Prowadzenie bloga firmowego

Treści na blogu firmy są odpowiedzią na oczekiwania odbiorców firmy.

Budowanie relacji z klientami wpływa ich na poziom zaufania do firmy. Jednym ze sposobów na tworzenie więzi z odbiorcami jest blog firmowy. Regularne dostarczanie wysokiej jakości treści, tematycznie uporządkowanej i zgodnej z potrzebami grupy docelowej z pewnością przełoży się na wzrost zaufania.

Daniel Kazanecki
Daniel Kazanecki
Creative and Content Manager
  • 697 258 148
Napisz do mnie

Blog firmowy

Za pośrednictwem bloga marka może dzielić się wiedzą, zyskując grono sympatyków regularnie odwiedzających to medium w poszukiwaniu treści o interesującej tematyce. Blog firmowy jest ważnym kanałem komunikacji, miejscem dialogu i interakcji z klientami. W związku z tym publikowana treść musi odpowiadać oczekiwaniom grupy docelowej, ale i powinna w interesujący sposób przekazywać potrzebne informacje. 

Dlaczego warto prowadzić blog firmowy? Poprzez profesjonalny blog firmowy marka kreuje wizerunek eksperta i tym samym opowiada konsumentom swoją historię. Ten sposób prowadzenia dialogu buduje wiarygodność firmy wśród potencjalnych klientów, co ma ogromny wpływa na ich późniejsze decyzje zakupowe. Blog firmowy to jedna z najefektywniejszych form komunikacji. Kampanie marketingowe oparte na tym rozwiązaniu znacząco zwiększają zasięg promocji i sprzedaż. 

Jak prowadzić blog firmowy?

Jeśli działania sprzedażowe firm opierają się w dużej mierze na ruchu naturalnym z Google, wówczas prowadzenie działań w ramach blogów firmowych staje się optymalnym działaniem. Treści na bloga firmowego uwzględniające słowa kluczowe z długiego ogona to jedna ze skuteczniejszych taktyk SEO. Wyrażenia te znane także, jako long tail, to dłuższe i bardziej szczegółowe frazy kluczowe. Uzyskują mniejszy ruch jednostkowy, ale mają wyższy współczynnik konwersji, a ruch całościowy (dla wszystkich fraz z długiego ogona) potrafi (poprzez efekt skali) być ogromny.

Jak wynika z danych, użytkownicy coraz częściej wpisują wielowyrazowe frazy w wyszukiwarce, chcąc znaleźć jak najbardziej precyzyjne odpowiedzi na swoje zapytania. Taki trend wynika przede wszystkim z tego, że im bardziej ogólna fraza, tym mniej precyzyjne wyniki. 

Firmowy blog ma kluczowe znaczenie w budowaniu widoczności serwisu w sieci i wyższych pozycji w naturalnych wynikach wyszukiwania. Ułatwia odnajdywanie strony internetowej, pomaga w budowaniu świadomości marki. Prowadzenie bloga dla firm jest też doskonałym sposobem na pozyskiwanie leadów – udostępnianie dodatkowych materiałów lub dostępu do całości za pozostawieniem danych adresowych (np. poprzez zapisanie się do newslettera). Warto posiadać jasną wizję firmy, produktu i strony internetowej, gdyż od tego zależy polityka content marketingowa i strategia prowadzenia bloga.

Porozmawiajmy o blogu firmowym
dla Twojego biznesu!

Zalety bloga firmowego

Prowadzenie blogów firmowych to działania, których korzyści możemy obserwować praktyczne w każdej branży. Za sprawą różnorodności formatów i sposobów zaprezentowania treści blog staje się jednym z punktów na ścieżce zakupowej klienta. Z pewnością warto prowadzić blog firmowy, o czym świadczą poniższe informacje. 

  • Wpisy na blogu są jest jedną z najpopularniejszych form dzielenia się wartościowymi treściami z użytkownikami. 
  • Firmy, które systematycznie blogują mają o 55% więcej wejść na stronę oraz od 60 do 90% więcej leadów niż te, które robią to sporadycznie lub wcale nie prowadzą bloga.
  • Prowadzenie bloga w ramach witryny internetowej wspiera działania związane z pozycjonowaniem (wzrost ruchu na stronie), dostarczając 97% unikalnych linków. Update witryny jest ważnym czynnikiem rankingującym, a dobra ekspercka treść wzmacnia zaufanie wyszukiwarki do strony.
  • Blog jest doskonałym sposobem na opowiadanie historii marki, a także jest ważnym kanałem komunikacji i interakcji z odbiorcami oraz sposobem na aktywizację pracowników.
  • Treść na blog firmowy, który powstaje z zamiarem dostarczenia wysokiej jakości materiału (blog ekspercki vs lifestyle) stanowi doskonałe narzędzie promocji usług i produktów.
  • Blog umożliwia firmie nawiązywanie kontaktów z potencjalnymi klientami w sposób bezpośredni, nieformalny, bez presji. Daje możliwość przekazu marketingowego w sposób naturalny i jak najbardziej zgodny z ideologią inbound marketingu.
  • Blog pomaga klientom w lepszym zrozumieniu firmy, a firmie w zrozumieniu swoich klientów (np. poprzez analizę statystyk).
  • Im więcej treści opublikowanych wewnątrz bloga, tym większy potencjał wyszukiwawczy portalu. Regularne prowadzenie bloga wspiera budowanie „długiego ogona” i wzmacnia potencjał SEO.

pozycjonowanie na długi ogon

Jak prowadzimy blogi firmowe

Treści, które publikujemy na firmowych blogach mają przeważnie zróżnicowaną formę. Wynika to z faktu, że im ciekawszy sposób przedstawienia tematu, tym większe zainteresowanie odbiorców. Doskonale wiemy, że jakość wpisów przekłada się na postrzeganie marki, a wartościowy i atrakcyjny materiał czyni z niej eksperta. Istotne okazuje się tworzenie treści zgodnej z oczekiwaniami czytelników. 

