[Prasówka #81] Adres IP nie jest czynnikiem rankingowym

Google dementuje informacje, według których adres IP, miałby być jednym z czynników rankingowych w wyszukiwarce. Potwierdza też, że strony, które nie są indeksowane, nie wpływają negatywnie na budżet indeksowania witryny. Więcej informacji w prasówce.
13 grudnia 2022

W świecie mediów społecznościowych, jak zawsze wiele nowości. Meta usuwa część pól informacyjnych z profili użytkowników i stawia na rozwiązania, mające chronić dzieci i młodzież w jej aplikacjach. Zmiany także na Twitterze, gdzie rozszerzone zostają rekomendacje, a dodatkową funkcją ma być wskaźnik zasięgu tweetów. Wiele dzieje się także w obszarze SEO i PPC. Google testuje nowy program Rewarded Ad Gate, a dodatkowo – stawia na rozrywkę, po raz kolejny udostępniając użytkownikom gry. Tym razem ma to miejsce, w związku z 82. rocznicą urodzin Jerry’ego Lowsona, twórcy kultowej konsoli Fairchild Channel F. Zapraszamy na przegląd najnowszych newsów z branży!

 

Spis treści:

1. Meta usuwa pola preferencji religijnych, politycznych i seksualnych z profili na Facebooku.
2. Twitter rozszerza rekomendacje treści, pokazując użytkownikom więcej tweetów z profili, których nie obserwują.
3. Twitter zacznie wyświetlać wskaźniki zasięgu tweetów przy każdym wpisie.
4. Instagram testuje nowe etykiety DM, aby pomóc zarządzać interakcjami z klientami w aplikacji.
5. Google stawia na rozrywkę.
6. Niezaindeksowane strony nie mają wpływu na budżet indeksowania.
7. HTTP/3 nie ma wpływu na SEO w Google.
8. Adres IP, jako czynnik rankingowy w Google.
9. Google prowadzi kolejne testy w wyszukiwarce.
10. Zmiany w kampaniach Discovery – sprawdź skuteczność komponentów.
11. Google testuje nagłówki reklam lokalnych.
12. YouTube testuje funkcje zakupowe i partnerskie w filmach YouTube Shorts.
13. Twitter udostępnił 3 nowe opcje targetowania.
14. Google testuje nowy program Rewarded Ad Gate.
15. Podsumowanie.


Meta usuwa pola preferencji religijnych, politycznych i seksualnych z profili na Facebooku


Meta zaczęła informować użytkowników Facebooka, że usuwa kilka pól informacyjnych z profili, aby usprawnić platformę i ułatwić nawigację. Mowa tutaj o następujących polach: zainteresowany (co dotyczy preferencji randkowych), religia,poglądy polityczne, adres zamieszkania.

Swoją decyzję Meta wyjaśnia chęcią ułatwienia nawigacji i usprawnieniem korzystania z Facebooka. Zmiana ta nie wpływa jednak na możliwość udostępniania tych informacji o sobie, w innym miejscu na Facebooku. Wpłynie to jednak na kierowanie reklam! Jeśli użytkownicy nie mogą podać swojej przynależności religijnej, nie będzie można użyć tych informacji przy tworzeniu komunikatów reklamowych.

Więcej: https://www.socialmediatoday.com/news/Facebook-Removes-Religious-Political-and-Sexual-Preference-Fields/636911/


Meta dodaje nowe narzędzia i ustawienia, aby chronić młodych użytkowników przed internetowymi drapieżnikami


meta-narzedzia

Meta ogłosiła nowy zestaw aktualizacji, aby lepiej chronić młodszych użytkowników przed potencjalnym narażeniem na szkodliwe zachowania w aplikacji.

Po pierwsze, Meta będzie teraz domyślnie wdrażać bardziej rygorystyczne kontrole prywatności na Facebooku, dla wszystkich użytkowników poniżej 16. roku życia, którzy zarejestrują konto. Bardziej rygorystyczne ustawienia prywatności ograniczą liczbę osób, które mogą zobaczyć ich listę znajomych i strony, które obserwują w aplikacji. Dla osób, które nie są powiązane z profilami dzieci – ich publiczne posty będą ukryte, a komentowanie uniemożliwione.

Ochrona dzieci jest kluczowym obszarem zainteresowania wszystkich serwisów społecznościowych, ale dla Mety w szczególności, biorąc pod uwagę badania na temat szkodliwych zachowań i niebezpieczeństw, na które są narażone dzieci, korzystające z Facebooka, czy Instagrama.

