wstrzykiwać znaczniki kanoniczne za pomocą JavaScript?
8. Yoast Seo Premium oferuje IndexNow.
9. Googlebot przeszuka i zaindeksuje pierwsze 15 MB treści.
10. Nowa wersja Edytora Google Ads.
11. Aktualizacja zasad dotyczących wymagań redakcyjnych i technicznych.
12. Dodatkowe źródła konwersji w automatycznym tagowaniu.
13. Statystyki diagnostyczne w kampaniach Google Ads.
14. Nowa wersja Edytora Google Ads.
15. Zabezpieczenia dotyczące wyświetlania reklam nastolatkom.
16. Zmiany w Allegro Ads – czerwiec 2022.
17. Nowości w Bing Ads.
18. Nowości w kampaniach produktowych.
19. Podsumowanie.


TikTok wprowadza bezpłatną serię edukacji marketingowej dla małych i średnich firm


Follow TikTok

TikTok uruchamia nową inicjatywę, mającą na celu pomóc małym firmom poznać kluczowe wskazówki i triki, aby zmaksymalizować ich sukces na platformie.

Nazywany „Follow Me”, nowy bezpłatny program edukacyjny będzie zawierał szereg eksperckich porad i spostrzeżeń, które pomogą udoskonalić i ulepszyć podejście marketingowe na TikToku.

Sześciotygodniowa seria, oparta na wiadomościach e-mail zawiera przegląd najważniejszych notatek dotyczących najlepszych praktyk, w tym sposobu zakładania bezpłatnego konta biznesowego, korzystania z Creative Center w TikTok w celu inspirowania treści oraz wyjaśnień dotyczących Menedżera reklam TikTok i innych funkcji promocyjnych.

Więcej: https://www.socialmediatoday.com/news/tiktok-launches-free-marketing-education-series-for-smbs/626897/


Meta publikuje nowy przewodnik po planowaniu wideo dla marketerów


Meta wideo

Wideo w ostatnim czasie to najbardziej angażujący format treści w mediach społecznościowych, przy czym krótkie formy wideo szybko stają się kluczowym środkiem komunikacji i połączenia w praktycznie wszystkich sieciach.

Meta opublikowała nowy „Przewodnik po planowaniu i kupowaniu wideo”, który zawiera informacje o tym, jak ustanowić proces marketingu wideo, w jaki sposób opcje wideo Meta mogą ulepszyć Twój obecny plan marketingowy, przegląd dostępnych narzędzi reklamowych w formatach wideo i nie tylko.

Głównym celem tej inicjatywy jest 3-etapowy przewodnik planowania wideo Meta, który przeprowadzi Cię przez proces ustalania strategii wideo.

Więcej: https://www.socialmediatoday.com/news/meta-publishes-new-video-planning-guide-for-marketers/626715/


Twitter wprowadza nowy „Brand Connect Playbook”, aby zapewnić wskazówki dla marketerów


Content playbook

Szukasz sposobów na zwiększenie wysiłków marketingowych na Twitterze i/lub upewnienie się, że maksymalizujesz swoje możliwości w aplikacji?

Twitter opublikował nowy, 45-stronicowy „Twitter Connect Playbook”, który jest zasadniczo przewodnikiem na temat korzystania z różnych formatów reklam i narzędzi Twittera, w tym notatek o odbiorcach platformy, kluczowych najlepszych praktykach, studiach przypadków i więcej.

Więcej: https://business.twitter.com/en/blog/introducing-connect-playbook.html


LinkedIn udostępnia spostrzeżenia i porady z branży marketingowej w najnowszym cyfrowym magazynie „Big Thinking”


Magazyn ekspertów

Szukasz lektury marketingowej na weekend? LinkedIn opublikował drugie wydanie swojego cyfrowego magazynu „Big Thinking”, który zawiera szereg wywiadów, spostrzeżeń, wskazówek i notatek na różne tematy i trendy związane z marketingiem.

36-stronicowy magazyn zawiera notatki ekspertów na temat zrównoważonych praktyk marketingowych, ewoluujących procesów przesyłania wiadomości i kreatywnych.

