Koszt badań UX w znacznej mierze zależy od zakresu, jaki mają obejmować badania, wielkości samego serwisu oraz od wykorzystanych technologii i grup docelowych.
Przeprowadzenie samych testów A/B, polegających na stworzeniu dwóch lub więcej wersji strony, różniących się jakąś zmienną, będzie tańszym rozwiązaniem niż połączenie ich z analizą zachowania użytkowników z użyciem technologii map ciepła czy eye-trackingu. Dodatkowo badanie UX można uzupełnić o makietę strony internetowej (schemat rozmieszczenia poszczególnych elementów) w wersji uproszonej (low fidelity), która będzie zawierać podstawowe elementy niezbędne do funkcjonowania witryny lub rozbudowanej/interaktywnej (high fidelity), obejmującej wszystkie istotne obszary serwisu.
Dogłębne badania user expirience to inwestycja dla Twojej firmy – znając potrzeby i zachowania klientów, łatwiej będzie Ci przygotować skuteczne komunikaty, które zachęcą ich do konkretnych działań (np. zakupu produktów) oraz dostosować ofertę, by odpowiadała ich wymaganiom.