Więcej: https://www.redmention.com/news/meta-provides-new-instruments-and-settings-to-shield-younger-customers-from-on-line-predators/


Twitter rozszerza rekomendacje treści, pokazując użytkownikom więcej tweetów z profili, których nie obserwują


Twitter rekomendacje

Twitter zwiększył rekomendacje tweetów dla większej liczby użytkowników. Od teraz użytkownicy mogą zobaczyć więcej wpisów w swoim kanale na podstawie takich rzeczy jak:

  • Zainteresowania oparte na aktywności na Twitterze
  • Tematy, które obserwuje użytkownik
  • Tweety, którymi się zajmuje
  • Tweety ludzi z sieci

Osoby obserwowane przez użytkowników, których obserwuje. Jest tu mnóstwo rozszerzonego potencjału ekspozycji, a Twitter, starając się zwiększyć zaangażowanie, chce utrzymać ludzi w aplikacji tak długo, jak to możliwe. Rozszerzenie rekomendacji może to ułatwić.

Jest to podobne do tego, jak Facebook i Instagram pokazują teraz więcej rekomendacji treści opartych na sztucznej inteligencji, które wywodzą się z TikToka i skupiają się na wyróżnianiu najbardziej odpowiednich treści dla każdego użytkownika.

Więcej: https://www.redmention.com/news/twitter-expands-content-material-suggestions-displaying-customers-extra-tweets-from-profiles-they-dont-observe/


Twitter zacznie wyświetlać wskaźniki zasięgu tweetów przy każdym wpisie


Twitter wskaźniki

Nowy szef Twittera - Elon Musk ponownie ocenia swoje ruchy w aplikacji i zastanawia się, w jaki sposób może zachęcić więcej osób do korzystania z platformy, aby wykorzystać rosnące zainteresowanie. Musk wielokrotnie twierdził, że użytkowanie Twittera osiągnęło rekordowy poziom, odkąd przejął kontrolę nad platformą.

Teraz bada, dlaczego użytkownicy nie tweetują i jak ich do tego zmotywować. Chodź sam mówi, że tweety ludzi są ogólnie oglądane przez znacznie więcej osób, niż im się wydaje. Teraz nowy właściciel platformy zdecydował się na wprowadzenie nowej funkcji, która oprócz liczby polubień i retweetów będzie wskazywać zasięg wpisu (u góry nad tweetem). Funkcja ta ma wpłynąć na zwiększenie zaangażowania użytkowników.

Czy tak się stanie? Zobaczymy wkrótce.

Więcej: https://www.socialmediatoday.com/news/Twitter-Will-Start-Displaying-Tweet-Reach-Metrics-Up-Front-on-Tweets/637800/


Instagram testuje nowe etykiety DM, aby pomóc zarządzać interakcjami z klientami w aplikacji


Etykiety DM

Instagram opracowuje nowy zestaw etykiet wiadomości dla kont firmowych, które ułatwiłyby zarządzanie interakcjami z klientami.  Aplikacja chce wdrożyć 5 nowych etykiet do wiadomości Instagram Direct, aby pomóc firmom lepiej zarządzać interakcjami w aplikacji. Etykiety te to:

  • Flaga
  • Zarezerwowane
  • Zamówione
  • Płatny
  • Wysłany

Może to być szczególnie przydatne dla małych i średnich firm, które nie mają dostępu do bardziej złożonych funkcji CRM, zapewniając im prosty sposób na śledzenie krytycznych interakcji dla marki. Nowe etykiety dodałyby istniejące funkcje biznesowego czatu na Instagramie, w tym wiadomości powitalne i zapisane odpowiedzi.

Z pewnością nie jedna marka działająca na Instagramie się ucieszy. Na razie nowe etykiety są testowane.

Więcej: https://www.socialmediatoday.com/news/Instagram-Tests-New-DM-Labels-to-Manage-Customer-Engagement/638001/


Google uspokaja: strony, które nie są zaindeksowane, nie mają negatywnego wpływu na budżet indeksowania. Jeśli więc nie ma ich więcej niż milion – nie trzeba się o to martwić. Specjaliści wyszukiwarki informują również, że Google nie używa protokołu http/3, ani jako czynnika rankingowego, ani w celu indeksowania sieci.


Google stawia na rozrywkę


Google rozrywka

W dniu 82. rocznicy urodzin Jerry’ego Lowsona, Google udostępniło użytkownikom możliwość zagrania w proste gry. Udostępniono 5 gier, a dodatkowo umożliwiono stworzenie własnej i edytowanie już istniejących. Podobne wdrożenia wyszukiwarka prezentowała już wiele razy. Za każdym razem jest to ciekawy sposób na przyciągnięcie uwagi użytkownika.

Zapisz się na newsletter i bądź na bieżąco z naszymi artykułami z bloga. Nie przegap najciekawszych naszych wpisów.

Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie uniemożliwi świadczenie usług na Twoją rzecz. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.