Więcej: https://talkcmo.com/quick-bytes/linkedins-latest-big-thinking-digital-magazine-provides-marketing-industry-insights-and-tips/


Instagram dodaje nowe funkcje weryfikacji wieku, aby lepiej wykrywać i chronić młodszych użytkowników


Instagram weryfikacja

W związku z ciągłymi obawami dotyczącymi tego, w jaki sposób aplikacje społecznościowe narażają nastolatki na nieodpowiednie treści.

Dlatego Instagram ogłosił kilka nowych środków, które mają zapewnić odpowiednią identyfikację młodzieży w aplikacji, opierając się na istniejących narzędziach do wykrywania i ochrony młodszych użytkowników.

Nowe opcje weryfikacji wieku osób na Instagramie na razie testowanie zaczynają od osób mieszkających w Stanach Zjednoczonych.

Jeśli ktoś próbuje edytować swoją datę urodzenia na Instagramie w wieku poniżej 18 do 18 lat lub więcej, będzie od niego wymagane zweryfikowanie swojego wieku za pomocą jednej z trzech opcji: prześlij swój identyfikator, nagraj selfie wideo lub poproś wspólnych znajomych o zweryfikowanie wieku.

Więcej: https://techcrunch.com/2022/06/23/instagram-tests-new-age-verification-tools-for-18-and-over-accounts-including-video-selfies/


Wypozycjonowanie witryny na wysokie wyniki wyszukiwania wymaga znajomości najnowszych wytycznych oraz aktualizacji Google. Obecnie możemy zaobserwować surowe podejście do treści promujących produkty zakazane lub szkodliwe oraz dowiedzieć się, że witryny będą indeksowane maksymalnie do 15MB wielkości. Szczegóły z zakresu tych oraz innych nowości z obszaru SEO znajdziesz poniżej.


Wytyczne, dotyczące wyników rozszerzonych Google, zabraniają: broni, narkotyków, wyrobów tytoniowych, e-papierosów i produktów związanych z hazardem


Wyniki rozszerzone

Google zaktualizowało wytyczne dotyczące treści wyników z elementami rozszerzonymi. Ma to na celu lepsze dostosowanie do ogólnych wytycznych Google dla sprzedawców, uniemożliwiając wyświetlanie elementów rozszerzonych w przypadku produktów, które powszechnie są zakazane, szkodzą innym lub są regulowane. Mowa tutaj o produktach takich jak: broń, narkotyki, wyroby tytoniowe, e-papierosy, itp.

Więcej: https://searchengineland.com/google-rich-results-guidelines-now-prohibits-weapons-recreational-drugs-tobacco-vaping-products-and-gambling-related-products-386185


Jak wstrzykiwać znaczniki kanoniczne za pomocą JavaScript?


Znaczniki kanoniczne

Google zaleca unikania JavaScript w przypadku tagu canonical , jednak dla użytkowników, którzy muszą wykorzystać JS, dostarcza zalecenia.

Google zaktualizowało dokumentację, dodając szczegóły dotyczące wstrzykiwania  kanonicznych tagów za pomocą JavaScript. Na przedstawionym obrazku możemy zobaczyć jak Google rekomenduje wstrzyknięcie odpowiedniego tagu, który zostanie pobrany podczas renderowania strony. Warto zauważyć, że nieprawidłowa implementacja może spowodować wystąpienie wielu problemów.

Więcej: https://searchengineland.com/google-documents-how-to-inject-canonical-tags-using-javascript-386187


Yoast Seo Premium oferuje IndexNow


Yoast SEO

Jedna z najpopularniejszych wtyczek SEO dla WordPress  oferuje protokół IndexNow wspierany przez Microsoft, który przesyła treści do wyszukiwarek. Opcja jak na razie dostępna jest tylko w wersji premium. IndexNow daje właścicielom witryn możliwość natychmiastowego informowania wyszukiwarek o nowych treściach czy zmianach zawartości witryny.

