Reklama na instagramie dla producenta mebli - czy warto?

Reklama na Instagramie, to zaraz po tej w Google i na Facebooku, jedna z najpopularniejszych form promocji marki w Internecie. Coraz więcej firm decyduje się na założenie biznesowego profilu na Instagramie, a jego prowadzenie oddaje w ręce specjalistów.
11 marca 2020

Czy reklama na Instagramie rzeczywiście się opłaca? Odpowiedź może być tylko jedna – TAK! Liczba aktywnych użytkowników Instagrama nieustannie rośnie. Z aplikacji w ciągu miesiąca korzysta ponad 1 mld ludzi na całym świecie, w tym ponad około 7,5 mln w Polsce (dane za luty 2020 r.). Wraz ze wzrostem liczby użytkowników, wzrasta również dostępność coraz bardziej zaawansowanych opcji, w tym także reklamowych. Instagram to już nie tylko swego rodzaju fotograficzno-internetowy pamiętnik, ale też – a może przede wszystkim – silne narzędzie marketingowe. Sprawdź zatem, o czym musisz pamiętać, aby reklama na Instagramie była naprawdę skuteczna.

Spis treści:

  1. Dlaczego warto założyć konto firmowe?
  2. Tworzenie reklamy i narzędzia
  3. Jak działa reklama na Instagramie?
  4. Reklama na Instagramie dla producenta mebli
  5. Cena reklamy na Instagramie
  6. Streszczenie
  7. Podsumowanie

Dlaczego warto założyć konto firmowe?

Przygodę z reklamą na Instagramie najlepiej zacząć od założenia konta firmowego. To właśnie tryb biznesowy pozwala tworzyć reklamy i zarządzać nimi, a także połączyć profil na Instagramie z kontem firmowym na Facebooku. Jeśli masz założony profil prywatny, nic straconego – bez problemu możesz go przekształcić w profil firmowy.

Co zyskasz dzięki temu? Przede wszystkim będziesz mieć dostęp do statystyk, m.in. informacji na temat odwiedzających Twój profil. Pozwoli Ci to na bieżąco sprawdzać skuteczność działań na Instagramie i w razie konieczności, kolejne posty przygotować tak, by realizowały cele, jakie chcesz dzięki reklamie osiągnąć.  

Reklama na Instagramie może sprzedawać, przyczyniać się do kreowania wizerunku marki i zwiększania jej rozpoznawalności. Poprzez reklamę zupełnie nowe osoby, nie mające do tej pory styczności z marką, mogą dowiedzieć się o jej istnieniu. Użytkownik może zajrzeć na profil firmy, zainteresować się zdjęciami, oznaczeniami produktów i przejść do oferty lub wyszukiwarki, chcąc uzyskać więcej informacji, również o samej marce.

Poniżej przedstawiamy różnice występujące między kontem prywatnym (po lewej stronie) a firmowym (po prawej). Inaczej wygląda również sekcja Ustawienia – w przypadku profilu firmowego, posiada dodatkowe funkcje.

reklama na instagramie

Tworzenie reklamy i narzędzia

Możliwości reklamowych na Instagramie jest wiele, a z reklamy mogą korzystać firmy, które nie mają konta. Instagram jest serwisem należącym do Facebooka, a więc reklamę możemy tworzyć z użyciem narzędzia wykorzystywanego do reklam w tym serwisie społecznościowym. Menedżer Facebooka, znany również pod nazwą Facebook for Business to narzędzie do tworzenia i zarządzania kampaniami reklamowymi oraz monitorowania ich wyników. Reklamy wyświetlane są na Facebooku, w Messengerze, na Instagramie i w Audience Network.

Tworzenie reklamy na Instagramie może odbywać się na trzy sposoby. Pierwszym jest reklama bezpośrednio z Instagrama. Po przekształceniu profilu w konto profesjonalne zyskujemy możliwość promowania postów i relacji. Drugim sposobem jest reklama z poziomu strony na Facebooku, którą możemy zrealizować po dodaniu do strony konta na Instagramie. Trzeci to tworzenie kampanii w Menedżerze reklam. W ostatnich dwóch, warunkiem jest połączenie instagramowego konta ze stroną na Facebooku.

