Prowadzenie bloga firmowego

Treści na blogu firmy mają za zadanie odpowiadać na oczekiwania klientów i osób potencjalnych zainteresowanych ofertą. Blog jest narzędziem wizerunkowym, a odpowiednie prowadzenie bloga firmowego wpływa na pozycję strony w Google.

Budowanie relacji z klientami wpływa ich na poziom zaufania do firmy. Jednym ze skuteczniejszych sposobów na tworzenie więzi z odbiorcami jest blog firmowy. Regularne dostarczanie wysokiej jakości treści, tematycznie uporządkowanej i zgodnej z potrzebami grupy docelowej z przekłada się na wzrost zaufania i zaangażowania.

Paweł Szczyrek
Paweł Szczyrek
Creative and Content Manager
  • tel. 665 157 583
Napisz do mnie

Blog firmowy

Firma za pomocą bloga firmowego może dzielić się wiedzą, zyskując tym samym grono sympatyków regularnie odwiedzających stronę w poszukiwaniu tego typu treści. Blog firmowy jest miejscem interakcji z klientami. W związku z tym publikowana treść musi odpowiadać oczekiwaniom grupy docelowej i powinna w interesujący sposób przekazywać potrzebne informacje.

Dlaczego warto prowadzić blog firmowy? Poprzez profesjonalny blog firmowy marka kreuje wizerunek eksperta. Na blogu możesz pisać np. na tematy związane ze swoją działalnością a dotyczące Twoich produktów i usług. Ten sposób komunikacji zbuduje wiarygodność firmy wśród obecnych i potencjalnych klientów, co wpłynie na ich późniejsze decyzje. Blog to jedna z najefektywniejszych form promowania marki i budowania zasięgu – wpływa na pozycjonowanie strony firmowej w Google

Jak prowadzić blog firmowy?

Jeśli działania sprzedażowe firm opierają się w dużej mierze na ruchu naturalnym z Google, wówczas prowadzenie działań w ramach blogów firmowych staje się optymalnym działaniem. Treści na bloga firmowego uwzględniające słowa kluczowe z długiego ogona to jedna ze skuteczniejszych taktyk SEO. Wyrażenia te znane także, jako long tail, to dłuższe i bardziej szczegółowe frazy kluczowe. Uzyskują mniejszy ruch jednostkowy, ale mają wyższy współczynnik konwersji, a ruch całościowy (dla wszystkich fraz z długiego ogona) potrafi (poprzez efekt skali) być ogromny.

Jak wynika z danych, użytkownicy coraz częściej wpisują wielowyrazowe frazy w wyszukiwarce, chcąc znaleźć jak najbardziej precyzyjne odpowiedzi na swoje zapytania. Taki trend wynika przede wszystkim z tego, że im bardziej ogólna fraza, tym mniej precyzyjne wyniki. 

Firmowy blog ma kluczowe znaczenie w budowaniu widoczności serwisu w sieci i wyższych pozycji w naturalnych wynikach wyszukiwania. Ułatwia odnajdywanie strony internetowej, pomaga w budowaniu świadomości marki. Prowadzenie bloga dla firm jest też doskonałym sposobem na pozyskiwanie leadów – udostępnianie dodatkowych materiałów lub dostępu do całości za pozostawieniem danych adresowych (np. poprzez zapisanie się do newslettera). Warto posiadać jasną wizję firmy, produktu i strony internetowej, gdyż od tego zależy polityka content marketingowa i strategia prowadzenia bloga.

Porozmawiajmy o blogu firmowym dla Twojego biznesu!

Zalety bloga firmowego

Prowadzenie blogów firmowych to działania, których korzyści możemy obserwować praktyczne w każdej branży. Za sprawą różnorodności formatów i sposobów zaprezentowania treści blog staje się jednym z punktów na ścieżce zakupowej klienta. Z pewnością warto prowadzić blog firmowy, o czym świadczą poniższe informacje. 