Więcej: https://searchengineland.com/yoast-seo-premium-now-offers-indexnow-386084


Googlebot przeszuka i zaindeksuje pierwsze 15 MB treści


Googlebot

Google zaktualizowało dokumentacje dotyczącą Googlebota. Dzięki temu możemy się dowiedzieć, że Googlebot może zaindeksować pierwsze 15MB treści w pliku HTML lub obsługiwanym pliku tekstowym. Po pierwszych 15MB bot przestaje indeksować i bierze pod uwagę tylko to, co zaindeksował do tej pory.

Wielkość strony najlepiej sprawdzać przez wykorzystanie narzędzi dostępnych w przeglądarce. Narzędzia programistyczne pozwalają na sprawdzenie, jakie żądania wysyłane są przez przeglądarkę oraz ich podsumowanie.

Więcej: https://developers.google.com/search/blog/2022/06/googlebot-15mb?hl=pl


W kwestii płatnych kampanii reklamowych w sieci na pewno nie można pozostać biernym obserwatorem. Zmiany i aktualizacje, szczególnie obejmujące Google Ads, mają miejsce na tyle często, że trzeba na bieżąco dostosowywać do nich swoje działania. Ubiegłe dwa tygodnie przyniosły nową wersję Edytora Google Ads 2.1.1, nowy kreator reklamowy w Allegro Ads, program cash back w Bing Ads i wiele więcej. Warto także zwrócić szczególną uwagę na nowe zabezpieczenia dotyczące wyświetlania reklam niepełnoletnim użytkownikom.


Nowa wersja Edytora Google Ads


Edytor przegląd

Na początku lipca pojawiła się nowa wersja Edytora Google Ads – 2.1.1, która obejmuje:

  • Rekomendacje na poziomie poszczególnych elementów widoczne również w tabeli głównej.
  • Dodatkowe informacje o kampaniach widoczne w głównym stanie wyświetlania (PDS).
  • Dodatkowa sekcja Przegląd, która zawiera podsumowanie kampanii oraz jej ewentualnych błędach.
  • Dodatkowe podsumowanie rekomendacji, skuteczności zasobów oraz statusie grupy zasobów.
  • Dodatkowe typy rekomendacji, m.in. ustawienie docelowego ROAS, docelowe CPS, aktualizacja kampanii lokalnych do Performance Max, zastosowanie rozszerzenia wyświetlania.
  • Ostrzeżenia dotyczące kopiowania i wklejania na wielu kontach.
  • Informacje o walidacji dostosowanego budżetu oraz strategii ustalania stawek.
  • Obsługa pliku produktowego i grup produktów w kampaniach video zachęcających do konwersji.
  • Możliwość dodania rozszerzenia końcowego adresu URL w kampaniach Performance Max.
  • Nowy wygląd startowy przedstawiający sekcje Przegląd, Kampanie oraz poprzedni widok z Edytora.
  • Ustawienie ofert globalnych w kampaniach produktowych oraz Performance Max. Dodano możliwość ustawienia kraju sprzedaży oraz uwzględnienia obsługi opcjonalnej etykiety pliku danych.
  • Dodatkowa funkcja rozszerzeń formularzy kontaktowych, która pozwala na obsługę pytań niestandardowych.
  • Możliwość dołączenia formularzy kontaktowych na poziomie konta oraz wyłączanie ich na poziomie kampanii.
  • Nowy eksplorator budżetu.
  • Wycofano rekomendację „Uwzględnij sieć reklamową” z dostępnych rekomendacji.

Więcej: https://support.google.com/google-ads/editor/answer/12265287


Aktualizacja zasad dotyczących wymagań redakcyjnych i technicznych


Zmianie uległy działania podejmowane w przypadku wystąpienia na koncie problemu „Strona wymaga ulepszenia”. Tego typu konta w Merchant Center były wcześniej automatycznie odrzucane. Obecnie ten problem nie spowoduje odrzucenia konta, jednak spowoduje ograniczenie widoczności produktów w bezpłatnych informacjach. Zmiana dotyczy tylko bezpłatnych informacji o produktach.