W Menedżerze Facebooka przygotowanie reklamy od postaw możliwe jest przy wykorzystaniu kreatora tworzenia lub opcji szybkiego tworzenia reklam. Pierwsza opcja polecana jest osobom, które nie miały wcześniej do czynienia z reklamą na Facebooku, z drugiej mogą korzystać doświadczeni reklamodawcy (np. specjaliści ds. social media).

Kolejną funkcją Menedżera jest edytowanie. Elementy, które mogą być poddawane modyfikacji to nazwa reklamy, tożsamość i materiał reklamowy, np. nagłówek, obraz. Kampanie i zestawy reklam możemy edytować lub skorzystać z funkcji powielania, włączać, wyłączać lub usuwać kampanię, zestawy reklam i reklamę.

W Menedżerze reklamy mamy również narzędzie do raportowania w czasie rzeczywistym. Statystki powstają na postawie danych dotyczących liczby osób, które wyświetliły reklamę, kliknęły oraz przeznaczonej na nią kwoty. Na ich podstawie możemy zobaczyć wykresy dotyczące reklamy w obszarach: skuteczności, danych demograficznych i umiejscowienia (np. na reklama na Instagramie).

Jak działa reklama na Instagramie?

Reklamy na Instagramie mogą być ciekawe, angażujące, inspirujące. Mogą informować, sprzedawać, pokazywać zupełnie nowe oblicze marki. Dzięki formatom i opcjom tworzenia reklam, firmy mają szeroki wybór kreowania przekazu.

  • Reklamy w formie obrazów – pojedynczy obraz w formacie kwadratowym, poziomym i pionowym.
  • Reklamy wideo – film może mieć format kwadratowy lub poziomy (wyjątkiem jest umieszczenie wideo na Stories) i występuje w kilku proporcjach. Reklama może trwać maksymalnie 60 sekund.
  • Reklamy karuzelowe – reklama ma format kwadratowy lub pionowy wyświetlany w aktualnościach lub relacjach.
  • Reklamy w relacjach – powstaje przy wykorzystaniu dowolnego wymiaru zdjęć lub filmu o długości 120 sekund. Zalecane jest używanie materiałów w ułożeniu pionowym o proporcji 9:16.

formaty reklam na instagramie
https://www.facebook.com/business/help/877053729032543

  • Reklamy w sekcji Eksploruj –  po kliknięciu w zdjęcie lub film w tej sekcji, użytkownik może zobaczyć reklamę podczas przeglądania na takich samych zasadach, jak w Aktualnościach. Reklamy nie pojawią się w siatce i na kanałach tematycznych.
  • Reklamy w formie kolekcji – składają się z obrazów lub filmów, obejmują materiał błyskawiczny, który może zostać utworzony na postawie szablonów taki, jak: sklep, narracja, pozyskanie klienta.

Reklama na Instagramie może powstać z już istniejących postów lub dzięki skonfigurowaniu jej od zera. Do reklam, które tworzymy od podstaw i zamieszczamy jako Stories możemy dodawać naklejki, które świetnie sprawdzają się w roli angażującej użytkowników.

Na Instagramie możemy kierować reklamę do określonych grup odbiorców, na podstawie lokalizacji, danych demograficznych, zainteresowań i zachowań, ale także do klientów firmy i osób do nich podobnych. Instagram umożliwia również targetowanie automatyczne. Jak w przypadku każdej kampanii, istotny jest cel, który chcemy w wyniku reklamy osiągnąć. Celami biznesowymi reklamy na Instagramie są rozpoznawalność firmy lub produktu/usługi, w tym rozpoznawalność lokalna, rozważanie zakupu wraz z przekierowaniem na do strony i konwersja dotycząca nie tylko sprzedaży i aktywności użytkowników, ale prowadząca do wizyt w siedzibie firmy, np. w sklepie meblowym.