Niezaindeksowane strony nie mają wpływu na budżet indeksowania


Niezaindeksowane strony

Zespół Google Search Relations potwierdza, że strony, które nie są indeksowane, nie mają negatywnego wpływu  na budżet indeksowania witryny. Na wiele podobnych pytań odpowiedzieli Mueller oraz Illyes. Z ich wypowiedzi wynika, że jeśli nasza witryna nie posiada ponad miliona stron, nie musimy się martwić budżetem indeksowania.

Więcej: https://www.searchenginejournal.com/google-noindexed-pages-do-not-impact-crawl-budget/472870/


HTTP/3 nie ma wpływu na SEO w Google


Http 3

John Mueller obala kolejną teorię specjalistów. Mowa tutaj o HTTP/3, o którym wielu ekspertów mówiło, że ma wpływ na SEO.  Jak stwierdza Mueller, Google nie używa jednak protokołu, ani jako czynnika rankingowego, ani do indeksowania sieci. Dlatego witryny, które zdecydowały się  na wcześniejsze wdrożenie tego protokołu, nie odnotują bezpośredniej poprawy.

Więcej: https://www.searchenginejournal.com/google-http-3-doesnt-impact-seo/472660/


Adres IP, jako czynnik rankingowy w Google


Adres IP

Niektórzy twierdzą, że adres IP jest czynnikiem rankingowym. Na szczęście liczne rozmowy na ten temat, wywołały do odpowiedzi pracowników Google, którzy dementują te informacje, podkreślając, że nie jest to prawdą.

Więcej: https://www.searchenginejournal.com/ranking-factors/is-ip-address-a-google-ranking-factor/


Google prowadzi kolejne testy w wyszukiwarce


Google testy

W ostatnim czasie w wyszukiwarce pojawiły się nowe rozwiązania. To np. blok „Z Twoich subskrypcji”, w którym Google wyświetla publikacje,  które są przez ciebie subskrybowane. Innym rozwiązaniem są „Mapy na ten temat. Wbrew pozorom, w sekcji tej nie znajdują się mapy, ale informacje dotyczące określonych zdarzeń, czy tematów.

Więcej: https://www.seroundtable.com/google-search-news-box-maps-on-this-topic-from-your-subscriptions-34475.html


W obszarze PPC, jak zawsze wiele nowości. Google testuje nagłówki reklam lokalnych, a YouTube sprawdza funkcje zakupowe i partnerskie w filmach YouTube Shorts. Zmiany również na Twitterze, gdzie wdrażane są nowe opcje targetowania komunikatów reklamowych.


Zmiany w kampaniach Discovery – sprawdź skuteczność komponentów


Zmiany discovery

Google wprowadził zmiany w kampaniach typu Discovery, które umożliwiają sprawdzenie skuteczności poszczególnych komponentów reklam. Dane pozwolą określić, które elementy reklamy są często klikane i w jaki sposób przekłada się to na konwersje. Takie informacje nie były wcześniej dostępne.

Aby sprawdzić skuteczność komponentów reklam, należy z poziomu wybranej kampanii Discovery przejść do zakładki „Reklamy” w menu bocznym panelu Google Ads. Z poziomu podglądu reklamy należy kliknąć link „Wyświetl szczegóły komponentu”.

W tabeli komponentów znajdziesz dane dotyczące m.in. liczby kliknięć i wyświetleń danego elementu oraz informacje, dotyczące jego skuteczności. Dodatkowe dane mogą zostać dodane do raportu poprzez przycisk „Modyfikuj” w menu górnym.

Więcej: https://www.linkedin.com/posts/adriaan-dekker-93b048a9_marketing-onlinemarketing-sea-activity-7000474704952053760-Ibej/


Google testuje nagłówki reklam lokalnych


Google nagłówki

Różne wersje nagłówków są aktualnie w fazie testów, w ramach reklam lokalnych w Google Ads. Wersje różnią się treścią, ale również oznaczeniem reklamy „Ads”, które nie występuje przy każdym nagłówku.

Więcej: https://www.seroundtable.com/google-local-service-ads-heading-tests-34480.html


YouTube testuje funkcje zakupowe i partnerskie w filmach YouTube Shorts


YouTube Shorts to krótka forma video dostępna na tej platformie. Aktualnie testowane są nowe narzędzia, pozwalające na współprace partnerskie twórców, w ramach tego formatu video. Funkcje zakupowe mają umożliwić zakup produktu podczas przeglądania Shorts. Programy partnerskie mają pozwolić twórcom pobierać prowizję za zakup produktu, który polecili w swoich filmach udostępnionych na platformie YouTube. Aby dołączyć do programu partnerskiego, twórcy muszą spełniać określone warunki: min. 1000 subskrybentów Shorts oraz min. 10 milionów wyświetleń filmów Shorts, w ciągu 90. dni. Po tym czasie mogą uzyskać 45% przychodów z reklam ze swoich filmów.