Więcej: https://support.google.com/merchants/answer/12285959


Dodatkowe źródła konwersji w automatycznym tagowaniu


Automatyczne tagowanie

Po zmianie automatyczne tagowanie możesz również wykorzystać do wyświetlania kownersji dla wszystkich bezpłatnych informacji oraz bezpłatnych informacji lokalnych w Google. Za pomocą tego narzędzia możesz analizować dane o konwersjach z różnych źródeł, aby sprawdzać skuteczność swoich działań w Google. Wcześniej automatyczne tagowanie wykorzystywane było tylko w przypadku informacji o produktach na karcie Zakupy Google.

Aby wykorzystać dodatkowe informacje o źródłach konwersji, musisz uruchomić opcję automatycznego tagowania. Jeżeli ta funkcja jest już włączona, dodatkowe dane będą automatycznie uwzględniane w raportach.

Więcej: https://support.google.com/merchants/answer/12123358


Statystyki diagnostyczne w kampaniach Google Ads


Na stronach Statystyki oraz Przegląd pojawiła się nowa funkcja statystyk diagnostycznych, które pozwalają sprawdzić na jakim etapie wyświetlania są aktualnie reklamy z wybranej kampanii w Google Ads. Nowa funkcja będzie automatycznie wykrywać problemy związane z budżetem, płatnościami, stawkami, czy zasadami reklamowymi.


Aby uzyskać bardziej szczegółowe informacje, należy kliknąć „Wyświetl wszystkie diagnostyki kampanii” w panelu Google Ads. Dodatkowo będą również wyświetlane rekomendacje dotyczące problemów, które występują na Twoim koncie.
Nowa funkcja jest na razie dostępna tylko w kampaniach Performance Max i będzie wdrażana w pozostałych typach kampanii w ciągu kolejnych kilku miesięcy.

Więcej: https://support.google.com/google-ads/answer/12330274


Zabezpieczenia dotyczące wyświetlania reklam nastolatkom


Bezpieczeństwo nastolatków

Google rozszerza zabezpieczenia dotyczące wyświetlania reklam nastolatkom na całym świecie. Zabezpieczenia będą stosowane dla użytkowników, którzy nie ukończyli jeszcze 18 lat, ale osiągnęli już wiek świadomego wyrażenia zgody umożliwiający im korzystanie z usług internetowych (tzw. kategoria „nastolatkowie”).

Nowe zabezpieczenia zostaną wdrożone od 15 sierpnia 2022r. Zapewniają dodatkową ochronę użytkowników i obejmują:

  • wyłączenie personalizacji reklam,
  • blokadę wyświetlania kreacji należących do kategorii kontrowersyjnych.

Personalizacja reklam zostanie wyłączona we wszystkich usługach Google, natomiast filtrowanie kreacji pod kątem niedozwolonej kategorii obejmuje YouTube, sieć reklamową Google oraz Display i Video 360. Z czasem ta funkcja zostanie również rozszerzona na inne usługi Google.

Więcej: https://support.google.com/adspolicy/answer/12205906


Zmiany w Allegro Ads – czerwiec 2022


Allegro Ads

Nowa funkcja: filtrowanie aktywnych kont w panelu (opcja „Ukryj nieaktywnych klientów” w panelu). Po jej uruchomieniu w panelu agencyjnym widoczni będą tylko klienci, którzy umożliwiają prowadzenie kampanii na swoich kontach.

Nowy kreator kreacji reklamowych. Podczas tworzenia kreacji reklamowej DSS showcase będzie dostępny szablon, który ma pomóc w tworzeniu kreacji reklamowych DSS showcase. Podpowiedzi kreatora mają zminimalizować ilość odrzuconych kreacji reklamowych.

Słowa kluczowe w swoich kampaniach możesz teraz dodawać po przecinku. Taka forma wprowadzania danych będzie automatycznie tworzyć poprawne słowa kluczowe.

Nowy podgląd reklam DSS, który dostarcza więcej szczegółów o reklamach m.in. informacje o SMART i Strefie okazji. Nowa wersja będzie bardziej odpowiadać reklamom emitowanym w panelu.