Reklama na Instagramie dla producenta mebli

Instagram rządzi się swoimi prawami, a jego odbiorcami są głównie młodzi ludzie. Ponad 71% użytkowników to osoby poniżej 35 roku życia. W lutym 2020 r. największą grupą korzystających z serwisu były osoby w wieku od 18 do 24 lat, stanowiąc tym samym 36% wszystkich korzystających z Instagrama.

Instagram opiera się głównie na komunikacji wizualnej, dlatego nie każda branża znajdzie tutaj miejsce dla siebie. Bez wątpienia jest to idealne medium dla marek odzieżowych, lokali gastronomicznych i usługowych, sklepów internetowych i stacjonarnych czy branży beauty. Warto jednak nasze działania poddać analizie, by sprawdzić, czy mamy produkty, materiały i treści, które pozwolą nam wykorzystać potencjał marketingowy drzemiący w Instagramie. Na pewno firmy nie powinny pozostawać obojętne na ten portal. Powód jest oczywisty:

Jeśli nie zadbasz o widoczność w social mediach, Twoi potencjalni klienci mogą stać się klientami Twojej konkurencji.

A co z reklamą na Instagramie w przypadku producenta mebli? Wystarczy szybki rzut oka na hashtag #meble, aby zobaczyć, że firmy produkujące i dystrybuujące meble cieszą się dużą popularnością wśród użytkowników. Powiązane hashtagi to #meblenawymiar, #architekturawnętrz czy #meblekuchenne. Taka sytuacja nie powinna dziwić – Instagram, ze względu na wysokiej jakości graficzny content, stanowi doskonałe źródło inspiracji dla osób urządzających swoje domy czy mieszkania. To także miejsce, gdzie użytkownicy szukają rekomendacji i opinii na temat produktów przed ich zakupem. Jeżeli więc, działasz w branży meblarskiej i chcesz znaleźć nowych klientów – możliwości realizowania swoich celów biznesowych w obrębie tej platformy jest naprawdę wiele.

meble.pl

Aby w pełni cieszyć się z opcji reklamowych, jakie daje Instagram, należy przygotować odpowiednie treści, dzięki którym wokół profilu zgromadzi się grono obserwatorów zainteresowanych produktami i działalnością firmy.  

W przypadku Instagrama przyciągającym uwagę użytkowników contentem będą na pewno interesujące wizualnie, przyciągające uwagę zdjęcia bądź materiały video, które warto umieszczać zarówno w postach, jak i na Stories. Trzeba pamiętać, że nawet najpiękniejsze, najwyższej jakości meble nie znajdą tutaj swoich przyszłych nabywców, jeżeli nie zadbamy o to, aby zaprezentować je w ciekawej graficznie formie. Jakie możliwości ma w tym zakresie na Instagramie producent mebli? Jest ich sporo!

Mogą to być np. aranżacje, jak na zdjęciu poniżej:

 

Można również w oryginalny sposób prezentować same produkty:

 

Biorąc pod uwagę powyższe oraz możliwości reklamowe Instagrama, jesteśmy w stanie przyciągać klientów. W budowaniu wiarygodności pomaga angażowanie znanych osób – influencerów. Współpraca z influencerami to coraz częściej wykorzystywana przez marki forma promocji w mediach społecznościowych i warto rozważyć ją także wówczas, gdy zależy nam na skutecznej reklamie na profilu marki z branży meblarskiej. Skuteczna kampania reklamowa na Instagramie, bazuje na strategii i współpracy z influencerem, czyli osoby, która wizerunkiem wypromuje w swojej społeczności nasze produkty lub usługi.

Tej tematyce poświęciliśmy miejsce na naszym blogu odpowiadając na pytania: Czy warto współpracować z influencerami, prowadząc sklep z kosmetykami? oraz Co warto wiedzieć o influencer marketingu?