Testy programów partnerskich są prowadzone w Stanach Zjednoczonych, natomiast testy funkcji zakupowych będą dostępne dla użytkowników w większej ilości krajów, np. w Stanach Zjednoczonych, Indiach, Brazylii, Kanadzie, czy Asutralii.

Więcej: https://searchengineland.com/youtube-is-testing-shopping-and-affiliate-features-in-shorts-389649


Twitter udostępnił 3 nowe opcje targetowania


Youube zakupy

W najnowszej aktualizacji Twitter rozbudował opcję targetowania reklam. Pojawiły się 3 nowe warianty targetowania, które reklamodawcy mogą wykorzystać w swoich kampaniach.

Konwersje, jako cel kampanii

Cel „konwersje” pozwala na wyświetlanie reklam użytkownikom, którzy z największym prawdopodobieństwem podejmą określone działanie. Taka funkcja nie była jak dotąd dostępna. Reklamodawcy mogli optymalizować swoje kampanie pod kątem kliknięć, czy wyświetleń strony docelowej.
Nowy cel pozwoli na bardziej precyzyjne targetowanie reklam, czyli dotarcie do osób, które z dużym prawdopodobieństwem wykonają takie akcje, jak dodanie do koszyka, wypełnienie formularza, czy zakup produktu.

Dynamiczne reklamy produktowe

Nowa aktualizacja dotycząca funkcji dynamicznych reklam produktowych pozwala na lepszą optymalizację skuteczności reklam. Zmiany w polityce prywatności powodują ograniczenie liczby sygnałów, pozwalającej na prawidłowe wyświetlanie reklam dynamicznych. Nowa wersja ma być bardziej skoncentrowana na tym aspekcie i lepiej optymalizować treści wyświetlanych reklam.

Collection Ads

Collection Ads to nowy format reklamowy dostępny w tym systemie. Pozwala udostępnić w jednej reklamie zarówno kreację główną, jak i mniejsze miniatury wyświetlane pod obrazem głównym. Dodatkowo użytkownicy mogą przewijać pasek miniatur, a każdy z wyświetlanych obrazów może być podlinkowany i kierować na inną stronę docelową. Taka forma zwiększa możliwość prezentacji produktów i oferty reklamodawcy.

Więcej: https://searchengineland.com/twitter-has-launched-3-new-ad-targeting-options-389815


Google testuje nowy program Rewarded Ad Gate


reward-adgate

Program Rewarded Ad Gate beta ma na celu umożliwić wydawcom pozyskiwanie środków z reklam, wyświetlanych najbardziej zaangażowanym użytkownikom. Jeśli użytkownik często odwiedza witrynę wydawcy, będzie ona mogła generować dodatkowe dochody z reklam.

Celem programu jest wyświetlanie graczom długich odtwarzalnych reklam. Przykładowy schemat reklamy przedstawia poniższa grafika.

Jak to działa?

Branka z nagrodami będzie wyświetlana odwiedzającemu, w każdym miesiącu.

Jeśli użytkownik zdecyduje się oglądnąć reklamę, wyświetli się jej treść graficzna lub video. Będzie ona wyświetlana przez maksymalnie 30 sekund.

Po zakończeniu reklamy pojawi się komunikat „Dziękujemy”, a użytkownik ponownie przejdzie na stronę wydawcy.

Jeśli użytkownik nie wyrazi zgody na oglądnięcie reklamy, nie będzie mógł uzyskać dostępu do strony wydawcy, dopóki liczba wyświetleń strony nie zostanie zresetowana w kolejnym miesiącu lub użytkownik zdecyduje się na oglądnięcie reklamy.

Więcej: https://searchengineland.com/google-is-testing-new-rewarded-ad-gate-beta-program-for-publishers-389762


Podsumowanie

Konkurencja w branży e-commerce wciąż rośnie, stąd też szczególnie ważne jest wykorzystywanie nowych funkcjonalności, jeszcze zanim zdążą zrobić to konkurencyjne firmy. Nowe rozwiązania w zakresie promowania biznesu (wykorzystywanie innowacyjnych narzędzi, czy funkcji systemów reklamowych) może przyczynić się do osiągnięcia przez markę nie tylko celów wizerunkowych, ale także sprzedażowych. Wiele zależy od skuteczności określonych formatów reklamowych, w których doborze warto wziąć pod uwagę zarówno specyfikę grupy docelowej, jak i aktualne trendy.

Zespół Ideo Force
AUTOR
tel.+48 17 860 09 59
Napisz do mnie
UDOSTĘPNIJ
in tw fb
Ocena artykułu:
Twoja ocena:
Średnia ocen użytkowników 0.0 na podstawie ocen

Inne wpisy