Budowanie relacji z klientami wpływa ich na poziom zaufania do firmy. Jednym ze skuteczniejszych sposobów na tworzenie więzi z odbiorcami jest blog firmowy. Regularne dostarczanie wysokiej jakości treści, tematycznie uporządkowanej i zgodnej z potrzebami grupy docelowej z przekłada się na wzrost zaufania i zaangażowania.

- tel. 665 157 583
Blog firmowy
Firma za pomocą bloga firmowego może dzielić się wiedzą, zyskując tym samym grono sympatyków regularnie odwiedzających stronę w poszukiwaniu tego typu treści. Blog firmowy jest miejscem interakcji z klientami. W związku z tym publikowana treść musi odpowiadać oczekiwaniom grupy docelowej i powinna w interesujący sposób przekazywać potrzebne informacje.
Dlaczego warto prowadzić blog firmowy? Poprzez profesjonalny blog firmowy marka kreuje wizerunek eksperta. Na blogu możesz pisać np. na tematy związane ze swoją działalnością a dotyczące Twoich produktów i usług. Ten sposób komunikacji zbuduje wiarygodność firmy wśród obecnych i potencjalnych klientów, co wpłynie na ich późniejsze decyzje. Blog to jedna z najefektywniejszych form promowania marki i budowania zasięgu – wpływa na pozycjonowanie strony firmowej w Google.
Jak prowadzić blog firmowy?
Jeśli działania sprzedażowe firm opierają się w dużej mierze na ruchu naturalnym z Google, wówczas prowadzenie działań w ramach blogów firmowych staje się optymalnym działaniem. Treści na bloga firmowego uwzględniające słowa kluczowe z długiego ogona to jedna ze skuteczniejszych taktyk SEO. Wyrażenia te znane także, jako long tail, to dłuższe i bardziej szczegółowe frazy kluczowe. Uzyskują mniejszy ruch jednostkowy, ale mają wyższy współczynnik konwersji, a ruch całościowy (dla wszystkich fraz z długiego ogona) potrafi (poprzez efekt skali) być ogromny.
Jak wynika z danych, użytkownicy coraz częściej wpisują wielowyrazowe frazy w wyszukiwarce, chcąc znaleźć jak najbardziej precyzyjne odpowiedzi na swoje zapytania. Taki trend wynika przede wszystkim z tego, że im bardziej ogólna fraza, tym mniej precyzyjne wyniki.
Firmowy blog ma kluczowe znaczenie w budowaniu widoczności serwisu w sieci i wyższych pozycji w naturalnych wynikach wyszukiwania. Ułatwia odnajdywanie strony internetowej, pomaga w budowaniu świadomości marki. Prowadzenie bloga dla firm jest też doskonałym sposobem na pozyskiwanie leadów – udostępnianie dodatkowych materiałów lub dostępu do całości za pozostawieniem danych adresowych (np. poprzez zapisanie się do newslettera). Warto posiadać jasną wizję firmy, produktu i strony internetowej, gdyż od tego zależy polityka content marketingowa i strategia prowadzenia bloga.
Zalety bloga firmowego
Prowadzenie blogów firmowych to działania, których korzyści możemy obserwować praktyczne w każdej branży. Za sprawą różnorodności formatów i sposobów zaprezentowania treści blog staje się jednym z punktów na ścieżce zakupowej klienta. Z pewnością warto prowadzić blog firmowy, o czym świadczą poniższe informacje.
- Wpisy na blogu są jest jedną z najpopularniejszych form dzielenia się wartościowymi treściami z użytkownikami.
- Firmy, które systematycznie blogują mają o 55% więcej wejść na stronę oraz od 60 do 90% więcej leadów niż te, które robią to sporadycznie lub wcale nie prowadzą bloga.
- Prowadzenie bloga w ramach witryny internetowej wspiera działania związane z pozycjonowaniem (wzrost ruchu na stronie), dostarczając 97% unikalnych linków. Update witryny jest ważnym czynnikiem rankingującym, a dobra ekspercka treść wzmacnia zaufanie wyszukiwarki do strony.
- Blog jest doskonałym sposobem na opowiadanie historii marki, a także jest ważnym kanałem komunikacji i interakcji z odbiorcami oraz sposobem na aktywizację pracowników.
- Treść na blog firmowy, który powstaje z zamiarem dostarczenia wysokiej jakości materiału (blog ekspercki vs lifestyle) stanowi doskonałe narzędzie promocji usług i produktów.