  • Wpisy na blogu są jest jedną z najpopularniejszych form dzielenia się wartościowymi treściami z użytkownikami. 
  • Firmy, które systematycznie blogują mają o 55% więcej wejść na stronę oraz od 60 do 90% więcej leadów niż te, które robią to sporadycznie lub wcale nie prowadzą bloga.
  • Prowadzenie bloga w ramach witryny internetowej wspiera działania związane z pozycjonowaniem (wzrost ruchu na stronie), dostarczając 97% unikalnych linków. Update witryny jest ważnym czynnikiem rankingującym, a dobra ekspercka treść wzmacnia zaufanie wyszukiwarki do strony.
  • Blog jest doskonałym sposobem na opowiadanie historii marki, a także jest ważnym kanałem komunikacji i interakcji z odbiorcami oraz sposobem na aktywizację pracowników.
  • Treść na blog firmowy, który powstaje z zamiarem dostarczenia wysokiej jakości materiału (blog ekspercki vs lifestyle) stanowi doskonałe narzędzie promocji usług i produktów.
  • Blog umożliwia firmie nawiązywanie kontaktów z potencjalnymi klientami w sposób bezpośredni, nieformalny, bez presji. Daje możliwość przekazu marketingowego w sposób naturalny i jak najbardziej zgodny z ideologią inbound marketingu.
  • Blog pomaga klientom w lepszym zrozumieniu firmy, a firmie w zrozumieniu swoich klientów (np. poprzez analizę statystyk).
  • Im więcej treści opublikowanych wewnątrz bloga, tym większy potencjał wyszukiwawczy portalu. Regularne prowadzenie bloga wspiera budowanie „długiego ogona” i wzmacnia potencjał SEO.

pozycjonowanie na długi ogon

Jak prowadzimy blogi firmowe

Treści, które publikujemy na firmowych blogach mają przeważnie zróżnicowaną formę. Wynika to z faktu, że im ciekawszy sposób przedstawienia tematu, tym większe zainteresowanie odbiorców. Doskonale wiemy, że jakość wpisów przekłada się na postrzeganie marki, a wartościowy i atrakcyjny materiał czyni z niej eksperta. Istotne okazuje się tworzenie treści zgodnej z oczekiwaniami czytelników. 

Czego na blogu oczekują odbiorcy? Można tego z łatwością dowiedzieć się dzięki poznawaniu zachowań użytkowników odwiedzających bloga. Wystarczy przeanalizować poziom zainteresowania dotychczas publikowanymi treściami lub przeczytać pozostawiane przez czytelników komentarze. Pozyskane w ten sposób informacje, pozwolą na bieżąco weryfikować potrzeby grupy docelowej i wybrać adekwatny rodzaj contentu.

Na blogach naszych klientów publikujemy głównie treści takie, jak:

  • artykuły na blog firmowy (klasyczny post),
  • infografiki,
  • materiały video.

W zależności od typu bloga firmowego i rodzaju komunikacji mają, treści mają charakter:

  • informacyjny,
  • poradnikowy,
  • ekspercki.

Warto pamiętać także o budowaniu odpowiednich relacji wewnątrz firmy. Wykorzystując potencjał dzisiejszych technologii można skutecznie wspierać procesy wewnętrzne i poprawiać komunikację pomiędzy wszystkimi pracownikami oraz działami firmy. Systemem świetnie sprawdzającym się w tej roli jest Intranet – sprawdź ofertę Ideo Software House i pozwól przenieść swój biznes na nowy poziom.

Efekty naszych prac

Prowadzimy blogi firmowe dla wielu naszych klientów.

Efekty naszych prac przedstawia poniższy print screen z systemu Google Analytics. Dla jednego z naszych klientów prowadzimy sekcję BLOG oraz sekcję PORADY. Łącznie obie te sekcje w skali miesiąca generują około 30 000 odsłon - większośc z nich pochodzi z ruchu organicznego wyszukiwarki Google. Istotne jest, że analizujemy ten ruch w taki sposób, aby zmaksymalizować jego potencjał pod kątem konwersji.

statystyki seo copywriting

Inny przykład naszej pracy ukazuje poniższy print screen z systemu Google Analytics - blog prowadzony przez nas w skali jednego miesiąca ma blisko 54 000 odsłon, z czego 72% z nich pochodzi z urządzeń desktopowych, 27% z mobile, a 1% z tabletów.

prowadzenie bloga firmowego

Warto zapoznać się z opisami naszych innych realizacji:

  • Content marketing dla MiniCredit Sp. z o.o. - opracowaliśmy strategię, dzięki której pozyskiwaliśmy zainteresowanie klientów. W ramach prowadzonych działań stworzyliśmy i prowadziliśmy tematyczny blog, a także przygotowaliśmy artykuły eksperckie do publikacji w sieci. Część kampanii wizerunkowej stanowił mailing dotyczący konkursów oraz wydarzeń związanych z firmą.
  • Budowanie widoczności w sieci dla Jansen Display - już po 6 miesiącach pracy udało się:  zwięszyć ilość sesji  o 114%, zwięszyć ilość fraz w TOP50 o 230%, zwiększyć ilość fraz w TOP10 o 344%.
  • E-marketing dla Cobi SA - na potrzeby projektu opracowaliśmy strategię wizerunkową i komunikacyjną marki, dopasowaną do potrzeb konsumentów. Opiekowaliśmy się profilem social media, przygotowywaliśmy angażujące treści, fachowe artykuły i cenne porady. Zadbaliśmy także o odpowiednią promocję treści, tak aby trafiły do jak najszerszego grona odbiorców.

Klienci o nas

Dlaczego my?

Dostosowujemy ofertę do Twoich potrzeb i wdrożymy marketing treści, bez względu na to, czy działasz na stronie internetowej, w mediach społecznościowych czy innych kanałach komunikacji z klientami.

Dostosowujemy się do modelu i stylu komunikacji klienta (np. ticketowanie w Redminie, Asana).

Zdając sobie sprawę z różnic pomiędzy klientami prace rozpoczynamy zawsze od analizy preferencji i potrzeb konsumenckich.

Jeśli nasi klienci zarządzają projektami poprzez aplikacje, jesteśmy w stanie pracować z ich wykorzystaniem.

Korzystamy z narzędzi wspierających skuteczną komunikację (np. SentiOne, Sotrender, SEMSTORM).

Dobieramy odpowiednią strategię promocji w oparciu o konkretne cele biznesowe klienta.

Nasi klienci współpracują z indywidualnym opiekunem, który łączy rolę kierownika projektu oraz doradcy marketingowego.

Posiadamy rozbudowane kompetencje marketingowe, które wykorzystujemy w działaniach reklamowych.

Wśród naszych klientów są liderzy w swoich branżach na rynku w Polsce i Europie.

Artykuły eksperckie to jeden z najważniejszych elementów content marketingu. Tekst specjalistyczny stanowi doskonałą promocję firmy, która docierając do użytkowników występuje jako autorytet w danej dziedzinie.
Konsumenci ufają tylko tej marce, z którą zbudowali trwałe relacje. Dlatego trzeba im dostarczać treści wyjątkowe, które przełożą się na wzrost zaufania. W tym miejscu najlepiej sprawdzi się blog firmowy.
Kreatywna współpraca z influencerami przynosi marce ogromne korzyści wizerunkowe i pomaga w sprzedaży. Pomożemy wybrać osoby i kanały komunikacji, które przyciągną nowych klientów.
Dobry produkt to nie wszystko. Trzeba jeszcze umieć go sprzedać. Rozwiązaniem jest odpowiednie opakowanie go cechami, zachęcającymi do zakupu tej rzeczy spośród szeregu konkurencyjnych ofert.
Bez unikalnej i wartościowej dla użytkowników treści skuteczne pozycjonowanie jest niemożliwe. W ramach usługi copywritingu SEO oferujemy tworzenie treści przeznaczonych do publikacji w serwisach zewnętrznych oraz własnych klienta.
Jeżeli zależy Ci na pozyskaniu nowych klientów i przywiązaniu do siebie dotychczasowych, pozwól nam przygotować profesjonalne video dla Twojej marki. Filmy pozwalają kontaktować się marce z odbiorcami na zupełnie nowej, dynamicznej płaszczyźnie.
Treści przygotowywane w formie ebooków, poradników, czy case study zawierają unikalne i bogate pod względem merytorycznym informacje. Stają się coraz bardziej cenione nie tylko przez czytelników, ale także przez wydawców.
Wysokiej jakości treści na stronie i regularnie ich aktualizowane odgrywają ważną rolę. Przyciągają uwagę użytkowników, zachęcają do odwiedzania witryny, ale też pomagają w pozycjonowaniu.
Skontaktuj się z nami
Odpowiadamy w 24 godziny
Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak niepodanie danych oznaczonych jako niezbędne do świadczenia usług na Twoją rzecz uniemożliwi ich świadczenie. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.