Cena reklamy na Instagramie

Reklama na Instagramie nie musi oznaczać ogromnych wydatków. To przede wszystkim Ty decydujesz, ile wyniesie koszt całkowity promocji. Owszem – możesz wydać kilka tysięcy złotych, ale również zaledwie kilka złotych. Konkretne wyniki reklamy zależą jednak od wielu czynników. Mówimy tu m.in. o trafnie dobranej grupie docelowej, atrakcyjności kreacji reklamowej czy konkurencji w danej branży. Przy odpowiednim targetowaniu, cena za kliknięcie w Twoją reklamę na Instagramie znacznie się obniży i może wynieść zaledwie kilka groszy.

Reklama na Instagramie rozliczana jest w modelu CPM, a więc płatność nastąpi po jej wyświetleniu. Reklamodawca ma pełną kontrolę na limitem wydatków, a określony z góry budżet nie zostaje przekroczony. Pobrana kwota pochodzi z ogólnego budżetu, który jest kwotą, jaką chcemy lub możemy zapłacić za emisję reklamy.  

Biorąc pod uwagę zasięg Instagrama w Polsce (co obrazują wyniki badania Gemius/PBI za styczeń 2020 r.), kwestia opłacalności reklamy jest niepodważalna – ponad 27 użytkowników mobilnych korzysta z Instagrama.

reklama na instagramie - warto?
https://www.gemius.pl/wszystkie-artykuly-aktualnosci/wyniki-badania-gemiuspbi-za-styczen-2020.html

Na podsumowanie garść statystyk.

  • Według danych wewnętrznych Instagrama, ponad 500 milionów kont korzysta codziennie z relacji. 
  • Ponad 200 milionów użytkowników odwiedza 1 profil firmowy dziennie.
  • 60% osób deklaruje, że to z Instagrama dowiaduje się o nowych produktach.
  • Najchętniej oglądane relacje to, te zamieszczone przez marki.
  • Przeciętny użytkownik każdego dnia spędza w aplikacji 53 minuty…

…. i każdy z nich może stać się odbiorcą Twojej reklamy.

Streszczenie

  • Przygodę z reklamą na Instagramie najlepiej zacząć od założenia konta firmowego. To właśnie tryb biznesowy pozwala tworzyć reklamy i zarządzać nimi, a także połączyć profil na Instagramie z kontem firmowym na Facebooku.
  • Możliwości reklamowych na Instagramie jest wiele, a z reklamy mogą korzystać firmy, które nie mają konta. Instagram jest serwisem należącym do Facebooka, a więc reklamę możemy tworzyć z użyciem narzędzia wykorzystywanego do reklam w tym serwisie społecznościowym.
  • Reklamy na Instagramie mogą być ciekawe, angażujące, inspirujące. Mogą informować, sprzedawać, pokazywać zupełnie nowe oblicze marki. Dzięki formatom i opcjom tworzenia reklam, firmy mają szeroki wybór kreowania przekazu.
  • Instagram rządzi się swoimi prawami, a jego odbiorcami są głównie młodzi ludzie. Ponad 71% użytkowników to osoby poniżej 35 roku życia.
  • Reklama na Instagramie nie musi oznaczać ogromnych wydatków. To przede wszystkim Ty decydujesz, ile wyniesie koszt całkowity promocji.

Podsumowanie

Z pewnością, prowadzenie profilu na Instagramie przez producenta mebli jest opłacalne. Jako specjaliści mający „instagramowe” doświadczenie jesteśmy przekonani, że warto podejmować wysiłki związane z przygotowaniem zdjęć, opisami i prowadzeniem kampanii reklamowych. Produkty branży meblarskiej kojarzą się z solidnością, luksusem, wygodą i wszystko to możemy pokazać na zdjęciach. Reklama na Instagramie jest doskonałym uzupełniłem działań prowadzonych offline (np. w sklepie czy podczas udziału w targach meblowych) oraz online, czyli na zarówno na Instagramie, Facebooku, innym medium społecznościowym czy stronie www.

Joanna Tymowicz
AUTOR
Client Service Director
tel.782 387 793
Napisz do mnie
UDOSTĘPNIJ
in tw fb
Ocena artykułu:
Twoja ocena:

Inne wpisy