- Blog umożliwia firmie nawiązywanie kontaktów z potencjalnymi klientami w sposób bezpośredni, nieformalny, bez presji. Daje możliwość przekazu marketingowego w sposób naturalny i jak najbardziej zgodny z ideologią inbound marketingu.
- Blog pomaga klientom w lepszym zrozumieniu firmy, a firmie w zrozumieniu swoich klientów (np. poprzez analizę statystyk).
- Im więcej treści opublikowanych wewnątrz bloga, tym większy potencjał wyszukiwawczy portalu. Regularne prowadzenie bloga wspiera budowanie „długiego ogona” i wzmacnia potencjał SEO.
Jak prowadzimy blogi firmowe
Treści, które publikujemy na firmowych blogach mają przeważnie zróżnicowaną formę. Wynika to z faktu, że im ciekawszy sposób przedstawienia tematu, tym większe zainteresowanie odbiorców. Doskonale wiemy, że jakość wpisów przekłada się na postrzeganie marki, a wartościowy i atrakcyjny materiał czyni z niej eksperta. Istotne okazuje się tworzenie treści zgodnej z oczekiwaniami czytelników.
Czego na blogu oczekują odbiorcy? Można tego z łatwością dowiedzieć się dzięki poznawaniu zachowań użytkowników odwiedzających bloga. Wystarczy przeanalizować poziom zainteresowania dotychczas publikowanymi treściami lub przeczytać pozostawiane przez czytelników komentarze. Pozyskane w ten sposób informacje, pozwolą na bieżąco weryfikować potrzeby grupy docelowej i wybrać adekwatny rodzaj contentu.
Na blogach naszych klientów publikujemy głównie treści takie, jak:
- artykuły na blog firmowy (klasyczny post),
- infografiki,
- materiały video.
W zależności od typu bloga firmowego i rodzaju komunikacji mają, treści mają charakter:
- informacyjny,
- poradnikowy,
- ekspercki.
Warto pamiętać także o budowaniu odpowiednich relacji wewnątrz firmy. Wykorzystując potencjał dzisiejszych technologii można skutecznie wspierać procesy wewnętrzne i poprawiać komunikację pomiędzy wszystkimi pracownikami oraz działami firmy. Systemem świetnie sprawdzającym się w tej roli jest Intranet – sprawdź ofertę Ideo Software House i pozwól przenieść swój biznes na nowy poziom.
Efekty naszych prac
Prowadzimy blogi firmowe dla wielu naszych klientów.
Efekty naszych prac przedstawia poniższy print screen z systemu Google Analytics. Dla jednego z naszych klientów prowadzimy sekcję BLOG oraz sekcję PORADY. Łącznie obie te sekcje w skali miesiąca generują około 30 000 odsłon - większośc z nich pochodzi z ruchu organicznego wyszukiwarki Google. Istotne jest, że analizujemy ten ruch w taki sposób, aby zmaksymalizować jego potencjał pod kątem konwersji.
Inny przykład naszej pracy ukazuje poniższy print screen z systemu Google Analytics - blog prowadzony przez nas w skali jednego miesiąca ma blisko 54 000 odsłon, z czego 72% z nich pochodzi z urządzeń desktopowych, 27% z mobile, a 1% z tabletów.
Warto zapoznać się z opisami naszych innych realizacji:
- Content marketing dla MiniCredit Sp. z o.o. - opracowaliśmy strategię, dzięki której pozyskiwaliśmy zainteresowanie klientów. W ramach prowadzonych działań stworzyliśmy i prowadziliśmy tematyczny blog, a także przygotowaliśmy artykuły eksperckie do publikacji w sieci. Część kampanii wizerunkowej stanowił mailing dotyczący konkursów oraz wydarzeń związanych z firmą.
- Budowanie widoczności w sieci dla Jansen Display - już po 6 miesiącach pracy udało się: zwięszyć ilość sesji o 114%, zwięszyć ilość fraz w TOP50 o 230%, zwiększyć ilość fraz w TOP10 o 344%.
- E-marketing dla Cobi SA - na potrzeby projektu opracowaliśmy strategię wizerunkową i komunikacyjną marki, dopasowaną do potrzeb konsumentów. Opiekowaliśmy się profilem social media, przygotowywaliśmy angażujące treści, fachowe artykuły i cenne porady. Zadbaliśmy także o odpowiednią promocję treści, tak aby trafiły do jak najszerszego grona odbiorców.