Nowości w Bing Ads


Nowości Bing Ads

W lipcu został uruchomiony program Cash back, który działa w ramach reklam produktowych, a wkrótce również reklam tekstowych. Program został wdrożony tylko w Stanach Zjednoczonych. Program opiera się na sztucznej inteligencji i przyznaje możliwość zwrotu środków użytkownikom w ramach programu Microsoft Cashback i ma na celu zwiększenie generowanych konwersji w kampaniach reklamowych. Program nie wymaga dodatkowej konfiguracji w aktywnych kampaniach.

Przypomnienie – Rozszerzone reklamy tekstowe zostaną wycofane i całkowicie zastąpione reklamami RSA (Responsive Search Ads). Zmiana nastąpi 29 sierpnia 2022r. Aktywne rozszerzone reklamy tekstowe nadal będą aktywne, jednak reklamodawcy nie będą mieli możliwości wprowadzania w nich żadnych zmian ani tworzenia nowych reklam tego typu.

Microsoft wprowadza automatycznie generowane listy remarketingowe. Nową funkcję znajdziesz w zakładce Odbiorcy w Pasku narzędziowym w panelu reklamowym. Dostępne są trzy formy list remarketingowych:

  • Wszyscy odwiedzający witrynę w ciągu ostatnich 30 dni.
  • Wszyscy użytkownicy konwertujący w ciągu ostatnich 180 dni.
  • Smart Remarketing List – lista tworzona z wykorzystaniem sztucznej inteligencji, która gromadzi użytkowników o dużym prawdopodobieństwie konwersji.

Nowości w kampaniach produktowych


Kampanie produktowe

Automatyczna aktualizacja produktów – informacje o produktach z Merchant Center będą porównywane z informacjami udostępnianymi na stornie sklepu i automatycznie zmieniane jeżeli dane o produktach w tych dwóch źródłach będą się różnić (np. cena lub informacja o dostępności produktu). Funkcja ma zapewnić jak najlepszą obsługę kampanii produktowych oraz doświadczeń użytkowników kampanii reklamowych.

Automatycznie generowane kody zniżkowe w zakładce Zakupy w wyszukiwarce Bing. Informacje o kuponie zniżkowym będą dodawane automatycznie na podstawie informacji na stronie sklepu. Wyświetlane będą tylko informacje o zniżkach oferowanych na wszystkie produkty, funkcja nie będzie uwzględniać promocji na pojedyncze produkty oferowane w sklepie. Aktualizacja informacji będzie się odbywać co 12 godzin, aby zapewnić poprawność danych o zniżce.
Informacja o kuponie będzie pojawiać się pod wyświetlanym produktem jako lin „Special Offer”.

Więcej:https://about.ads.microsoft.com/en-us/blog/post/july-2022/cash-back-promotions-and-other-updates-for-july 


Podsumowanie

Powiedzenie „im mniej wiesz, tym lepiej śpisz” zdecydowanie nie sprawdza się w przypadku osób pracujących w branży e-commerce i e-marketingu. Jest wręcz odwrotnie, większa wiedza branżowa sprawia, że możemy spać w nocy spokojnie wiedząc, że nasze działania i ich efektywność nie zostaną zachwiane, a żadna zmiana czy aktualizacja nie zaskoczy nas na długo po fakcie. Dostosowywanie działań oraz tworzonych treści do najnowszych regulacji pozwala uniknąć znaczących negatywnych skutków. Dzięki naszej prasówce możesz być na bieżąco z wszelkimi nowościami, aktualizacjami i wydarzeniami  branży, a to jeden z kluczowych elementów, składających się na sukces zarówno w mediach społecznościowych, SEO, jak i PPC.

Zespół Ideo Force
AUTOR
tel.+48 17 860 09 59
Napisz do mnie
UDOSTĘPNIJ
in tw fb
Ocena artykułu:
Twoja ocena:
Średnia ocen użytkowników 0.0 na podstawie ocen

Inne wpisy