Czego na blogu oczekują odbiorcy? Można tego z łatwością dowiedzieć się dzięki poznawaniu zachowań użytkowników odwiedzających bloga. Wystarczy przeanalizować poziom zainteresowania dotychczas publikowanymi treściami lub przeczytać pozostawiane przez czytelników komentarze. Pozyskane w ten sposób informacje, pozwolą na bieżąco weryfikować potrzeby grupy docelowej i wybrać adekwatny rodzaj contentu.

Na blogach naszych klientów publikujemy głównie treści takie, jak:

  • artykuły na blog firmowy (klasyczny post),
  • infografiki,
  • materiały video.

W zależności od typu bloga firmowego i rodzaju komunikacji mają, treści mają charakter:

  • informacyjny,
  • poradnikowy,
  • ekspercki.

Warto pamiętać także o budowaniu odpowiednich relacji wewnątrz firmy. Wykorzystując potencjał dzisiejszych technologii można skutecznie wspierać procesy wewnętrzne i poprawiać komunikację pomiędzy wszystkimi pracownikami oraz działami firmy. Systemem świetnie sprawdzającym się w tej roli jest Intranet – sprawdź ofertę Ideo Software House i pozwól przenieść swój biznes na nowy poziom.

Efekty naszych prac

Prowadzimy blogi firmowe dla wielu naszych klientów.

Efekty naszych prac przedstawia poniższy print screen z systemu Google Analytics. Dla jednego z naszych klientów prowadzimy sekcję BLOG oraz sekcję PORADY. Łącznie obie te sekcje w skali miesiąca generują około 30 000 odsłon - większośc z nich pochodzi z ruchu organicznego wyszukiwarki Google. Istotne jest, że analizujemy ten ruch w taki sposób, aby zmaksymalizować jego potencjał pod kątem konwersji.

statystyki seo copywriting

Inny przykład naszej pracy ukazuje poniższy print screen z systemu Google Analytics - blog prowadzony przez nas w skali jednego miesiąca ma blisko 54 000 odsłon, z czego 72% z nich pochodzi z urządzeń desktopowych, 27% z mobile, a 1% z tabletów.

prowadzenie bloga firmowego

Warto zapoznać się z opisami naszych innych realizacji:

  • Content marketing dla MiniCredit Sp. z o.o. - opracowaliśmy strategię, dzięki której pozyskiwaliśmy zainteresowanie klientów. W ramach prowadzonych działań stworzyliśmy i prowadziliśmy tematyczny blog, a także przygotowaliśmy artykuły eksperckie do publikacji w sieci. Część kampanii wizerunkowej stanowił mailing dotyczący konkursów oraz wydarzeń związanych z firmą.
  • Budowanie widoczności w sieci dla Jansen Display - już po 6 miesiącach pracy udało się:  zwięszyć ilość sesji  o 114%, zwięszyć ilość fraz w TOP50 o 230%, zwiększyć ilość fraz w TOP10 o 344%.
  • E-marketing dla Cobi SA - na potrzeby projektu opracowaliśmy strategię wizerunkową i komunikacyjną marki, dopasowaną do potrzeb konsumentów. Opiekowaliśmy się profilem social media, przygotowywaliśmy angażujące treści, fachowe artykuły i cenne porady. Zadbaliśmy także o odpowiednią promocję treści, tak aby trafiły do jak najszerszego grona odbiorców.

Zapytaj o ofertę
 

 

Dlaczego my?

  • Już kilkanaście lat pomagamy naszym klientom pozycjonować się w wyszukiwarkach przy wykorzystaniu narzędzi i kanałów komunikacji marketingu treści.  
  • Zrealizowaliśmy ponad 1500 projektów e-marketingowych. Wiemy, jakie działania będą najkorzystniejsze dla danego biznesu. Możesz pewny, że dostosowujemy ofertę do Twoich potrzeb. 
  • Mamy własne media (nowoczesne portale informacyjne), dzięki którym dotrzemy do Twoich klientów.
  • Każdy nasz klient współpracuje z  indywidualnym opiekunem, który łączy rolę kierownika projektu, doradcy marketingowego i biznesowego. Opiekun odpowiada za koordynację prac (SEO, link building, analityka, UX, content), w komunikacji panuje porządek.
  • Prowadzenie bloga firmowego to dla nas wyjątkowe wyzwanie ponieważ wiemy jak wielkim zaufaniem obdarza nas klient.
  • Jeśli w firmie naszego klienta korzysta się z aplikacji do zarządzania projektami, jesteśmy w stanie na nich pracować.
  • Wśród naszych klientów są najbardziej wymagający liderzy w swoich branżach na rynku w Polsce i Europie, np.: Wolters Kluwer, iParts, BPH TFI, Wapteka, Cobi. Kliknij, aby zobaczyć nasze realizacje →
Skontaktuj się z nami

Jesteś zainteresowany naszą ofertą? Skontaktuj się z nami, a pomożemy Ci zrealizować Twoje cele.

Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak niepodanie danych oznaczonych jako niezbędne do świadczenia usług na Twoją rzecz uniemożliwi ich świadczenie. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.